abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11299443
Ik heb even een vraag.

Mijn comp kan alleen W98 aan, dus tja...

Nu wil ik adsl, heb ik usb voor nodig en dat zit er nog niet in. Mijn vragen:

*Waar haal ik eventueel heden ten dage nog een W98 update versie vandaan?

*Hoe moet ik dat installeren?

*Behoud ik al mijn bestanden op de comp?

*Hoe maak ik een back-up? Nooit gedaan namelijk, is dat makkelijk en aan mij uit te leggen?

*Zijn er nog bepaalde gevaren als ik een update-versie erop zet? Qua event. crash of een ander doemscenario?

Alsjeblieft alsjeblieft: help!!

Alvast bedankt!

pi_11299682
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:01 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb even een vraag.

Mijn comp kan alleen W98 aan, dus tja...

Nu wil ik adsl, heb ik usb voor nodig en dat zit er nog niet in. Mijn vragen:

*Waar haal ik eventueel heden ten dage nog een W98 update versie vandaan?

*Hoe moet ik dat installeren?

*Behoud ik al mijn bestanden op de comp?

*Hoe maak ik een back-up? Nooit gedaan namelijk, is dat makkelijk en aan mij uit te leggen?

*Zijn er nog bepaalde gevaren als ik een update-versie erop zet? Qua event. crash of een ander doemscenario?

Alsjeblieft alsjeblieft: help!!

Alvast bedankt!

Als je een USB kaartje hebt dan zitten daar meestal wel drivers bij voor Win98, dacht ik. Of je dan Win98 of Win98 Second Edition gebruikt, maakt dan toch niet uit?
Voor ADSL kun je ook een Ethernet modem kopen, die is wel iets duurder, geloof ik, maar dan heb je geen USB nodig, alleen een netwerkkaart en die modems schijnen ook beter te zijn
pi_11299842
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:11 schreef Andyvie het volgende:

[..]

Als je een USB kaartje hebt dan zitten daar meestal wel drivers bij voor Win98, dacht ik. Of je dan Win98 of Win98 Second Edition gebruikt, maakt dan toch niet uit?
Voor ADSL kun je ook een Ethernet modem kopen, die is wel iets duurder, geloof ik, maar dan heb je geen USB nodig, alleen een netwerkkaart en die modems schijnen ook beter te zijn

Mijn W98-cd rom heeft de ex van mijn zus thuis en daar kan ik dus niet aankomen, ik heb al een usb poortje liggen maar voor de installatie daarvan heb ik een W98-cd rom nodig en die zoek ik dus, bovendien wil ik graag de verbeterde versie erop. Ik heb dus een W98-cd-rom nodig maar weet niet hoe ik daar aan kom
pi_11299914
Wat moet die ex van jouw zus met jouw cd van Windows?
pi_11300061
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:20 schreef UncleFunk het volgende:
Wat moet die ex van jouw zus met jouw cd van Windows?
Mijn comp was altijd van hem maar hij gaf mij de windows cd-rom er niet bij, is ook een hele discussie waard maar HELP me nou, want ik wil gebruik maken van een aanbieding die alleen nog deze week geldt!! please
pi_11300170
Ik zou je echt aanraden om geen usb-modem te nemen! Ook hier op het forum hoor je daar af en toe problemen mee. Een ethernetkaart installeren is inderdaad wat duurder, maar wel beter. Drivers zitten daar gewoon bij.
pi_11300267
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:32 schreef UncleFunk het volgende:
Ik zou je echt aanraden om geen usb-modem te nemen! Ook hier op het forum hoor je daar af en toe problemen mee. Een ethernetkaart installeren is inderdaad wat duurder, maar wel beter. Drivers zitten daar gewoon bij.
en hoe duur is wat duurder dan?? Maar een usb-modem zit bij dat abo!!!
pi_11300500
Mijn ethernetkaart kostte ¤25,--. Kijk het lastige zit hem erin dat je jouw cd niet hebt. Ken je niet iemand anders die ook W98 op cd heeft? Ik zou niet teveel gaan hangen aan een update van je besturingssysteem, en het gewoon doen met wat je hebt.
Kijk, als je een nieuwe computer koopt, zit daar gewoon XP op. Nu doe je het gewoon met wat je hebt. Ik heb twee computers; een met XP, de ander met 98. Ik heb met de laatste geen problemen hoor. [edit] Met XP ook niet [/edit]
  zondag 22 juni 2003 @ 21:51:45 #9
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_11300695
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:36 schreef Waxxer het volgende:

[..]

en hoe duur is wat duurder dan?? Maar een usb-modem zit bij dat abo!!!

Je kunt idd beter een ethernet modem nemen, is wel wat duurder, die usb modem is gratis, maar volgens mij krijg je korting als je die ethernet modem besteld(ik neem aan dat je adsl van PI neemt)

Als je toch die usbmodem neemt, wel oppassen: is een actie van Planet en niet de KPN(die de modems leveren), die modem word dus wel gefactureerd door de KPN, maar die cash krijg je terug van PI.

Proud member of [b]Priests of Darkness[/b],The only Necro only guild in DAoC
pi_11300722
Ik heb idd een oude computer. Die cd-rom komt nu wel in orde geloof ik, die kan ik krijgen. Als ik update hoef ik dan niks met backups te doen, een of ander iets?

Ik ben nog student, heb geen geld voor een nieuwe comp.
Bij het abo zit nu eenmaal een usb-modem. Ik moet dat poortje nog inbouwen, en daar heb ik weer een cd-rom voor nodig.

Het gaat dus over mijn huidige computer, lopen mijn bestanden gevaar als ik een update erop zet en moet ik het gewoon laten overschrijven of moet ik alles opnieuw installeren?

pi_11300763
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:52 schreef Waxxer het volgende:
Het gaat dus over mijn huidige computer, lopen mijn bestanden gevaar als ik een update erop zet en moet ik het gewoon laten overschrijven of moet ik alles opnieuw installeren?
Je kunt kiezen voor of een schone installatie (dus format c:), dan moet je alles backuppen!!!!! Bij een installatie over het oude systeem heen, lopen je bestanden géén gevaar.
pi_11300787
Overigens is een schone installatie nooit weg! Dat moet je wel alleen doen als je weet wát je moet doen!
pi_11300896
Oke... maar mijn comp kan dat allemaal aan en gaat normaal gesproken niet stuk??? anders moet ik maar renteloos gaan lenen bij pappa

Ik heb Pentium 2 220Mhz, 3,5 GB en dat andere is 64 MB...

pi_11300903
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:52 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb idd een oude computer. Die cd-rom komt nu wel in orde geloof ik, die kan ik krijgen. Als ik update hoef ik dan niks met backups te doen, een of ander iets?

Ik ben nog student, heb geen geld voor een nieuwe comp.
Bij het abo zit nu eenmaal een usb-modem. Ik moet dat poortje nog inbouwen, en daar heb ik weer een cd-rom voor nodig.

Ik heb nog nooit problemen gehad bij een update...je zou voor de zekerheid kunnen backuppen, maar IK heb er nog nooit problemen meegehad
pi_11301034
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:58 schreef Waxxer het volgende:
Oke... maar mijn comp kan dat allemaal aan en gaat normaal gesproken niet stuk??? anders moet ik maar renteloos gaan lenen bij pappa

Ik heb Pentium 2 220Mhz, 3,5 GB en dat andere is 64 MB...

Zet gewoon W98 opnieuw erop of laat het zo, echt goed genoeg! Hij gaat daar niet kapot van! Dat andere is overigens je geheugen
pi_11301235
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:03 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Zet gewoon W98 opnieuw erop of laat het zo, echt goed genoeg! Hij gaat daar niet kapot van! Dat andere is overigens je geheugen

Ja ik kom er erg dom over misschien haha

Maarja, ik weet iig de gegevens hoewel ik amper weet, waar ik het over heb
Verder lukt het me wel hoor, ik kan het prima in elkaar zetten, alleen voor de effecten schrik ik snel terug (ben ook maar journalistje...). Ik kn het, zoalng het me maar is uitgelegd, en mensen in de winkel vertrouw ik niet zo snel, omdat ze alleen maar moeten verkopen enz. Nou die cd-rom komt er, ik heb nu vaker gehoord dat er niks kan gebeuren als ik het laat overwriten... oftewel, ik bestel morgen dat pakket bij Wanadoo maar 'es en dan komt het voor de bakker! En anders fixt de winkel mijn comp maar als er iets stuk gaat, en houd ik mijn hand op bij mijn vader...

pi_11301263
Waxxer, ik heb hier wel Windows 98 Second Edition op CD en ik woon ook in Zwolle.

Het is alleen geen upgrade versie, maar een zogenaamde OEM versie.

Dus als je er niet uitkomt...

zondag 22 juni 2003 @ 22:31:03 #18
29924 DaMousE
Chelina van Dare... :P
pi_11301835
als je niet een clean install doet ff c:\windows\win.com renamen in c:\windows\win.old in dos, voordat je gaat installen, anders doet ie het volgens mij niet eroverheen...
pi_11302945
je kunt win98 fe niet upgraden met win 98 se. tenzij je een clean install doet na een format c: natuurlijk.
pi_11303789
Ohh kijk aan Swolly! Das wel handig! Ik kan er waarschijnlijk al eentje krijgen maar als dat niet lukt onthou ik het

En ik heb een gewone W98 Plus, die kan ik toch wel upgraden mag ik hopen? Of desnoods een andere W98 erop zetten? Want ik heb sowieso een cd-rom nodig met W98 voor de installatie

pi_11303888
Het is wel te upgraden op de manier die DaMousE aangaf.

Maar een schone installatie is altijd het beste. Dus alles er af en nieuw er op. (en dan wel ff backuppen wat er bewaard moet worden)

pi_11303931
quote:
Op zondag 22 juni 2003 23:48 schreef Swolly het volgende:
Het is wel te upgraden op de manier die DaMousE aangaf.

Maar een schone installatie is altijd het beste. Dus alles er af en nieuw er op. (en dan wel ff backuppen wat er bewaard moet worden)

Oke... maar hoe maak ik dan een backup? en waar? Is dat te doen? Ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen hoor maar heb dat dus nog nooit gedaan...
pi_11304114
het hangt er vanaf wat je wilt backuppen. waarschijnlijk in ieder geval je mail en adresboek, favorieten enzo.

Weet zo ff niet uit mijn hoofd waar die mappen staan in Windows 98, aangezien ik zelf al anderhalf jaar XP gebruik

Je kunt dat dan op cd branden of als je meerdere partities hebt, gewoon de mappen kopieren naar een andere partitie.

pi_11304232
Ik vond destijds deze stap-voor-stap handleiding heel handig:
http://www.dansdata.com/sbs30.htm.

Misschien heb je er iets aan.

pi_11304997
Oh dat is wel heel handig, dankje!

Maarrr je moet ook alle applications re-installen, las ik. Zijn daar belangrijke bij?

En zou het echt heel, heel erg prijzig zijn, als ik het LAAT doen als ik eenmaal de cd-rom heb? In een winkel?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')