quote:Hij is vrij rustig. Het is niet zo dat ik bang hoef te zijn dat hij het huis in de fik steekt.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:35 schreef DOHC-VTEC het volgende:
Hoe is ie verder?
Is het een rustig mannetje of 1tje die baldadig is?
Anders zou je het best kunnen proberen denk ik.
quote:Stout jongetje dan?
Op dinsdag 24 juni 2003 09:44 schreef CreativeMind het volgende:
Ons mam durft mij nu nog niet alleen thuis te laten
Dus tjah....
quote:Op je 18e?
Op dinsdag 24 juni 2003 09:44 schreef CreativeMind het volgende:
Ons mam durft mij nu nog niet alleen thuis te laten
Dus tjah....
quote:Ik denk dat ik het enger vind dan hem, maar ik ga het denk ik binnenkort maar eens proberen.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:44 schreef abraham het volgende:
Gewoon proberen. Of het kan weet je eigenlijk zelf het beste, jij hebt tenslotten al zeven jaar ervaring met dit exemplaarGeef wel aan wat je van junior verwacht gedurende je afwezigheid. (Je mag niet naar buiten, je mag een glaasje cola, je mag een snoepje etc)
Het is in ieder geval de eerste keer erg spannend om de kleintjes die dan al heel groot lijken alleen te laten.
quote:Door zelf aan te bellen? Mag ie zelfs de deur niet open doen voor zn moeder?
Op dinsdag 24 juni 2003 09:49 schreef dikkie-dik het volgende:[..]
Ik denk dat ik het enger vind dan hem, maar ik ga het denk ik binnenkort maar eens proberen.
Nog wel een lijstje maken met dingen die ik van hem verwacht.
Ik vind bv dat hij absoluut niet de deur mag open maken als de deurbel gaat. Dit is een puntje wat ik meteen al kan uitproberen.
Mijn oudste dochter is bijna 7, en ook zij is een hele wijze meid. Ik doe het bij haar ook af en toe op deze manier, zij het dan een kwartiertje ofzo. Bovendien wil zij altijd wél met d'r pappie mee boodschappen doen
quote:Nee, hij weet natuurlijk niet dat ik voor de deur sta.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:53 schreef Fio het volgende:[..]
Door zelf aan te bellen? Mag ie zelfs de deur niet open doen voor zn moeder?
Echt hele dagen alleen thuis blijven mag ik sinds ik op de middelbare school zit, dus sinds mn 11e ongeveer.
Nachten mag pas deze zomervakantie (17 jaar) voor t eerst...
EDIT toen ik 7 was mocht ik idd ook nooit telefoon opnemen of de deur open doen...
quote:Dat is idd een goed idee. Hij is al eventjes alleen thuis als ik de hond uitlaat, maar dan weet hij dat ik in de straat ben.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:54 schreef WebbySP het volgende:
Je kunt het (naar mijn mening) beter opbouwen door es een half uurtje bij de buuf te gaan buurten, zodat je weg, maar ook in de buurt bent. Als je dat een beetje opbouwt, dan kan hij er aan wennen en belangrijker : jij ook !Mijn oudste dochter is bijna 7, en ook zij is een hele wijze meid. Ik doe het bij haar ook af en toe op deze manier, zij het dan een kwartiertje ofzo. Bovendien wil zij altijd wél met d'r pappie mee boodschappen doen
quote:Beetje overbezorgd die ouders van je???
Op dinsdag 24 juni 2003 09:55 schreef akkien het volgende:
ik mocht toen ik een jaar of 6 /7 was ook af en toe een half uurtje tot een uurtje alleen thuis zijn. Meestal was dat als ik net ziek geweest was en bijna beter. Mn moeder was dan een aantal dagen thuis geweest en moest weer om boodschappen. Ik kon altijd mn oma, of de buren bellen als er iets mis was.Echt hele dagen alleen thuis blijven mag ik sinds ik op de middelbare school zit, dus sinds mn 11e ongeveer.
Nachten mag pas deze zomervakantie (17 jaar) voor t eerst...EDIT toen ik 7 was mocht ik idd ook nooit telefoon opnemen of de deur open doen...
quote:Hij mag mij wel zelf bellen. Hij is al een geoefende telefoongebruiker.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:55 schreef akkien het volgende:
ik mocht toen ik een jaar of 6 /7 was ook af en toe een half uurtje tot een uurtje alleen thuis zijn. Meestal was dat als ik net ziek geweest was en bijna beter. Mn moeder was dan een aantal dagen thuis geweest en moest weer om boodschappen. Ik kon altijd mn oma, of de buren bellen als er iets mis was.Echt hele dagen alleen thuis blijven mag ik sinds ik op de middelbare school zit, dus sinds mn 11e ongeveer.
Nachten mag pas deze zomervakantie (17 jaar) voor t eerst...EDIT toen ik 7 was mocht ik idd ook nooit telefoon opnemen of de deur open doen...
quote:Hoe ging dat bij jou dan?
Op dinsdag 24 juni 2003 09:59 schreef 303 het volgende:[..]
Beetje overbezorgd die ouders van je???
Ik heb hem wel uitgelegd dat ik niet wil dat hij de deur opent voor iemand, alleen voor familie mag hij de deur open doen.
quote:ja heel erg...
Op dinsdag 24 juni 2003 09:59 schreef 303 het volgende:[..]
Beetje overbezorgd die ouders van je???
quote:was ik ook, maar mn moeder had 10 jaar geleden nog geen mobiel
Op dinsdag 24 juni 2003 10:01 schreef dikkie-dik het volgende:[..]
Hij mag mij wel zelf bellen. Hij is al een geoefende telefoongebruiker.
quote:Wat ik me dan afvraag is: Hoe weet hij dan wie er voor de deur staat?
Op dinsdag 24 juni 2003 10:04 schreef skyhigh het volgende:
Dat is per kind verschillend. Mijn zoontje van 7 wil ook niet meer mee boodschappen doen, of als ik ff snel weg moet dan blijft ie ook alleen thuis. Gsm staat voorgeprogrammeerd op de telefoon.Ik heb hem wel uitgelegd dat ik niet wil dat hij de deur opent voor iemand, alleen voor familie mag hij de deur open doen.
quote:Godzijdank hebben ze de mobiel uitgevonden.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:07 schreef akkien het volgende:[..]
was ik ook, maar mn moeder had 10 jaar geleden nog geen mobiel
quote:Bij ons kan hij onder de gordijnen in de keuken doorkijken, wie er bij ons voor de deur staat. Dat is toevallig zo.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:08 schreef dikkie-dik het volgende:[..]
Wat ik me dan afvraag is: Hoe weet hij dan wie er voor de deur staat?
Vraagt hij daarna? En hoe gaat hij er mee om als het iemand anders is?
Ik wil ook niet dat hij ernaar vraagt wie er voor de deur staat, want als het wel een vreemde is, zal hij toch zeggen dat hij de deur niet mag openen omdat hij alleen is. En dat is precies wat ik niet wil.
Overigens heb ik niet specifiek met hem afgesproken wat wel en niet mag, buiten de deur openen. Er gelden wat ons betreft geen andere regels als wij er even niet zijn.
Hij mag dus gewoon wat te drinken pakken als hij dat wil, of een snoepje.
Regels zijn:
Niet aan de spullen van pappa en mamma komen.
Niet de deur open doen voor vreemden.
Geen vriendjes over de vloer in die tijd.
En geen geruzie!!!
En dat laatste punt, daar schort het de laatste tijd nogal eens aan. Het is twee jaar goed gegaan en nu kunnen we ze eigenlijk niet meer alleen thuis laten omdat ze niks van elkaar kunnen velen.
Maar, ach, ook dat zal wel weer over gaan.
*zucht*
quote:Ik maakte vroeger ook altijd ruzie met m'n broer als we alleen thuis waren.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:13 schreef Gia het volgende:
Mijn oudste is nu bijna 11 en de jongste bijna 9. Ze blijven eigenlijk ook al sinds een jaartje of twee weleens even alleen thuis.Regels zijn:
Niet aan de spullen van pappa en mamma komen.
Niet de deur open doen voor vreemden.
Geen vriendjes over de vloer in die tijd.
En geen geruzie!!!En dat laatste punt, daar schort het de laatste tijd nogal eens aan. Het is twee jaar goed gegaan en nu kunnen we ze eigenlijk niet meer alleen thuis laten omdat ze niks van elkaar kunnen velen.
Maar, ach, ook dat zal wel weer over gaan.
*zucht*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |