abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11313415
Het was eigenlijk wel logisch dat ik op een gegeven moment een topic zou openen over het legendarische project van gothicrockheld Carl McCoy, aangezien #Muziek al maanden moet lijden onder een ware Nefilim-indoctrinatie.

Carl McCoy is begonnen als zanger bij de Fields of The Nephilim. Deze band is gestopt in haar originele bezetting begin jaren negentig, maar er is nu weer sprake van een samenwerking tussen McCoy en andere leden van de Fields om verder te gaan op de oude koers (zonder de Wright-broertjes die nu hun eigen band Last Rites hebben), wel op een vernieuwde manier natuurlijk, want aan herhaling doen ze niet. Ze dragen nog steeds de cowboyoutfit tijdens optredens en andere gelegenheden.

Carl McCoy.

Verder met het album Zoon zelf. Het album werd al in 1993 aangekondigd, maar het duurde nog tot 1996 voordat het dan uiteindelijk uitkwam. Carl McCoy is niet één van de snelsten, het duurt nu ook al tijden voor er officieel iets nieuws uitkomt van de Fields en ook de websites voor zowel de Fields alsmede de website voor zijn kunstbedrijf, Sheer Faith, laten al tijden op zich wachten. Hij doet al het artwork zelf. Verder is er weinig over hem bekend. Hij doet het gothicrockimago wel eer aan op deze manier. Net zo mysterieus als zijn muziek is de persoon zelf.

McCoy himself described his album as "When Elzium was the dream, then this is the nightmare..."

Het album is een ruwe versie van de gothicrock van de Fields. Het heeft eigenlijk meer weg van metal, echte gothicmetal en niet dat mietjesgebeuren van nu.

quote:
Carl McCoy - Vocals and additional instruments

Paul Miles - Guitar

Cian Houchin - Bass, additional programming

Simon Rippin - Drums

Dit is de cover. Donker, duister, een onheilspellend mysterieus figuur genaamd "The Crowman." Het typeert de cd goed. De rest van het boekje is overigens geheel in stijl van de cover.

De tracklist:

quote:
1. Still Life
2. Xodus
3. Shine
4. Penetration
5. Melt (The Catching of the Butterfly)
6. Venus
7. Pazuzu (Black Rain)
8. Zoon (Parts 1 & 2) (Saturation)
9. Zoon (Part 3) (Wake World)
10. Coma
10 nummers, waarvan nummers 1 en 10 meer als een soort van intro en afsluiting te zien zijn en niet echt als 'songs' gezien kunnen worden. De complete cd is gehuld in een sfeer van duisternis, occultisme en geloof. Bij de Fields of The Nephilim waren al veel verwijzingen te vinden naar religieuze gebeurtenissen en religieuze verhalen. Alleen de naam Nephilim verwijst al naar complete christelijke en Babylonische verhalen over gevallen en verbannen engelen. Zo ook op dit album. Pazuzu is bijvoorbeeld een lang vergeten godheid of demon (ik moet er nog meer over lezen om hier goed iets over te kunnen zeggen) en ook bij het uitspreken van Xodus is direct de lijn te trekken met de Exodus uit het christendom.

Helaas blijft het grootste gedeelte van de teksten op het album geheim, niet alles is goed te verstaan en McCoy zelf zegt over de teksten dat hij ze niet wil publiceren, omdat "ze toch niet goed begrepen worden." Hoe "true."

Het nummers lijken een diepe val te beschrijven, een val die uiteindelijk resulteert in het dichtslaan van een zware deur. Een coma, zoals de titel van het laatste nummer doet vermoeden?

Het album wordt hoe langer hoe donkerder met als hoogtepunt het nummer Pazuzu, waarna het licht weer mag vallen in het hoopvollere Zoon 1, 2 & 3. De albums van de Fields lijken een lijn te volgen. Samen met dit album een pad naar het pas uitgebrachte onofficiële album Fallen, wat nog niet af was bij het uitbrengen door Jungle Records.

De Penetration Maxi-single met daarop de volgende nummers.

quote:
CD:
1. Penetration
2. Xodus (Last Rites)
3. 24th Moment

Vinyl:
1. Penetration
2. Xodus (Xcitorium)
3. Penetration (bloodless

Deze heb ik nog nergens kunnen vinden. Een groot gemis in m'n verzameling van Fields of The Nephilim en aanverwante cd's. Mocht iemand dus iets weten.... (wel origineelnatuurlijk)

Er is tevens een videoclip gemaakt van het nummer Penetration. Geheel kleurloos en lijkt op een ekele reis richting een aardse hel. De clip is te vinden op de vorig jaar uitgebrachte Fields of The Nephilim dvd, waarover je hier meer kunt lezen.

Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kun je hier een demo beluisteren van een nummer dat nooit op Zoon is verschenen, waarom is een raadsel, want het is een geweldig nummer. Het nummer heeft wel op enkele samplers gestaan, die zijn overigens nergens meer verkrijgbaar. Het nummer mag kennelijk verspreid worden. Het mist nog de echte afwerking en verfijning die de cd zelf wel heeft, maar het geeft in ieder geval een beeld van de enorm duistere stem van Carl McCoy en de algemene compositie. Het heet Chaocracy.

Duisternis in haar puurste vorm.

maandag 23 juni 2003 @ 13:10:15 #2
16494 Riert
rrrataputata
pi_11313497
Goed album idd, en zeker een aanrader.

dacht aleen dat'ie Zoom heette.

hophop
pi_11313554
zeker een gaaf album, moet ik nog een keer op cd kopen deed me toen een beetje denken aan een duistere Ministry

ohja en pazuzzu was de god van de plaag in het sumierische geloof.

pi_11316648
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:12 schreef _Etter_ het volgende:
ohja en pazuzzu was de god van de plaag in het sumierische geloof.
Aha.

Heeft er verder niemand naar het nummer geluisterd dat te downloaden is?

pi_11316835
quote:
Op maandag 23 juni 2003 15:06 schreef Seborik het volgende:

Klinkt best wel ok moet ik zeggen. Heb ik iig iets om in Amsterdam te gaan kopen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_11316855
quote:
Op maandag 23 juni 2003 15:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Klinkt best wel ok moet ik zeggen. Heb ik iig iets om in Amsterdam te gaan kopen

En weer een nieuwe discipel van de Nefilim gemaakt, sebbo .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 23 juni 2003 @ 15:18:52 #7
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_11316963
quote:
Op maandag 23 juni 2003 15:14 schreef Litpho het volgende:

[..]

En weer een nieuwe discipel van de Nefilim gemaakt, sebbo .

Nu de rest van de wereld nog.
pi_11317466
quote:
Op maandag 23 juni 2003 15:06 schreef Seborik het volgende:

[..]

Aha.

yep, net gedaan. Klinkt best lekker alleen die nummers klinken juist zo lekker in de context van de plaat. Zo ff los een nummer is toch net wat minder
pi_11317548
Heb er ooit eens een paar nummers van gedownload. Het is een schande dat ik er me nooit verder in verdiept heb.
  maandag 23 juni 2003 @ 16:36:51 #10
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_11319149
quote:
Op maandag 23 juni 2003 15:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb er ooit eens een paar nummers van gedownload. Het is een schande dat ik er me nooit verder in verdiept heb.
Ja, schande! Die plaat kost nog maar 12 euro en is het zeker waard.
  maandag 23 juni 2003 @ 17:51:59 #11
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11320699
123 views en niemand met een mening?
pi_11321249
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:51 schreef Seborik het volgende:
kutplaat
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_11321527
quote:
Op maandag 23 juni 2003 17:51 schreef Seborik het volgende:
Rock is saai: Al dertig jaar dezelfde shit.

Dit soort dinorock maakte Ozzy Osbourne al in het jaar nul.

pi_11321653
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:15 schreef MuadDib het volgende:

[..]

kutplaat

Ach, ik ben toch in de stemming voor kutmuziek, dus "Zoon" maar ff opgezet...
  maandag 23 juni 2003 @ 19:39:10 #15
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11323535
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:25 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Rock is saai: Al dertig jaar dezelfde shit.

Dit soort dinorock maakte Ozzy Osbourne al in het jaar nul.

M'n klonen ook altijd.

Maar heb jij er niet een oordeel over Zodiakk?

maandag 23 juni 2003 @ 19:40:38 #16
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11323581
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:15 schreef MuadDib het volgende:

[..]

kutplaat

Ha, de enige persoon van wie ik wist dat hij het mooi vond.
pi_11323632
quote:
Op maandag 23 juni 2003 19:40 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ha, de enige persoon van wie ik wist dat hij het mooi vond.

En in een sombere stemming wordt 'ie nog mooier!
  maandag 23 juni 2003 @ 19:43:12 #18
2889 Zander
He's gone
pi_11323669
Ik heb naar het mp3tje geluisterd, maar 't is niet helemaal mijn ding denk ik, Seb.

't Is ook veel te lekker weer voor dit soort muziek, misschien ben ik er in de winter wat meer vatbaar voor. Nou ja, niet geschoten is altijd mis.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 23 juni 2003 @ 22:39:10 #19
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_11329116
Dat was toch die CD die je op de vorige #muziekmeet had opgezet? Die vond ik erg okay klinken, hij's alleen zo kut verkrijgbaar.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  maandag 23 juni 2003 @ 23:31:11 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11330998
quote:
Op maandag 23 juni 2003 22:39 schreef FLIPNEUS het volgende:
Dat was toch die CD die je op de vorige #muziekmeet had opgezet? Die vond ik erg okay klinken, hij's alleen zo kut verkrijgbaar.
Dat klopt, hij is praktisch alleen verkrijgbaar door hem te bestellen.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 01:23:06 #21
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_11333540
Ik laat je nog wel weten wat ik er van vind als ik de cd eens heb. *zucht*
pi_11335428
Toevallig tijdje terug deze cd weer eens opgezet (idd op een niet zo een zonnige dag) maar hij is top, donker, zwaar en hard. Zoals Etter al zei, een beetje als een duistere (oude)Ministry.
Vooral Penetration is een topnummerr, de single heb ik trouwens ook nog ergens liggen hier.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 11:01:14 #23
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11337664
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 08:42 schreef mr_cucumber het volgende:
Vooral Penetration is een topnummerr, de single heb ik trouwens ook nog ergens liggen hier.
Wil je daar toevallig van af?
pi_11340333
Niet echt, maar je mag wel beginnen met bieden hoor, misschien verander ik van idee
  dinsdag 24 juni 2003 @ 12:45:27 #25
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11340447
Haha, als hij in goede staat is geef ik je er 15 euro voor.

Anders wordt het toch een keertje ebay.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')