Stel iemand neemt een foto van jouw kind, al dan niet naakt. Heb je daar problemen mee? Of ben je juist trots dat jouw kind op de foto of film wordt gezet.
Als je (nog) geen kinderen hebt, hoe sta je er nu tegenover?
Kan dus op een strand zijn of ergens anders.
Als ik dus kinderen zou hebben en iemand haalt het in z'n botte kop om er zomaar foto's van te maken dan zal deze persoon z'n camera rectaal terug krijgen nadat ik de fotorol/geheugenkaart gesloopt heb.
Van mij mag het. Ik heb overigens geen kinderen. Maar mocht ik ooit die zegening krijgen (kinderen) dan mogen ze mijn kind fotograferen en mag ie zonder wit blokje op Fok! Als je vriendin toplees op het strand ligt vraag je je toch ook niet af of die foto die op de achtergrond genomen wordt niet door een potentiele verkrachter genomen wordt? Als de maatschappij zo gespannen met dit soort dingen omgaat creeer je een enorm gespannen situatie. Alles wat niet mag is leuk en lekker. Betuttelen werkt het tegenovergestelde in de hand zoals je wellicht weet.
Ik weiger toe te geven aan de door jou gesuggereerde idioteritus omtrent een eventueel-mogelijke-zou-kunnen-misschien-dat-slechterikken-situatie. Ik wil vrolijk en vrij kunnen leven. En de eventuele risico's moet ik dan accepteren.
En ik ga ook stampij schoppen als ze mijn kind in de kleedkamer fotograferen bij het schoolzwemmen ja.
verder zijn er natuurlijk ook wel andere denkbare situaties, maar eigenlijk heb ik er niet zo'n probleem mee.(ik zou het erg netjes vinden als men het eerst zou vragen overigens.)
En dat geldt niet alleen mijn kinderen trouwens: ook mijn vrouw, de oppas, of om t even welke dame in mijn directe omgeving wordt niet gefotografeerd door vreemden. Betrap ik je toch, dan heb ik 5 minuten de volledige beschikking over je camera. Die dag maak je geen foto's of filmpjes meer. En werk je niet mee, dan zijn de gevolgen (in ieder geval politie, indien nodig fysiek geweld) voor jou.
quote:Ik geloof ook niet dat het helemaal gezond is dat je met een camera een kinderkleedkamer binnenloopt om foto's van blote kinderen te maken.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:32 schreef jerney het volgende:
En ik ga ook stampij schoppen als ze mijn kind in de kleedkamer fotograferen bij het schoolzwemmen ja.
Je weet toch niet wat er met die foto's gebeurd.
Ik zou het niet prettig vinden als ik mijn zoon in zijn blote piemel op het internet terug zou zien, omdat één of andere ouder tijdens het schoolzwemmen er foto's van had gemaakt.
Het is wat anders als iemand foto's maakt van een speeltuintje waar mijn kind toevallig aan 't spelen is. Dan komt hij ook niet zo expliciet in beeld.
Maar echt een foto maken van mijn kind, zonder toestemming, vind ik niet goed.
quote:Was een tijd geleden een discussie over op fok waar een heleboel het wel normaal vonden, vandaar dat ik het erbij zei.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:36 schreef beerten het volgende:[..]
Ik geloof ook niet dat het helemaal gezond is dat je met een camera een kinderkleedkamer binnenloopt om foto's van blote kinderen te maken.
quote:*zich hier bij aansluit
Op vrijdag 20 juni 2003 12:29 schreef TheMax het volgende:
Zowiezo laat ik mijn kinderen later echt niet in hun blote toko op het strand rennen.
Maar dan nog: waarom zou je foto's willen maken van een wildvreemd kind? Kijk, foto's maken van het groepje vriendjes waar je kind mee omging, of het speeltuintje waar je kind toevallig met wat onbekende kinderen speelt, daar is nx mis mee.
Maar voor de rest zie ik niet in waarom er überhaupt gefotografeerd moet worden.
quote:Ik zou het ook niet doen. Ik had vroeger al plaatsvervangende schaamte als m'n buurmeisje in haar blote reet over het strand kroop overigens.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
*zich hier bij aansluit
Dus dan vallen er ook geen foto's te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door jerney op 20-06-2003 12:42]
quote:idd.. ik ben het met je eens!
Op vrijdag 20 juni 2003 12:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
*zich hier bij aansluit
Dus dan vallen er ook geen foto's te maken.Maar dan nog: waarom zou je foto's willen maken van een wildvreemd kind? Kijk, foto's maken van het groepje vriendjes waar je kind mee omging, of het speeltuintje waar je kind toevallig met wat onbekende kinderen speelt, daar is nx mis mee.
Maar voor de rest zie ik niet in waarom er überhaupt gefotografeerd moet worden.
quote:Hahaha, ik ook
Op vrijdag 20 juni 2003 12:41 schreef jerney het volgende:Ik zou het ook niet doen. Ik had vroeger al plaatsvervangende schaamte als m'n buurmeisje in haar blote reet oer het strand kroop overigens.
quote:LOL
Op vrijdag 20 juni 2003 12:43 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Hahaha, ik ook
Ik was eens in Frankrijk en een Frans meisje (die ook nog vroeg of ik met d'r wou spelen) had gewoon helemaal nx aan, terwijl ze toch al een jaar of 8 was. Ik vond het maar een vreemd kind...
Oh en ik wilde nog benadrukken dat ik niet van m'n ouders had meegekregen dat naakt 'vies' was, voor we dat krijgen
quote:Ik ook niet. Maar we renden niet naakt over het strand...
Op vrijdag 20 juni 2003 12:44 schreef jerney het volgende:LOL
Oh en ik wilde nog benadrukken dat ik niet van m'n ouders had meegekregen dat naakt 'vies' was, voor we dat krijgen
Mocht het heel duidelijk zijn dat het om iemand gaat die of voor studie/ hobby bezig is met een vorm van kunst, dan zou ik er minder moeite mee hebben als het vooraf even gevraagd wordt.
* Mirage vindt het onbehoorlijk om zonder aankondiging zomaar mensen op straat of waar ook te fotograveren.
Mijns inziens doe je dit niet.
Foto´s op zich van kinderen..al dan niet naakt heb i kgeen problemen mee..
Ik heb ook genoeg foto´s van mijn zoontje in blote piemelmans.
Het is fantastisch om die kostbare momenten vast te leggen.. De foto gaat niet om het blote op zich.. het gaat om het heerlijk spelende kind.. of de uitdrukking.. het heerlijk in zijn spel opgaande kind.
Mensen die er wat anders in zien, die hebben zelf een probleem..of zijn nie thelemaal in orde.
En wil je je hier iets van aan trekken.. dan kan je je net beginnende vrouw wordende dochter van 13 ook niet meer naar het zwembad laten waar haar iets opgeszette borstkast zichtbaar is door haar badpakje heen..
Je Dergelijke mensen kijken ook gewoon door je kleding heen..
Ik laat mijn plexzier echt niet vergallen door zulke mensne.
Ik leef zoals ik dat wil.. en geniet van wat ik wil.. heel natuurlijke dingen.
Ik weet niet wie de series van Jock Sturgers of Sally Mann kent, die fotograferen veel naakte kinderen en tieners. Maar daar zit gewoon schoonheid is, het is niet geil.
Dus die paar mensen die geil worden van een foto van een kind op het strand zullen dat ook worden van kinderen in de Wehkamp. Ik denk dat je er juist niet al te spastisch mee moet omgaan.
quote:Ik denk dat ik weet wat voor foto's je bedoelt. Dat zijn ook geen foto's die gemaakt zijn zonder dat de ouders er van te voren van op de hoogte waren. Het ging volgens mij om min of meer stiekum gemaakte foto's...
Op vrijdag 20 juni 2003 13:14 schreef SunChaser het volgende:
Ik weet niet wie de series van Jock Sturgers of Sally Mann kent, die fotograferen veel naakte kinderen en tieners. Maar daar zit gewoon schoonheid is, het is niet geil.
quote:Ik ga er in zoverre niet spastisch mee om dat mijn kinderen alles mogen waar ze zin in hebben (nou ja: er zijn grenzen natuurlijk). Maar ik irriteer me mateloos aan de spammailtjes die ik elke dag krijg waarin websites zichzelf aanprijzen omdat ze foto's hebben van "European Bitches Topless On the Beach", oid. Zo af en toe kom ik op Usenet berichten van dezelfde strekking tegen, maar dan over kinderen van tussen de 4 en 14. Er zijn dus mensen die geld verdienen met dit soort crap! De perverts vind ik nog tot daaraan toe (ze zijn meestal schadeloos want kijken alleen maar van een afstand), maar dat iemand geld verdient, omdat hij foto's van *mijn* kinderen zonder mijn weten heeft genomen, en die sexueel-commercieel uitbuit, DAT tolereer ik dus niet.
Dus die paar mensen die geil worden van een foto van een kind op het strand zullen dat ook worden van kinderen in de Wehkamp. Ik denk dat je er juist niet al te spastisch mee moet omgaan.
quote:Ik ook niet inderdaad.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:37 schreef Roscoo het volgende:
Ik zou mn kind nooit helemaal bloot op t strand laten spelen zoals je nu wel vaak op t strand ziet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |