quote:Je kan dat wel tegelijk doen hoor, ik zou in ieder geval een paar behandeling nemen. Daar zie je denk ik redelijk snel resultaat van, dat B5 duurt wat langer.. overlapt elkaar dan mooi toch!
Op zondag 22 juni 2003 13:08 schreef M2nkey het volgende:[..]
Ik ben eigenlijk van plan maar één behandeling te nemen.
Dan kan ik weer fris beginnen aan iets anders, bijvoorbeeld die B5.
Kzal ook eens een poosje niet rukken
Het kost niets, alleen maar een beetje tijd, en het is nog leuk ook
quote:Nee ook niet neuken natuurlijk, het klinkt raar maar het is wetenschappelijk onderbouwd.
Op zondag 22 juni 2003 13:40 schreef LowJoe het volgende:
Wat een onzin om een poosje niet te rukken om puistjes te voorkomen!![]()
Dat helpt echt voor geen meter! Maar wel neuken zeker??
quote:En in de winter dan? Dit soort dingen helpen wel maar alleen voor mensen die lichte acne hebben, en het is natuurlijk ook heel tijdelijk ..
Op zondag 22 juni 2003 13:47 schreef -Mzraki- het volgende:
Mijn middel tegen puistjes? Zon en strand
Het klinkt misschien een beetje als een cliche, maar voor mij werkt het echt super. Gewoon op een paar (zonnige) dagen naar het strand, en mijn puistjes verdwijnenHet kost niets, alleen maar een beetje tijd, en het is nog leuk ook
quote:Ja in de winter natuurlijk niet, ik heb het ook alleen over nu. En voor mensen die een ergere vorm van acne hebben zal dit het probleem waarschijnlijk niet oplossen maar wel de situatie verbeteren lijkt mij.
Op zondag 22 juni 2003 14:19 schreef roobje het volgende:[..]
En in de winter dan? Dit soort dingen helpen wel maar alleen voor mensen die lichte acne hebben, en het is natuurlijk ook heel tijdelijk ..
quote:Wist je dat het zelfs ook kan verergeren door de zon ? Je huid wordt namelijk dikker als je lange tijd in de zon hebt gezeten waardoor de kans op verstoppingen in je porieen toenemen. Maarja daarnaast droogt je huid er ook van uit dus dat is weer positief.
Op zondag 22 juni 2003 14:24 schreef -Mzraki- het volgende:[..]
Ja in de winter natuurlijk niet, ik heb het ook alleen over nu. En voor mensen die een ergere vorm van acne hebben zal dit het probleem waarschijnlijk niet oplossen maar wel de situatie verbeteren lijkt mij.
quote:het is bij iedereen weer verschillend denk ik, zo werkt clearasil (hoe je het ook schrijft) bij de een heel goed, en krijgt de ander er alleen maar meer puistjes van.
Op zondag 22 juni 2003 14:26 schreef roobje het volgende:[..]
Wist je dat het zelfs ook kan verergeren door de zon ? Je huid wordt namelijk dikker als je lange tijd in de zon hebt gezeten waardoor de kans op verstoppingen in je porieen toenemen. Maarja daarnaast droogt je huid er ook van uit dus dat is weer positief.
quote:addie komt bij de dokter paar weken geleden: krijg je niet. Reactie Addie:
Op maandag 23 juni 2003 11:46 schreef BramK het volgende:
ik heb zo'n 2 jaar lang enorm veel last gehad van acne, werkelijk bijna alles geprobeerd, niks hielp tot ik Roaccutane gebruikte. Dat is dus werkelijk een wondermiddel ! Je moet wel eerst je bloed laten afnemen om te kijken of je geen eventuele erg bijwerkingen kan hebben, er kunnen ook bijwerkingen optreden zoals droge lippen, droge huid,... maar dat is allemaal niet erg want het is echt een product die mega helpt ! Heb nu gedurende iets meer dan een jaar bijna geen last meer van acne.
Dus voor erge gevallen : Roaccutane !
alleen als je dit en dat hebt geprobeerd, en vervolgens doorverwezen bent
quote:Zo hoort het
Op maandag 23 juni 2003 11:52 schreef addie het volgende:[..]
addie komt bij de dokter paar weken geleden: krijg je niet. Reactie Addie:
-->
-->
alleen als je dit en dat hebt geprobeerd, en vervolgens doorverwezen bent
quote:Accutane? Je bedoelt zeker Roaccutane?
Op maandag 23 juni 2003 12:02 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Zo hoort het
Accutane is bedoeld als laatste redmiddel, wanneer niks anders helpt, en de patient er erg onder lijdt.
Ben begonnen met de huis,tuin en keuken middeltjes... Clearacil, etc.
Hierna benzoylperoxide 5 en 10% gebruikt... werkte ook niet..
Via huisarts verschillende dingen gekregen..
1] Erotromycine 20 mg
2] Minocycline 50 mg
3] Minocycline 100 mg
4] Erytromycine 250 mg
5] Clindamyine 1%
Ben benieuwd wat hierop volgt...........:?
quote:Accutane (VS benaming) is hetzelfde als Roaccutane (UK, europa etc benaming)
Op maandag 23 juni 2003 12:20 schreef Blur het volgende:[..]
Accutane? Je bedoelt zeker Roaccutane?
[..]
Ben benieuwd wat hierop volgt...........:?
Wat er op volgt? Probeer eens hoge dosis B5
Dit was mijn pleidooi. En denk nou niet hij lult slap, want dat doe ik niet
Ps. Roaccutane helpt wel, alleen heeft veel bijwerkingen en je kan niet eens van de zomer genieten dan. Doe je dat wel, dan krijg je simpelweg een explosie van uitslag.
quote:B5 misschien opzich niet, maar een hoge dosis B5 heeft voor veel mensen wel degelijk effect. Er zijn hier ook diverse wetenschappelijke studies naar verricht.
Op maandag 23 juni 2003 19:18 schreef s-ex.nl het volgende:
B5 helpt geen kut. Das echt zo'n placebo.
quote:Nee, zo kortzichtig ben ik nou ook niet ingesteld.
Op maandag 23 juni 2003 19:58 schreef mwuhaha het volgende:[..]
B5 misschien opzich niet, maar een hoge dosis B5 heeft voor veel mensen wel degelijk effect. Er zijn hier ook diverse wetenschappelijke studies naar verricht.
Dat het bij jouw niet werkt, betekent niet meteen dat het voor iedereen placebo is.
quote:grote BS, het is gewoon - volgens mij - ONBEKEND of grote dosis vitamines een positief effect hebben of niet... of kom dan met een onderzoek; daarnaast kan het zijn dat bij subgroepen in de samenleving bepaalde hogere doseringen een goed effect hebben; er is een groot verschil tussen "het is niet zo" en "we weten het niet"
Op maandag 23 juni 2003 21:01 schreef s-ex.nl het volgende:
Een hoeveelheid aan vitamines moet je uit je adh kunnen halen, meer dan dat is gewoon onnodig. Wat ze ook zeggen.
maar over de acné: ik eet nu zo'n drie weken geen enkel zuivel product meer en dat werkt voor mij SUPER! helemaal geen vervelende middeltjes nodig die de farmaceutische industrie verder spekken... woei!
quote:http://b5foracne.vze.com/
Op maandag 23 juni 2003 21:13 schreef Modafinil het volgende:[..]
of kom dan met een onderzoek
(B5 = Pantothenic Acid)
quote:Ik heb dat ook gebruikt en ben niet doorverwezen door de huisarts, hoor. Ik ben zelf naar een flebologisch centrum toegestapt en ik kreeg dit voorgeschreven. Het is even niet zo leuk qua droge huid, bloedprikken *brrr* maar het helpt wel! Ik ben er 2 jaar geleden mee gestopt en het is nog steeds weg!
Op maandag 23 juni 2003 12:02 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Zo hoort het
Accutane is bedoeld als laatste redmiddel, wanneer niks anders helpt, en de patient er erg onder lijdt.
quote:Grappig feitje: Ik was in behandeling bij een huidtherapeute (stapje lager dan een dermatoloog zoals jouw vader) toen ik zelf achter B5 kwam. Dat was ongeveer een jaar geleden, ik heb ze toen de B5 theorie voorgelegd en gevraagt wat ze ervan vonden. Ze deden het af als complete onzin. Nu heb ik nog maar enkele kleine puistjes en de huidtherapeute en dermatoloog staan voor een raadsel
Op maandag 23 juni 2003 21:01 schreef s-ex.nl het volgende:[..]
Nee, zo kortzichtig ben ik nou ook niet ingesteld.
Een hoeveelheid aan vitamines moet je uit je adh kunnen halen, meer dan dat is gewoon onnodig. Wat ze ook zeggen.
Ik ga hier niet patsen met "lala mijn vader is huidarts dus die weet het" maar het is wel zo.
quote:Dat klopt, vitamines worden om deze reden ook niet vergoed. De precieze rol en werking van vitamines is nog niet helemaal duidelijk. Maar ik weet wel dat vitamine B5 bij mij gewoon supergoed helpt, misschien wel heel indirect via allerlei andere stoffen maar het helpt.
Op maandag 23 juni 2003 21:13 schreef Modafinil het volgende:
grote BS, het is gewoon - volgens mij - ONBEKEND of grote dosis vitamines een positief effect hebben of niet... of kom dan met een onderzoek; daarnaast kan het zijn dat bij subgroepen in de samenleving bepaalde hogere doseringen een goed effect hebben; er is een groot verschil tussen "het is niet zo" en "we weten het niet"
[Dit bericht is gewijzigd door roobje op 23-06-2003 23:49]
quote:Clearasil ?
Op dinsdag 24 juni 2003 01:09 schreef Flashfire het volgende:
Ik gebruik nu DDD Creme en Lotion en Clearasil sinds een half jaar, maar het werkt niet echt. Zal ik rustig ermee doorgaan of, omdat ik na een half jaar nog geen resultaat/verbetering heb, iets anders/sterkers proberen? Ik weet er ook niets van af....:'(
quote:niet overdrijven hé, ik ben naar Turkije geweest op het moment dat ik dat nam en je moet gewoon sterke zonnecrèmefactor gebruiken. Ik had dat er echt heus wel voor over hoor.
Op maandag 23 juni 2003 19:18 schreef s-ex.nl het volgende:Ps. Roaccutane helpt wel, alleen heeft veel bijwerkingen en je kan niet eens van de zomer genieten dan. Doe je dat wel, dan krijg je simpelweg een explosie van uitslag.
quote:Bij gebruik van sterke antibiotica's (wat roaccutane is) moet je idd fel zonlicht vermijden anders krijg je grote vlekken en uitslag op je huid. Je krijgt er geen extra acne van.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:10 schreef BramK het volgende:[..]
niet overdrijven hé, ik ben naar Turkije geweest op het moment dat ik dat nam en je moet gewoon sterke zonnecrèmefactor gebruiken. Ik had dat er echt heus wel voor over hoor.
een meisje had mij vroeger haar geheim voor een strakke puisten-vrije huid verklapt:
ze wast haar gezicht met die monteurs-zeep met schuurmiddel erin, lekker pijnlijk, maar reinigt dus echt de huid!
en verder zou ik zeggen, blijf met je vuile klauwen van je gezicht af, niet steeds langs je gezicht/haar wrijven en je bril goedzetten. voor de rest, later gaat t vanzelf over, ik had er denk ik op mijn 18e bijna geen last meer van en sinds mijn 20e eigenlijk helemaal niet meer.
quote:http://www.acnetreatment.com/sun.htm
Op dinsdag 24 juni 2003 14:12 schreef DJRoberto1978 het volgende:
volgens mij is zonlicht juist goed voor de huid! (afgezien van bepaalde uv straling dan)
4 weken vakantie, alles over
geen chocola, cliche, maar als je die puisten weg wil hebben doe het
en slik anti biotica.
het lijkt bij mij te helpen
zonlicht helpt ook, duuuh
en niet aanraken die dingen
volgorde van belnagrijkheid: voor mij dan
1) niet spelen met je leuter
2) niet aanraken
3) nomaal voedsel ipv chips en chocola als avondeten
ik geef normaal geen tips, maar ik weet hoe oneker je kan worden, dus, als je slim bent luister je naar me.
af en toe neuken , dat wel!
quote:ik slik calcium-tabletjes;
Op maandag 23 juni 2003 21:19 schreef s-ex.nl het volgende:
geen enkel zuivelproduct? is dat wel zo verstandig?
verder zit in zuivel eiwitten, maar die krijg ik wel genoeg uit de rest van mijn voeding - ik eet bv. nog wel vlees;
daarnaast een paar b-vitamines, maar ik slik multivitamine en ook nog extra b-vitamine... echt geen enkel probleem op deze manier;
Helaas alleen geschikt voor de vrouwen onder ons
quote:In tegenstelling juist, roaccutane is geen antibiotica.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:50 schreef roobje het volgende:[..]
Bij gebruik van sterke antibiotica's (wat roaccutane is) moet je idd fel zonlicht vermijden anders krijg je grote vlekken en uitslag op je huid. Je krijgt er geen extra acne van.
quote:Yep, in Lloret heb ik ook hele dagen in de zon gelegen zonder last. Zelfs zoveel gezopen als ik kon en zoveel vet gegeten als ik wilde.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:10 schreef BramK het volgende:[..]
niet overdrijven hé, ik ben naar Turkije geweest op het moment dat ik dat nam en je moet gewoon sterke zonnecrèmefactor gebruiken. Ik had dat er echt heus wel voor over hoor.
Uiteraard zal dit per persoon best verschillen maar ik had er geen enkele last van. Laat je iig goed voorlichten door de dermatoloog, dan komt het wel goed
Heb het ook 8 maanden gebruikt, ben er inmiddels alweer 2 jaar vanaf ofzo... en ze komen iig niet meer terug
Die Benzoyl troep heb ik ook een tijdje gebruikt maar als je gezicht er aan went werkt het niet meer was mijn ervaring... bovendien gingen al mijn kleren daar van verkleuren
quote:Jah..bekend..antibiotica tegen bacteriële infecties...
Op woensdag 25 juni 2003 00:13 schreef Se7eN20 het volgende:
ik gebruik op dit moment claritromycine kent iemand dat...
Maar ik wordt er zo onzeker van ..liefst zou ik hele dag thuis blijven, zonder vrienden
Gebruik nu ongveer een half jaar huidproducten van Clarins Men helpt tot nu toe het beste.. Maar ik ga in September beginnen met Roaccutane als laatste redmiddel (hopen dat het dan helemaal afgelopen is)
Nu nog lekker smeren tegen de donkere vlekjes van de littekentjes
quote:"als laatste redmiddel".......
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:10 schreef Se7eN20 het volgende:
Maar ik ga in September beginnen met Roaccutane als laatste redmiddel (hopen dat het dan helemaal afgelopen is)
quote:Haha goeie grap, zonlicht is een tijdelijk oplossing, het droogt je huid uit en ook je acne waardoor het minder lijkt. Maar het is er wel, het is dus niet voor lange duur. Zeker niet bij ergere gevallen van acne.
Op woensdag 25 juni 2003 00:14 schreef KolNedra het volgende:
het ultieme middel
* trommel geroffel *ZONLICHT
jaja dat is 't, ga een keer naar buiten !
quote:Heb ook een tijd Vitamine B5 geslikt maar dat had geen effect... Dit is niet zomaar een impulsief idee. <Mijn dermatoloog raadt het me aan ...
Op dinsdag 12 augustus 2003 21:10 schreef mwuhaha het volgende:[..]
"als laatste redmiddel".......
Ik denk dat velen dit zeggen zonder ooit eens van vitaminne B5 te hebben gehoord/gebruikt.
Ik vind dat degene die spreken over "laatste redmiddel" zich sowieso zich niet moeten beperken tot alleen maar een arts of het Fok-forum, maar juist vooral ook Internationale forums die alleen maar daar over gaan moeten lezen.
quote:Hoe lang, welk merk en welke dosis?
Op dinsdag 12 augustus 2003 21:36 schreef Se7eN20 het volgende:[..]
Heb ook een tijd Vitamine B5 geslikt maar dat had geen effect... Dit is niet zomaar een impulsief idee. <Mijn dermatoloog raadt het me aan ...
en anders gewoon: anti-bacteriële zeep
van die groene..
droogt je huid ook uit...
ik gebruikte et een tijdje gewoon omdat et naast me wasbak lag en ik me gezicht moest wassen... en opeens waren me puistjes weg.
Droogt je huid uit
niet meer dan 1x per dag gebruiken btw..waar dan ook.. enorm slecht voor huid.
- facial soap III/IV van Clinique (Ici paris xl: 12 euro nog wat)
twee keer per dag je gezicht mee wassen en alle andere delen waar ook puistjes voorkomen: droogt de huid een beetje uit en maakt haar lekker strak. het is een blok zeep, beetje onpraktisch, maar werkt goed en je doet er lang mee (doosje om zeep wordt meegeleverd).
- 7 days scrub van Clinique (Ici Paris xl: (schrik niet) 23 euro nog wat)
scrub om iedere dag te gebruiken. Kost was, maar dan heb je ook een goed product, even als bovengenoemde zeep!
- 70 % pure alcohol van drogisterij (vragen want staat achter kassa: 1 euro en een beetje)
deppen met een wattenbolletje en de puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon (met name uitgeknepen puistjes en mee-eters, die nog open zijn, prikkelt even maar dat is een teken van desinfectie)
- iedere dag je kussensloop vervangen
- met je gezicht in de zon (niet te veel) maar denk om zweet en make-up die je porien kunnen verstoppen en wat is daarvan het resultaat?? juist.. veel en vaak afnemen met een koud, nat washandje dus, zodat je huid fris blijft en kan blijven ademen.
- regelmatig naar beautysalon voor een Chinese Neoderma Peeling: drie dagen niet in de zon en je huid voelt eerst aan als een cactus, maar door masker, behandeling van puistjes en mee-eters en dieptescrub wordt je huid ongekend schoon en verdwijnen de littekens veel sneller..
- ook je haar wassen voor het slapen gaan en zuinig zijn met gel e.d. Mijn huid reageert heel sterk als ik dergelijke producten 's avonds niet uit mijn haar was tenminste..
- ik heb wel eens gehoord dat chemische producten als nagellak ook hun weerslag kunnen hebben op je gezichtshuid, met name langs je haargrens.. dus als je hier puistjes hebt: baat het niet dan schaadt het niet, dus laat maar even staan die producten zou ik zo zeggen..
mooi kut, mjah vroeger zat ik altijd met heel mn voorhoofd en kin vol...
quote:Dat word dan inderdaad lastig, daarom kun je het ook beter overdag bijv. al doen, of op je rug slapen, hoewel je dan ook nog kunt gaan bewegen.
Op maandag 25 augustus 2003 11:17 schreef MaStar het volgende:
MAar hoe slapen jullie op je kussen als je net je gezicht een half uur geleden ingesmeerd hebt met inderm, of een andere creme? Hoe ga je dan met je kop op het kussen liggen
quote:Ik zou als ik jou was sowieso niet te vette creme's gebruiken. Ten eerste staat het erg lelijk en ten tweede is je huid van zichzelf al vet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef MaStar het volgende:
Heel lastig jha, want ik heb ook cremes die heel vettig zijn, daar gaaat je huid van glimmen, die kan ik niet ' s ochtends op...Iemand nog tips?
quote:Dat over chocolade is toch erg achterhaald. Bijna iedereen roept het, maar het is nooit bewezen dat je van chocolade eten meer puistjes zou krijgen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:54 schreef Miwe het volgende:
Euhm, kheb ff geen zin om het hele vorige topic door te lezen, maar zijn eetgewoonten al genoemd? Ik merk dat ik (ook al ben ik 26 en het al veel minder erg is dan 10 jaar geleden) na het eten van varkensvlees de volgende dag al weer een paar puistjes heb. Net als met chocolade trouwens.
quote:Ik weet niet of het bewezen is, maar als ik chocolade heb gegeten, heb ik het idee dat ik er puistjes bij krijg. Kan toeval zijn, maar ik heb helaas zeer veel ervaring met dit fenomeen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat over chocolade is toch erg achterhaald. Bijna iedereen roept het, maar het is nooit bewezen dat je van chocolade eten meer puistjes zou krijgen.
quote:Vroeger sliep ik altijd op mijn buik, met hoofd opzij gedraaid, dus zijkant van mijn gezicht drukte flink tegen het kussen aan. Daarna ben ik op mijn rug of zij gaan slapen, waardoor de druk op het gezicht afneemt, en ook acne nam wat af
Op donderdag 21 augustus 2003 11:06 schreef MaStar het volgende:
Werken cremes met biergist erin ook van de kruitvat?
En hoe liggen jullie op je kussensloop met je hoofd? Kijk ik doe dan iets van inderm of iets van Garnier op me huid, maar dan ga ik ff half uurtje tv kijken en ga ik slapen, maar hoe liggen jullie dan? want als ik me me hele gezicht op me kussen lig, gaat die creme of dat spul er dan niet af?
In biergist zit vaak vitamine B5 en misschien nog een paar voedingsstoffen die je coenzyme-A productie verbeteren. Maar de dosis B5 in biergist is laag. Veel mensen de internationale forums gebruiken een hogere dosis B5. (Bijna niemand op Fok, omdat amper/niet research doen op Internet.)
quote:Niet bewezen, of misschien gewoon nooit een studie naar verricht. Het zou per persoon kunnen verschillen. De uiteindelijke oorzaak meestal een verstopt talgkliertje. Deze verstopping komt doordat de huidporie te klein (bijv. verstopt of vernauwd) en/of omdat de talg produktie te groot is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:25 schreef Miwe het volgende:[..]
Ik weet niet of het bewezen is, maar als ik chocolade heb gegeten, heb ik het idee dat ik er puistjes bij krijg. Kan toeval zijn, maar ik heb helaas zeer veel ervaring met dit fenomeen.
quote:Maar dat helpt wel dat biergist creme? En in welke crme zit eenhogere dosis B5?
Op donderdag 28 augustus 2003 00:45 schreef mwuhaha het volgende:
In biergist zit vaak vitamine B5 en misschien nog een paar voedingsstoffen die je coenzyme-A productie verbeteren. Maar de dosis B5 in biergist is laag. Veel mensen de internationale forums gebruiken een hogere dosis B5. (Bijna niemand op Fok, omdat amper/niet research doen op Internet.)
De Hema heeft trouwens ook een fijne wasgel voor puistjes ( en crems en weet ik t maar die heb ik nooit geprobeert)
Veel water drinken helpt ook altijd goed
In mijn ervaring zou ik zeker geen mayonaise of veel chocolade eten (!!!!)
Gezicht elke avond goed schoonmaken, niet teveel knijpen en als het kan afentoe onder de Zonnebank gaan.
quote:Het zijn pillen/poeder dat ingenomen moeten worden, dus geen creme.
Op donderdag 28 augustus 2003 19:45 schreef MaStar het volgende:[..]
Maar dat helpt wel dat biergist creme? En in welke crme zit eenhogere dosis B5?
quote:Dan krijg je toch een hele schrale huid, en na hoeveel dagen zie je 'iets'gebeuren?
Op donderdag 28 augustus 2003 22:00 schreef Emmertje het volgende:
Benzoylperoxide-hydrogel ( 5 of 10%) zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek, nog geen 3 euro per tubetje
Elke avond voor t slapen gaan een heel dun laagje insmeren, evt smorgens ook nog
Heeft bij mij echt geholpen, een hele opluchting alle potten clearasil, dr vd hoog, zwavelzeep en weet ik wat voor troep.De Hema heeft trouwens ook een fijne wasgel voor puistjes ( en crems en weet ik t maar die heb ik nooit geprobeert)
quote:urine
Op maandag 23 juni 2003 12:20 schreef Blur het volgende:[..]
Accutane? Je bedoelt zeker Roaccutane?
Ik heb er nu al ruim 5 jaar last van, moet wel zeggen dat het in redelijk tot grote mate is afgenomen naar een uhm... mja redelijk aanvaardbaar niveau. Neemt niet weg dat ik me er zelf nog steeds aan erger doordat ik zoiets heb van "alles moet gewoon weg".Ben begonnen met de huis,tuin en keuken middeltjes... Clearacil, etc.
Hierna benzoylperoxide 5 en 10% gebruikt... werkte ook niet..
Via huisarts verschillende dingen gekregen..
1] Erotromycine 20 mg
2] Minocycline 50 mg
3] Minocycline 100 mg
4] Erytromycine 250 mg
5] Clindamyine 1%Ben benieuwd wat hierop volgt...........:?
quote:Dat ligt denk ik voornamelijk aan je leeftijd. Het zal met allergie echt niet zoveel te maken hebben, wanneer kinderen in de puberteit zitten is er nou eenmaal een grote talg-productie die o.a. puistjes veroorzaakt.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:48 schreef Scriptieslavin het volgende:
Ik heb van een alternatieve geneeswijze-mevrouw (vraag me niet wat voor alternatieve geneeswijze, iets chinees) gehoord dat vitamine B5 maar tijdelijk helpt. Vaak zijn puistjes, volgens haar, een allergische reactie op iets. Je moet dus uitzoeken waar die reactie op volgt en dan kun je er wat aan doen.
Ik heb sinds een aantal maanden steeds extreem veel pukkels (geen acne), ik word er moedeloos van....vrees dat het stress is...
quote:Anitbiotica helpt maar even, tot je lichaam er imum voor wordt... Roacutane is echt het enige middel wat bij mij hielp, ben dr helemaal vanaf.
Op dinsdag 24 juni 2003 15:36 schreef aepstar het volgende:
niet rukken, punt. je hoeft me niet te geloven hoor. maar ik was de ergste puistenkop vd klas (net geen school)4 weken vakantie, alles over
geen chocola, cliche, maar als je die puisten weg wil hebben doe het
en slik anti biotica.
het lijkt bij mij te helpen
zonlicht helpt ook, duuuh
en niet aanraken die dingen
volgorde van belnagrijkheid: voor mij dan
1) niet spelen met je leuter
2) niet aanraken
3) nomaal voedsel ipv chips en chocola als avondetenik geef normaal geen tips, maar ik weet hoe oneker je kan worden, dus, als je slim bent luister je naar me.
af en toe neuken
, dat wel!
En ohja, blijf met je klauwen er vanaf!!!
[Dit bericht is gewijzigd door El-Rico op 29-08-2003 17:56]
quote:Moet je hiervan een dun laagje op doen? Ik heb alleen gelezen dat je het niet moet uitsmeren...
Op donderdag 28 augustus 2003 22:00 schreef Emmertje het volgende:
Benzoylperoxide-hydrogel ( 5 of 10%) zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek, nog geen 3 euro per tubetje
Elke avond voor t slapen gaan een heel dun laagje insmeren, evt smorgens ook nog
Heeft bij mij echt geholpen, een hele opluchting alle potten clearasil, dr vd hoog, zwavelzeep en weet ik wat voor troep.De Hema heeft trouwens ook een fijne wasgel voor puistjes ( en crems en weet ik t maar die heb ik nooit geprobeert)
Het beste wat bij mij werkt is de hele zooi kapotmaken en leegknijpen, dan wassen met unicurcazeep, nogwat sterelon erop (extra ontsmetten) en babyzinkzalf van kruidvat erop (1,36 per tube) dat werkt wel goed maar nog steeds ben ik er niet volledig vanaf, bovendien heb ik ook dat "slaapmetcremeprobleem".
quote:Dun laagje is genoeg ja, pas op met kleding etc! Het bleekt enorm uit.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:09 schreef MaStar het volgende:[..]
Moet je hiervan een dun laagje op doen? Ik heb alleen gelezen dat je het niet moet uitsmeren...
Ik had op het laatst zelfs blonde wenkbrouwen
quote:Maar als het ingedroogd is...kan het dan nog op kleren komen?
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:13 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dun laagje is genoeg ja, pas op met kleding etc! Het bleekt enorm uit.
Ik had op het laatst zelfs blonde wenkbrouwen
quote:2 keer per dag, niet meer, het is best schadelijk voor je huid. Opgedroogd kan het nog steeds bleken ja, als je langs je gezicht wrijft met je mouw ofzo.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:21 schreef MaStar het volgende:[..]
Maar als het ingedroogd is...kan het dan nog op kleren komen?
En ik heb in 4 uur nu 2x over een dun laagje over mijn puisten aangebr8...is dit al te veel? Heel dun hoor...
quote:Wat kan ik voor de nacht het beste op me huid smeren dan? Want nu heb ik dit al 2x gebruikt...Inderm lijkt me niet echt goed...dat droogt ook ontzettend uit. Misschien die creme van Garnier? Of Echinaforce? SOS Stick? Maar dat droogt ook volgens mij...
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:39 schreef heaven7 het volgende:
Overigens kun je beter 2 keer een normaal laagje aanbrengen dan 8 keer een heel dun laagje ofzo.
Zie ook je andere topic
quote:MAar als je ermee gaat slapen krijg je toch vlekken (bleek zoals jij zeg), in je kussensloop?
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:45 schreef heaven7 het volgende:
Als je het "fulltime" wilt gebruiken zou ik het er 's ochtends opsmeren, 's avonds eraf halen en er weer nieuwe opsmeren voor de nacht, 's ochtends wassen en weer nieuwe erop etc.
quote:Het effect van B5 vermindert idd meestal na misschien soms 8 maanden ofzo. Dan is het meestal een kwestie van 1 of 2 maanden stoppen er weer verder gaan. Zelf gebruik ik op dit moment geen B5 (alleen topical versie), omdat het mijn gezicht aardig heeft gecleared.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:48 schreef Scriptieslavin het volgende:
Ik heb van een alternatieve geneeswijze-mevrouw (vraag me niet wat voor alternatieve geneeswijze, iets chinees) gehoord dat vitamine B5 maar tijdelijk helpt. Vaak zijn puistjes, volgens haar, een allergische reactie op iets. Je moet dus uitzoeken waar die reactie op volgt en dan kun je er wat aan doen.
Ik heb sinds een aantal maanden steeds extreem veel pukkels (geen acne), ik word er moedeloos van....vrees dat het stress is...
Dat van allergische reactie zou kunnen, maar ik denk dat het voor de meesten niet geldt.
quote:Zie Roaccutane/accutane maar als een laatste redmiddel. Het valt onder medicijnen met zware bijwerkingen, zoals veranderingen die optreden in de hersenen. Medici weten niet hoe het medicijn werkt, maar wel van acne vaak goed vermindert, de rest van de effecten is niet positief te noemen. Er zijn verschillende websites die speciaal gericht zijn op het helpen van mensen die slachtoffer zijn geworden aan de bijwerkingen ervan.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Wat is dat Roacutane nou eigenlijk?
(B5 moet je niet vergelijken met biergist, de dosis in biergist is misschien zon 50x minder dan B5 normaal.)
[Dit bericht is gewijzigd door mwuhaha op 29-08-2003 19:10]
quote:Scrubcreme? Wat raad je me aan welk merk? Welke winkel?
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:53 schreef heaven7 het volgende:
Ohja, eens in de week scrubcreme gebruiken is ook goed, of een scrubwashandje, dat is goedkoper en gaat langer mee..
quote:Probeer eens eens reinigingsproduct van Biotherm, wel een vrij duur merk maar wel van hele goede kwaliteit. Dit kun je in bijvoorbeeld de Douglas of Ici Paris kopen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:07 schreef MaStar het volgende:[..]
Scrubcreme? Wat raad je me aan welk merk? Welke winkel?
quote:Wat is de prijs daarvan? Dit helpt ook echt tegen puisten?
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:20 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Probeer eens eens reinigingsproduct van Biotherm, wel een vrij duur merk maar wel van hele goede kwaliteit. Dit kun je in bijvoorbeeld de Douglas of Ici Paris kopen.
quote:Er zijn denk ik geen producten die de puistjes zelf behandelen (het is een beetje gericht op mensen van 20+), maar wel producten die de huid grondig reinigen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:30 schreef MaStar het volgende:[..]
Wat is de prijs daarvan? Dit helpt ook echt tegen puisten?
quote:Maar ik moet wel iets hebben dat de puisten reinigd...ik bedoel..dat puisten minder worden..en ik ben nog geen 20+..ik ben 16...
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:39 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Er zijn denk ik geen producten die de puistjes zelf behandelen (het is een beetje gericht op mensen van 20+), maar wel producten die de huid grondig reinigen.
Zo is er de Detoxifying Cleanser, ik denk dat die zo ruim 20 euro zal kosten.
[afbeelding]
Meer info: http://www.biothermhomme.com/_ww/_en/men/catalog/ExperienceProduct_VarList.aspx?productcode=083112
quote:Schrubben lijkt mij niet verstandig, want je kan er de huid mee beschadigen. Zeker wanneer de boel ontstoken is.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:53 schreef heaven7 het volgende:
Ohja, eens in de week scrubcreme gebruiken is ook goed, of een scrubwashandje, dat is goedkoper en gaat langer mee..
Ze hebben er erg veel van, en het is niet specifiek alleen maar voor jeugdpuistjes, maar ook voor de volwassen huid. Ik heb zelf de Quick Clearing Pads (soort van doekjes om je gezicht goed te reinigen) en de Concealing Cream, droogt pukkeltjes uit en camoufleert.
In dezelfde lijn is er ook een spray, die bv voor je rug heel effectief is. Wat meer info staat in het Beautynieuws wat ik vorige week op de FP plaatste: http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1142
Ook dat blauwe tubetje van Garnier (ben de naam even kwijt, SOS nog iets...) is goed, alleen echt bedoeld voor een incidenteel puistje, niet voor echte huidproblemen.
quote:Dus Anti-Blemish Solutions is dat een specefiek product of is dat een merk? En waar kan je dat kopen en hoe duur is dat ongeveer? Verder...dat Anti-Blemish Solutions, helpt dus tegen puistjes en camoufleerd, heej, das iets wat ik moet hebben
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:23 schreef pluisje het volgende:
Ik kan de Anti Blemish Solutions lijn van Clinique echt aanradenZe hebben er erg veel van, en het is niet specifiek alleen maar voor jeugdpuistjes, maar ook voor de volwassen huid. Ik heb zelf de Quick Clearing Pads (soort van doekjes om je gezicht goed te reinigen) en de Concealing Cream, droogt pukkeltjes uit en camoufleert.
In dezelfde lijn is er ook een spray, die bv voor je rug heel effectief is. Wat meer info staat in het Beautynieuws wat ik vorige week op de FP plaatste: http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1142
Ook dat blauwe tubetje van Garnier (ben de naam even kwijt, SOS nog iets...) is goed, alleen echt bedoeld voor een incidenteel puistje, niet voor echte huidproblemen.
quote:In principe reinig je de je huid van "binnenuit" waardoor puistjes minder zullen worden. Als je de bestaande puistjes weg wilt kun je beter zo'n uitdroog-middeltje gebruiken, om ze te voorkomen is het goed om ze goed schoon te houden.
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:55 schreef MaStar het volgende:[..]
Maar ik moet wel iets hebben dat de puisten reinigd...ik bedoel..dat puisten minder worden..en ik ben nog geen 20+..ik ben 16...
Maar wat doet die scrubcreme, die reinigd de huid, maar wat voor effect heeft dat..
quote:Het is een productlijn van Clinique, en helaas wel vrij prijzig (zo rond de 20 euro per product). Je kan het kopen bij de meeste wat luxere parfumerieen zoals bijv. Douglas.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:37 schreef MaStar het volgende:[..]
Dus Anti-Blemish Solutions is dat een specefiek product of is dat een merk? En waar kan je dat kopen en hoe duur is dat ongeveer? Verder...dat Anti-Blemish Solutions, helpt dus tegen puistjes en camoufleerd, heej, das iets wat ik moet hebben
Is dat ook voor mannen? Of is het vooral voor dames...
Oh, en prima voor heren hoor, het ruikt niet naar bloemetjes enzo
quote:Dus ik moet het product Anti-Blemish Solutions van Clinique kopen? En wat houdt dat camoufleren in? Dat rode puisten minder opvallen, terwijl het reinigd? ach ja..als het echt werkt heb ik 20 euro er voor over.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:03 schreef pluisje het volgende:[..]
Het is een productlijn van Clinique, en helaas wel vrij prijzig (zo rond de 20 euro per product). Je kan het kopen bij de meeste wat luxere parfumerieen zoals bijv. Douglas.
De lijn is heel uitgebreid, die concealer vind ik echt ideaal, omdat het inderdaad camoufleert en behandelt tegelijkOh, en prima voor heren hoor, het ruikt niet naar bloemetjes enzo
quote:Lieverd, ga nou niet allerlei middeltjes door elkaar gebruiken, doe het een poos met die benzylperoxide en bekijk over een paar maanden het resultaat.
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:55 schreef MaStar het volgende:[..]
Maar ik moet wel iets hebben dat de puisten reinigd...ik bedoel..dat puisten minder worden..en ik ben nog geen 20+..ik ben 16...
Maar wat doet die scrubcreme, die reinigd de huid, maar wat voor effect heeft dat..
Voor scrub hoef je absoluut geen duur merk te nemen, echte onzin is dat, je kunt net zo goed een scrub nemen van kruidvat voor een paar euro of die van de hema.. het doel is namelijk om dode huidcellen te verwijderen door te "scrubben" dus of je dat met een edelsteen doet of met een gewone steen van de straat maakt toch niets uit?
Maar ik zou dus gaan voor het handschoentje, nog geen 2 euro DA.
quote:PAar maanden, ik heb niet echt acne hoor..vaak stuk of 10 puisten op mijn gezicht..maar de ene x heel veel andere x heel weinig. Het verandert van dag tot dag. Vaak doe ik 's ochtends een ander middel dan 'avonds op...S'ochtends inderm, en dan bijv. 'S avonds Garnier reiniging. En volgende ochtend benzylperoxide, en die avond echinaforce.... en de volgende n8 weer SOS STick van Garnier...
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:43 schreef heaven7 het volgende:[..]
Lieverd, ga nou niet allerlei middeltjes door elkaar gebruiken, doe het een poos met die benzylperoxide en bekijk over een paar maanden het resultaat.
quote:Het is een soort van huidkleurige creme die het pukkeltje minder doet opvallen
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:20 schreef MaStar het volgende:[..]
Dus ik moet het product Anti-Blemish Solutions van Clinique kopen? En wat houdt dat camoufleren in? Dat rode puisten minder opvallen, terwijl het reinigd? ach ja..als het echt werkt heb ik 20 euro er voor over.
Anti Blemish Solutions is een verzamelnaam voor alle anti pukkelproducten van het merk Clinique trouwens
Maar inderdaad, ga niet van alles door elkaar gebruiken, en geef de producten die je nu gebruikt even de tijd om hun werk te doen
quote:Ik zou in de ochtend de huid goed reinigen met een milde schuimgel ( en dan bedoel ik niet clearasil ofzo, nee gewoon normale) en dan eventueel op de erge pukkeltjes benzyolperoxide heel dun.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:52 schreef MaStar het volgende:[..]
....
Niet goed?
Weet je het nog niet zeker, ga dan eens langs de huisarts, heb ik ook gedaan!
quote:sorry, ben 25...
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:56 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Dat ligt denk ik voornamelijk aan je leeftijd. Het zal met allergie echt niet zoveel te maken hebben, wanneer kinderen in de puberteit zitten is er nou eenmaal een grote talg-productie die o.a. puistjes veroorzaakt.
Als ik jou was, zou ik 2 per dag mn gezicht goed reinigen, alleen sávonds voor t slapen gaan benzoylperoxide smeren, en overdag een vetvrije vochtinbrengende dagcreme/gel gebruiken.
1 a 2 in de week scrubben lijkt me meer dan voldoende
En vooral geduld hebben... ze zijn echt niet binnen no time verdwenen helaas.
In geval van nood ( vlak voor een feestje komt er ineens zo'n hele dikke pukkel op je neus opzetten bijv) kan je savonds er tandpasta op smeren, dit droogt t puistje uit en kan irritatie geven, en is dus geen middel om regelmatige te gebruiken...
ennuh ik heb eigenlijk niet gekeken of je m/v bent, maar de diane-35 pil helpt vaak ook wel goed, maar daarvoor moet je dus ff bij ome dokter langs
[Dit bericht is gewijzigd door Emmertje op 29-08-2003 23:50]
quote:Die tips vallen wel mee hoor
Op vrijdag 29 augustus 2003 23:42 schreef Ils het volgende:[..]
Ik zou in de ochtend de huid goed reinigen met een milde schuimgel ( en dan bedoel ik niet clearasil ofzo, nee gewoon normale) en dan eventueel op de erge pukkeltjes benzyolperoxide heel dun.
In de avond de huid ook weer reinigen en dan nogmaals op de puistjes een dun laagje aanbrengen.
Ik dacht zo uit mn hoofd dat je het maximaal 2 weken aaneengesloten mag gebruiken? ( bijsluiter)
Ik zou het eerst zo 2 weken ( of wat er in de bijsluiter staat, lees die eens goed door staat redelijk wat tips in!) gebruiken.Weet je het nog niet zeker, ga dan eens langs de huisarts, heb ik ook gedaan!
quote:Welke raad je me hiervoor aan? Welk merk/winkel?
Op vrijdag 29 augustus 2003 23:50 schreef Emmertje het volgende:
en overdag een vetvrije vochtinbrengende dagcreme/gel gebruiken.
quote:Welke raad je me hiervoor aan? Welk merk/winkel? En wat doet dat scrubben met je huid?
Op vrijdag 29 augustus 2003 23:50 schreef Emmertje het volgende:
1 a 2 in de week scrubben lijkt me meer dan voldoende
*sorry dat ik dit moet vragen, maar ik weet het anders ook niet *
quote:Ik zou het als ik jou was niet op andere gebieden doen behalve waar de puistjes zitten, maar echt alleen de puistjes aantippen. Als je namelijk gezonde huid ook behandeld dan word die nog sneller droog met alle ellende van dien.
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:07 schreef MaStar het volgende:
Verder heb ik puistjes vaak rond mijn mond en kin, ongeveer 1(,5) cm uit elkaar..Moet ik benzyolperoxide dan op elk puistje aantippen of gewoon op gebied waar al die puistjes zitten (rond mijn mond aan linkerkant) die benzyolperoxide smeren?
Er was een jongen die nooit wou zwemmen omdat ze lichaan eronder zat. Ik bedoel dat ook zo erg dat de pukkels net knikkers waren.
Hij heeft toen een test laten doen en bleek dat hij allergisch was voor aardappel(zetmeel) en vlees.
Ik bedoel te zeggen dat het ook kan liggen aan wat je eet. Bij mij is het gewoon hoe ik in mn vel zit en hoe gestressed ik ben.
quote:Owkej, doe ik het nu weer ff...
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:48 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Ik zou het als ik jou was niet op andere gebieden doen behalve waar de puistjes zitten, maar echt alleen de puistjes aantippen. Als je namelijk gezonde huid ook behandeld dan word die nog sneller droog met alle ellende van dien.
Maar ik geloof niet dat je het aan wil nemen, je stelt allerlei vragen en daar wordt op geantwoordt maar je spreekt het voortdurend tegen en lijkt niks aan te willen nemen
quote:Een zalfje?
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:25 schreef bart1986 het volgende:
Heeft er hier nog niemand gehoord van Tretinoine? Werkt echt goed! Ik gebruik het nu al ongeveer 2 maanden en het resultaat is bijna geen puistjes meer, de littekens worden er ook minder door. Het middel is te verkrijgen via huisarts.
quote:Gewoon bij de apotheek verkrijgbaar
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:30 schreef bart1986 het volgende:
Tretinoine is verkrijgbaar als zalf en als een oplossing van de zalf, de oplossing werkt sterker dan de zalf. Het zit gewoon in het ziekenfonds dus gratis. Maar tis niet voor de mensen die hele erge acne hebben, voor middelmatige acne werkt het prima!
quote:Ik heb het niet zo erg meer gelukkig dus ik denk dat ik daar maar eens achteraan ga
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:30 schreef bart1986 het volgende:
Tretinoine is verkrijgbaar als zalf en als een oplossing van de zalf, de oplossing werkt sterker dan de zalf. Het zit gewoon in het ziekenfonds dus gratis. Maar tis niet voor de mensen die hele erge acne hebben, voor middelmatige acne werkt het prima!
quote:Van eten kun je geen puistjes krijgen dit is onzin, het kan wel zijn dat je voor bepaalde producten meer gevoelig bent maar dat verschilt dus van persoon tot persoon. Meestal zijn het overigens de kruiden die in het vlees zitten en niet het vlees zelf.
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:51 schreef dolce het volgende:
Tijdje terug gezien op tv.Er was een jongen die nooit wou zwemmen omdat ze lichaan eronder zat. Ik bedoel dat ook zo erg dat de pukkels net knikkers waren.
Hij heeft toen een test laten doen en bleek dat hij allergisch was voor aardappel(zetmeel) en vlees.Ik bedoel te zeggen dat het ook kan liggen aan wat je eet. Bij mij is het gewoon hoe ik in mn vel zit en hoe gestressed ik ben.
quote:Benzoylperioxide mag je over je hele gezicht uitsmeren, weliswaar heel dun. In de bijsluiter staat lokale toepassing, je zou hier moeten lezen toepassing alleen op gezicht dus niet op andere delen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:11 schreef Ils het volgende:
Volgens mij staat in de bijsluiter van benzyolperoxide wel aangeven dat je alleen de puistjes moet aanstippen, of lezen mensen geen bijsluiters meer ofzo
quote:Waarom zou je het op goede huid toepassen? Is zonde van de zalf en zonde van je goede huid.
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:15 schreef bart1986 het volgende:[..]
Benzoylperioxide mag je over je hele gezicht uitsmeren, weliswaar heel dun. In de bijsluiter staat lokale toepassing, je zou hier moeten lezen toepassing alleen op gezicht dus niet op andere delen.
quote:Dan begrijp ik eigenlijk alsnog niet waarom je het wel over de rest van je gezicht zou moeten smeren, al zou dat geen effect hebben. Dan kun je net zo goed je hele bord insmeren met pindakaas als je een boterham smeert.
Op zaterdag 30 augustus 2003 21:51 schreef bart1986 het volgende:
Omdat de werkzame stof die in benzoylperioxide geen grip heeft op de rest van de huid. Voor je rug zijn weer andere producten te verkrijgen. Als je alles in 1 wilt moet je iets gaan slikken
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 31-08-2003 12:31]
quote:Natuurlijk doet die zalf ook iets met de normale huid, hij droogt hem uit en irriteert hem, maar evengoed, waarom zou je het op onaangetaste huid willen smeren? Het kost alleen maar extra zalf wat niet nodig is.
Op zaterdag 30 augustus 2003 21:51 schreef bart1986 het volgende:
Omdat de werkzame stof die in benzoylperioxide geen grip heeft op de rest van de huid. Voor je rug zijn weer andere producten te verkrijgen. Als je alles in 1 wilt moet je iets gaan slikken
Je moet toch op 10mg uitkomen ofzo?
bedankt,
quote:Lijkt me dat dat in de bijsluiter staat, nooit op advies van (andere) mensen (die je niet kent) medicijnen gaan slikken dommie
Op zondag 31 augustus 2003 12:34 schreef svn het volgende:
ik heb nu SOLGAR B-5 PANTOTHENIC ACID 550MG VEGICAPS 2172
besteld, hoeveel per dag moet ik er gaan slikken?Je moet toch op 10mg uitkomen ofzo?
bedankt,
quote:Inderdaad, alsof wij hier alle doseringen van medicijnen uit ons hoofd kennen, gewoon lezen en dan kom je al een heel eind.
Op zondag 31 augustus 2003 12:42 schreef heaven7 het volgende:[..]
Lijkt me dat dat in de bijsluiter staat, nooit op advies van (andere) mensen (die je niet kent) medicijnen gaan slikken dommie
quote:
Lijkt me dat dat in de bijsluiter staat, nooit op advies van (andere) mensen (die je niet kent) medicijnen gaan slikken dommie
quote:Ik weet niet of ik het goed schrijf, maar kefier (soort yoghurt plant) is wel goed, en kun je gewoon drinken
Op zondag 22 juni 2003 13:11 schreef roobje het volgende:
Vorige zat vol .. hier verder!
[..]Je kan dat wel tegelijk doen hoor, ik zou in ieder geval een paar behandeling nemen. Daar zie je denk ik redelijk snel resultaat van, dat B5 duurt wat langer.. overlapt elkaar dan mooi toch!
quote:Soms is wachten voldoende, anders werkt het middel Eryacne gel heel goed, verkrijgbaar op recept bij huisarts.
Op zondag 31 augustus 2003 13:30 schreef MaStar het volgende:
Ik gebruik dat benzylnperodixe 5% nu 2 dagen intensief.....nu drogen mijn puistjes geweldig uit. Maar nu heb ik eigenlijk een paar 'rood uitgedroogde-huidvlekjes' Het is dus waar het puistje eerst zat, is het nu weg, maar nu is dat gewoon rood. Zonder dat er enigpuistje opzit. GEwoon uitgedroogd....Het is eigenlijk hetzelfde als je vroegtijdig een kortje van een puistje afhaalt.
Maar wat is hier tegen te doen? Iets op te smeren ofso?
quote:Dus gewoon nix opsmeren? En veel tomaten eten?
Op zondag 31 augustus 2003 15:09 schreef bart1986 het volgende:
Dat rood wat je krijgt is heel logisch, het is net zoals wanneer je een stoeptegel uit de grond haalt, dan zie je dat het zand anders eruit ziet als normaal gesproken. Als je dan even wacht zie je dat het na paar dagen gewoon hetzelfde is. Hetzelfde met jou rode huid, alles wat jouw stofwisseling verhoogd zal het dus versnellen. Overigens ook tomaten verhogen je stofwisseling.
quote:Dan nog idioot
Op zondag 31 augustus 2003 13:19 schreef svn het volgende:[..]
dat zijn vitamines dommie
quote:Ik lees toch echt 10g per dag tegen acne. Dat maakt afgerond 18 capsules per dag
Op zondag 31 augustus 2003 12:34 schreef svn het volgende:
ik heb nu SOLGAR B-5 PANTOTHENIC ACID 550MG VEGICAPS 2172
besteld, hoeveel per dag moet ik er gaan slikken?Je moet toch op 10mg uitkomen ofzo?
bedankt,
quote:Planten kunnen geen vitamine A aanmaken, alleen carotenoïden die in het lichaam kunnen worden omgezet in vitamine A (retinol). Niet alle carotenoïden hebben vitamine A activiteit.
Op zondag 31 augustus 2003 16:02 schreef bart1986 het volgende:
idd, vitamine A die onder andere in tomaat zit verhoogd je stofwisseling, dat zei ik toch.......
quote:Soms is er aan iets gewoon weinig tot niks te doen. Je kunt wel blijven smeren en stippen, maar op een gegeven moment houdt het op, laat eerst je huid maar eens tot rust komen, die is echt niet blij met al die middeltjes. Die rode plekken lossen zich vanzelf wel op.
Op zondag 31 augustus 2003 15:18 schreef MaStar het volgende:[..]
Dus gewoon nix opsmeren? En veel tomaten eten?
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 17:24 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Soms is er aan iets gewoon weinig tot niks te doen. Je kunt wel blijven smeren en stippen, maar op een gegeven moment houdt het op, laat eerst je huid maar eens tot rust komen, die is echt niet blij met al die middeltjes. Die rode plekken lossen zich vanzelf wel op.
quote:Inderdaad
Op zondag 31 augustus 2003 17:56 schreef heaven7 het volgende:[..]
Maar er wordt toch niet geluisterd
quote:tjo ben jij dom ofzo? Denk je nu echt dat ze in de bijsluiter zetten om van je puisten af te komen heb je 5 tabletten per dag nodig
Op zondag 31 augustus 2003 15:59 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dan nog idioot
Kijk gewoon in de bijsluiter, ben je gewoon te lui ofzo?
Vitaminen kunnen voor meerdere dingen bedoeld zijn pffff
quote:
quote:Het zijn specifieke vitaminnen. De dosis die je daarvan neemt is afhankelijk van je doel. En dat doel staat niet op de bijsluiter.
Op zondag 31 augustus 2003 15:59 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dan nog idioot
Kijk gewoon in de bijsluiter, ben je gewoon te lui ofzo?
En verder geef ik niet zomaar uit mijn hoofd verzonnen advies. Het is na te lezen in internationale wetenschappelijk onderzoeken, een aantal websites en forums. Dat jij of de gemiddelde huisarts niet weet wat het met acne doet is een ander verhaal.
@svn:
Meestal wordt bij het begin van het gebruiken van B5, de dosis langzaam opgebouwd. Bijv, na 1 week pas 10mg/dag gebruiken. Binnen 3 maanden hebben veel meestal al resultaat gezien. Sommigen krijgen helemaal geen resultaat. Als de acne goed verminderd is, kan je afbouwen naar een onderhouds dosis van 5mg/dag. De 10mg/dag moet je verspreidt over de dag nemen, bijv 4x op de dag, per keer 2.5mg.
In het begin kan je last krijgen van een outbreak, een vermeerdering van acne doordat dacht ik de onderhuidse acne als het ware eruit gaat. Verder kan je last krijgen van een lichtere stoelgang, wordt meestal na verloop minder. Verder moet je ernaast multivitaminnen (bijv. B50) gebruiken om deeficientie bij andere vitaminen te verminderen ofzoiets. Ook moet je voldoende water drinken.
Zie hier wat meer info:
http://www.b5supplements.com/General-B5-Questions-Acne-Prevent.html
[Dit bericht is gewijzigd door mwuhaha op 31-08-2003 18:49]
quote:Allereerst moet jij dan maar eens gewoon zeggen dat het vitaminen zijn en niet een of ander gigantisch moeilijke en lange naam, als je dat leest dan ga je er niet vanuit dat het "maar" vitaminen zijn hoor
Op zondag 31 augustus 2003 18:14 schreef svn het volgende:[..]
tjo ben jij dom ofzo? Denk je nu echt dat ze in de bijsluiter zetten om van je puisten af te komen heb je 5 tabletten per dag nodig
Vitaminen kunnen voor meerdere dingen bedoeld zijn pffff
quote:En waar de hell heb jij het over?
Op zondag 31 augustus 2003 18:40 schreef mwuhaha het volgende:[..]
[..]
Dat jij of de gemiddelde huisarts niet weet wat het met acne doet is een ander verhaal.
quote:Wat ik ermee bedoel is dat je niet zo snel conclusies moet trekken zonder te weten waar je het over hebt en daar dan ook nog eens "dommie:(" bij te gebruiken.
Op zondag 31 augustus 2003 20:02 schreef heaven7 het volgende:[..]
En waar de hell heb jij het over?
quote:Ik had het over die ellelange naam die hij ervoor gebruikte, en "dommie" was juist verzachtend bedoeld, anders had ik wel een harder "scheldwoord" gebruikt.
Op zondag 31 augustus 2003 20:48 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Wat ik ermee bedoel is dat je niet zo snel conclusies moet trekken zonder te weten waar je het over hebt en daar dan ook nog eens "dommie:(" bij te gebruiken.
Dat B5 een vitamine is, is al duidelijk in dit of het vorige deel. Lees maar eens door zou ik zeggen.
Ik trek nul komma nul comclusies, ik weet niet waar jij het over hebt, wat ik deed was het advies geven nooit medicijnen gaan slikken op advies van andere mensen (en al helemaal niet van mensen die je niet kent).
quote:als jij geen idee hebt, waar ik het over heb reageer dan gewoon niet dat is het slimst!
Op zondag 31 augustus 2003 20:01 schreef heaven7 het volgende:[..]
Allereerst moet jij dan maar eens gewoon zeggen dat het vitaminen zijn en niet een of ander gigantisch moeilijke en lange naam, als je dat leest dan ga je er niet vanuit dat het "maar" vitaminen zijn hoor
quote:Als jij geen idee hebt wat en hoeveel je mag slikken van iets en het vervolgens gaat vragen op een forum waar men ervan geniet om je flink in de zeik te zetten en je verkeerd voor kan lichten dan ben je pas dom
Op maandag 1 september 2003 15:44 schreef svn het volgende:[..]
als jij geen idee hebt, waar ik het over heb reageer dan gewoon niet dat is het slimst!
quote:was als goede tip bedoeld, kan nog wel eens problemen geven irl enzo
Op maandag 1 september 2003 17:34 schreef heaven7 het volgende:[..]
Als jij geen idee hebt wat en hoeveel je mag slikken van iets en het vervolgens gaat vragen op een forum waar men ervan geniet om je flink in de zeik te zetten en je verkeerd voor kan lichten dan ben je pas dom
En nu ben ik klaar! Dat je maar in je puisten mag omkomen. of in de vitamines
PS. Bijvoorbeeld een bodempje zeezout in zo'n Spa flesje voor onderweg en daar water bij gooien en dan schudden met de dop erop.
Bij www.drogisterij.net verkopen ze goed zeezout met een fijne structuur: het is dan wel die normale/goedkope van ¤2 per kg en niet die dode-zeezout van ¤12 per kg.
quote:Hoevaak moet je dat doen?
Op woensdag 3 september 2003 06:49 schreef Calella het volgende:
Het middel bij acne is oplossen van zeezout (fijn) in water en dan met dat water wattenschijfjes nat maken en dan over je huid deppen.PS. Bijvoorbeeld een bodempje zeezout in zo'n Spa flesje voor onderweg en daar water bij gooien en dan schudden met de dop erop.
Bij www.drogisterij.net verkopen ze goed zeezout met een fijne structuur: het is dan wel die normale/goedkope van ¤2 per kg en niet die dode-zeezout van ¤12 per kg.
quote:Zekers, ik was na drie dagen Lloret al van mijn acne af!! Twee dagen in Nederland is het alweer terug, dus snel een zakkie zeezout scoren
Op woensdag 3 september 2003 06:49 schreef Calella het volgende:
Het middel bij acne is oplossen van zeezout (fijn) in water en dan met dat water wattenschijfjes nat maken en dan over je huid deppen.
* heaven7 gaat wel even naar de supermarkt.
quote:Je kan ook naar www.apotheek.org gaan.Boven de ¤20,00 zonder verzendkosten. Daaronder ¤2,50.
Op woensdag 3 september 2003 12:57 schreef heaven7 het volgende:
Je betaald bijna het dubbele voor de verzendkosten alleen* heaven7 gaat wel even naar de supermarkt.
Ik betwijfel of zeezout enig effect heeft op acne.
quote:Het ontsmet wel want ik ben naar Spanje geweest en als ik bv een korstje openb had gekrabt en ik ging daarna zwemmen dan prikte het flink.
Op woensdag 3 september 2003 14:57 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Je kan ook naar www.apotheek.org gaan.Boven de ¤20,00 zonder verzendkosten. Daaronder ¤2,50.
Ik betwijfel of zeezout enig effect heeft op acne.
quote:Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.
Op woensdag 3 september 2003 15:01 schreef heaven7 het volgende:[..]
Het ontsmet wel want ik ben naar Spanje geweest en als ik bv een korstje openb had gekrabt en ik ging daarna zwemmen dan prikte het flink.
nou benk weer een hele tijd thuis en tis weer *feest*
quote:Een flinke hoeveelheid zout op wonden ontsmet hoor
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.
quote:Het remmen van bacterien kan in sommige gevallen ook acne verminderen.
Op woensdag 3 september 2003 15:21 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Als het prikt wilt nog niet zeggen dat het ontsmet. Door de hoge osmotische waarde van de oplossing kan het de bacteriën van water ontrekken, wat hun groei beperkt.
quote:Kan je ook nog een onderbouwde reden geven, ipv het herhalen wat je al hebt gezegd?
Op woensdag 3 september 2003 15:45 schreef heaven7 het volgende:[..]
Een flinke hoeveelheid zout op wonden ontsmet hoor
quote:Nee maar ik weet gewoon dat zout ontsmet
Op woensdag 3 september 2003 17:11 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Het remmen van bacterien kan in sommige gevallen ook acne verminderen.
[..]Kan je ook nog een onderbouwde reden geven, ipv het herhalen wat je al hebt gezegd?
quote:geen van beide
Op woensdag 3 september 2003 21:43 schreef TootsieRoll het volgende:
Ik heb nog even teruggelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden: Waar kan ik nu vitamine B5 krijgen? Gewoon bij de drogist of gaat dat via de huisarts?
moet je gewoon zelfkopen www.vitadvice.nl (is goedkoopst)
of acnemiracle.com
Helpt het eigenlijk ook om je huid een x een nachtje met rust te laten ? Of maakt dat niet echt uit? Dus gewoon een nachtje nix op smeren..
quote:In dit topic Hét middel tegen puistjes , vanaf deze post, is veel info over B5 te vinden. Op dat moment was dacht ik de goedkoopste zaak in NL, zover ik weet, http://www.vita-send.nl/ .
Op woensdag 3 september 2003 21:43 schreef TootsieRoll het volgende:
Ik heb nog even teruggelezen maar ik kon het zo gauw niet vinden: Waar kan ik nu vitamine B5 krijgen? Gewoon bij de drogist of gaat dat via de huisarts?
Het goedkoopste is het uit de VS. $25 per 300gr met topical B5 gel erbij. Maar verzendskosten zijn vrij hoog. Beste is denk ik in NL wat proberen en als het bevalt, een grotere hoeveelheid uit de VS halen.
quote:Dat ligt eraan, bij mij werkte het het best om de dag en dan deed ik het 's avonds.
Op woensdag 3 september 2003 12:07 schreef heaven7 het volgende:[..]
Hoevaak moet je dat doen?
Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe vaak je het nodig hebt, misschien elke dag misschien 1 keer per week.
quote:Hoeveel is moeilijk te zeggen, gewoon een paar centimeter in zo'n Spa-flesje.
Op woensdag 3 september 2003 21:51 schreef MaStar het volgende:
Zeezout helpt zeker...maar ik weet niet of dit uit de winkel ook werkt. En welke hoeveelheid zeezout/water zou je dan moeten doen? Ik ben nl. in spanje geweest en naar een paar dagen waren al mijn puisten weg...Dus zeezout helpt wel
Helpt het eigenlijk ook om je huid een x een nachtje met rust te laten
? Of maakt dat niet echt uit? Dus gewoon een nachtje nix op smeren..
Als je teveel doet zie je dat het zout bijna niet meer oplost in het water, dat is niet goed , dan is het echt te zout en droogt je huid te gigantisch uit.
Ik deed dit altijd om de dag. Elke dag voelde bij mij niet goed aan.
Dat zeezout is ook bij de drogist te koop, maar volgens mij niet in de supermarkt dacht ik.
quote:Ook dat heb ik je toch al gezegd
Op donderdag 4 september 2003 20:48 schreef MaStar het volgende:
Ik had nog een vraagje...Hoe slapen jullie met dat benzylperioxide? Want dat bleekt op textiel..maar hoe doen jullie dat dan met het kussensloop? Want ik wil niet dat die vies word en vieze vlekken krijgt...:)
Een oud kussensloop pakken of er eentje kopen voor een habbekrats die vlekken mag krijgen, vies zijn ze overigens niet, je kunt hem gewoon nog gebruiken alleen wel eventueel gebleekt. Er gebeurt niks geks mee hoor, het werkt alleen als een soort bleekmiddel.
En zeg nou eens, had je dit niet zelf kunnen bedenken?
quote:Acne zijn puistjes dacht ik
Op donderdag 4 september 2003 21:08 schreef Carlito78 het volgende:
tandenpasta erop smeren voor het slapen gaan (ja voelt kut maar werkt! lukt het dag 1 niet dan is het dag 2 weg) alles droogt uit!
weet niet of dit ook voor acne werkt, heb het alleen over standaard puistjes enz.
Maar ik heb dat zelf geprobeerd, niet 2 dagen maar 2 jaar maar het hielp helemaal nop
Ik had het eerder wel op een paar plekjes geprobeerd en dat viel reuze mee! Maar ik werd vanmorgen wakker, spoelde mijn gezicht af en it was nót a pretty picture!
Ik zou dus voorzichtig zijn met overgevoeligheid van de huid, eerst één plekje proberen en dat een tijdje aanhouden.
quote:DAt ga ik ook zo ff halen, ik moest vanochtend naar school, zat helemaal onder de rode uitgedroogde plekken
Op vrijdag 5 september 2003 11:23 schreef Ils het volgende:
Dus voor ik naar school ging gebruikte ik Pcle-creme op mijn huid.
En welke product is het van deze site: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biodermal+&zoekenin=prod&x=13&y=17
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 05-09-2003 18:11]
Werkt perfect!!
succes
Water
Weinig vet eten, meer gezonde dingen
_niet teveel rukken_ (volgens mij houd dat echt verband met acne)
.
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:27 schreef Nynex het volgende:
_niet teveel rukken_ (volgens mij houd dat echt verband met acne)
.
Het is gewoon zo dat wanneer je in de puberteit zit je lichaam meer talg produceert en dit op sommige plaatsen vast komt te zitten en de puistjes veroorzaakt (beknopt uitgelegd). Je kunt het beste gewoon 1 goed product zien te vinden en dit gebruiken, als je echt een goed merk koopt dan hoort dat voldoende te zijn. Het heeft geen zin om het ene half uur dit zalfje te smeren en het volgende half uur die lotion en het volgende half uur scrubben, enz. Een schone, gave huid die je goed verzorgt met een goede creme die de huid niet verstopt is al het halve werk.
quote:Jongen jongen jongen, ik zeg het nog een keer, houd nou eens op met al die dingen door elkaar te gebruiken. Hoeveel flesjes en potjes en tubes heb je nou al niet staan? Zoals ik in bovenstaande post zei kun je je het beste bij 1 merk houden wat gewoon goed werkt en niet al die troep door elkaar gaan mixen, nog even en je hele huid fikt weg door een chemische reactie.
Op vrijdag 5 september 2003 18:04 schreef MaStar het volgende:[..]
DAt ga ik ook zo ff halen, ik moest vanochtend naar school, zat helemaal onder de rode uitgedroogde plekken
. Echt niet leuk...:{. Maar helpt die creme ook die droge huid sneller te herstellen? En wordt die plek niet rooier? Want ik had laatst ook creme (nivea ofsow) voor droge huid, en toen ik dat op die droge rode vlekken smeerde, werden die vlekken alsmaar roder
En welke product is het van deze site: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biodermal+&zoekenin=prod&x=13&y=17
quote:DAt snap ik helemaal. Maar....Wat doe ik...ik doe 's ochtends vaak iets van vochtinbrengende cremé dat helpt tegen mijn droge huid. Dan doe ik voor het eten vaak dat benzylperioxide op. Dat doe ik tot een uur of 22.00. Dan spoel ik mijn huid goed af met water (langdurig) en w8 ik ff 10 minuten. Dan doe ik voor het slapen gaan inderm op. Eigenlijk niet zoveel dus.
Op vrijdag 5 september 2003 21:43 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Jongen jongen jongen, ik zeg het nog een keer, houd nou eens op met al die dingen door elkaar te gebruiken. Hoeveel flesjes en potjes en tubes heb je nou al niet staan? Zoals ik in bovenstaande post zei kun je je het beste bij 1 merk houden wat gewoon goed werkt en niet al die troep door elkaar gaan mixen, nog even en je hele huid fikt weg door een chemische reactie.
- 3 reininginsproducten van Garnier + SOS Stick
- Benzylperioxide 5%
- Inderm
- Echinaforce = Is een homeopathisch geneesmiddel voor wondjes en huidinfecties (zie http://www.drogisterij.net/producten/popup.php3?artnr=1949115)
Verder denk ik toch dat ik nog een x naar doktor ga omdat Inderm niet echt meer goed werkt. Dus wil iets zwaarder. Heb inderm al ongeveer 1,5 jaar. En verder tja..is Dermatholoog hetzelfde als een Huidspecialist? Moet over 1,5 maand bij huidspecialist zijn voor wratje weg te laten stippen, misschien kan ik gelijk vragen voor mijn puisten...
Ik begrijp je reacties hoor...dat je zegt niet alles doorelkaar. Maar ik was mijn huid tussendoor erg goed. En om nou elke dag benzylperioxide te gebruiken (daar gaat mijn huid van naar de klote) Het was laatste helemaal uitgedroogd .. Allemaal rode vlekken op naar school...schaamde me dood
...
Ik hoor graag meer van je...iig bedankt voor je adviezen
En verder masturberen helpt zeker , als ik weekje niet masturbeer krijg ik midner puisten. Dat komt doordat je dan minder hormonen krijgt ofsow...snap het ook niet precies, maar het is wel zo:Y..Als zijn ze dan niet allemaal weg
quote:Oke, dus ik kan niet 2 producten op 1 dag gebruiken? 's avonds en 's ochtends? en verder..kijk vorige week was het heeel erg. En vandaag valt het weer mee, met 3 puistjes ofsow. Heel raar. Dus nu is het veel minder erg. Dus ik ben bang dat als ik naar de doktor ga, het heel weinig is, en hij me geen echte zwaarder medicijn voorschrijft. Terwijl het de volgende week weer veel meer is.
Op vrijdag 5 september 2003 23:32 schreef Ils het volgende:
en toch gebruik je nog teveel doorelkaar, ik raad je toch aan eens weer naar je huisarts te gaan en die kan je dan wel weer doorverwijzen.
Bij mij werkte benzyolperoxide in combinatie met pcle-creme wel.
( de rode plekjes en droge witte vlekjes gaan vanzelf over)
Maar ik gebruikte natuurlijk ook de diane35 pil, gaat bij jou een beetje lastig
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 12:06 schreef MaStar het volgende:[..]
Oke, dus ik kan niet 2 producten op 1 dag gebruiken? 's avonds en 's ochtends? en verder..kijk vorige week was het heeel erg. En vandaag valt het weer mee, met 3 puistjes ofsow. Heel raar. Dus nu is het veel minder erg. Dus ik ben bang dat als ik naar de doktor ga, het heel weinig is, en hij me geen echte zwaarder medicijn voorschrijft. Terwijl het de volgende week weer veel meer is.
Gewoon elke ochtend en avond dat spul op een wattenschijfje en je gezicht ermee reinigen. Dan je gezicht droommaken met een handdoek ofzo. Ik heb gelukkig zeer weinig last van puistjes, en ik denk dat ik het daarmee zeker wel onder controle houd.
La Formule is helaas niet echt goedkoop, maar je moet er iets voor over hebben. Sorry, helaas weet ik de prijs even niet uit mijn hoofd.
Ook is het lang niet overal verkrijgbaar Alleen bij de grotere DA Drogisterijen heb ik het kunnen krijgen.
Maar het werkt, vind ik, echt geweldig. Behalve die lotion die ik altijd gebruik zijn er nog meer producten van La Formule tegen puistjes en mee-eeters.
Ik hoop dat dit nog niet gezegt was
quote:Jawel,
Op donderdag 4 september 2003 01:32 schreef Calella het volgende:Dat zeezout is ook bij de drogist te koop, maar volgens mij niet in de supermarkt dacht ik.
quote:Ik kende die site al. (Had toen der tijd ook Internationaal gezocht naar de goedkoopste zaak.)
Op zaterdag 6 september 2003 18:59 schreef marckvandijk het volgende:
Ik heb een site gevonden waar je vitamine b5 ( pantotheenzuur ) heeeel goedkoop kan krijgen. Kijk zelf maar. Het is wel een duitse site :S
Op die site betaal je 100gram B5, $12.47
Acnemiracle is dan goedkoper, dan heb je namelijk ongeveer 150gram, betere kwaliteit en nog wat topical B5 erbij.
Is btw volgens mij een Amerikaans bedrijf, en de website is niet in het Duits. Misschien foute url gecopy/paste?
quote:Volgens mij he.... mag je inderm maar een paar weken achter elkaar gebruiken... maybe werkt het daarom niet meer.
Op vrijdag 5 september 2003 23:05 schreef MaStar het volgende:[..]
- Echinaforce = Is een homeopathisch geneesmiddel voor wondjes en huidinfecties (zie http://www.drogisterij.net/producten/popup.php3?artnr=1949115)
Verder denk ik toch dat ik nog een x naar doktor ga omdat Inderm niet echt meer goed werkt. Dus wil iets zwaarder. Heb inderm al ongeveer 1,5 jaar.
quote:Nou doe je het weer! Jongen, WAAROM LEES JIJ NOU NIET?!?!
Op woensdag 10 september 2003 08:24 schreef MaStar het volgende:
Ik heb een vraagje...nu smeer ik 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan een laagje benzoylperoxide 5% op. Ik ben dus ff gestopt om 2 dingen op 1 dag te gebruiken. Nu had ik een vraag. Ik dit en het vorige forum las ik dat biergisttabletten ook erg goed helpen bij sommige. Kan ik dat wel bijv. 's middags tijdens het eten innemen? Of 's avonds? Of is dat ook niet verstandig? Alvast bedankt!.
En wanneer kan je het beste overgaan op benzoylperioxide 10%? Ik gebruik het nu (had het niet constant gebruikt) ongeveer 1,5 week...
Wat ik doe, die zalf 's avonds erop smeren en 's ochtends eraf wassen en er een vochtinbrengend goedje opsmeren. Verder helemaal NIETS! Je moet niet 24/24 met je huid bezig zijn, daarmee doe je echt meer kwaad dan goed, geloof me nou..
quote:Ik lees wel, maar biergist is toch geen echt 'middeltje' het is een pilletje om je talgproductie naar beneden te krijgen. Maarja..ik doe het maar niet. Verder wel vochtinbrengende zalf had jij?
Op woensdag 10 september 2003 09:33 schreef heaven7 het volgende:[..]
Nou doe je het weer! Jongen, WAAROM LEES JIJ NOU NIET?!?!
Ik begrijp je echt niet hoor, nou wil je WEER een ander middeltje erbij gaan gebruiken.. je komt er echt nog wel eens achter hoor.
Wat ik doe, die zalf 's avonds erop smeren en 's ochtends eraf wassen en er een vochtinbrengend goedje opsmeren. Verder helemaal NIETS! Je moet niet 24/24 met je huid bezig zijn, daarmee doe je echt meer kwaad dan goed, geloof me nou..
quote:Ik denk dat het slim is om daar vanaf te zien ja. Je kunt wel middeltjes blijven proberen maar op een gegeven moment moet je je huid ook rust gunnen en bijvoorbeeld een dag even helemaal niks gebruiken. Veel creme's verstoppen de huid overigens, kijk daar mee uit. Wat ik je wel kan aanraden zijn de producten van Biotherm Homme zoals al eerder in het topic te lezen was
Op woensdag 10 september 2003 14:21 schreef MaStar het volgende:[..]
Ik lees wel, maar biergist is toch geen echt 'middeltje' het is een pilletje om je talgproductie naar beneden te krijgen. Maarja..ik doe het maar niet. Verder wel vochtinbrengende zalf had jij?
quote:Als je verder had gelezen
Ik lees wel, maar biergist is toch geen echt 'middeltje' het is een pilletje om je talgproductie naar beneden te krijgen. Maarja..ik doe het maar niet.
quote:Hier staan de producten van Biotherm Homme: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biotherm+Homme&zoekenin=prod&x=25&y=
Op woensdag 10 september 2003 14:25 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Ik denk dat het slim is om daar vanaf te zien ja. Je kunt wel middeltjes blijven proberen maar op een gegeven moment moet je je huid ook rust gunnen en bijvoorbeeld een dag even helemaal niks gebruiken. Veel creme's verstoppen de huid overigens, kijk daar mee uit. Wat ik je wel kan aanraden zijn de producten van Biotherm Homme zoals al eerder in het topic te lezen was
.
Verder...dat is het beste om 's ochtends op te smeren, maar kan je dat ook gewoon over de puisten heen smeren. Gaat je huid van die creme niet verstoppen? Verder...denk je dat het verstandig is om 10% te nemen, mijn huid is er al redelijk aan gewent...want gebruik het al 1,5....
quote:Als je huid er geen negatieve reacties op geeft zou je wel kunnen overstappen naar de 10%. In mijn geval is mijn huid er nog nooit verstopt van geraakt, dus ik denk dat het niet zoveel problemen zal opleveren als je het over je puisten heen smeert. Mocht dat wel zo zijn dan kun je altijd de gebieden rondom insmeren, doe dit altijd dunnetjes, als je teveel gaat smeren is dat alleen maar zonde
Op woensdag 10 september 2003 14:32 schreef MaStar het volgende:[..]
Hier staan de producten van Biotherm Homme: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biotherm+Homme&zoekenin=prod&x=25&y=
Verder...dat is het beste om 's ochtends op te smeren, maar kan je dat ook gewoon over de puisten heen smeren. Gaat je huid van die creme niet verstoppen? Verder...denk je dat het verstandig is om 10% te nemen, mijn huid is er al redelijk aan gewent...want gebruik het al 1,5....
quote:Verder...Hier staan de producten van Biotherm Homme: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biotherm+Homme&zoekenin=prod&x=25&y=
Op woensdag 10 september 2003 14:46 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Als je huid er geen negatieve reacties op geeft zou je wel kunnen overstappen naar de 10%. In mijn geval is mijn huid er nog nooit verstopt van geraakt, dus ik denk dat het niet zoveel problemen zal opleveren als je het over je puisten heen smeert. Mocht dat wel zo zijn dan kun je altijd de gebieden rondom insmeren, doe dit altijd dunnetjes, als je teveel gaat smeren is dat alleen maar zonde
. Succes.
Dan nog 1 ding,
quote:Je kunt bijvoorbeeld de Actif Hydratant nemen, deze gebruik ik zelf ook en is erg prettig. En dat 1e ding was?
Op woensdag 10 september 2003 15:13 schreef MaStar het volgende:[..]
Verder...Hier staan de producten van Biotherm Homme: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biotherm+Homme&zoekenin=prod&x=25&y=
Welke is dan die jij zou aanraden?Dan nog 1 ding,
quote:Hoebedoel je dat 1e ding? Verder 25 Euro vind ik een aardig bedragje...maarja...als het helpt....
Op woensdag 10 september 2003 15:26 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Je kunt bijvoorbeeld de Actif Hydratant nemen, deze gebruik ik zelf ook en is erg prettig. En dat 1e ding was?
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 10-09-2003 15:32]
quote:In je vorige bericht stond "En dan nog 1 ding,", ik neem aan dat dat over het bedrag ging? Ik weet dat ze op die site staan ja, degene waar ik het over heb is dus de 3e van boven
Op woensdag 10 september 2003 15:30 schreef MaStar het volgende:[..]
Hoebedoel je dat 1e ding? Verder 25 Euro vind ik een aardig bedragje...maarja...als het helpt....
Hier staan ze allemaal:
http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekterm=Biotherm+Homme&zoekenin=prod&x=25&y=
En verder....dan gebruik ik die biergisttabletten wel niet hoor....Probeer ik wel een andere x uit als ik dat benzolynperoxide niet meer 'mag' gebruiken...Want biergisttabletten zijn echt gemaakt tegen jeugdpuistjes en pukkels...
quote:Owja..ik zie het
Op woensdag 10 september 2003 15:34 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
In je vorige bericht stond "En dan nog 1 ding,", ik neem aan dat dat over het bedrag ging? Ik weet dat ze op die site staan ja, degene waar ik het over heb is dus de 3e van boven
. Ze zijn inderdaad vrij prijzig maar wel erg fijn. Als je op een gegeven moment die benzolynperoxide niet meer gebruikt zou je dat biergist wel kunnen proberen, wellicht dat het een goed effect geeft.
quote:Hoezo zou die creme maar voor een paar dagen zijn? Ik begrijp eigenlijk niet waarom je steeds helemaal in iemands idee meegaat (zo ook bij heaven) en dan opeens afkapt? Vind je het gek dat het niet overgaat als je eigenlijk toch geen advies wilt
Op woensdag 10 september 2003 15:53 schreef MaStar het volgende:[..]
Owja..ik zie het
, en tja..je mag het niet langer gebruiken dan 14 dagen
....En mijn puisten zijn nog steeds niet weg, en ik gebruik het zaterdag al ongeveer 14 dagen. Dus ga ik niet van die dure creme kopen voor nog een paar dagen. En tot zaterdag (vanaf morgen) koop ik (nog 3 dagen) die 10% benzylnperioxide. Dan is het goed geweest en moet ik daarmee stoppen volgens de bijsluiter. In Oktober ga ik voor een wrat naar de huidspecialist, daar vraag ik of hij misschien iets goeds voor kan schrijfen, want deze middeltjes werken niet echt top...
En ik wil graag gewoon 1 ding dat echt goed helpt...En zo'n huidspecialist heeft er echt verstand van...
quote:Je moet ff de oude posts lezen van mij. Daarin had je kunnen lezen dat ik die benzoylperioxide al 1,5 week gebruik....En in de bijsluiter staat dat je het max. 2 weken mag gebruiken. Dus ik kan het nog maar een paar dagen gebruiken
Op woensdag 10 september 2003 16:17 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Hoezo zou die creme maar voor een paar dagen zijn? Ik begrijp eigenlijk niet waarom je steeds helemaal in iemands idee meegaat (zo ook bij heaven) en dan opeens afkapt? Vind je het gek dat het niet overgaat als je eigenlijk toch geen advies wilt
En heb hier en daar wel wat zitten maar er valt mee te leven, in combinatie van alcahole werkt het hier nog iets beter. (das bij iedereen anders he )
Vindt het goed zo, had er vroegâh best veel last van elke mm zat dr wel een.
quote:Nee, verder niks, en die biergisttabletten dan? En dat echinafors dan? En dat clerasilding dan en en en?
Op woensdag 10 september 2003 16:30 schreef MaStar het volgende:[..]
Je moet ff de oude posts lezen van mij. Daarin had je kunnen lezen dat ik die benzoylperioxide al 1,5 week gebruik....En in de bijsluiter staat dat je het max. 2 weken mag gebruiken. Dus ik kan het nog maar een paar dagen gebruiken
....En dan ga ik geen creme van 25,95 kopen
...
Als het een creme was van 5 Euro ofsow...had ik het gelijk gehaald vandaag...want dat maakt me niet zoveel uit, maar dit vind ik toch een erg groot bedrag....En wat neem ik dan nog meer niet aan...ik gebruik nu alleen nog maar dat benzylperioxide. Dus 's ochtends dun laagje, 's avonds dun laagje...Verder nix...
En ik heb je al gezegd welke creme ik gebruik, het wil echt NIET tot je doordringen he, je blijft maar advies vragen maar je gaat helemaal NERGENS op in en wil bovendien voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Heb je er nou wel of niet iets voor over? Dat het geld kost is nou eenmaal een feit, niet zo gaan zeiken dat het teveel is
En 1.5 week benzoylperoxide? Laat me niet lachen
Hou je mond, LEES de adviezen en vooral.. SLA ze in je OP en kom over een aantal weken maar weer terug hier
[quote]Op vrijdag 5 september 2003 18:04 schreef MaStar het volgende:
[..]
DAt ga ik ook zo ff halen
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 10-09-2003 21:11]
quote:Veel en veel teveel
3 reininginsproducten van Garnier + SOS Stick
- Benzylperioxide 5%
- Inderm
- Echinaforce
quote:Heb geen acne, aleen jeugd puistjes.
Op woensdag 10 september 2003 21:12 schreef heaven7 het volgende:
En als je ECHT dikke acne hebt dan kun je blijven modderen maar gaat je huid er alleen maar van kapot en je portomonee wordt dunner en dunner. Ga dan naar de huisarts en vraag een paardenmiddel. Maar in GODSNAAM STOP MET AL DIE ZOOI!
Wat voor paadenmiddel?
quote:
Op woensdag 10 september 2003 21:16 schreef svn het volgende:
jij bent echt apart weet je dat?
Zeg jij dan maar hoe het moet? Die jongen vraagt iedereen de oren van het lijf om advies, krijgt er ook meer dan genoeg maar neemt helemaal niks aan, je kunt hem nog zovaak vertellen dat 5 verschillende middeltjes door elkaar niet werkt maar nog blijft hij het doen omdat biergist geen middeltje is ofzo Nee het is poep?
Ik heb hem verteld hoe het moet met je kussensloop en een aantal dagen later vraagt hij hoe het moet met het kussensloop. Ik heb hem verteld welke vochtinbrengende creme ik gebruik, hoe duur, welk merk en waar te koop en vervolgens gaat meneer vragen welk merk ik gebruik.
"Sja" denk ik dan
Niet?
quote:Sorry ik had het tegen MaStar of hoe heet die vogel.
Op woensdag 10 september 2003 21:21 schreef Doagere het volgende:[..]
Heb geen acne, aleen jeugd puistjes.
Wat voor paadenmiddel?
![]()
Paardenmiddel weet ik niet, zoiets als dat roccau nog wat ofzo.. in ieder geval niet die lieflijke zalfjes etc bedoelde ik.
quote:Die biergisttabletten heb ik geeneens gekocht
Op woensdag 10 september 2003 21:08 schreef heaven7 het volgende:Nee, verder niks, en die biergisttabletten dan? En dat echinafors dan? En dat clerasilding dan en en en?
quote:ja...welke jij gebruikt, ik was even met iemand anders aan het 'praten'. Kijken of die ook nog een advies had. Ik ga niet gelijk van 1 iemand iets kopen. Misschien heeft iemand anders ook nog wel wat anders.
Op woensdag 10 september 2003 21:08 schreef heaven7 het volgende:
En ik heb je al gezegd welke creme ik gebruik, het wil echt NIET tot je doordringen he, je blijft maar advies vragen maar je gaat helemaal NERGENS op in en wil bovendien voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
quote:Het gaat me helemaal NIET om het geld. Ik heb alleen de bijsluiter gelezen en daar staat in dat je max. 2 WEKEN dat spul mag gebruiken. en ik gebruik het al 1,5 week, dus heb nog maar een paar dagen. Dan ga ik geen cremé kopen van 25,95.....
Heb je er nou wel of niet iets voor over? Dat het geld kost is nou eenmaal een feit, niet zo gaan zeiken dat het teveel is
quote:Hoezo, ik gebruik bezoylperioxide al 1,5 ja...ik weet het denk ik wel beter dan jouw
En 1.5 week benzoylperoxide?Laat me niet lachen
Hou je mond, LEES de adviezen en vooral.. SLA ze in je OP en kom over een aantal weken maar weer terug hier
Doe gewoon normaal joh...
Hebben jullie nog tips? (behalve er vanaf blijven, wat ik nu doe)
quote:Volgens mij stond er in het vorige topic (deel 1) daar meer over...maar ik weet niet of je daar al geweest was...
Op woensdag 10 september 2003 22:49 schreef kloontje_ het volgende:
En hoe zit het met een creme (of iets anders!) om de donkere littekentjes weer licht te maken of de huid te herstellen?
Ik las in andere topics over Callendulan creme, ik gebruik dat nu een week (ja, vrij kort) en het helpt 'iets' maar ik heb 't gevoel dat het op de lange termijn niet heel veel zal uithalen.Hebben jullie nog tips? (behalve er vanaf blijven, wat ik nu doe)
quote:Owja..maar hoe gebruik jij dat dan? Om de dag? Want je mag het maar 2 weken aaneensluitend gebruiken. Hoe komt het dan dat je het 2 jaar gebruikt?
Op woensdag 10 september 2003 20:50 schreef Doagere het volgende:
Benzohyperoxide hypergel 10%, gebruik het al een tijd (bijna 2 jaar)En heb hier en daar wel wat zitten maar er valt mee te leven, in combinatie van alcahole werkt het hier nog iets beter. (das bij iedereen anders he
)
Vindt het goed zo, had er vroegâh best veel last van elke mm zat dr wel een.
quote:Ik gebruik het elke dag. Gewoon me hele kop eronder.
Op donderdag 11 september 2003 15:10 schreef MaStar het volgende:[..]
Owja..maar hoe gebruik jij dat dan? Om de dag? Want je mag het maar 2 weken aaneensluitend gebruiken. Hoe komt het dan dat je het 2 jaar gebruikt?
Kan mij wat bouten wat er op de gebruiksaanwijzing staat. Ik heb nergens last van.
quote:10% over je hele kop? WOw..droogt je huid dan niet verschrikkelijk uit?
Op donderdag 11 september 2003 15:38 schreef Doagere het volgende:[..]
Ik gebruik het elke dag. Gewoon me hele kop eronder.
Kan mij wat bouten wat er op de gebruiksaanwijzing staat. Ik heb nergens last van.
quote:Valt wel mee hoor.. Maar niet over me hele kop aleen waar de pukkels enzow zitten.
Op donderdag 11 september 2003 15:42 schreef MaStar het volgende:[..]
10% over je hele kop? WOw..droogt je huid dan niet verschrikkelijk uit?
Je kunt ze er de volgende dag met huid en al af halen
quote:En dan heb ik altijd een rode uitgedroogde vlek
Op donderdag 11 september 2003 15:51 schreef Doagere het volgende:[..]
Valt wel mee hoor.. Maar niet over me hele kop aleen waar de pukkels enzow zitten.
Je kunt ze er de volgende dag met huid en al af halen
quote:Beter een rood vlekje dan een grote rode/witte puist
Op donderdag 11 september 2003 16:02 schreef MaStar het volgende:[..]
En dan heb ik altijd een rode uitgedroogde vlek
Jij niet? Dus dat je puist wel weg is, je voelt nix meer, maar dat er dan nog een roodachtige rode vlek overblijft...wat ook niet echt leuk is om mee naar school te gaan...
quote:Das waar..maar ik heb ook veel puisten waar geen witte kop opzitten, maar soort van ondergrondse puisten. Die vol je alleen maar en komen later door. Als je daar veel opsmeert, krijg je een dikke rode vlek
Op donderdag 11 september 2003 16:05 schreef Doagere het volgende:[..]
Beter een rood vlekje dan een grote rode/witte puist
Zit nu aan de Roaccutane.. mag er dus nix anders meer bjgebruiken wt betreft schoonmaakmiddelen voor de huid omdat dat alleen maar slechte effecten geeft.
Wat ik nog wel kan aanraden. is Active face wash en Gel Hydratant Moisture Gel van Clarins Men dat heeft bij mij tot nu toe het beste geholpen.. duurt wel een paar maanden voor het aanslaat maar je huid wordt er veel mooier door.. Je moet dan wel stoppen met die benzyl troep.. en die andere zalfjes en pillen ed..
quote:5% doet nix, probeer 15% veel beter.
Op donderdag 11 september 2003 16:10 schreef MaStar het volgende:[..]
Das waar..maar ik heb ook veel puisten waar geen witte kop opzitten, maar soort van ondergrondse puisten. Die vol je alleen maar en komen later door. Als je daar veel opsmeert, krijg je een dikke rode vlek
Ik gebruik zelf 5%...
quote:Ga je mee, weekendje Milaan?
Op woensdag 10 september 2003 22:29 schreef heaven7 het volgende:
Haaai ForeverEternalFreak
quote:Die heb je niet....
Op donderdag 11 september 2003 16:24 schreef Doagere het volgende:[..]
5% doet nix, probeer 15% veel beter.
quote:5% had ik eerst, die gaf bij mij weinig effect.
Op donderdag 11 september 2003 16:49 schreef MaStar het volgende:[..]
Die heb je niet....
quote:
Op donderdag 11 september 2003 16:26 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Ga je mee, weekendje Milaan?
Kheb het hier wel gezien.
En dan kunnen we bijkomen van al het nutteloze-advies geven
Nog 1 keer..
MaStar..
quote:1
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:42 schreef heaven7 het volgende:[..]
Lezen
Het komt door een huiduitdrogende creme
Hand&bodycreme van "echinacea" met aloe vera.
Pot van 8 euro, maar je doet er jaren mee en het is fantastisch spul
quote:En wat is dit dan? Vraag jij hier niet voor de 2 keer aan mij hoe het zit met die creme hm?
Ik lees wel, maar biergist is toch geen echt 'middeltje' het is een pilletje om je talgproductie naar beneden te krijgen. Maarja..ik doe het maar niet. Verder wel vochtinbrengende zalf had jij?
Dat een middeltje niet specifiek voor puistjes is betekent niet dat je het zomaar in combinatie met puistjescremetjes kunt gebruiken. Je huid maakt geen onderscheid.
En je bent verder (in mijn ogen) her en der overal maar vanalles aan het vragen maar waarom doe je dat als je al die producten toch niet gaat kopen?
En met die clearasil fluit dinges, even zoeken..
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 11-09-2003 17:46]
quote:Daarmee wek je niet de indruk dat je het niet gaat kopen
Op woensdag 3 september 2003 17:23 schreef MaStar het volgende:
Hallo,Ik had Clearasil Fluid op deze site zien staan: http://www.drogisterij.net/php/datab.php3?zoekenin=prod&zoekterm=acne&Drogisterij_Session=11eb9a228d4347254e6d2ce1ff775bd4
Dit heb ik dringend nodig, maar ben al bij Etos geweest, DA en kruidvat en daar zag ik dit product niet staan
...Heeft iemand dit product en waar kan je dit kopen, want ik heb dit echt nodig
quote:Toen wou ik het wel kopen jha..omdat het niet TEGEN PUISTEN IS, maar TEGEN EEN DROGE HUID....verder zei iemand dat ik dat beter niet kon doen, en toen HEB IK DAT NIET GEDAAN, dus dat advies heb ik opgevolgd....
Op donderdag 11 september 2003 17:44 schreef heaven7 het volgende:[..]
Daarmee wek je niet de indruk dat je het niet gaat kopen
quote:Goh wat slim van je.. :/
Op donderdag 11 september 2003 18:20 schreef MaStar het volgende:[..]
Toen wou ik het wel kopen jha..omdat het niet TEGEN PUISTEN IS, maar TEGEN EEN DROGE HUID....verder zei iemand dat ik dat beter niet kon doen, en toen HEB IK DAT NIET GEDAAN, dus dat advies heb ik opgevolgd....
quote:Dus als je en creme voor de puistjes gebruikt en creme voor de droge huid of wat dan ook is het geen probleem, maar niet 's ochtend deze creme, 's middags puistjeszalf, 's avonds weer een andere creme, en tussendoor de huid aan gaan stippen met een of andere stick, doe dat nou niet. Wat is er zo moeilijk aan dit advies op te volgen, en jij denkt het beter te weten dan iedereen wat je net zei? Ik dacht het niet, mooi zielig dat je dan nog aan iedereen advies vraagt.
Op donderdag 11 september 2003 17:43 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dat een middeltje niet specifiek voor puistjes is betekent niet dat je het zomaar in combinatie met puistjescremetjes kunt gebruiken. Je huid maakt geen onderscheid.
quote:WEL een middeltje hoor.
Ik lees wel, maar biergist is toch geen echt 'middeltje' het is een pilletje om je talgproductie naar beneden te krijgen.
quote:Tering hé, wat ben jij dom!!! LEes is even wat ik allemaal heb gezegd. Ten 1e...ik gebruik nix door elkaar. Vroeger (voordat ik advies kreeg) gebruikte ik 's ochtends inderm, 's avonds reiningingscreme van garnier. En voordat ik garnier opdeed douchte ik en waste ik dat inderm eraf met met lauw water. Dus nix door elkaar..en niet meer dan 2 dingen (sochtends voor school, en 's avonds om 22.00) op 1 dag (en dus niet doorelklaar) Dus je moet niet zo raar doen, dat ik sochtends dit, smidags dit, 'savonds dit en tussendoor nog dit en dat doe...want dat is bullshit. Alleen van het 1 komt het ander. Want ik krijg een droge huid, dan vraag ik dus creme of vochtinbrengend iets....
Op donderdag 11 september 2003 18:39 schreef heaven7 het volgende:
LEES JONGEN< LEES DAN!!
[..]Dus als je en creme voor de puistjes gebruikt en creme voor de droge huid of wat dan ook is het geen probleem, maar niet 's ochtend deze creme, 's middags puistjeszalf, 's avonds weer een andere creme, en tussendoor de huid aan gaan stippen met een of andere stick, doe dat nou niet. Wat is er zo moeilijk aan dit advies op te volgen, en jij denkt het beter te weten dan iedereen wat je net zei? Ik dacht het niet, mooi zielig dat je dan nog aan iedereen advies vraagt.
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 11-09-2003 20:44]
quote:Precies, je roept steeds dat je het gaat minderen maar een half uur later sta je alweer als een puber voor die spiegel de boel te camouffleren of uit te drogen. Als je nou eens 2 producten ging gebruiken zoals heaven7 al zei, een tegen de puistjes, en 1 om je huid te verzorgen zodat je de klap opvangt, dan ben je helemaal klaar. Maar wat jij doet is onmiddelijk ingaan op de tip van iemand dat er ook nog een middeltje is wat ook weer goed schijnt te werken, je moet gewoon eens rustig een middel proberen voor je er gelijk maar een andere op gooit omdat het niet in een halve dag werkt!
Op donderdag 11 september 2003 18:39 schreef heaven7 het volgende:
LEES JONGEN< LEES DAN!!
[..]Dus als je en creme voor de puistjes gebruikt en creme voor de droge huid of wat dan ook is het geen probleem, maar niet 's ochtend deze creme, 's middags puistjeszalf, 's avonds weer een andere creme, en tussendoor de huid aan gaan stippen met een of andere stick, doe dat nou niet. Wat is er zo moeilijk aan dit advies op te volgen, en jij denkt het beter te weten dan iedereen wat je net zei? Ik dacht het niet, mooi zielig dat je dan nog aan iedereen advies vraagt.
quote:Dat snap ik helemaal.... Zelf heb ik nu een potje bij de etos gehaald. Dat is een vochtinbrengende creme, met vitamine E, voor een droge en geirriteerde en jongere huid. Was het huismerk van Etos en was iets van 4,50 Euro. Dat smeer ik dus nu 's ochtends op, en voor het slapen gaan benzylperoxide. Maar meer gebruik ik dus nu niet meer. Ik vraag me alleen af of die creme de porien niet verstopt, en of ik die ook over droge (bijna uitgedroogde) puisten kon smeren..
Op donderdag 11 september 2003 20:42 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Precies, je roept steeds dat je het gaat minderen maar een half uur later sta je alweer als een puber voor die spiegel de boel te camouffleren of uit te drogen. Als je nou eens 2 producten ging gebruiken zoals heaven7 al zei, een tegen de puistjes, en 1 om je huid te verzorgen zodat je de klap opvangt, dan ben je helemaal klaar. Maar wat jij doet is onmiddelijk ingaan op de tip van iemand dat er ook nog een middeltje is wat ook weer goed schijnt te werken, je moet gewoon eens rustig een middel proberen voor je er gelijk maar een andere op gooit omdat het niet in een halve dag werkt!
quote:Het klinkt al als een verbetering
Op donderdag 11 september 2003 20:47 schreef MaStar het volgende:[..]
Dat snap ik helemaal.... Zelf heb ik nu een potje bij de etos gehaald. Dat is een vochtinbrengende creme, met vitamine E, voor een droge en geirriteerde en jongere huid. Was het huismerk van Etos en was iets van 4,50 Euro. Dat smeer ik dus nu 's ochtends op, en voor het slapen gaan benzylperoxide. Maar meer gebruik ik dus nu niet meer. Ik vraag me alleen af of die creme de porien niet verstopt, en of ik die ook over droge (bijna uitgedroogde) puisten kon smeren..
quote:Jaja, ben sinds gister overgestapt van 5 naar 10. Maarja. ik probeer liever nix uit...want voor je het weet zit je weer vol met puisten
Op donderdag 11 september 2003 20:51 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Het klinkt al als een verbetering
. Of het je porien verstopt zou ik zo niet kunnen zeggen, ik denk dat de ervaring dat zal leren, of je het over je puisten kunt smeren is ook uitproberen.
En houden zo nu he.
quote:Wil je iemand die dom is op de hoogte houden? Ik zou zeggen, ga vooral zo door, je komt er vast nog wel eens achter hoe dom ik ben
Op donderdag 11 september 2003 21:02 schreef MaStar het volgende:[..]
Jaja, ben sinds gister overgestapt van 5 naar 10. Maarja. ik probeer liever nix uit...want voor je het weet zit je weer vol met puisten
...misschien iemand advies
![]()
...Maar toch bedankt voor jullie adviezen..al hou ik jullie op de hoogte
quote:En mij gaan verwijten dat ik het niet lees
Op donderdag 11 september 2003 20:41 schreef MaStar het volgende:[..]
Tering hé, wat ben jij dom!!! LEes is even wat ik allemaal een hoop geblaat wat ik niet eens ga lezen, je leest tenslotte ook niet wat ik zeg
quote:Voor anderen misschien niet lieverd
Op donderdag 11 september 2003 21:48 schreef Doagere het volgende:
Benzohyperoxide 10% rules, de rest is prut.Einde topic discussie.
quote:Owkej..bedankt, ik wil niet raar doen, maar ik heb al je adviezen opgevolgd..verder ik had het niet tegen jouw..maar tegen de mensen die wel normaal kunnen reageren...als jij dat niet kan..hoor jij niet bij 'jullie'
Op donderdag 11 september 2003 21:44 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wil je iemand die dom is op de hoogte houden? Ik zou zeggen, ga vooral zo door, je komt er vast nog wel eens achter hoe dom ik ben
quote:Je hebt mij anders toch erg vaak gequote
Op donderdag 11 september 2003 22:10 schreef MaStar het volgende:[..]
Owkej..bedankt, ik wil niet raar doen, maar ik heb al je adviezen opgevolgd..verder ik had het niet tegen jouw..maar tegen de mensen die wel normaal kunnen reageren...als jij dat niet kan..hoor jij niet bij 'jullie'
Newbie?
Maar ga nou maar door met die middelen die je gebrikt en ga niet over een week weer wat anders er op smeren je verneukt he tzo alleen meer. Ga gewoon naar je huisarts vraag een verwijskaart voor de huidarts en laat je eens goed voorlichten. Want volgens mij maak je het alleen maar erger. en dan heb je over een paar jaar net zo's n huid als ik en dat kost aardig wat om dat weer glad te krijgen...
quote:Heb toevallig wel gelijk
Op donderdag 11 september 2003 22:27 schreef Se7eN20 het volgende:
dat "newbie" doet dan weer een beetje afbreuk aan het verhaal
quote:Dat weet ik ook wel, alleen quote ik jouw om iets tegen jouw te zeggen. Toen wou ik wat in het algemeen zeggen in mijn bericht, en daarom gebruikte ik ook 'jullie'. Dus dat had ik niet tegen jouw. Alleen de 1e regel. Als ik jullie gebruik weet jij toch ook wel dat het niet persoonlijk is? Of moet ik dan een nieuw berichtje plaatsen om alleen ff in 1 regel iets te vertellen..ehm...NEEJ..}:|
Op donderdag 11 september 2003 22:20 schreef heaven7 het volgende:[..]
Je hebt mij anders toch erg vaak gequote
Tip: Als je het niet tegen die iemand hebt moet je die iemand ook niet quoten.Newbie?
vmbo-k?
Link: Hét middel tegen puistjes, deel 2
Overigens helpt genoeg zonlicht ook en als dat in de winter niet voorradig is werkte bij mij een zonnebankje pakken, maar dat is mijn ervaring.
Als laatste tip: af en toe je gezicht "stomen": hoofd boven stomend kokend water in pan of de duurdere methode: een gezichtssauna kopen van ongeveer 25 euro. Dat frist je gezicht lekker op.
[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 12-09-2003 03:38]
quote:Wanneer moet je dat gebruiken
Op vrijdag 12 september 2003 13:05 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:
Aknedoron van Weleda
en als je gezicht pijn doet calendulazalf
=)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |