abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11157979
Jaja, de Nintendo Preview Dag is weer geweest. Op een zonnige middag werden wij verwacht in Scheveningen, in de Lipton Beach Lounge. In een relaxde sfeer konden vertegenwoordigers van diverse bladen en sites al het nieuwe speelgoed uittesten.

Hieronder vind je VEEL screenshots. Niet alles was aanwezig, dus als ik er iets meer van weet staat het er bij.

1080 Avalanche

Wel gezien, niet gespeeld. Zag er mooi uit, maar ik heb een hekel aan alles van snowboard, skate, voetbal en fiets spellen. Dus beoordeel de screens maar zelf.

Custom Robo

Final Fantasy Crystal Chronicles

Ikzelf ben geen Final Fantasy expert, maar ik heb hem getest met een vriend van mij die wel liefhebber is van FF. Hij baalde er goed van dat de RPG elementen weggehaald zijn. "Nu is het net 2d Tombraider". Ook vallen de graphics imho een beetje tegen. Een beetje het niveau van Diabolo op de PC. Niet slecht, maar wel gedateerd.

F-Zero

Een heerlijk snel racespel. Echt gruwelijk snel. Stel je snel voor en vermenigvuldig dat met 10. En het heerst. Had ik dat al gezegd?

Geist

Giftpia

Kirby Air Ride

Mario Golf

Mario Party 5

Mario Kart Double Dash

Tja. Vier Cubes op een rijtje voor de techdemo van multiplayer Mario Kart. Het zag er mooi uit. Het speelde best. Maar toch knaagde er iets. Ik vond het gewoon traag lopen op de een of andere manier. Tis een prima spel hoor, en waarschijnlijk draait de retail versie stukken beter dan deze testversie. Maar ik denk niet dat er iemand is die 4 cubes bij elkaar gaat halen en ook nog 4 tv's. Had dan internet support ingebouwd. We hadden wel een theorie dat je je breedband adaptor aan je WiFi kon koppelen, dat je met de buurt kon Mario Karten.

Nintendo Puzzle Collection

Pikmin 2

Bizar spel. Het schijnt erg leuk te zijn als je het snapt. Maar ik denk dat je net zo goed LSD kan gaan slikken, zo ziet het er uit. Super vreemd spel.

Pokemon Box

Stage Debut

Star Fox 2

Zelda Four Swords

Zelda als Party game. Zelfs zonder 4 gba's prima te spelen. Beetje vreemd maar met een paar vrienden en wat te drinken best goed te doen.

Zelda Tesra's Trackers

Overige spellen zonder screens:

Pacman

Dit spel word hét nieuwe party game! Een speler speelt PacMan op de GBA, en drie anderen spelen de spoken op de cube. PacMan heeft volledig overzicht, maar de spoken hebben maar een klein cirkeltje. Echt geweldig als je door dat doolhof racet op zoek naar die gele etter, en dan moet je ineens vluchten omdat je blauw bent geworden! Heel goed speelbaar!

Soul Calibur 2

Het was even wachten op deze titel, er moest een speciale japanse cube gebracht worden (een oranje cube, retecool!). Het speelt prima, maar qua graphics haalt ie het net niet bij de XBoX versie, ook al doet het me pijn om dat te zeggen. Overigens werd ik constant van de mat geveegd. Ik hou niet zo van beat-m-ups...

Poeh, ik ben er klaar mee. Morgen krijgen jullie nog de GBA screens.

Mocht je een van deze plaatjes in high res willen, geef maar een gil. Ook als je artwork van een spel wilt hebben, ik heb nog zat liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 17-06-2003 01:15]

dinsdag 17 juni 2003 @ 00:24:55 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11158054

Zal het dan toch zo zijn dat FF:CC niet de titel word waar we op zitten te wachten

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:25:43 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_11158075
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:22 schreef Khadgar het volgende:
Hij baalde er goed van dat de RPG elementen weggehaald zijn.
Denk je eindelijk weer een goede RPG te spelen, halen ze de RPG elementen eruit , .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:27:13 #4
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11158101
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:24 schreef Notorious_Roy het volgende:

Zal het dan toch zo zijn dat FF:CC niet de titel word waar we op zitten te wachten

Told you

Wel zeeeeeeeeeer veel respect voor de post Khad

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_11158112
Nice.. schiet es op met de Mario Kart pics
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:28:26 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11158129
Maar hier Het grote Final Fantasy topic, Deel XII (jouw eigen post Choco) ziet het er WEL stoer uit !

Ik zit dus nu gewoon tot het einde van het jaar in spanning...

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:29:19 #7
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11158144
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar hier Het grote Final Fantasy topic, Deel XII (jouw eigen post Choco) ziet het er WEL stoer uit !

Ik zit dus nu gewoon tot het einde van het jaar in spanning...

Whehehe,......... tis afwachten denk ik maar ik verwacht er niet veel van !
pi_11158171
Er komen nog zat screens aan, oa Mario Kart, Nintendo Puzzle Collection, Pikmin 2, StarFox 2 enzovoort enzoverder.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:31:20 #9
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11158179
Wel een hoop oud nieuws zeg. Ik hoop dat Nintendo toch nu echt eens gaat nadenken over sommige games want echte knallers komen er voorlopig ECHT niet meer

No offence natuurlijk Khad want je post is fantastisch maar vind de aankomende games gewoon wat tegenvallen

dinsdag 17 juni 2003 @ 00:31:22 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11158181
Schiet nou maar op
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:39:14 #11
17105 B1tchwax
Brakke gast!
pi_11158307
Een van de weinige uitstapjes van de klassieke FF turn-based spellen was Final Fantasy op de Gameboy. (Hier uitgekomen als Mystic Quest) Niet te verwarren met de Final Fantasy Legend spellen die wel turn-based zijn.

Dit is in mijn ogen zeer geslaagd en een van de beste GB spellen gemaakt... Ik houd goede hoop

In the old days getting stoned meant getting pelted to death with rocks...
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:41:32 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11158354
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:39 schreef B1tchwax het volgende:
Een van de weinige uitstapjes van de klassieke FF turn-based spellen was Final Fantasy op de Gameboy. (Hier uitgekomen als Mystic Quest) Niet te verwarren met de Final Fantasy Legend spellen die wel turn-based zijn.

Dit is in mijn ogen zeer geslaagd en een van de beste GB spellen gemaakt... Ik houd goede hoop

Zo denk ik ook !
En ik blijf herinneren aan het ene zinnetje dat ooit eens voorbij gekomen is "Het zal spelen als Secret of Mana"
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:43:30 #13
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11158393
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zo denk ik ook !
En ik blijf herinneren aan het ene zinnetje dat ooit eens voorbij gekomen is "Het zal spelen als Secret of Mana"

Dat zou mijn zin wel eens geweest kunnen zijn
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:45:21 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11158423
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:43 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dat zou mijn zin wel eens geweest kunnen zijn

Nou.. lekker dan...

dinsdag 17 juni 2003 @ 00:49:15 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_11158489
Het ziet er eigenlijk meer uit als een kloon van Warcraft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:49:45 #16
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_11158498
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 00:45 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou.. lekker dan...

SoM heerst en ik denk niet dat het dat niveau zal halen, maar we moeten gewoon even afwachten vriend
  dinsdag 17 juni 2003 @ 00:55:06 #17
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11158595
* Khadgar update gedaan heeft. Pffffff.

Oh sorry, tzijn maar 237 screens. De rest komt morgen met de GBA screens.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 17-06-2003 01:20]

dinsdag 17 juni 2003 @ 00:56:57 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11158630
Stage Debut is dus ECHT een Cube titel Ik dacht dat het meer een grap was ofzo

En als Pikmin 2 langer duurt dan 1 is het wel een ok titel. Deel 1 was gewoon te kort

Uitgespeeld in 4 dagen tijd...

dinsdag 17 juni 2003 @ 08:09:11 #19
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11159914
Giftpia Dit spel word zo onderschat, maar is misschien nog wel beter als Animal Crossing
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_11159919
Sorry hoor, maar waar is Nintendo mee bezig? Er zitten een paar 'okaye' titels bij, maar wat mij betreft zijn ze niet op de goede manier bezig met de GC.

Ze worden qua graphics ingehaald door de XBOX, en ook qua online-mogelijkheden. Verder moet je hier een eeuwigheid wachten op games, Japan en de VS hebben ze dan al jaren. Europa telt niet mee, lijkt het.

't Is dat er *af en toe* nog wel een topper tussen zit...

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 17 juni 2003 @ 08:20:43 #21
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_11159954
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 08:10 schreef Jarno het volgende:
Sorry hoor, maar waar is Nintendo mee bezig? Er zitten een paar 'okaye' titels bij, maar wat mij betreft zijn ze niet op de goede manier bezig met de GC.

Ze worden qua graphics ingehaald door de XBOX, en ook qua online-mogelijkheden. Verder moet je hier een eeuwigheid wachten op games, Japan en de VS hebben ze dan al jaren. Europa telt niet mee, lijkt het.

't Is dat er *af en toe* nog wel een topper tussen zit...

Was dat vroeger niet precies zo? Waarom denk iedereen eeneens dat er elke maand een topper uit moet komen? Op de N64 en PSX zijn er ook nog niet eens 10 echte toppers, de Gamecube haalt de N64 nu al bijna in met coole games.

En doordat iedereen nu weer betere graphics wil, duurt het alleen maar langer om games te maken. Ik vind gewoon dat ze zich op de Gameplay moeten richten, en dan pas naar de graphics moeten kijken.

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_11160229
Nou zit voor mij toch leuk spul tussen, Four Swords kijk ik erg naar uit aangezien die mij op de GBA al uitstekend beviel. Mario Kart natuurlijk ook. Mario Golf lijkt me ook top, Soul Calibur 2 gister op de PS2 gespeeld ... must have En natuurlijk F-Zero GX
!
  dinsdag 17 juni 2003 @ 09:06:14 #23
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_11160339
. OP . Mooi werk Khadgar!

Vind het wel erg tegenvallen allemaal. Uitmelken van huidige titels, FF CC die zo anders blijkt te gaan worden dat het me ook niet meer leuk lijkt, geen online opties maar juist alleen maar multiplayer waar ik niet echt altijd op zit te wachten, etc. Line up is gewoon niet echt bijzonder helaas.

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  dinsdag 17 juni 2003 @ 09:10:07 #24
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_11160393
de GC is afgelopen nacht gekraakt geloof ik..belooft wat =D
pi_11161062
1080 Avalanche

Lijkt me op zich wel een goed spel, als ie maar niet zo kort en makkelijk is als de eerste 1080.

Custom Robo

Moet ik hier nou van denken? Een beetje een goedkope SSBM kloon denk ik, met als verschil dat je nu zelf robots in elkaar kan knutselen

Final Fantasy Crystal Chronicles

Lijkt me een prima spel, ik denk dat het meer richting Zelda gaat als ze de rpg elementen hebben weggeschaafd, en hoe jammer dat ook is volgens sommigen, ik denk dat deze game zo ook wel goed gaat worden.

F-Zero

Ik vond de eerste F-Zero op de snes al weinig, de F-Zero op de cube maakte veel goed, als de stijgende lijn wordt doorgezet een ware topper, racespellen kunnen me niet snel genoeg gaan. Nu maar hopen op veel banen met voldoende afwisseling.

Geist

Daar weet ik niet zoveel van, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar het lijkt me iig een goedkope Goldeneye / Timesplitters kloon.

Giftpia

Hmm, een rpg zonder een hele berg wapens en monsters om ze op te gebruiken? Lijkt me een "could have been" titel, t komt nu vooral neer op geld verdienen om een ceremonie te betalen...

Kirby Air Ride

Dit spel wordt denk ik zoals veel mensen DACHTEN dat Mario Kart zou zijn, alleen dan met Kirby characters.
En met worden als Mario Kart bedoel ik niet dat Mario + consorten op sterren zouden rondcrossen, maar meer dat 't spel zo speelt als een vertrouwde Mario Kart.

Mario Golf

Lijkt me wel een leuk spel, niet super, maar wel leuk.
De eerste Mario Golf speelde goed, deze heeft een aantal nieuwe elemten zoals Chomps in de bunkers, afwachten maar.

Mario Party 5

Tja... Zolang ze nieuwe minigames blijven verzinnen zullen er nieuwe Mario Party's uitkomen. Dit leken me altijd boutspellen, maar sinds ik met een paar vrienden + krat bier + bittergarnituur een halve nacht heb zitten Mario Partyen heb ik mijn mening herzien, maar wel een spel dat je eigenlijk met meerdere "moet" spelen.

Mario Kart Double Dash

De vorige 3 Mario Karts hebben me niet teleurgesteld, en ik denk niet dat deze dat wel zal doen. Het concept is misschien wat veranderd, maar ik denk dat het spel er echt niet minder om zal zijn. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat tussen testspellen en de retailversie van die spellen vaak een wereld van verschil zit.

Nintendo Puzzle Collection

Kan ik kort over zijn, lijkt me bagger. Hoeveel van deze collectiegames zijn er al? Niks nieuws dus.

Pikmin 2

Deel 1 heeft me danig teleurgesteld, gelukkig heb ik iemand zo gek gekregen om het van me te kopen.
Te kort, vervelend, teveel van hetzelfde. Bij deze kijk ik dus eerst heel erg de kat uit de boom.

Pokemon Box

Ik vond de allereerste Gameboyspelletjes ervan wel leuk voor een keertje, maar dit is gewoon meer van hetzelfde, met enkel nieuwe pokemon.

Stage Debut

WTF?!

Star Fox 2

Dit spel gaat goed worden, SF Adventures was leuk, maar de èchte SF games zijn vliegspellen met af en toe een gevecht op de grond. Ben benieuwd.

Four Swords & Tetra's Trackers

Kan ik kort over zijn, ik vind Zelda nog steeds een single player adventure en niet een of andere partygame waarvoor je bovendien ook nog es over een game boy advance moet beschikken.

Pacman

Lijkt me leuk voor even, maar hier weet ik ook nog niet zoveel van.

Soul Calibur 2

Ook al ben ik een Nintendofan van 't eerste uur, ik vind Tekken 3nog steeds de beste beat 'm up die ik gespeeld heb. SSBM vond ik maar leuk voor even, had ik de volgende dag al terug gebracht naar de winkel.

Conclusie is toch wel dat Nintendo ook veel spellen uit gaan brengen die net niet zijn, maar ja, zolang er ook maar de gebruikelijke toppers tussen zitten....

verder kwam ik dit nog tegen op www.cube-europe.com :

quote:
French magazine Les Echos interviews Nintendo's Yasuhiro Minagawa, that states his point of view about Nintendo and its next console.
French magazine Les Echos interviewed Yasuhiro Minagawa of Nintendo of Japan about the company's future and the Gamecube successor.

Minagawa stated clearly that Nintendo's Next Gen machine will be available at the same time of the Playstation 3. He said "We arrived eighteen months after Playstation 2. The next time, we will release [our new console] at the same time!"

He also said that Nintendo's consoles never lost any money, unlike Sega's Megadrive/Genesis and Dreamcast. Every year someone predicts the imminent death of former card manufacturer Nintendo, but in fact it is still in the business, while competitors such as Sega, Nec, Bandai and Matsushita left the gaming hardware market.

Minagawa then went on saying "We have more experience than whoever and we are able to create videogame characters like nobody else can."

Dus ik neem wel aan dat 't ondanks soms tegenvallende games toch nog goed gaat met Nintendo...
Comfortably numb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')