Carl McCoy is begonnen als zanger bij de Fields of The Nephilim. Deze band is gestopt in haar originele bezetting begin jaren negentig, maar er is nu weer sprake van een samenwerking tussen McCoy en andere leden van de Fields om verder te gaan op de oude koers (zonder de Wright-broertjes die nu hun eigen band Last Rites hebben), wel op een vernieuwde manier natuurlijk, want aan herhaling doen ze niet. Ze dragen nog steeds de cowboyoutfit tijdens optredens en andere gelegenheden.
Carl McCoy.
Verder met het album Zoon zelf. Het album werd al in 1993 aangekondigd, maar het duurde nog tot 1996 voordat het dan uiteindelijk uitkwam. Carl McCoy is niet één van de snelsten, het duurt nu ook al tijden voor er officieel iets nieuws uitkomt van de Fields en ook de websites voor zowel de Fields alsmede de website voor zijn kunstbedrijf, Sheer Faith, laten al tijden op zich wachten. Hij doet al het artwork zelf. Verder is er weinig over hem bekend. Hij doet het gothicrockimago wel eer aan op deze manier. Net zo mysterieus als zijn muziek is de persoon zelf.
McCoy himself described his album as "When Elzium was the dream, then this is the nightmare..."
Het album is een ruwe versie van de gothicrock van de Fields. Het heeft eigenlijk meer weg van metal, echte gothicmetal en niet dat mietjesgebeuren van nu.
quote:
Carl McCoy - Vocals and additional instrumentsPaul Miles - Guitar
Cian Houchin - Bass, additional programming
Simon Rippin - Drums
Dit is de cover. Donker, duister, een onheilspellend mysterieus figuur genaamd "The Crowman." Het typeert de cd goed. De rest van het boekje is overigens geheel in stijl van de cover.
De tracklist:
quote:10 nummers, waarvan nummers 1 en 10 meer als een soort van intro en afsluiting te zien zijn en niet echt als 'songs' gezien kunnen worden. De complete cd is gehuld in een sfeer van duisternis, occultisme en geloof. Bij de Fields of The Nephilim waren al veel verwijzingen te vinden naar religieuze gebeurtenissen en religieuze verhalen. Alleen de naam Nephilim verwijst al naar complete christelijke en Babylonische verhalen over gevallen en verbannen engelen. Zo ook op dit album. Pazuzu is bijvoorbeeld een lang vergeten godheid of demon (ik moet er nog meer over lezen om hier goed iets over te kunnen zeggen) en ook bij het uitspreken van Xodus is direct de lijn te trekken met de Exodus uit het christendom.
1. Still Life
2. Xodus
3. Shine
4. Penetration
5. Melt (The Catching of the Butterfly)
6. Venus
7. Pazuzu (Black Rain)
8. Zoon (Parts 1 & 2) (Saturation)
9. Zoon (Part 3) (Wake World)
10. Coma
Helaas blijft het grootste gedeelte van de teksten op het album geheim, niet alles is goed te verstaan en McCoy zelf zegt over de teksten dat hij ze niet wil publiceren, omdat "ze toch niet goed begrepen worden." Hoe "true."
Het nummers lijken een diepe val te beschrijven, een val die uiteindelijk resulteert in het dichtslaan van een zware deur. Een coma, zoals de titel van het laatste nummer doet vermoeden?
Het album wordt hoe langer hoe donkerder met als hoogtepunt het nummer Pazuzu, waarna het licht weer mag vallen in het hoopvollere Zoon 1, 2 & 3. De albums van de Fields lijken een lijn te volgen. Samen met dit album een pad naar het pas uitgebrachte onofficiële album Fallen, wat nog niet af was bij het uitbrengen door Jungle Records.
De Penetration Maxi-single met daarop de volgende nummers.
quote:Deze heb ik nog nergens kunnen vinden.
CD:
1. Penetration
2. Xodus (Last Rites)
3. 24th MomentVinyl:
1. Penetration
2. Xodus (Xcitorium)
3. Penetration (bloodless
Er is tevens een videoclip gemaakt van het nummer Penetration. Geheel kleurloos en lijkt op een ekele reis richting een aardse hel. De clip is te vinden op de vorig jaar uitgebrachte Fields of The Nephilim dvd, waarover je hier meer kunt lezen.
Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kun je hier een demo beluisteren van een nummer dat nooit op Zoon is verschenen, waarom is een raadsel, want het is een geweldig nummer. Het nummer heeft wel op enkele samplers gestaan, die zijn overigens nergens meer verkrijgbaar. Het nummer mag kennelijk verspreid worden. Het mist nog de echte afwerking en verfijning die de cd zelf wel heeft, maar het geeft in ieder geval een beeld van de enorm duistere stem van Carl McCoy en de algemene compositie. Het heet Chaocracy.
Duisternis in haar puurste vorm.
ohja en pazuzzu was de god van de plaag in het sumierische geloof.
quote:Aha.
Op maandag 23 juni 2003 13:12 schreef _Etter_ het volgende:
ohja en pazuzzu was de god van de plaag in het sumierische geloof.
Heeft er verder niemand naar het nummer geluisterd dat te downloaden is?
quote:Klinkt best wel ok moet ik zeggen. Heb ik iig iets om in Amsterdam te gaan kopen
Op maandag 23 juni 2003 15:06 schreef Seborik het volgende:
quote:En weer een nieuwe discipel van de Nefilim gemaakt, sebbo
Op maandag 23 juni 2003 15:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Klinkt best wel ok moet ik zeggen. Heb ik iig iets om in Amsterdam te gaan kopen
quote:Nu de rest van de wereld nog.
Op maandag 23 juni 2003 15:14 schreef Litpho het volgende:[..]
En weer een nieuwe discipel van de Nefilim gemaakt, sebbo
.
quote:yep, net gedaan. Klinkt best lekker alleen die nummers klinken juist zo lekker in de context van de plaat. Zo ff los een nummer is toch net wat minder
Op maandag 23 juni 2003 15:06 schreef Seborik het volgende:[..]
Aha.
quote:Ja, schande! Die plaat kost nog maar 12 euro en is het zeker waard.
Op maandag 23 juni 2003 15:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb er ooit eens een paar nummers van gedownload.Het is een schande dat ik er me nooit verder in verdiept heb.
quote:kutplaat
Op maandag 23 juni 2003 17:51 schreef Seborik het volgende:
123 views en niemand met een mening?
quote:Rock is saai: Al dertig jaar dezelfde shit.
Op maandag 23 juni 2003 17:51 schreef Seborik het volgende:
123 views en niemand met een mening?
Dit soort dinorock maakte Ozzy Osbourne al in het jaar nul.
quote:Ach, ik ben toch in de stemming voor kutmuziek, dus "Zoon" maar ff opgezet...
Op maandag 23 juni 2003 18:15 schreef MuadDib het volgende:[..]
kutplaat
quote:M'n klonen ook altijd.
Op maandag 23 juni 2003 18:25 schreef zodiakk het volgende:[..]
Rock is saai: Al dertig jaar dezelfde shit.
Dit soort dinorock maakte Ozzy Osbourne al in het jaar nul.
Maar heb jij er niet een oordeel over Zodiakk?
quote:Ha, de enige persoon van wie ik wist dat hij het mooi vond.
Op maandag 23 juni 2003 18:15 schreef MuadDib het volgende:[..]
kutplaat
quote:En in een sombere stemming wordt 'ie nog mooier!
Op maandag 23 juni 2003 19:40 schreef Seborik het volgende:[..]
Ha, de enige persoon van wie ik wist dat hij het mooi vond.
't Is ook veel te lekker weer voor dit soort muziek, misschien ben ik er in de winter wat meer vatbaar voor. Nou ja, niet geschoten is altijd mis.
quote:Dat klopt, hij is praktisch alleen verkrijgbaar door hem te bestellen.
Op maandag 23 juni 2003 22:39 schreef FLIPNEUS het volgende:
Dat was toch die CD die je op de vorige #muziekmeet had opgezet? Die vond ik erg okay klinken, hij's alleen zo kut verkrijgbaar.
quote:Wil je daar toevallig van af?
Op dinsdag 24 juni 2003 08:42 schreef mr_cucumber het volgende:
Vooral Penetration is een topnummerr, de single heb ik trouwens ook nog ergens liggen hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |