quote:Heb ik ook gezien .... ze vervoeren die boeken in koelwagens
Op maandag 16 juni 2003 14:34 schreef Posticoon het volgende:
Euhm, het zou kunnen hoor... maar zijn de normale transportmogelijkheden voor boeken dan niet echt veilig?
Ze willen absoluut niet dat er iets uitlekt over het nieuwe boek ...
Dus daarom "moeten" ze onherkenbaar vervoerd worden.
Niet dat de transporten niet veilig zijn... "men" mag het gewoon niet weten
quote:De Telegraaf is nou niet wat ik noem een betrouwbare bron. Maar ik zie nergens iets over een mogelijke overval.
Op maandag 16 juni 2003 14:36 schreef TheRoach het volgende:
Dit is trouwens de bron: http://www2.telegraaf.nl/prive/article2311441.ece
Toen dachten een heleboel bioscopen dat ze het niet hadden gekregen omdat het in dozen zat met namen van hele andere/niet bestaande films erop.
quote:Aah... wat raar zeg.
Op maandag 16 juni 2003 14:38 schreef Miss_Amara het volgende:[..]
Heb ik ook gezien .... ze vervoeren die boeken in koelwagens
Ze willen absoluut niet dat er iets uitlekt over het nieuwe boek ...
![]()
Dus daarom "moeten" ze onherkenbaar vervoerd worden.
Niet dat de transporten niet veilig zijn... "men" mag het gewoon niet weten
quote:Zo lijkt het net of het heel belangrijk is he!!!
Op maandag 16 juni 2003 15:02 schreef sweek het volgende:[..]
Aah... wat raar zeg.
.
Nouja, ergens wel te begrijpen, maar ik vind het toch een beetje ophef om niks... nouja, om het boek nog verder te promoten is het vast goed.
quote:Ja... even vergeten.
Op maandag 16 juni 2003 14:58 schreef Verbal het volgende:
LiteratuurforumV.
en mijn zus krijgt het 21 juni al binnen (via Bol.com)
en ze is nu al zenuwachtig....
quote:Het vorige boek was ook zeer goed (zij het niet het toppunt van originaliteit, maar daarvoor moet je HP ook niet lezen) dus ik kan het me wel voorstellen.
Op maandag 16 juni 2003 16:50 schreef Xilantof het volgende:
die boeken hebben geen promotie nodig
alleen om de naam worden ze al gekochten mijn zus krijgt het 21 juni al binnen (via Bol.com)
en ze is nu al zenuwachtig....
Alvast bedankt.
* Maerycke gaat op de postbode zitten wachten die haar het boek komt overhandigen..
quote:Dit is wel handig: http://home.hccnet.nl/h.kip/encyclopedie/page10.html
Op dinsdag 17 juni 2003 10:24 schreef Maeksm het volgende:
maar dat is dus de engelse versie..
Heeft er iemand een lijstje met alle engelse namen vertaald naar de nederlandse namen. Ik ga over 2 weken op vakantie, en dan heb ik in de vliegtuig wat te lezen.Alvast bedankt.
quote:Nou ja, blijkbaar is het zo erg
Op maandag 16 juni 2003 14:33 schreef TheRoach het volgende:
maar is het al zo erg dan dat er mensen zijn die die vrachtwagens gaan overvallen om zo'n boek te krijgen??
quote:Link naar het artikel http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/uk/newsid_2996000/2996722.stm
Thousands of copies of the new Harry Potter book have been stolen from a trading estate in the north-west.
It's thought more than 7,000 books, worth £1 million have gone missing.Police say the books were stolen at about 10.30pm on Sunday night in Newton-le-Willows, Merseyside, by a man posing as a depot driver.
Tsja, wat men al niet doet voor een boek. Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar het boek.
http://www.nzherald.co.nz/storydisplay.cfm?storyID=3507917&thesection=news&thesubsection=dialogue
quote:thanks mate
Op dinsdag 17 juni 2003 23:04 schreef GaF het volgende:[..]
Dit is wel handig: http://home.hccnet.nl/h.kip/encyclopedie/page10.html
Boek vijf in de Harry Potter serie krijgt in het Engels de titel: 'Harry Potter and the Order of the Phoenix'.
Het boek wordt dikker dan deel 4, nl. 38 hoofdstukken, 768 pagina's en meer dan 255.000 woorden.
De vliegende auto, Aragog, Dobby en de Dementors komen er in voor.
Harry is 15 jaar oud.
We komen erachter waarom Voldemort de ouders van Harry heeft vermoord.
Lees hier een aantal fragmenten
Geruchten over boek 5
(Geruchten !!! dus wellicht is het allemaal niet waar)
Boek vijf in de Harry Potter serie krijgt in in het Nederlands de titel: Harry Potter en de Orde van de Feniks. Tenminste dat denken we.
Professor Remus J. Lupos komt terug.
Sirius Zwarts komt ook terug.
We komen meer te weten over Harry's grootouders.
De familie Duffeling krijgt financiële problemen.
Hermelien wordt waarschijnlijk klassenoudste.
Harry probeert Voldemort te vermoorden maar het mislukt.
We komen een hoop te weten over Lily Potter. Men zegt dat ze een volgeling van Voldemort zou zijn.
Ginny Wemel zal een belangrijke rol gaan spelen.
Er wordt gefluisterd dat Fleur Delacour misschien lerares Verweer tegen Zwarte Kunsten op Zweinstein wordt!
Fragmenten uit het vijfde boek
Geplaatst: 19 January 2003
In het persbericht van Bloomsbury, maakte deze uitgever haar fans al lekker voor het boek, door twee passages uit het reusachtige boek van J.K. Rowling te publiceren.
Als eerste de openingszinnen: "Het slot aan de warmste dag van de zomer kwam naderbij, en een lome stilte hing over de grote, vierkante huizen van de Ligusterlaan. (.) Buiten was er maar één persoon overgebleven, een jongen die plat op zijn rug in een bloemperkje lag, voor nummer vier."
Dat ook dit boek een flink aantal onthullingen zal bevatten, en dat het boek een stuk duisterder zal zijn, blijkt al gedeeltelijk uit een andere passage, die Bloomsbury koos om vrij te geven. "Perkamentus liet zijn handen zakken en bekeek Harry door zijn brillenglazen, in de vorm van halve maantjes. 'Het is tijd,' zei hij, 'dat ik je vertel wat ik je eigenlijk vijf jaar geleden had moeten vertellen, Harry. Ga alsjeblieft zitten. Ik zal je alles vertellen'."
Harry Potter-schrijfster J.K. Rowling was tot tranen bewogen nadat ze een "betekenend" personage uit de Potter-boeken had vermoord.
Rowling vertelde in een interview voor de BBC dat ze huilend de keuken binnenkwam nadat ze het sterfgeval had geschreven voor Harry Potter and the Order of the Phoenix. "Ik had de dood geschreven, herschreven en nog eens herschreven, en dat was het. Het was definitief. De persoon was onomkeerbaar dood. Ik liep huilend de keuken binnen en Neil [Jo's echtgenoot] vroeg: 'Wat is er in vredesnaam met je aan de hand?' Ik zei: 'Nou, ik heb net het persoon gedood."
In het exclusieve interview met Jeremy Paxman voor Newsnight zegt Rowling dat ze haar man nog niet verteld heeft welk personage dood gaat. "Hij zei: 'Misschien kun je het dan beter niet doen.' Ik dacht, ja, hij is een dokter... en ik zei: 'Maar zo werkt het nou eenmaal niet. Ik schrijf kinderboeken en dan moet je een meedogenloze moordenaar zijn'."
Paxman vroeg Rowling ook of ze niet vond dat de geheimhouding rond het boek wat minder mocht zijn. "Nee, een heel groot deel daarvan heb je ook aan mij te danken. Natuurlijk kun je cynisch zijn - daar zie ik je wel voor aan - en denken dat het allemaal een groot marketingplan is. Maar ik wil dat de kinderen gewoon niet weten wat er gaat komen. Dat is namelijk een deel van het spannende aan het verhaal. En ik heb soms bloed gezweet om mijn foefjes die van het verhaal afleiden en mijn hints te verstoppen... Het is niet mijn leven, maar wel een deel van mijn leven."
Ook had Rowling het nog even over de speculaties die er rondgaan over het einde van de serie, en wat er zal gebeuren met Harry en zijn vrienden.
"Er is één ding waarover ik heel geïrriteerd zou zijn als iemand het raadt. Dat is namelijk als een hart, waar alles op draait. Daardoor explodeert alles - niemand heeft dat echt geraden, maar een paar mensen zitten er wel dicht in de buurt."
Het interview wordt donderdag 19 juni om 20:30 (Nederlandse tijd) uitgezonden op BBC2.
maar wie er dood kan zijn? geen idee.. iemand een suggestie?
(ik dacht zelf aan sirius zwarts oid?)
quote:ik denk zelf Perkamentus, de enige die hij-die-niet-genoemd-mag-worden niet vreesde.
Op woensdag 18 juni 2003 16:21 schreef carina86 het volgende:
All shall Love me and despair
Mwuahahahaha
ehm tis een lange dag
quote:Sneep? Malfidus?
Op woensdag 18 juni 2003 16:21 schreef carina86 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |