abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11183692
quote:
'Aanslag op school is idioot'

Dinsdag 17 juni 2003 - EINDHOVEN - Burgemeester R. Welschen van Eindhoven is geschokt door de molotovcocktail die zondagavond bij de islamitische basisschool Tarieq Ibnoe Ziyad aan de Frankrijkstraat naar binnen gegooid werd. Hij vindt het 'volkomen idioot wat er gebeurd is'. Welschen denkt dat de daders in jeugdige kringen gezocht moeten worden, maar wil niet verder in details treden.

Verwijzend naar een eerder incident, waarbij het hek van een moskee werd vernield waardoor een ander slot gemonteerd moest worden, zegt de burgemeester: "De moskee en de school staan volkomen los van elkaar. In geen van beide worden bovendien jihad-strijders opgeleid." Eindhoven krijgt hierdoor een slechte naam, betreurt de burgemeester.

Uit het buurtonderzoek naar de brandstichting blijkt dat omwonenden direct na de aanslag een groep mannen hebben zien vertrekken. Ze riepen racistische leuzen aan het adres van buitenlanders, zegt netwerkinspecteur B. van den Boom, die het onderzoek leidt. "Van diezelfde omwonenden heb ik begrepen dat de herkende daders niet uit de directe omgeving komen. In welke hoek wij hen wel moeten zoeken, blijft voor ons voorlopig ook een raadsel." Omstreeks 22.30 uur werd een molotovcocktail in één van de leslokalen gegooid. Omdat de brandweer snel ter plaatse was liep 'slechts' een kleuterlokaal flinke rook- en roetschade op en kon erger worden voorkomen. "Ik ben hier echt kapot van, want zoiets verwacht je niet", zegt een aangeslagen schooldirecteur Jos van der Looy. "Vooral het gevoel van onmacht en het ongeloof dat dat juist onze school moet overkomen overheersen."

De buurtbewoners hebben geen goed woord over voor de aanslag op de school. Ook bij hen heersen ongeloof en een gevoel van onmacht. "Dat je het met iets niet eens bent, kan ik wel begrijpen. Maar om nu een molotovcocktail naar binnen te gooien, gaat me echt te ver", zegt buurtbewoner John Boomers. "Een laffe daad", vindt woordvoerder Saeed Mohamed namens de nabijgelegen Al Fourqaan moskee en de daar gehuisveste Stichting Al Waqf. "Opnieuw is het een islamitische instantie die wordt aangevallen. Dit is een terroristische actie."

bron: Brabants Dagblad

OMG een school aanvallen hoe ver kan men gaan, hoe moeten ouders aan de kleuters uitleggen waarom hun leslokaal dergelijke schade heeft opgelopen...

Gezien de 2 reeksen 'echtpaar door Marokkanen etc.' verwacht ik dat deze aanslag de gemoederen eveneens zeer bezig zal houden.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 18 juni 2003 @ 01:17:40 #2
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_11183857
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 01:03 schreef Cosma-Shiva het volgende:

OMG een school aanvallen hoe ver kan men gaan, hoe moeten ouders aan de kleuters uitleggen waarom hun leslokaal dergelijke schade heeft opgelopen...

Niet zo hysterisch.

Aanvallen is het pas als ze een battalion tanks leeg hadden geschoten op die school.

Als er een paar meelopende hangpubers een flesje benzine door een schoolraam gooien dan is dat geen terrorisme maar gewoon vandalisme.

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_11184156
Ik snap niet hoe het woord 'gewoon' en 'vandalisme' in één zin passen.
pi_11184216
quote:
"Een laffe daad", vindt woordvoerder Saeed Mohamed namens de nabijgelegen Al Fourqaan moskee en de daar gehuisveste Stichting Al Waqf. "Opnieuw is het een islamitische instantie die wordt aangevallen. Dit is een terroristische actie."
En hij kan het weten.
Advocaat van de heer Jezus Kristus
pi_11184472
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 01:17 schreef speedcore het volgende:
Als er een paar meelopende hangpubers een flesje benzine door een schoolraam gooien dan is dat geen terrorisme maar gewoon vandalisme.
Is een flesje benzine gooien bij jullie 'gewoon vandalisme'? Ik hoop dat ik niet bij jou in de buurt woon.
pi_11184494
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:19 schreef Voxen het volgende:

[..]

Is een flesje benzine gooien bij jullie 'gewoon vandalisme'? Ik hoop dat ik niet bij jou in de buurt woon.

pi_11184513
quote:

Niet zo hysterisch.

Aanvallen is het pas als ze een battalion tanks leeg hadden geschoten op die school.

Ah dus wanneer bv een stel Marokkanen (ik noem een willekurig voorbeeld) een molotovcocktail naar binnen gooien bij bv het COC (ik noem een willekeurig voorbeeld) dan doet men dat eveneens af als vervelend vandalisme van een stel meelopende pubers?

Of kunnen we dan een topicreeks deel I, II, en III verwachten inclusief de immer opduikende imam's alsmede vele 's en 's ?

pi_11184519
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:24 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Ah dus wanneer bv een stel Marokkanen (ik noem een willekurig voorbeeld) een molotovcocktail naar binnen gooien bij bv het COC (ik noem een willekeurig voorbeeld) dan doet men dat eveneens af als vervelend vandalisme van een stel meelopende pubers?

† In Memoriam † woensdag 18 juni 2003 @ 02:28:47 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11184545
quote:

als vervelend vandalisme van een stel meelopende pubers?

Dit gaat toch om vandalisme en brandstichting?

Een aanslag zou het zijn als het NIET op zondagavond was gebeurt en gewoon onder schooltijd...

pi_11184549
Burgemeester Welschen moet zijn bek houden want die is al bijna weg...

Ik ben zelf buurtbewoner (die school is hier om de hoek op 50 meter van mijn huis en die moskee een stukje verder op 100-200 meter), maar ik geloof wel dat de burgervader en de politie gelijk hebben als ze zeggen dat het niet de buurtbewoners zijn die dit soort rottigheid hebben uitgehaald.

Bij dat incident vorige week bij die moskee (de sloten van de hekken werden gesloopt en ze werden met kettingen gesloten) eiste een of ander "buurtcommité" die daad via een anonieme email op, maar dat schijnt dus niet te kloppen. Datzelfde clubje (niet uit de buurt waarschijnlijk) reageerde ook meteen dat ze niets met dat brandje te maken hadden, dus het zou best kunnen dat dat weer een ander groepje is wat dat "hekken/sloten verhaal" een leuke aanleiding vond om er verder op door te borduren.

Maar laat de burgemeester en de politie niet ouwehoeren dat die school niets met die moskee te maken heeft, want dat is wel degelijk zo!

De meeste mensen zal het geen fok interesseren, maar ik als buurtbewoner hou het nieuws wel degelijk in de gaten. Ik heb ook al verschillende bronnen gezien met een link tussen die moskee (die te vaak in het nieuws komt) en die school, maar ik kan er op dit moment maar één vinden (een stukje in het NRC Handelsblad, 8e alinea of zo, een oud bericht maar het is volgens andere berichten nog steeds aktueel.). Als ik er morgen meer vind dan post ik ze ook nog even...

Nog even voor de duidelijkheid; ik keur het niet goed wat hier allemaal gebeurt, maar ik keur het óók niet goed dat de gemeente en politie lopen te lullen dat er niks aan de hand is. In die moskee is het zeker niet pluis, ik zie daar elke dag wel dingen waar ik nu verder even niet op in ga...

pi_11184553
-edit-

ziek

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 18-06-2003 07:02]

woensdag 18 juni 2003 @ 02:29:45 #12
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_11184558
quote:

[..]

Afhankelijk van wie je spreekt: yep.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  † In Memoriam † woensdag 18 juni 2003 @ 02:34:06 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11184597
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:29 schreef hunky het volgende:
In die moskee is het zeker niet pluis, ik zie daar elke dag wel dingen waar ik nu verder even niet op in ga...
Wie A zegt moet ook B zeggen!!
Wat voor enge schokkerende dingen zie je dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 18-06-2003 02:34]

pi_11184645
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:28 schreef Loedertje het volgende:

Dit gaat toch om vandalisme en brandstichting?

Een terroristische actie idd.
pi_11184651
quote:

[..]

Niet zo hysterisch.

Toevallig dat je het bij een dergelijk nieuwsbericht dan weer wel probeert te bagatelliseren. Ik had je weleens willen horen als Marokkaanse jongeren een molotov-cocktail bij de kleuterklas van een openbare, Christelijke of (God help ons!) Joodse school naar binnen hadden gegooid.
Ars longa, vita brevis
  † In Memoriam † woensdag 18 juni 2003 @ 02:42:00 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_11184655
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Een terroristische actie idd.

De school was DICHT.
Er was NIEMAND aanwezig.
pi_11184680
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In Eindhoven roepen ze AlaaaaaaaaFFFFh...en geen alaaaaaah

Sommigen wel ja, een paar dagen per jaar... (ikke nie!)
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wie A zegt moet ook B zeggen!!
Wat voor enge schokkerende dingen zie je dan?

Ik zeg toch dat ik daar nu niet op in ga, ik moet gaan slapen, ik heb morgen nog meer te doen (nee, geen brandjes stichten)!
Zoek ff in topics waar ik eerder in heb gepost zou ik zeggen (en sla ONZ daarbij over)...
Truste!

[edit]
De Eindhoventopics in ONZ (inmiddels al dik 400) mag wel; die beginnen altijd met een kaartje waar ik ook op sta. Weet je meteen waar je moet zijn...
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door hunky op 18-06-2003 02:53]

pi_11184743
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:42 schreef Loedertje het volgende:

De school was DICHT.
Er was NIEMAND aanwezig.

Hetgeen ook niemand ontkent/beweerd.

Vandalisme houdt in willekeurige/zinloze vernielingen aanbrengen, wanneer het vernielen cq de brandstichting niet willekeurig is maar gebeurd met die bedoeling hiermede een specifieke groep mensen (qua geloof danwel afkomst) te duperen, schrik aan te jagen alsmede het schreeuwen van racistische leuzen, is het geen vandalisme maar een terroristische actie, of zo je wenst een aanslag.

De bedoeling zal toch echt zijn geweest dat de school in de hens ging.
Indien moslims bv bij een Joods-centrum een molotovcocktail naar binnen gooien, hierbij leuzen schreeuwende, spreken wij toch ook niet van vandalisme gezien de gerichtheid (het duperen, schrik aanjagen van mensen) van de actie, ook niet wanneer het gebouw volledig verlaten zou zijn geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 18-06-2003 03:03]

woensdag 18 juni 2003 @ 03:18:00 #19
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_11184841
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Indien moslims bv bij een Joods-centrum een molotovcocktail naar binnen gooien, hierbij leuzen schreeuwende, spreken wij toch ook niet van vandalisme gezien de gerichtheid (het duperen, schrik aanjagen van mensen) van de actie, ook niet wanneer het gebouw volledig verlaten zou zijn geweest.

nee dan noemen we het opgeschoten pubers en gaan we ze vermanend toespreken en meedelen dat we dat zo niet in NL doen dus alsjeblieft niet meer doen, achmed. ( en doof gelijk even die vlag achmed, voordat er ongelukken gebeuren).

en als je nog niet doorhebt waar ik over orakel: het is hypocrisie ten top als je als zogenaamde linkse elke marokkaan in de meest eufemistische knuffelwoordjes omschirjft, maakt niet uit wat ie doet, en elke blanke nederlander die hetzlefde uitspookt gelijk een extreem rechts neo nazi is.

Net zo hypocriet als de zogenaamde rechtse altijd weer begint te zeiken dat het weer die kutmarrokanen zijn als er weer ergens iemand is berooft

tot het tegendeel bewezen is is het gewoon een fles benzine naar binnen gegooid in een moskee door een onbekende dader(s) met onbekende motieven en is op gewoon beroofd door een onbekende dader op een bromfiets oid. ipv dat nazis een aanval deden (rot op zeg, alsof we het over commandos hebben) of dat het vast weeeeeeeer een amroc was die opa z`n geld afpakte

pi_11184887
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 03:18 schreef speedcore het volgende:

en als je nog niet doorhebt waar ik over orakel: het is hypocrisie ten top als je als zogenaamde linkse elke marokkaan in de meest eufemistische knuffelwoordjes omschirjft

Over wie heb je het nu?
(indien over mij, ik daag je uit 1 quote van mij te vinden waarin ik iets dergelijks doe, wat een onzin zeg).
quote:
, maakt niet uit wat ie doet, en elke blanke nederlander die hetzlefde uitspookt gelijk een extreem rechts neo nazi is.
Tegen wie danwel over wie heb je het nu eigenlijk?
quote:
Net zo hypocriet als de zogenaamde rechtse altijd weer begint te zeiken dat het weer die kutmarrokanen zijn als er weer ergens iemand is berooft
Kun je niet gewoon hetgeen gebeurd is afkeuren zonder de hypocrisie van derden mbt andere gebeurtenissen erbij te halen?
quote:
tot het tegendeel bewezen is is het gewoon een fles benzine naar binnen gegooid in een moskee door een onbekende dader(s) met onbekende motieven en is op gewoon beroofd door een onbekende dader op een bromfiets oid. ipv dat nazis een aanval deden
Persoonlijk vermoed ik dat de daders moslims zijn welke pogen neonazi's in een kwaad daglicht te stellen.
  woensdag 18 juni 2003 @ 04:38:17 #21
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_11185037
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 03:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Persoonlijk vermoed ik dat de daders moslims zijn welke pogen neonazi's in een kwaad daglicht te stellen.

Ja en ik vermoed dat de dader een blauwe olifant was

Laat de vermoedens en het gespeculeer maar gewoon over aan hen die ervoor betaald worden, de politie

woensdag 18 juni 2003 @ 07:07:26 #22
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_11185143
Een klein nachtelijk theekransje verwijderd. FYI
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_11185150
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 02:29 schreef hunky het volgende:

(een stukje in het NRC Handelsblad, 8e alinea of zo, een oud bericht maar het is volgens andere berichten nog steeds aktueel.).

In dit krantenartikel staat de volgende site: www.overgave.nl, moet je voor de gein eens op kijken. Daar staat onder andere dit:
http://www.overgave.nl/Maatschappij/Misverstanden/misverstanden.htm Een heel interessant stuk om te lezen. Vol met tegenstrijdigheden als je het vergelijkt met het nieuws de laatste maanden/jaren. Echter komt het wel behoorlijk overeen met mensen die ik ken, die Moslim zijn.
  woensdag 18 juni 2003 @ 08:35:49 #24
36246 ixion
ir ixion that is
pi_11185565
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 07:11 schreef LKP het volgende:

[..]

In dit krantenartikel staat de volgende site: www.overgave.nl, moet je voor de gein eens op kijken. Daar staat onder andere dit:
http://www.overgave.nl/Maatschappij/Misverstanden/misverstanden.htm Een heel interessant stuk om te lezen. Vol met tegenstrijdigheden als je het vergelijkt met het nieuws de laatste maanden/jaren. Echter komt het wel behoorlijk overeen met mensen die ik ken, die Moslim zijn.

godohwgod wat een onzin zeg. [die website heb ik het over dan he]
lees die artikelen eens objectief. ik heb het gevoel dat het een heerlijke mogelijkheid is voor gefrustreerde moslims om hun gal te kunnen spuien, maar tussen de "zij hebben het gedaan en wij niet" bullshit kan ik niet echt een verhaal vinden dat echt een misstand aantoont.

neem nou bijvoorbeeld dat stuk over bin laden en de spicegirls.
daarin wordt beweerd dat de spicegirls (en dan met name het optreden van één ervan tijdens een show voor britse millitairen) de reden zijn dat moslimterroristen het westen zouden haten (en willen opblazen). dat wordt dus neegezet alsof het logisch is........

LOGISCH??? dat is nou juist het probleem. veel moslims menen het westen te kunnen haten, om wát??!! om het feit dat wij niet als een stel achterlijken onze vrouwen inpakken???? om het feit dat we pogen open te staan voor meedere culturen????

onzin zeg.

zucht
pi_11185620
quote:

[..]

Dan is dat ook vandalisme ja. Een aanslag is het voor mij pas wanneer men gebruik maakt van een professioneel gemaakt explosief. En wanneer er een planning aan vooraf is gegaan. Dit zijn extreem-rechtse pubers, denk ik. Die moeten gewoon keihard gestraft worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')