Per 1 juli =( inclusief de 1 maand opzegtermijn)gaat mijn ontslag in. Ik heb een ontslagvergoeding gekregen en mijn ontslag is op basis van pro-forma. Ik zit ook nog in de ziektewet.
Nu wil ik een ww uitkering aanvragen. Maar ik vraag me af. Het UWV kan toch niet eisen dat ik mijn ontslagvergoeding opeet (opmaak)
Ik las iets over dat ik de eerste maand zelf moet betalen? Klopt dat? Of is dat de opzegtermijn?
Op zoek naar een andere baan kan ik voorlopig niet,omdat ik ziek ben.Dus ik ben echt afhankelijk van die ontslag vergoeding. Hoe zit het met de WW. ik zit in de ziektewet. Hoe zit dat dan met de ww dan.
groetjes gabrielle
quote:WW krijg je pas als je geen recht meer hebt op de ziektewetuitkering en als je geen werk hebt. Heeft je werkgever toestemming om je te ontslaan? Je bent tenslotte ziek. Volgens mij moet de werkgever dan expliciet toestemming krijgen om jou te mogen ontslaan.
Op donderdag 19 juni 2003 12:26 schreef Gabrielle het volgende:
Hay,Per 1 juli =( inclusief de 1 maand opzegtermijn)gaat mijn ontslag in. Ik heb een ontslagvergoeding gekregen en mijn ontslag is op basis van pro-forma. Ik zit ook nog in de ziektewet.
Nu wil ik een ww uitkering aanvragen. Maar ik vraag me af. Het UWV kan toch niet eisen dat ik mijn ontslagvergoeding opeet (opmaak)
Ik las iets over dat ik de eerste maand zelf moet betalen? Klopt dat? Of is dat de opzegtermijn?Op zoek naar een andere baan kan ik voorlopig niet,omdat ik ziek ben.Dus ik ben echt afhankelijk van die ontslag vergoeding. Hoe zit het met de WW. ik zit in de ziektewet. Hoe zit dat dan met de ww dan.
groetjes gabrielle
Heb je formeel bezwaar gemaakt tegen je ontslag???
Hoe lang mag je nog in de ziektewet verblijven, maw hoelang heb je al zw ontvangen???
Het is nml zo dat men je niet mag ontslaan tijdens ziekte, tenzij het belang van het bedrijf zo zwaar weegt dat dit kan en mag.
Als je me wat meer gegevens geeft zoek ik het ff voor je uit.
Ik werk op een sociale dient dus ik heb zo alle info bij de hand.
Een ww aanvragen duurt dus een tijdje om het zo te zeggen
quote:Ze kunnen een ontslagvergoeding ook als loon zien. Dat zou dus inhouden dat je loon hebt ontvangen voor nog 1 of meer maanden en zouden ze je WW pas later in kunnen laten gaan (duur van WW blijft gelijk)
Hay,Per 1 juli =( inclusief de 1 maand opzegtermijn)gaat mijn ontslag in. Ik heb een ontslagvergoeding gekregen en mijn ontslag is op basis van pro-forma. Ik zit ook nog in de ziektewet.
Ik las iets over dat ik de eerste maand zelf moet betalen? Klopt dat? Of is dat de opzegtermijn?Op zoek naar een andere baan kan ik voorlopig niet,omdat ik ziek ben.Dus ik ben echt afhankelijk van die ontslag vergoeding. Hoe zit het met de WW. ik zit in de ziektewet. Hoe zit dat dan met de ww dan.
groetjes gabrielle
quote:Je kan ook een voorschot vragen.
Op donderdag 19 juni 2003 12:34 schreef testbeeld het volgende:
Een ww aanvragen duurt dus een tijdje om het zo te zeggen
quote:Das klote, maar op jouw aanvraag moet binnen een termijn van 8 weken geloof ik beslist zijn. Hoe dat bij ww zit weet ik niet exact., maar bij ons is dat in elk geval de fatale termijn. ik zou eens bellen hoe lang het nog gaat duren want het kan best zijn dat ze je aanvraag niet hebben ontvangen.
Op donderdag 19 juni 2003 12:34 schreef testbeeld het volgende:
Vraag maar alvast je ww aan.
Ik zit al vanaf begin maart van dit jaar te wachten totdat ie rond is.
Dus vraag maar alvast aan dan heb je teminste nog wat geld nu en met een beetje geluk is je ww rond als je geld op is.
Helaas is dit niet bij mij zo maar oke.Een ww aanvragen duurt dus een tijdje om het zo te zeggen
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:32 schreef wenneke1 het volgende:
Hoe lang ben je al ziek???mijn antwoord: Sinds februari
Heb je formeel bezwaar gemaakt tegen je ontslag???
mijn antwoord: Ja,
Een ontslag op pro-forma is dat mijn advocaat een verweerschrift heeft ingedient.Hoe lang mag je nog in de ziektewet verblijven, maw hoelang heb je al zw ontvangen???
geen idee hoe lang ik in de ziektewet mag blijven. Sinds februari ontvang ik zwHet is nml zo dat men je niet mag ontslaan tijdens ziekte, tenzij het belang van het bedrijf zo zwaar weegt dat dit kan en mag.
mijn antwoord. Rechter heeft het goed gekeurd. Ik wilde helemaal niet. Maar mijn advocaat zei dat ik wel mee moest werken. Dat een rechter altijd ontbindt. Die eikelige advocaat wilde gewoon zijn geld hebben. Want hij had het ook kunnen rekken. Hij heeft zelfs zijn verweerschrift per fax gestuurd. Dat is toch niet normaal.
Als je me wat meer gegevens geeft zoek ik het ff voor je uit.
Ik werk op een sociale dient dus ik heb zo alle info bij de hand.
quote:Helaas de vergoeding staat in het verweerschrift. Dus je mond houden kan niet.
Op donderdag 19 juni 2003 12:34 schreef Rino het volgende:[..]
Als je echter niets zegt over de vergoeding komen ze er niet achter, dus mondje dicht!
quote:fijne advocaat heb jij. een rechter ontbindt alleen als daar zwaarwegende redene voor zijn zoals bedrijfseconomische reden. of als jullie bijv, niet meer met elkaar door een deur kunnen.
Op donderdag 19 juni 2003 12:55 schreef Gabrielle het volgende:[..]
Die ontslagvergoeding die je gekregen hebt, wijst erop dat je accoord bent gegaan met het ontslag, ergo je bent verwijtbaar werkeloos.
Zo redeneert het gak tenminste .
quote:Werkgevers kiezen bij ontslag steeds vaker voor een procedure via de kantonrechter in plaats van een ontslagvergunning aan te vragen bij het CWI. Bij een ontslagprocedure via de kantonrechter krijgt de werknemer meestal een geldbedrag als schadeloosstelling toegewezen. Een ander gevolg is dat een procedure via deze weg langer duurt dan een ontslagvergunning aanvragen, de werknemer komt dus eerder in de WW terecht.
Dit laatste kost de overheid veel geld, vandaar dat de Fictieve opzegtermijn in het leven is geroepen. De fictieve opzegtermijn wordt op basis van het aan de werknemer uitgekeerd bedrag vastgesteld, over deze periode wordt vervolgens geen WW betaald. De 1e-WW-dag schuift op, de lengte van de WW blijft hetzelfde.
quote:Ja leuke advocaat he Maar niet heus.
Op donderdag 19 juni 2003 13:05 schreef wenneke1 het volgende:[..]
fijne advocaat heb jij. een rechter ontbindt alleen als daar zwaarwegende redene voor zijn zoals bedrijfseconomische reden. of als jullie bijv, niet meer met elkaar door een deur kunnen.
Die ontslagvergoeding die je gekregen hebt, wijst erop dat je accoord bent gegaan met het ontslag, ergo je bent verwijtbaar werkeloos.
quote:Nee hoor, die ontslagpremie staat vaak los van het feit of je er mee accoord gaat. Vaak wordt een premie afgesproken in een sociaal plan, of wordt het door de rechter toegekend.
Op donderdag 19 juni 2003 13:05 schreef wenneke1 het volgende:[..]
fijne advocaat heb jij. een rechter ontbindt alleen als daar zwaarwegende redene voor zijn zoals bedrijfseconomische reden. of als jullie bijv, niet meer met elkaar door een deur kunnen.
Ik elk geval is het verhaal wat gbrielle nu vertelt even anders. Dit betekent gewoon dat je moet wachten tot je door de bedrijfsarts/verzekeringsarts beter verklaard bent, en dan kun je ww aanvragen.
quote:Er is maar één UWV hoor.
Op donderdag 19 juni 2003 13:19 schreef wenneke1 het volgende:
Heb er net helaas een gehad die dus geen ww kreeg, maar misschien zijn er nog UWV's wara ze wel nadenken.
quote:Interessant, je bent dus ziek en ontslagen en de werkgever heeft geen reïntegratiepogingen gedaan? Kan leuk worden straks als zijn reïntegratie-gedragingen worden getoetst, kan hij alsnog worden verplicht tot loondoorbetaling
Op donderdag 19 juni 2003 13:12 schreef Gabrielle het volgende:[..]
Ja leuke advocaat he Maar niet heus.
Ik heb geen ontslag genomen. Ben er niet accoord meegegaan.
In het verwijtschrift staat namelijk dat mij niets te verwijten valt.
Verder konden mijn chef en ik niet meer door 1 deur.
Het bedrijf wilde ook geen moeite doen om mij te herplaatsen.
Zelfs integratieplan hebben ze tegengehouden. Terwijl ik wel wilde.
Van de bedrijfarts had ik trouwens geen controle meer gekregen sinds maart.
quote:Is dat zo? Kan dat echt. Ik ben zelf naar de arboarts gegaan en heb een aantal voorstellen bij hen op tafel gelegd. Mijn werkgever wilde ze niet omdat het te duur was. staat zwart op wit. Ze doen trouwens heel weinig aan re-integratie hoor ook bij andere werknemers. Kan ik misschien iets leuks doen
Op donderdag 19 juni 2003 21:02 schreef HiZ het volgende:[..]
Interessant, je bent dus ziek en ontslagen en de werkgever heeft geen reïntegratiepogingen gedaan? Kan leuk worden straks als zijn reïntegratie-gedragingen worden getoetst, kan hij alsnog worden verplicht tot loondoorbetaling
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 20-06-2003 09:51]
Dus... asap naar het CWI en daar vragen hoe en wat, neem de benodigde papieren mee, onstlagbrieven, je cv, diploma's, identiteitspapieren en dergelijke zodat je je meteen kan inschrijven
quote:Das het leuke die krijg ik niet... heb ik al een paar keer om gevraagd en nu zeggen ze van we gaan alles rond maken.
Op donderdag 19 juni 2003 12:36 schreef JeansManner het volgende:[..]
Je kan ook een voorschot vragen.
quote:Je moet binnen 24 uur melden na de dag dat je werkeloosheid bent geworden bij het arbeidsbureau. Verder zit ik ook in de ziektewet. Tevens is er dus die fictieve opzegtermijn. In mijn geval van een maand. Daar krijg ik toch geen uitkering over. Mijn baas moet die maand betalen. Ook kreeg ik pas eergisteren mijn papieren. Het had ook gekund dat rechter verzoek had afgewezen. Verder was werkgever te laat met indienen. eind mei, dus het had ook gekunt dat werkgever tot augustus had door moeten betalen.
Op vrijdag 20 juni 2003 09:57 schreef wacko1976 het volgende:
volgens mij ben je wel rijkelijk laat met het nadenken over het aanvragen van je uitkering, volgens mij moet je op de eerste dag dat je weet dat/wanneer je ontslagen wordt je al melden bij het CWI, zodat ze dan al het proces in gang kunnen zetten, want het duurt hoe dan ook weken voordat je ook maar iets krijgt.
Omdat je proforma bezwaar hebt aangetekend zal je niet verwijtbaar werkeloos zijn,m aar ze zullen zeker gaan mekkeren waarom je nu pas bij hun aanklopt.Dus... asap naar het CWI en daar vragen hoe en wat, neem de benodigde papieren mee, onstlagbrieven, je cv, diploma's, identiteitspapieren en dergelijke zodat je je meteen kan inschrijven
quote:Even een paar vragen :
Op vrijdag 20 juni 2003 11:51 schreef Gabrielle het volgende:[..]
Je moet binnen 24 uur melden na de dag dat je werkeloosheid bent geworden bij het arbeidsbureau. Verder zit ik ook in de ziektewet. Tevens is er dus die fictieve opzegtermijn. In mijn geval van een maand. Daar krijg ik toch geen uitkering over. Mijn baas moet die maand betalen. Ook kreeg ik pas eergisteren mijn papieren. Het had ook gekund dat rechter verzoek had afgewezen. Verder was werkgever te laat met indienen. eind mei, dus het had ook gekunt dat werkgever tot augustus had door moeten betalen.
Weet je zeker dat je in de ziektewet zit ? Er zijn namelijk nog maar heel weinig mensen die recht hebben op ziektewetuitkering. Voor de overgrote meerderheid is er gewoon recht op doorbetaling van loon tijdens ziekte.
Weet je wel dat je als je ziek bent je volgens de WW 'niet beschikbaar' bent en dat je daardoor geen recht hebt op WW?
Hoe lang ben je eigenlijk al ziek? Als je bijna een jaar ziek bent, dan ben je eerder toe aan het aanvragen van een WAO uitkering dan aan een WW-uitkering.
quote:EN IK BEN NIET VAN PLAN OM MIJ BETER TE MELDEN OMDAT MIJN WERKGEVER EN MIJN ADVOCAAT DAT WILLEN.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:05 schreef HiZ het volgende:[..]
Even een paar vragen :
Weet je zeker dat je in de ziektewet zit ? Er zijn namelijk nog maar heel weinig mensen die recht hebben op ziektewetuitkering. Voor de overgrote meerderheid is er gewoon recht op doorbetaling van loon tijdens ziekte.
JA IK ZIT VANAF FEBRUARI IN DE ZIEKTEWET. Ik ben 65% arbeidsongeschikt.
Weet je wel dat je als je ziek bent je volgens de WW 'niet beschikbaar' bent en dat je daardoor geen recht hebt op WW?
BEN IK NET ACHTERGEKOMEN.
Hoe lang ben je eigenlijk al ziek?
VIJF MAANDEN
Als je bijna een jaar ziek bent, dan ben je eerder toe aan het aanvragen van een WAO uitkering dan aan een WW-uitkering.
quote:je hoeft niet zo te schreeuwen hoor
Op vrijdag 20 juni 2003 14:01 schreef Gabrielle het volgende:[..]
EN IK BEN NIET VAN PLAN OM MIJ BETER TE MELDEN OMDAT MIJN WERKGEVER EN MIJN ADVOCAAT DAT WILLEN.
quote:Sorry,maar ik wilde makkelijker leesbaar zijn tussen de regels van de andere begrijp je?
Op vrijdag 20 juni 2003 14:05 schreef nikky het volgende:[..]
je hoeft niet zo te schreeuwen hoor
wij kunnen het gewoon ook wel lezen......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |