bron: kennis in Parijs
mijns inziens een goede zaak, het wordt tijd dat wij als Europa een machtsblok kunnen vormen tegen de Amerikanen. Dat Parijs het beleid in Europa zal gaan dicteren lijkt me niet meer dan logisch. De 6e republiek, wij komen eraan!
Naar aanleiding van de verjaardag van dit vriendschapsverdrag gaven Duitsland en Frankrijk in januari al te kennen nauwer samen te willen werken op gebied van politiek, cultuur en defensie.
Maar volgens de Spaanse minister is er bijna sprake van een fusie tussen beiden landen. Zo zouden de Franse en Duitse burgers van de voordelen van beide nationaliteiten kunnen genieten. Ook zouden Parijs en Berlijn hetzelfde burgerlijk rechtssysteem willen invoeren. Met name het familierecht zou identiek worden in beide landen.
De Spaanse minister ziet een positieve evolutie in deze toenadering maar is benieuwd hoe de Duits-Franse band de relatie met de Europese Unie zal beïnvloeden.
Dit staat in de telegraaf. Bron:
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.spaanse.minister.frankrijk.html
quote:Hebben ze dat (samen met Duitsland) niet dan?
Op zondag 15 juni 2003 19:19 schreef Fliepke het volgende:
Fransen
Het komt over als kijk wij hebben europa in ons bezit
quote:Natuurlijk niet
Op zondag 15 juni 2003 19:23 schreef Harro het volgende:
Maar, op deze wijze raken wij wel ons geliefde soft-drugs beleid kwijt!
quote:Maar dat vind nu al plaats.
Op zondag 15 juni 2003 19:27 schreef Harro het volgende:
Ik las in de volkskrant dat door deze nieuwe grondwet van europa andere landen ons zouden kunnen dwingen het beleid aan te passen? Of begrijp ik dat verkeerd?
quote:Technisch gesproken zou het in een heleboel velden kunnen, maar ook alleen technisch. QMV (Qualified Majority Voting) is nog niet toegepast(en zal hoogstwaarschijnlijk) nooit worden ingevoerd (Spanje Polen Portugal enz zijn er op tegen). Maar als het er doorheen komt, dan zou een beslissing met 60 procent worden aangenomen. En dat is in iets van 2009.
Op zondag 15 juni 2003 19:27 schreef Harro het volgende:
Ik las in de volkskrant dat door deze nieuwe grondwet van europa andere landen ons zouden kunnen dwingen het beleid aan te passen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Alleen (helaas) zal het waarschijnlijk nooit gebeuren. En ALS het al gebeurt gaan ze niet hierover beginnen denk voor een aantal andere zaken zijn opgelost.
quote:Haha, ja dat kun je doen. Tot zover hebben we alleen nog maar baat gehad met de EU (afkloppen
Op zondag 15 juni 2003 19:34 schreef Harro het volgende:
Dan kan ik met een gerust hart gaan slapen!
quote:Natuurlijk is dat ook zo, maar het moeilijke is op zoveel mogelijk velden een beleid te vinden dat wordt geaccepteert door alle EU lande, het gaat allemaal heel langzaam, maar het gaat!
Op zondag 15 juni 2003 19:35 schreef lester het volgende:
mja ik theorie lijkt het heel mooi als europa steeds meer als 1 op kan treden en handelen, maar ik ben bang dat het in de praktijk niet werkt omdat europa allemaal evrschillende volken zijn in tegenstelling tot de vs
Toen de EU pas werd opgericht waren er veel mensen die het voor belachelijk verklaarden. Hetzelfde geldt voor het Schengen verdrag (vrij vervoer van goederen mensen en dieren). Schengen werd zelfs zo erg tegengesproken dat het eerst BUITEN de EU moest, en later pas kon het worden toegepst. Dezelfde landen die het tegenspraken maken er nu gebruik van.
Maar zulke mensen zijn nodig, want dan kunnen wij ze elke keer tegenspreken!
quote:Beter een machtsblok gaan vormen met de Amerikanen tegen China
Op zondag 15 juni 2003 19:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:het wordt tijd dat wij als Europa een machtsblok kunnen vormen tegen de Amerikanen.
quote:Tja of met China tegen USA
Op zondag 15 juni 2003 19:55 schreef InnerJoin het volgende:[..]
Beter een machtsblok gaan vormen met de Amerikanen tegen China
quote:Inderdaad.
Op zondag 15 juni 2003 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:
Tja of met China tegen USA
quote:of met China en de USA tegen de Marokkanen.
Op zondag 15 juni 2003 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Tja of met China tegen USA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |