Weet je ook waarom er gepest wordt?
quote:Ja, dat sowieso.. maar daar kun je helaas ook niet altijd op rekenen.
Op donderdag 26 juni 2003 12:54 schreef jurn het volgende:
school bestuur/ of juf of meester gaan en daarmee praten
quote:en als je weet wie pest, naar de moeder of vader die gene gaan
Op donderdag 26 juni 2003 12:54 schreef jerney het volgende:[..]
Ja, dat sowieso.. maar daar kun je helaas ook niet altijd op rekenen.
quote:het enige wat je er aan kan doen is het zelf vertrouwen van je kind hoog houde meer valt er niet zoveel aan te doen. want bemoeien word het alleen erger
Op donderdag 26 juni 2003 12:53 schreef jerney het volgende:
Pfffff moeilijk.. als je je ermee bemoeit, kan het ook verergeren. Maar je kan het ook niet zomaar laten gebeuren.
pssssssssst dan zouden ze het vast geen 2de keer proberen.
Ik kan toch zo kwaad worden om pestende mensen
quote:Naar de leerkracht gaan, de meeste scholen hebben tegenwoordig 'veildig naar school projecten' ...Dat betekent dat ze een antipest beleid hebben. Als je denkt dat het komt omdat je dochter niet weerbaar genoeg is, kun je overwegen om haar een cursus sociale vaardigheden te laten volgen. Daar leert ze via hele leuke en gezellig spelletjes hoe je iets kunt zeggen tegen andere kinderen....
Op donderdag 26 juni 2003 12:52 schreef Funny het volgende:
Mijn dochter wordt de laatste tijd regelmatig gepest op school. Wat zouden jullie als ouder zijnde doen als dit jullie kind zou overkomen?
Mijn dochter is 9 jaar en gaat volgend jaar naar groep 6.
een voorbeeld:
Als je vraagt om mee te spelen, en ze zeggen nee: wat doe je dan?
Als je boos wordt, vinden ze je niet leuk en mag je misschien wel nooit meer meedoen.
Als je niks zegt, durf je het de volgende keer helemaal niet emer!
Als je het stevig vraagt ("die en die: mag ik meedoen? Nee? Waarom niet? Oke, dan doe ik de volgende keer wel mee!") en vervolgens stevig wegloopt (rechtop), dan heb je de beste kansen dat ej de volgende keer wel mee kan doen.
[Dit bericht is gewijzigd door pierce op 26-06-2003 12:59]
quote:Ja precies, maar hangt ook nog van het karakter van het kind af of dat een beetje te bereiken is.
Op donderdag 26 juni 2003 12:56 schreef SirPsycho het volgende:[..]
het enige wat je er aan kan doen is het zelf vertrouwen van je kind hoog houde meer valt er niet zoveel aan te doen. want bemoeien word het alleen erger
En op een zelfverdedigingssport zoals aikido doen? Daar zit waarschijnlijk weer een hele groep andere kinderen en hangt een andere sfeer dan op school waardoor het makkelijker is vriendjes te maken. Helpt misschien weer de sociale vaardigheden, leert ze wellicht van zich af te bijten en geeft haar zelfvertrouwen mogelijk een boost.
En proberen je kind meer voor zich zelf te laten opkomen.
[Dit bericht is gewijzigd door TechXP op 26-06-2003 13:01]
quote:Ik ben ook wel eens gepest als ukkie. Helaas lichtte mijn moeder toen de leraar in die de klas vervolgens een preek gaf, en die onverlaat noemde mij met naam en toenaam. Nou toen was ik natuurlijk helemaal de klos.
Mijn dochter wordt de laatste tijd regelmatig gepest op school. Wat zouden jullie als ouder zijnde doen als dit jullie kind zou overkomen?
Kort daarop deed mijn moeder het beter: ze overtuigde me ervan dat het pesten kwam doordat mijn plaaggeesten jaloers op me waren. Of dat waar was of niet weet ik niet maar dat deed er niet toe; ik geloofde het en het pesten kon me niets meer schelen. Toen was het ook snel afgelopen.
quote:Nou ik denk dat jouw manier ook niet echt zal helpen het pesten te laten ophouden eigenlijk.
Op donderdag 26 juni 2003 13:01 schreef TechXP het volgende:
Als je naar de school gaat, dan zal je kind in sommige gevallen alleen maar meer gepest worden. Je moet gewoon die kinderen er op aan spreken. Ze even lekker laten schrikken (vooral met omstanders).
En natuurlijk ook even de ouders.
Dan zul je weer pesterijen krijgen als "moederskindje".
Het verdiepen in het waarom kan nooit kwaad.
Het belangrijkste is dat ze thuis een veilige basis heeft, en iemand heeft die ze altijd kan vertrouwen.
Je moet je er niet in vergissen wat voor impakt pesten op een kind (persoon) heeft, zeker als het lang duurt.
Succes er mee !
quote:Waarom ze precies gepest wordt weet ik niet. Ze is een normaal meisje wat meestal haar mondje wel klaar heeft. het enige wat ik me voor kan stellen is dat ze zich altijd overal mee wil bemoeien, maar dat kan de reden van het pesten denk ik niet zijn.
Op donderdag 26 juni 2003 12:53 schreef jerney het volgende:
Pfffff moeilijk.. als je je ermee bemoeit, kan het ook verergeren. Maar je kan het ook niet zomaar laten gebeuren.Weet je ook waarom er gepest wordt?
De school heeft ons al gebeld en stelde voor om onze dochter in gedragstherapie te laten gaan. Met het gedrag van haar is helemaal niets mis. Wat ik wel kan voorstellen is dat ze zich anders gaat gedragen doordat ze dus gepest wordt. Degene die gedragstherapie moeten hebben zijn is de groep die haar pest. Zo lijkt het net dat het slachtoffertje zelfs de dader wordt. Net zoals gisteren. Had dat groepje besloten om mijn dochter uit scholl in elkaar te gaan slaan. Dit hoorde de juf en toen mocht mijn dochter iets eerder naar huis, zodat de groep nog in de klas zou blijven zitten en haar niets kon doen.
Dit vind ik dus echt van de zotte... de juf weet ervan, maar het enige wat ze er aan doet is mijn dochter eerder naar huis te laten gaan.
Ik been in ieder geval blij dat ze nog steeds met "plezier" naar school gaat...
quote:Hier ben ik het volkomen mee eens. Ik ben zelf gepest en het helpt echt niet als ouders zich ermee gaan bemoeien, daar wordt het juist erger van. Verplaats je daarvoor even in de pester. Je hebt het op iemand gemund en die persoon zorgt ervoor dat je straf kijgt. Da's dan nog meer reden om die persoon te pesten.
Op donderdag 26 juni 2003 12:56 schreef SirPsycho het volgende:[..]
het enige wat je er aan kan doen is het zelf vertrouwen van je kind hoog houde meer valt er niet zoveel aan te doen. want bemoeien word het alleen erger
Het is gewoon belangrijk dat je je kind leert er mee om te gaan en dat je je kind leert dat hij/zij zich daar niks van aan moet trekken. Doe je kind desnoods op een vechtsport voor het zelfvertrouwen zodat hij/zij eens een keer een klap uit kan delen. Dat werkt veel beter dan ervoor zorgen dat de pester straf krijgt.
quote:Dat is inderdaad erg vervelend.
Mijn dochter is 9 jaar en gaat volgend jaar naar groep 6.
Succes!
quote:Klopt, ze pesten niet meer als ze merken dat het je niets doet.. maar ik kan me voortellen dat het voor zo'n kleintje moeilijk is om zich dat niet aan te trekken.
Op donderdag 26 juni 2003 13:01 schreef Philosocles het volgende:[..]
Ik ben ook wel eens gepest als ukkie. Helaas lichtte mijn moeder toen de leraar in die de klas vervolgens een preek gaf, en die onverlaat noemde mij met naam en toenaam. Nou toen was ik natuurlijk helemaal de klos.
Kort daarop deed mijn moeder het beter: ze overtuigde me ervan dat het pesten kwam doordat mijn plaaggeesten jaloers op me waren. Of dat waar was of niet weet ik niet maar dat deed er niet toe; ik geloofde het en het pesten kon me niets meer schelen. Toen was het ook snel afgelopen.
quote:idd
Op donderdag 26 juni 2003 13:03 schreef jerney het volgende:[..]
Nou ik denk dat jouw manier ook niet echt zal helpen het pesten te laten ophouden eigenlijk.
Dan zul je weer pesterijen krijgen als "moederskindje".
quote:Jezus, het is ook echt weer de omgekeerde wereld. Laat die pesters maar eens een gedragstherapie volgen inderdaad.
Op donderdag 26 juni 2003 13:03 schreef Funny het volgende:[..]
Waarom ze precies gepest wordt weet ik niet. Ze is een normaal meisje wat meestal haar mondje wel klaar heeft. het enige wat ik me voor kan stellen is dat ze zich altijd overal mee wil bemoeien, maar dat kan de reden van het pesten denk ik niet zijn.
De school heeft ons al gebeld en stelde voor om onze dochter in gedragstherapie te laten gaan. Met het gedrag van haar is helemaal niets mis. Wat ik wel kan voorstellen is dat ze zich anders gaat gedragen doordat ze dus gepest wordt. Degene die gedragstherapie moeten hebben zijn is de groep die haar pest. Zo lijkt het net dat het slachtoffertje zelfs de dader wordt. Net zoals gisteren. Had dat groepje besloten om mijn dochter uit scholl in elkaar te gaan slaan. Dit hoorde de juf en toen mocht mijn dochter iets eerder naar huis, zodat de groep nog in de klas zou blijven zitten en haar niets kon doen.
Dit vind ik dus echt van de zotte... de juf weet ervan, maar het enige wat ze er aan doet is mijn dochter eerder naar huis te laten gaan.Ik been in ieder geval blij dat ze nog steeds met "plezier" naar school gaat...
En heeft heeft dat groepje die haar heeft geslagen helemaal geen straf gekregen ofzo? Dat is toch van de zotte.
Maar dat ze nog steeds met plezier naar school gaat is wel een teken dat het een sterk meisje is.
Al weet je natuurlijk nooit zeker wat er zich van binnen afspeelt.
Suc-6
quote:Het is een groepje wat haar pest. 3 kinderen uit 1 familie en een paar meelopertjes erbij. Bij die ouders van die 3 kinderen is mijn vrouw al geweest. Die kinderen hebben toen flink op hun donder gehad, maar dat heeft niet geholpen. Ook hebben we de ouders van die meelopertjes verteld wat er aan de hand was en die ouders wisten dus nergens van en schrokken heel erg. Met die meelopertjes gaat het nu gelukkig wat beter en die wisten ook niet dat onze dochter zo erg gepest werd door de groep van 3 kinderen...
Op donderdag 26 juni 2003 12:55 schreef jurn het volgende:[..]
en als je weet wie pest, naar de moeder of vader die gene gaan
quote:Dan heb je nog geluk gehad dat die ouders jullie geloofden en ook actie hebben ondernomen.
Op donderdag 26 juni 2003 13:08 schreef Funny het volgende:[..]
Het is een groepje wat haar pest. 3 kinderen uit 1 familie en een paar meelopertjes erbij. Bij die ouders van die 3 kinderen is mijn vrouw al geweest. Die kinderen hebben toen flink op hun donder gehad, maar dat heeft niet geholpen. Ook hebben we de ouders van die meelopertjes verteld wat er aan de hand was en die ouders wisten dus nergens van en schrokken heel erg. Met die meelopertjes gaat het nu gelukkig wat beter en die wisten ook niet dat onze dochter zo erg gepest werd door de groep van 3 kinderen...
quote:ze heeft nog geen klappen gekregen, maar dat waren ze dus van plan om te gaan doen.
Op donderdag 26 juni 2003 13:07 schreef jerney het volgende:[..]
Jezus, het is ook echt weer de omgekeerde wereld. Laat die pesters maar eens een gedragstherapie volgen inderdaad.
En heeft heeft dat groepje die haar heeft geslagen helemaal geen straf gekregen ofzo? Dat is toch van de zotte.
Maar dat ze nog steeds met plezier naar school gaat is wel een teken dat het een sterk meisje is.
Al weet je natuurlijk nooit zeker wat er zich van binnen afspeelt.
Ze is inderdaad van buiten een heel sterk meisje, alleen kan je wel zien dat ze van binnen heel veel pijn en verdriet erom heeft.:'(
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |