quote:bron: www.vi.nl
Del Bosque en Hierro weg bij Real Madrid23/6/2003 22:02
Vicente Del Bosque zit volgend seizoen niet meer op de bank van Real Madrid. De coach die zondag zijn vierde titel in vier seizoen pakte met De Koninklijke, kreeg maandag tijdens een overleg met de clubleiding te horen dat hij niet verder mag gaan als trainer. Ook Fernando Hierro kreeg te horen dat hij geen nieuw contract krijgt aangeboden.
Het vertrek van Del Bosque komt zeer onverwacht. Alhoewel al jaren bekend is dat voorzitter Florentino Pérez het liefst een coach met een grote naam op de bank wil hebben, bewijst Del Bosque in de vier seizoenen dat hij de ploeg onder zijn hoede had, zeer effectief te zijn.In zijn eerste seizoen (1999/2000) veroverde Real de Champions League, vervolgens voegde hij daar twee Spaanse kampioenschappen (2001 en 2003) en een tweede Champions League-titel (2002) aan toe. Bovendien hebben de spelers al meermaals geopperd dat zij zeer tevreden zijn over de aanpak van hun coach.
De succesvolle trainer stond de laatste maanden echter onder grote druk. Zo verwachte de gehele Spaanse voetbalwereld dat Del Bosque op straat zou komen te staan áls hij er afgelopen weekeinde niet in zou zijn geslaagd de Spaanse titel te winnen met Real. Andersom ging eenieder er vanuit dat het winnen van La Liga hem een nieuwe eenjarige verbintenis zou opleveren.
Maandag besprak Del Bosque zijn toekomst met de clubleiding. En tijdens dat gesprek werd besloten dat de 52-jarige ex-speler moet opstappen, na ruim 35 jaar in dienst van Real te zijn geweest. Sinds november 1999 werkte Del Bosque als hoofdcoach bij Real. Hij nam destijds de taken over van de ontslagen John Toshack.
Ook Hierro moet vertrekken
Niet alleen Del Bosque moet vertrekken. Ook Fernando Hierro kreeg te horen dat hij geen nieuw contract krijgt aangeboden. De aanvoerder van de Madrileense club had aanvankelijk nog gehoopt een nieuwe tweejarige verbintenis te kunnen tekenen. Maar ook de 35-jarige kreeg van de clubleiding te horen dat hij op zoek moet naar een nieuwe werkgever.Hierro speelde sinds 1989 bij Real Madrid, dat hem overnam van Real Valladolid. Hij kwam meer dan vierhonderd duels in actie voor De Koninklijke. De laatste maanden nam de kritiek op Hierro echter flink toe, met name na de uitschakeling in de halve finale van de Champions League, door Juventus. De pers maakte Hierro met de grond gelijk na enkele grote fouten in het cruciale tweede duel.
'Het was geen gemakkelijke beslissing', bekende technisch directeur Jorge Valdano rond half elf maandagavond. 'We zijn vanaf 15.00 uur vanmiddag in vergadering geweest. De club verliest twee boegbeelden. Het is een einde van een tijdperk.'
Lang verwacht en eindelijk waarheid geworden, Del Bosque moet weg bij Real. Ik ben benieuwd wat hiervan de achterliggende reden is, vanmorgen in de krant werd genoemd dat hij het niet eens is met het aankoopbeleid van het bestuur. En wat doe je dan als club? Je snoert iemand de mond door hem te ontslaan
* planethugo vindt die hele wenger maar nix
quote:zal Beckham blij mee zijn
Op dinsdag 24 juni 2003 08:49 schreef BobRooney het volgende:
Alex Fergusson en Stam
quote:precies, dan begint alle gezeik weer van voren af aan
Op dinsdag 24 juni 2003 08:59 schreef planethugo het volgende:[..]
zal Beckham blij mee zijn
quote:Welke Spanjaard zou het dan moeten worden.
Op dinsdag 24 juni 2003 09:38 schreef Vikingo het volgende:
Er worden 2 portugezen genoemd als belangrijkste kandidaten, nl de assistent van Fergusson en de trainer van Porto. Ook Wenger wordt genoemd.De suporters zijn hier helemaal niet blij mee willen gewoon dat del Bosque blijft of anders iemand met de spaanse nationaliteit.
Is Irrureta niks?
Rare jongens daar in Madrid
quote:Wil niet
Op dinsdag 24 juni 2003 12:21 schreef zjroentje het volgende:[..]
Welke Spanjaard zou het dan moeten worden.
Is Irrureta niks?
Van Hierro valt het nog best te begrijpen..maar om zo'n succesvolle onbekende trainer daar aan het werk te laten heeft juist goed uitgepakt.
Straks komt er weer zo'n zogenaamde toptrainer die er niks van bakt.
Al zou dat natuurlijk niet mogen, met al die sterren daar.
quote:...maar wie wordt dan weer bondscoach van Ingerland?
Op dinsdag 24 juni 2003 16:13 schreef methodmich het volgende:
Sven-Göran Eriksson zou best wel eens de nieuwe Real-coach kunnen worden...
En ik denk dat ze hun eigen valkuiltje aan het graven zijn....
quote:als coach van Ingerland?
Op dinsdag 24 juni 2003 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk Wenger...
Eerder als coach van Real...
quote:Was die PSG?
Op dinsdag 24 juni 2003 16:17 schreef El_Catalan het volgende:
Ik denk Victor Fernandez.En ik denk dat ze hun eigen valkuiltje aan het graven zijn....
Ik denk ook dat dat niet slim zou zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-06-2003 16:19]
quote:Dat bedoel ik ook..
Op dinsdag 24 juni 2003 16:18 schreef Doc het volgende:[..]
als coach van Ingerland?
Eerder als coach van Real...
quote:Hij is trainer van Betis toch?
Op dinsdag 24 juni 2003 16:18 schreef Doc het volgende:[..]
Was die PSG?
Ik denk ook dat dat niet slim zou zijn...
quote:Zou ook kunnen hoor. Hoe heet die gast van PSG dan ook al weer?
Op dinsdag 24 juni 2003 16:21 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Hij is trainer van Betis toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |