abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2003 @ 03:10:44 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11211099
Nadat Vampier ons zijn buurt liet zien in het topic:

Op stap met Vampier

En op verzoek van enkelen in dat topic is er nu ook:
Op stap met Maarten - in Orange, California!

Hieronder zien julie mijn "patio". Een echte Amerikaanse BBQ is er nog niet, maar die wordt aankomend weekend aangeschaft! Uiteraard worden Vampier en vrouwlief een keer uitgenodigd voor een dikke Steak!

En dit is mijn huissie! Zoals je ziet is het nogal grijs buiten vandaag
Ik heb op mijn website trouwens een wat zonniger exemplaar staan van die foto

Onze straat. Zoals je aan de rechterkant kunt zien is het morgen vuilnisdag, en staan de eerste containers al buiten. En zoals het hoort met de wieltjes aan de troitoirzijde.

Aan het einde van de straat (ik woon rechts van het witte busje) staat een Amerikaanse vlag. De eigenaresse van de woning recht achter de vlag (meerdere apartementen met een eigenaars deel die e.e.a. verhuurd) toont volledig respect voor de vlag en haalt em netjes voor zonsondergang uit de mast.

Mijn straat, maar dan vanaf de andere zijde gezien. Aan het einde kun je nog net die vlag waarnemen.

In "The City of Orange" zijn de brandweerkranen natuurlijk NIET rood! Oranje is de kleurkeuze uiteraard, en als Hollander heb ik daar geen problemen mee! (In de hoek kun je nog net onze postvrouw zien lopen)

De post! Onze postdame is weeer te laat want normaal komt ze een paar uur eerder langs. Het is geen maandag tussen 11 en 3 dus ze mag er gewoon parkeren.

Dit is "Tustin Street", de grote doorlopende straat in mijn buurt. Verderop zie je het stoplicht met de kruising naar "Katella Avenue". Als ik daar naar LINKS ga, en een kilometer of 7 doorrij kom ik bij Vampier uit Veel stroompalen ook, want een kilometer verder (vlakbij die grote palen) is een stroomverdeelstation.

Mijn garage! Een lekkere brede voor 2 auto's. Er is nog maar 1 auto, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat we een tweede aanschaffen.

Het is hier een "Neigbourhood" en dat betekend dus maar 25 Mph - dat is ongeveer 40 km/u. Op "Tustin Street" mag 40 Mph worden gereden ofwel een goede 65 Km/u

Stroom & Communicatie. De kabel die recht naar de hoek van ons huis loopt is voor de kabeltelevisie. Aangezien ik een kabelmodem heb gaan ook alle bits & bytes door die kabel. Deze fotootjes zijn dus middels die kabel de wijde wereld in gestuurd!

En tot zover "Op stap met Maarten!" Of ik nog meer van dit soort topics ga openen weet ik niet, maar in ieder geval veel dank aan Vampier! voor de inspiratie!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_11211138
hehehehe als Amy niet op stap was dan was ik even langs gekomen... op de foto met Maartena en Vampier

Ziet er allemaal erg bekend uit daar

Free people own guns! Slaves do not!
pi_11211272
Leuk topic!

Het lijkt me geweldig om daar te wonen.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_11211285
Volgend jaar ga ik toch echt eindelijk een keertje kijken daar in the USA

Hebben jullie trouwens geen heimwee gevoelens naar Nederland?
Ik zou daar in de toekomst zelf ook willen gaan wonen maar ik ben bang Nederland erg te gaan missen, niet eens het land zelf maar vooral familie enzo.

X
X
X
pi_11211328
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 04:08 schreef MaartenGrendel het volgende:
Leuk topic!

Het lijkt me geweldig om daar te wonen.

waarom?
  donderdag 19 juni 2003 @ 06:22:54 #6
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_11211396
ik kan wel een paar redenen bedenken waarom...

veel meer ruimte, heerlijk brede straten, gruwelijk grote en ruime onzuinige vrachtwagens, grote tuinen, net, schoon...

van een middelmatig salarisje in nederland koop je een krap rijtjeshuisje met een mini-tuin en een opel astratje... voor evenveel koop je daar een mega-huis met super tuin plus zwembad en een garage voor 2 grote jeeps/pickup-trucks..

en wij maar hier milieutoeslagen betalen... en kleine autotjes rijden, paar ton voor een appartementje betalen..

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_11211402
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 06:22 schreef spooky1234 het volgende:
ik kan wel een paar redenen bedenken waarom...

veel meer ruimte, heerlijk brede straten, gruwelijk grote en ruime onzuinige vrachtwagens, grote tuinen, net, schoon...

van een middelmatig salarisje in nederland koop je een krap rijtjeshuisje met een mini-tuin en een opel astratje... voor evenveel koop je daar een mega-huis met super tuin plus zwembad en een garage voor 2 grote jeeps/pickup-trucks..

en wij maar hier milieutoeslagen betalen... en kleine autotjes rijden, paar ton voor een appartementje betalen..

Laat die huizen prijzen nu net een van de hoogste zijn op de aardkloot in de buurt van LA In de rest van het land klopt het redelijk wat je zegt.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 19 juni 2003 @ 06:35:22 #8
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_11211414
amerika heeft altijd een ontzettende aantrekkingskracht op mij, maar als ik er zou wonen zou ik denk weer ontzettende heimwee krijgen naar alles wat nederlands is
"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_11211475
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 03:10 schreef maartena het volgende:
Of ik nog meer van dit soort topics ga openen weet ik niet
Geweldige topics, doe dus maar wel.
  donderdag 19 juni 2003 @ 07:29:53 #10
42943 dMaestr0
Craptastical
pi_11211504
dit is een echt leuke topic zo, zie je nog 's wat van de wereld als je alleen maar naar Fok! kijkt
Where would man be today if it wasn't for women? In the Garden of Eden eating water melon and taking it easy. - C Kennedy
pi_11211520
Waar is de huisslak?
[14.gif]
  donderdag 19 juni 2003 @ 08:24:34 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11211736
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 07:36 schreef Chen het volgende:
Waar is de huisslak?
Haha Geen huisslak! Wel heb ik een vogelvoeder hangen, dus we hebben zegmaar "huisvogeltjes". En helaas ook 2 katten die op de loer liggen nu ze weten dat er vogeltjes zijn......
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 19 juni 2003 @ 08:44:10 #13
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_11211887
omg die straat...zo amerikaans..net uit een film!

* Flaman wilt ook in amerika wonen

donderdag 19 juni 2003 @ 09:13:35 #14
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11212227
Leuke foto's hoor !!

Je ziet aan de foto's van jou en Vampier dat daar inderdaad veel meer auto-gericht is..

Overigens vind ik de opgang naar je huis met dat hekje erg mooi

pi_11212259
"Net als in de film.. ik willet"

GROOT Nadeel van Amerika vind ik zijn de boetes op snelheids overtredingen.
Zelf zou ik er graag naartoe willen, maar ben nogal iemand die graag te snel rijd
dat zou voor mij een duur leventje worden daar

maar ziet er wel geinig uit allemaal

donderdag 19 juni 2003 @ 10:20:47 #16
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_11213250
Geen honkbal stadion in de buurt?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  donderdag 19 juni 2003 @ 13:49:03 #17
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11218291
Amerika
Amerika
Amerika
Amerika
Amerika

Heel leuk om zo'n foto-serie te zien, maar waar die Amerika-opgeilerij vandaan komt heb ik nooit gesnapt. Ik zou nog niet voor 5 van zulke huizen naar de States vertrekken, want ik heb 't hier in Nederland fantastisch naar m'n zin. Bovendien krijg ik kriebels van het Amerikaanse accent. Maar het is wél weer erg leuk te zien hoe mensen wonen, op welke plaats dat dan ook is. Helaas geen digicam...

donderdag 19 juni 2003 @ 17:34:08 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11224277
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 10:20 schreef KapiteinRuigbaard het volgende:
Geen honkbal stadion in de buurt?
Het Anaheim Angels honkbal stadion ligt precies tussen mij en Vampier in ongeveer.

Hier een foto die ik in Juni 2002 genomen heb tijdens een wedstrijd tussen de Anaheim Angels en de Seattle Mariners. Ironisch genoeg gaat Vampier de 27e ook naar een honkbalwedstrijd, en is deze ook tussen de Anaheim Angels en de Seattle Mariners. Nieuw seizoen, nieuwe kansen Vorig jaar wonnen de Angels van de Mariners. Per seizoen spelen ze 7 wedstrijden tegen elke club, vrijwel altijd in een achtereenvolgende periode van 10 dagen ofzo. Af en toe een dagje rust om te reizen van het "thuis" naar het "uit" stadion. Baseball heeft in ieder geval een veel drukkere agenda dan voetbal.

-
pi_11226109
Leuk topic Maarten!!
#geen
  donderdag 19 juni 2003 @ 19:04:54 #20
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11226239
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:00 schreef DuchessX het volgende:
Leuk topic Maarten!!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 19 juni 2003 @ 19:10:02 #21
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_11226366
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 17:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Het Anaheim Angels honkbal stadion ligt precies tussen mij en Vampier in ongeveer.

[afbeelding]

Hier een foto die ik in Juni 2002 genomen heb tijdens een wedstrijd tussen de Anaheim Angels en de Seattle Mariners. Ironisch genoeg gaat Vampier de 27e ook naar een honkbalwedstrijd, en is deze ook tussen de Anaheim Angels en de Seattle Mariners. Nieuw seizoen, nieuwe kansen Vorig jaar wonnen de Angels van de Mariners. Per seizoen spelen ze 7 wedstrijden tegen elke club, vrijwel altijd in een achtereenvolgende periode van 10 dagen ofzo. Af en toe een dagje rust om te reizen van het "thuis" naar het "uit" stadion. Baseball heeft in ieder geval een veel drukkere agenda dan voetbal.

I know, I'm a baseball junky
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  donderdag 19 juni 2003 @ 19:29:52 #22
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_11227034

kun je voor me kijken wat voor auto die rode hatchback is?

ben wel beniwud.

donderdag 19 juni 2003 @ 20:06:02 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11228199
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:29 schreef speedfreakssj het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

kun je voor me kijken wat voor auto die rode hatchback is?

ben wel beniwud.

Ik zal vanavond even kijken Nu maar hopen dat het geen gast was haha
-
pi_11228710
mooi huisje zeg
  donderdag 19 juni 2003 @ 21:46:59 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11231154
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 20:22 schreef Robertjuuh het volgende:
mooi huisje zeg
Helaas is slechts de HELFT van mij. Wel 2 slaapkamers, keuken met eethoek, 2 woonkamers, open haard, 2 badkamers en een dubbele garage
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')