abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2003 @ 09:54:59 #1
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_11212853
quote:
(18-06-2003)

De Amerikaan Davey Johnson zal voorlopig de taken van Robert Eenhoorn overnemen. De bondscoach gaf eerder al aan zich voorlopig door privé-omstandigheden terug te trekken. Als begeleider van Johnson is Hensley Meulens bereid gevonden om het Nederlandse team te coachen.

Voormalig bondscoach Pat Murphy wees de KNBSB op Johnson, die momenteel als adviseur aan verschillende universiteiten is verbonden. Meulens kwam al eerder in actie voor het Nederlandse team. Zo nam hij met Oranje onder meer deel aan de Olympische Spelen van 2000. Meulens kwam in zijn loopbaan vijf jaar uit in de Major League voor de New York Yankees. Tegenwoordig is hij coach in de organisatie van de Baltimore Orioles.

De zestigjarige Johnson speelde zelf dertien seizoenen in de Major League. Als tweede honkman speelde hij onder meer voor de Baltimore Orioles, Atlanta Braves, Philadelphia Philles en Chicago Cubs.
Johnson werd vier keer geselecteerd voor de All Star-game en verdiende in zijn loopbaan drie Gold Globe awards. Als speler van de Baltimore Orioles nam hij bovendien tweemaal deel aan de World Series. Uiteindelijk sloot hij zijn spelersloopbaan af met een slaggemiddelde van .261 met 1252 honkslagen en 136 homeruns.

Manager of the Year

Vanaf 1984 was Johnson als manager actief voor verschillende profclubs uit de hoogste Amerikaanse honkbalcompetitie. Zo coachte hij de ploegen van New York Mets, Cincinnati Reds, Baltimore Orioles en Los Angeles Dodgers. Als manager van de Mets won hij in 1986 de World Series. In de zes seizoenen dat hij voor de Mets actief was, behaalde hij 595 overwinningen en 395 nederlagen. In 1997 werd Johnson uitgeroepen tot American League Manager of the Year. Tijdens zijn gehele carrière als manager haalde hij het op elf na beste win-verliespercentage in de geschiedenis van Major League Baseball.

Johnson komt samen met Meulens op 24 juni in Nederland aan om zich met het Nederlandse team voor te bereiden op World Port Tournament in Rotterdam later deze maand.

Niet dat ik vond dat Eenhoorn slecht was, maar Davey Johnson is een coaching held. Ben benieuwd of dit aanslaat op de Nederlandse honkballers. Meulens blijft natuurlijk een coole gast, met of zonder rare bril.
Fok! League, Fantasy Baseball Champ 2003, 2004 & 2012
  maandag 23 juni 2003 @ 00:03:21 #2
30919 mitt
Michael Corleone
pi_11304256
Ah. das goed nieuws eigenlijk.

Leuk dat zo'n iemand naar Nederland wil komen en ze wil gaan coachen.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  maandag 23 juni 2003 @ 18:53:39 #3
58812 fantapomelo
Lekkah! Lekkah! Lekkah!
pi_11322193
Ach ja, al zet je om een lelijke eend de carosserie van 'n formule 1 wagen, een Porsche trek je er dan nog niet uit!
Lekkah!
pi_11322245
Misschien dat Andrew Jones dan wel voor Nederland wil uitkomen

iig een zeer goede coach, die iedereen beter kan maken

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 23 juni 2003 @ 23:45:24 #5
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_11331481
quote:
Op maandag 23 juni 2003 18:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Misschien dat Andrew Jones dan wel voor Nederland wil uitkomen

iig een zeer goede coach, die iedereen beter kan maken

Andruw heeft al eens gezegd dat hij voor Nederland wou uitkomen maar ik denk niet dat Cox meneeer Jones midden in het MLB-seizoen een paar weekjes vrij geeft om aan het WPT en het EK mee te doen,zo gek zijn ze nou ook weer niet in Atlanta
don't call to the bullpen
pi_11331619
Ik dacht ook eerder aan Athene 2004. Het EK winnen ze ook wel zonder Andrew
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 24 juni 2003 @ 00:08:11 #7
6146 SpankSpankeronie
pi_11332182
quote:
Op maandag 23 juni 2003 23:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik dacht ook eerder aan Athene 2004. Het EK winnen ze ook wel zonder Andrew
jammergenoeg stopt de MLB niet voor de OS
maar met alleen Andruw,Randall Simon,Gene Kingsale en Sidney Ponson zouden we nog geen kans hebben op een fatsoenlijk resultaat want als de MLB pauze gaat houden dan komen Puerto Rico,Venezuela,Cuba,Japan,Zuid-Korea,Panama,Dominicaanse Republiek en niet te vergeten de USA met complete MLB teams aanzetten
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 juni 2003 @ 00:10:11 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_11332229
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:08 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

jammergenoeg stopt de MLB niet voor de OS
maar met alleen Andruw,Randall Simon,Gene Kingsale en Sidney Ponson zouden we nog geen kans hebben op een fatsoenlijk resultaat want als de MLB pauze gaat houden dan komen Puerto Rico,Venezuela,Cuba,Japan,Zuid-Korea,Panama,Dominicaanse Republiek en niet te vergeten de USA met complete MLB teams aanzetten

Maar dat zou wel geweldig zijn.

Kijken of de yanks dan ook kunnen winnen. Met het Basketbal kunnen ze het al niet meer met de tweede garde. Kijk maar naar het WK.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_11332296
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:10 schreef tong80 het volgende:

Kijken of de yanks dan ook kunnen winnen. Met het Basketbal kunnen ze het al niet meer met de tweede garde. Kijk maar naar het WK.

Dan breekt er een volksopstand uit denk ik. De meest traditionele amerikaanse sport die gedomineerd wordt op de OS door andere landen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 juni 2003 @ 00:17:21 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_11332394
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dan breekt er een volksopstand uit denk ik. De meest traditionele amerikaanse sport die gedomineerd wordt op de OS door andere landen

In 1972 wonnen de Russen op de OS voor het eerst.

Waarom zou dat met baseball niet kunnen. Zou de beste Cubanen wel eens tegen de Amerikanen willen zien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 24 juni 2003 @ 00:19:06 #11
6146 SpankSpankeronie
pi_11332435
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

dat moeten die Yanks nog wel kunnen winnen,ze beschikken over net iets meer goeie pitchers en batters dan de rest van het Caraibische gebied
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 juni 2003 @ 00:26:45 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_11332603
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 00:19 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

dat moeten die Yanks nog wel kunnen winnen,ze beschikken over net iets meer goeie pitchers en batters dan de rest van het Caraibische gebied

Ben geen echte kenner. Maar er zijn inmiddels toch veel Cubanen naar Amerika gevlucht ? En niet de minsten. En met een beetje mazzel zouden die op een goeie dag toch kunnen winnen ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')