quote:Alleen alle natuurkundigen die er op zich verstand van hebben.
Op donderdag 12 juni 2003 16:22 schreef nEDerland het volgende:
Gelooft iemand dat de oerknal heeft plaatsgevonden?
Dat uit een enorme explosie zo'n geordend heelal is ontstaan waarin planeten voorspelbare banen volgen?
quote:Ik geloof niet in de oerknal, maar dat is persoonlijk...
Dat uit een enorme explosie zo'n geordend heelal is ontstaan waarin planeten voorspelbare banen volgen?
als je een steen langs een planneet gooit, heb je ook kans dat ie in een baan komt... die baan kun je vervolgens berekenen... dus dat vindt ik geen argument..
quote:bron, linkje?
Op donderdag 12 juni 2003 16:23 schreef VivaLaResistance het volgende:
ONEINDIG zeggen ze
quote:Die reactie snap ik niet...
Op donderdag 12 juni 2003 16:23 schreef julekes het volgende:[..]
Alleen alle natuurkundigen die er op zich verstand van hebben.
En ik geloof dat het heelal er altijd al is geweest, en dat tijd zoals wij dat kennen er pas later aan toegevoegd is. Dus er is niet zoiets als: voor het heelal.
quote:Wat vind je er zelf eigenlijk van?
quote:idem dito
Op donderdag 12 juni 2003 16:25 schreef Lucille het volgende:
Ik geloof er wel in ja.
quote:Het lijkt me net zo onwaarschijnlijk als de evolutietheorie.
Op donderdag 12 juni 2003 16:25 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Wat vind je er zelf eigenlijk van?
quote:zelf al een andere logische verklaring in je hoofd?
quote:Wat denk je zelf dan?
quote:En heb je zelf wel een idee wat er dan eventueel anders geweest zou kunnen zijn in de periode dat de mens nog niet bestond?
Op donderdag 12 juni 2003 16:28 schreef nEDerland het volgende:[..]
Het lijkt me net zo onwaarschijnlijk als de evolutietheorie.
quote:Euhm dat hebben die wetenschappers vaak genoeg gezegd, of weet jij mischien waar het ophoudt?
Op donderdag 12 juni 2003 16:24 schreef julekes het volgende:[..]
bron, linkje?
quote:ja
Hoe kunnen dan ooit ellipsbanen zijn ontstaan waarlangs planeten zich bewegen?
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:28 schreef nEDerland het volgende:[..]
Het lijkt me net zo onwaarschijnlijk als de evolutietheorie.
Om meer te weten te komen over ons Heelal verwijs ik je naar de DVD van SPACE (met Sam Neil).
Er goed visueel weergegeven hoe het heelal ontstaan is, en waarom er planeten zijn.
quote:Gravitatiekracht. Massa trekt andere massa aan.
Op donderdag 12 juni 2003 16:31 schreef nEDerland het volgende:Hoe kunnen dan ooit ellipsbanen zijn ontstaan waarlangs planeten zich bewegen?
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 12-06-2003 16:33]
quote:Stel je het volgende voor...
Op donderdag 12 juni 2003 16:31 schreef nEDerland het volgende:
Als ik een beetje logisch nadenk, dan denk ik:
oerknal, hmm, okee... dus vanuit 1 punt knalt allemaal materie naar 'buiten'. Het lijkt me zo bezien dat deze materie 1 richting hebben meegekregen uit deze knal. Dus dat deze materie in alle richtingen zich rechtlijnig voortplant.Hoe kunnen dan ooit ellipsbanen zijn ontstaan waarlangs planeten zich bewegen?
Zo werkt het ook bij banen van hemellichamen.
quote:Ja, je kunt toch uit de auto springen?
Op donderdag 12 juni 2003 16:34 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Stel je het volgende voor...
Je rijdt in een auto over de snelweg met 180KM per uur....
Kan jij dan (je lichaam) terwijl je in de auto zit ook andere richtingen op bewegen dan de richting waar de auto heenrijdt?Zo werkt het ook bij banen van hemellichamen.
quote:Er zijn 2 mogelijkheden, of het heelal is ooit ontstaan, of het heelal bestaat al oneindig lang. Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk als je bedenkt dat er nog steeds sterren zijn die branden. Als het heelal echt oneindig oud was, dan zou er geen brandstof meer over zijn voor de sterren. Hubble heeft trouwens ook aangetoond met behulp van het Doppler effect dat het heelal steeds groter wordt (waardoor het dus ooit kleiner moet zijn geweest). Bovendien zou een statisch heelal dat al oneindig lang door straling van sterren wordt verwarmd ook ontzettend warm moeten zijn.
Er is dus een oerknal geweest. Het heeft overigens geen zin om te vragen wat er voor de oerknal was omdat de oerknal voor ons het begin van de tijd en ruimte was. Voor de oerknal heeft dus totaal geen betekenis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |