Waar moet ik die schakelstroom vandaan halen? en welk draadje moet ik heben in de stekker?
En begin nou ff niet te zeiken van koop een fatsoenlijke auto, want ik vind dat ik er een heb.
quote:Beter lezen...
Op woensdag 18 juni 2003 17:42 schreef vosss het volgende:
Rode en gele draad die van je radio afkomen op een draadje dat van de accu afkomt (zelf ff trekken, 5 minuutjes) aansluiten en klaar is kees
quote:idd, ik heb hem zelf wel altijd aanstaan zonder contact, vinnik handig enzo
Op woensdag 18 juni 2003 17:44 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Beter lezen...
quote:Hmm...
Op woensdag 18 juni 2003 17:46 schreef vosss het volgende:[..]
idd, ik heb hem zelf wel altijd aanstaan zonder contact, vinnik handig enzo
quote:Precies dat is mij dus al een paar keer bijna gebeurt. En ik wil het goed doen en niet zoals mn broertje, die trok een draad bij zijn achterruitwisser vandaan. Ruitenwisser aan, radio uit
Op woensdag 18 juni 2003 18:00 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Hmm...
Ik zou zo iemand zijn die z'n auto de volgende dag aan moet douwen omdat ik 'm vergeet uit te zetten....
Vinnik dus nie handig enzo
Ik ben nu de elektrische schema's aan het doorlezen maar er is geen zekering over, dus dat is balen, ik ga nu ff kijken wat mn volgende optie is.
maar dit is dan geen optie in jouw auto...dan zul je idd zelf moeten knutselen en knutstelen aan ISO stekkers is best een lastig klusje en zonde als t nie werkt... suc6 ermee en zorg voor een zooi extra zekeringen
quote:Ik denk dat ik de sigaretten aansteker eruit haal (gebruikt ik toch niet). Daar zit een 20A weerstand voor, en in mn radio zit een 10A, plus dat bij mn reserve lampen ook reserve zekeringen zitten (moet wel met een ECU anders loopt de motor zo moeilijk als die zekering eruit knalt).
Op woensdag 18 juni 2003 18:32 schreef djkoelkast het volgende:
bij mijn BX is dat ook zo, contact uit radio aan... (ik vind t zelf alleen maar handig, ik neem toch altijd frontje mee...)maar dit is dan geen optie in jouw auto...dan zul je idd zelf moeten knutselen en knutstelen aan ISO stekkers is best een lastig klusje en zonde als t nie werkt... suc6 ermee en zorg voor een zooi extra zekeringen
Maar ik zoek nog ff verder in t schema, misschien dat ik toch nog iets (beters) vind.
Uiteraard GEEN iso stekkers in de auto en de eerste tijdelijk radio had die ook niet dus was sowieso al een geklooi.
Maar ik denk handig sluit speakers aan en dan alleen maar een + en - en een schakel+.
Nou laten er nou toevallig bij mij al gewoon 3 kabels achterleggen dus ff gekeken wat de plus en min waren en hoppa aansluiten.
Eenmaal klaar radio werkt was het donker geworden dus ik wil wegrijden doe mijn verlichting aan en *plop* radio weer uit?
Bleek dus dat de 3de draad die achter mijn radio lag een verlichtingsdraad werd zodra je de verlichting aan deed maar als je de lampen uit deed was het wel een schakelplus? Daar wordt je dus echt niet vrolijk van hoor.
Maar goed het handigste is idd ff een nieuwe schakelplus vanaf je contact trekken. En welke kleur draad je dan moet hebben op je ISO stekker staat op je radio als het goed is en anders in de manual.
quote:1; Hij heeft iso stekker
Op donderdag 19 juni 2003 10:09 schreef edjekroketje het volgende:
Vraag 1: jouw Alfa heeft ISO stekkers voor stroom en luidsprekers. Zijn die intact?
Vraag 2: jouw radio is niet voorzien van ISO stekkers. Welke dan wel?
Vraag 3: hoe heb je de koppeling tussen ISO stekkers en radio nu gemaakt?
Ik heb denk ik wel wat gevonden, nu weet ik alleen niet welke draad ik in de iso stekker moet hebben.
Wie helpt me?
Ik kwam erachter dat de verwarming van de auto ook uitgaat zodra je de sleutel van het contact af hebt. Nou ben ik daar toen verder gaan zoeken.
Achter de verwarmingsregelaar in je dashboard zit een dikke (in vergelijking met de rest van de kabels) rode kabel achter de aan/uit schakelaar. Deze heb ik dus gesplit met een hulpstukje en op de +12V van de radio gezet. Met een beetje wringen hoef je het dashboard/middenconsole niet los te halen.
quote:De ISO stekker bestaat uit 2 delen, één deel voor de boxen en het andere deel voor de stroomvoorzieningen. Het deel van de boxen is altijd vol bedraad (8 draden in totaal) als je tenminste 4 boxen hebt aangesloten. Van het deel van de stroomvoorzieningen zoek je naar de rode en zwarte kabel, zitten bovenaan/onderaan, ligt er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, en daarvan is zwart de - en rood de plus.
Op donderdag 19 juni 2003 17:03 schreef PeuRac het volgende:[..]
-knip-
Ik heb denk ik wel wat gevonden, nu weet ik alleen niet welke draad ik in de iso stekker moet hebben.Wie helpt me?
succes!
quote:Klopt, maar bij mij zat er een Plus een Min (logisch) en nog een plus maar die hadden ze op de 'schakellaar' gezet, en ik moets dus weten welke rode ik door moest knippen en daar de schakeldraad aanvast moest maken.
Op donderdag 19 juni 2003 18:56 schreef masterzipper het volgende:
Ik heb toen de tijd precies hetzelfde 'probleem' gehad ook met de 33.
Ik heb het als volgt opgelost:Ik kwam erachter dat de verwarming van de auto ook uitgaat zodra je de sleutel van het contact af hebt. Nou ben ik daar toen verder gaan zoeken.
Achter de verwarmingsregelaar in je dashboard zit een dikke (in vergelijking met de rest van de kabels) rode kabel achter de aan/uit schakelaar. Deze heb ik dus gesplit met een hulpstukje en op de +12V van de radio gezet. Met een beetje wringen hoef je het dashboard/middenconsole niet los te halen.
[..]De ISO stekker bestaat uit 2 delen, één deel voor de boxen en het andere deel voor de stroomvoorzieningen. Het deel van de boxen is altijd vol bedraad (8 draden in totaal) als je tenminste 4 boxen hebt aangesloten. Van het deel van de stroomvoorzieningen zoek je naar de rode en zwarte kabel, zitten bovenaan/onderaan, ligt er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, en daarvan is zwart de - en rood de plus.
succes!
Dat heb ik n gevonden (dankzij mn buurjongen) en nu werkt t perfect
Dankje voor de hulp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |