abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11197015
Ik heb in mn 33 een radio gemaakt (er zit een iso stekker in). Maar als ik hem van contact zet bijlf ie aan, dus moet ik hem zelf uitzetten. En aangezien ik lui ben wil ik een schakeldraad maken zodat ie vanzelf uitgaat, als ik em van t contact zet.

Waar moet ik die schakelstroom vandaan halen? en welk draadje moet ik heben in de stekker?

En begin nou ff niet te zeiken van koop een fatsoenlijke auto, want ik vind dat ik er een heb.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_11197542
Euhm van het contactslot, sorry man weet niet waar...
Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:39:46 #3
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_11198493
Tjah... moeilijk te zeggen natuurlijk.
Pak een multimeter en zet die op DC, hang 1 pen ergens aan een nul (of het frame o.i.d.), zet je contact aan en zoek met de andere pen naar een draad waarop je 12V meet. Als je er dan een hebt gevonden schakel je het contact uit en kijk je of er dan nog 12V op staat. Zo nee: dan heb je gevonden wat je zocht. Aftakken en klaar is PeuRac.
pi_11198566
Rode en gele draad die van je radio afkomen op een draadje dat van de accu afkomt (zelf ff trekken, 5 minuutjes) aansluiten en klaar is kees
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:44:03 #5
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_11198600
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 17:42 schreef vosss het volgende:
Rode en gele draad die van je radio afkomen op een draadje dat van de accu afkomt (zelf ff trekken, 5 minuutjes) aansluiten en klaar is kees
Beter lezen...
pi_11198644
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 17:44 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Beter lezen...


idd, ik heb hem zelf wel altijd aanstaan zonder contact, vinnik handig enzo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 18 juni 2003 @ 18:00:09 #7
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_11198892
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 17:46 schreef vosss het volgende:

[..]

idd, ik heb hem zelf wel altijd aanstaan zonder contact, vinnik handig enzo


Hmm...
Ik zou zo iemand zijn die z'n auto de volgende dag aan moet douwen omdat ik 'm vergeet uit te zetten....
Vinnik dus nie handig enzo
pi_11199501
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 18:00 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Hmm...
Ik zou zo iemand zijn die z'n auto de volgende dag aan moet douwen omdat ik 'm vergeet uit te zetten....
Vinnik dus nie handig enzo


Precies dat is mij dus al een paar keer bijna gebeurt. En ik wil het goed doen en niet zoals mn broertje, die trok een draad bij zijn achterruitwisser vandaan. Ruitenwisser aan, radio uit Dus zomaar een draad aftappen is geen optie.

Ik ben nu de elektrische schema's aan het doorlezen maar er is geen zekering over, dus dat is balen, ik ga nu ff kijken wat mn volgende optie is.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  Moderator woensdag 18 juni 2003 @ 18:32:58 #9
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_11199562
bij mijn BX is dat ook zo, contact uit radio aan... (ik vind t zelf alleen maar handig, ik neem toch altijd frontje mee...)

maar dit is dan geen optie in jouw auto...dan zul je idd zelf moeten knutselen en knutstelen aan ISO stekkers is best een lastig klusje en zonde als t nie werkt... suc6 ermee en zorg voor een zooi extra zekeringen

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_11199740
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 18:32 schreef djkoelkast het volgende:
bij mijn BX is dat ook zo, contact uit radio aan... (ik vind t zelf alleen maar handig, ik neem toch altijd frontje mee...)

maar dit is dan geen optie in jouw auto...dan zul je idd zelf moeten knutselen en knutstelen aan ISO stekkers is best een lastig klusje en zonde als t nie werkt... suc6 ermee en zorg voor een zooi extra zekeringen


Ik denk dat ik de sigaretten aansteker eruit haal (gebruikt ik toch niet). Daar zit een 20A weerstand voor, en in mn radio zit een 10A, plus dat bij mn reserve lampen ook reserve zekeringen zitten (moet wel met een ECU anders loopt de motor zo moeilijk als die zekering eruit knalt).

Maar ik zoek nog ff verder in t schema, misschien dat ik toch nog iets (beters) vind.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_11213063
Vraag 1: jouw Alfa heeft ISO stekkers voor stroom en luidsprekers. Zijn die intact?
Vraag 2: jouw radio is niet voorzien van ISO stekkers. Welke dan wel?
Vraag 3: hoe heb je de koppeling tussen ISO stekkers en radio nu gemaakt?

  donderdag 19 juni 2003 @ 15:38:14 #12
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_11221058
Heb ik ook gehad in mijn swift alleen wassie bij nog veeeeeeel leuker.

Uiteraard GEEN iso stekkers in de auto en de eerste tijdelijk radio had die ook niet dus was sowieso al een geklooi.

Maar ik denk handig sluit speakers aan en dan alleen maar een + en - en een schakel+.

Nou laten er nou toevallig bij mij al gewoon 3 kabels achterleggen dus ff gekeken wat de plus en min waren en hoppa aansluiten.

Eenmaal klaar radio werkt was het donker geworden dus ik wil wegrijden doe mijn verlichting aan en *plop* radio weer uit?

Bleek dus dat de 3de draad die achter mijn radio lag een verlichtingsdraad werd zodra je de verlichting aan deed maar als je de lampen uit deed was het wel een schakelplus? Daar wordt je dus echt niet vrolijk van hoor.

Maar goed het handigste is idd ff een nieuwe schakelplus vanaf je contact trekken. En welke kleur draad je dan moet hebben op je ISO stekker staat op je radio als het goed is en anders in de manual.

ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
pi_11223620
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 10:09 schreef edjekroketje het volgende:
Vraag 1: jouw Alfa heeft ISO stekkers voor stroom en luidsprekers. Zijn die intact?
Vraag 2: jouw radio is niet voorzien van ISO stekkers. Welke dan wel?
Vraag 3: hoe heb je de koppeling tussen ISO stekkers en radio nu gemaakt?


1; Hij heeft iso stekker
2; Mijn radio met een verloop stuk (orgineel bijgeleverd)
2; Zie antwoord 2

Ik heb denk ik wel wat gevonden, nu weet ik alleen niet welke draad ik in de iso stekker moet hebben.

Wie helpt me?

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 19 juni 2003 @ 18:56:46 #14
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_11226031
Ik heb toen de tijd precies hetzelfde 'probleem' gehad ook met de 33.
Ik heb het als volgt opgelost:

Ik kwam erachter dat de verwarming van de auto ook uitgaat zodra je de sleutel van het contact af hebt. Nou ben ik daar toen verder gaan zoeken.
Achter de verwarmingsregelaar in je dashboard zit een dikke (in vergelijking met de rest van de kabels) rode kabel achter de aan/uit schakelaar. Deze heb ik dus gesplit met een hulpstukje en op de +12V van de radio gezet. Met een beetje wringen hoef je het dashboard/middenconsole niet los te halen.

quote:
Op donderdag 19 juni 2003 17:03 schreef PeuRac het volgende:

[..]
-knip-
Ik heb denk ik wel wat gevonden, nu weet ik alleen niet welke draad ik in de iso stekker moet hebben.

Wie helpt me?


De ISO stekker bestaat uit 2 delen, één deel voor de boxen en het andere deel voor de stroomvoorzieningen. Het deel van de boxen is altijd vol bedraad (8 draden in totaal) als je tenminste 4 boxen hebt aangesloten. Van het deel van de stroomvoorzieningen zoek je naar de rode en zwarte kabel, zitten bovenaan/onderaan, ligt er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, en daarvan is zwart de - en rood de plus.

succes!

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_11226932
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 18:56 schreef masterzipper het volgende:
Ik heb toen de tijd precies hetzelfde 'probleem' gehad ook met de 33.
Ik heb het als volgt opgelost:

Ik kwam erachter dat de verwarming van de auto ook uitgaat zodra je de sleutel van het contact af hebt. Nou ben ik daar toen verder gaan zoeken.
Achter de verwarmingsregelaar in je dashboard zit een dikke (in vergelijking met de rest van de kabels) rode kabel achter de aan/uit schakelaar. Deze heb ik dus gesplit met een hulpstukje en op de +12V van de radio gezet. Met een beetje wringen hoef je het dashboard/middenconsole niet los te halen.
[..]

De ISO stekker bestaat uit 2 delen, één deel voor de boxen en het andere deel voor de stroomvoorzieningen. Het deel van de boxen is altijd vol bedraad (8 draden in totaal) als je tenminste 4 boxen hebt aangesloten. Van het deel van de stroomvoorzieningen zoek je naar de rode en zwarte kabel, zitten bovenaan/onderaan, ligt er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt, en daarvan is zwart de - en rood de plus.

succes!


Klopt, maar bij mij zat er een Plus een Min (logisch) en nog een plus maar die hadden ze op de 'schakellaar' gezet, en ik moets dus weten welke rode ik door moest knippen en daar de schakeldraad aanvast moest maken.

Dat heb ik n gevonden (dankzij mn buurjongen) en nu werkt t perfect

Dankje voor de hulp

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_11228603
Multimeter en GO!
Superfly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')