quote:Dus omdat het logischer klinkt dan 'onzin' geloof je erin?
Op donderdag 12 juni 2003 14:23 schreef ijsvries het volgende:
het klinkt logischer dan de redenatie van het ontstaan van het heelal.
uit niets ontstaat iets.
quote:Mag ik vragen wat voor argumenten je daar voor hebt?
Op donderdag 12 juni 2003 14:22 schreef nEDerland het volgende:
Terwijl je weet dat er geen zak van klopt. Tenminste het verhaal van dat uit een oerorganisme alle soorten dieren en planten zijn ontstaan.
quote:nee, omdat er veel bewijs voor is dat de evolutietheorie klopt.
Op donderdag 12 juni 2003 14:25 schreef nEDerland het volgende:[..]
Dus omdat het logischer klinkt dan 'onzin' geloof je erin?
If 50.000.000 say a foolish thing, it's still a foolish thing.
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 14:25 schreef Bio het volgende:[..]
Mag ik vragen wat voor argumenten je daar voor hebt?
quote:Mag ik vragen of je bewijs hebt voor de evolutietheorie? En dan met name voor het belangrijkste onderdeel ervan: het ontstaan van alle soorten uit 1 oerorganisme.
Op donderdag 12 juni 2003 14:25 schreef Bio het volgende:[..]
Mag ik vragen wat voor argumenten je daar voor hebt?
Zonder iemand voor het hoofd te stoten, wil ik graag zeggen dat om dezelfde reden het moeilijk is voor mij om te geloven dat een 'god' allerlei dingen heeft gemaakt.....(overigens kan ik hierbij zeggen dat deze figuur volgens de bijbel niet iets uit NIETS heeft gemaakt - want de aarde bestond bijv. al......)...
quote:dan is nu de grote vraag: Wie heeft wel iets uit niets gemaakt?
Op donderdag 12 juni 2003 14:31 schreef avdbree het volgende:
Ik was er zelf niet bij, dus kan er moeilijk een mening over vormen.Zonder iemand voor het hoofd te stoten, wil ik graag zeggen dat om dezelfde reden het moeilijk is voor mij om te geloven dat een 'god' allerlei dingen heeft gemaakt.....(overigens kan ik hierbij zeggen dat deze figuur volgens de bijbel niet iets uit NIETS heeft gemaakt - want de aarde bestond bijv. al......)...
quote:Geloof je ook dat alles soorten uit één oerorganisme zijn geëvolueerd?
Op donderdag 12 juni 2003 14:29 schreef Lucille het volgende:
Op dit moment geloof ik meer elementen uit de evolutie theorie dan het verhaaltje dat iemand door een hoger organisme werd gecreerd en dat zijn vrouw werd gemaakt van een rib van de man in kwestie.
Al met al zijn over het ontstaan van ons bestaan nog maar weinig bewijzen geleverd. Meestal wordt dit argument teniet gedaan met het cola argument als er prik in heeft gezeten kun je het later ook niet meer aantonen maar dat is natuurlijk geen argument om aan te tonen of er ooit prik in heeft gezeten.
maar dit is wel boeiende materie ik raad je aan om boeken als "darwins black box" (tegen) en " the blind watch maker" (voor) te lezen en boeken die deze weer beargumenteren
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 12-06-2003 14:34]
quote:1 oerorganisme is misschien moeilijk te bewijzen, maar het is geen onlogische theorie als je ziet hoe steeds meer diersoorten met elkaar kunen worden verbonden op genetisch gebied.
Op donderdag 12 juni 2003 14:30 schreef nEDerland het volgende:[..]
Mag ik vragen of je bewijs hebt voor de evolutietheorie? En dan met name voor het belangrijkste onderdeel ervan: het ontstaan van alle soorten uit 1 oerorganisme.
quote:dat is een domme uitspraak . .. want de waarheid is nog lang niet bekend. ..
Terwijl je weet dat er geen zak van klopt
quote:ik zal mijn vraag maar ff herhalen, nEDerland, waar geloof jij dan in?
Op donderdag 12 juni 2003 14:33 schreef nEDerland het volgende:[..]
Geloof je ook dat alles soorten uit één oerorganisme zijn geëvolueerd?
Daar is namelijk nog nooit bewijs voor geleverd. Sinds dat mensen konden schrijven niet. En daarvoor (via fossielen) ook niet.
voor het geval dat je antwoord God is, vind je het dan wel logisch dat het universum door god is geschapen? Heb je er anders ook bewijs voor?
quote:Precies.....
Op donderdag 12 juni 2003 14:35 schreef HeyFreak het volgende:[..]
ik zal mijn vraag maar ff herhalen, nEDerland, waar geloof jij dan in?
voor het geval dat je antwoord God is, vind je het dan wel logisch dat het universum door god is geschapen? Heb je er anders ook bewijs voor?
Evolutie theorie klinkt een stuk logischer dan het heele GOD verhaal &
quote:Maakt het uit waar ik in geloof?
Op donderdag 12 juni 2003 14:35 schreef HeyFreak het volgende:[..]
ik zal mijn vraag maar ff herhalen, nEDerland, waar geloof jij dan in?
Geloof je ook dat alles soorten uit één oerorganisme zijn geëvolueerd?
Daar is namelijk nog nooit bewijs voor geleverd. Sinds dat mensen konden schrijven niet. En daarvoor (via fossielen) ook niet.
quote:Dat is inderdaad een beetje de reden waarom ik er eigenlijk ook in geloof ... of in ieder geval denk dat het iets gelijkaardigs is geweest.
Op donderdag 12 juni 2003 14:34 schreef paladin het volgende:
Het is het meest aannemelijke alternatief tussen alle mogelijkheden?
Het is via test in ieder geval bewezen dat je uit de combinatie van een aantal elementen leven kan doen ontstaan geloof ik? Ik moet m'n oude biologieboek daarvoor alleen even door gaan snuffelen ben ik bang...
en dus feitelijk ook geen wetenschap meer is, maar een religie
quote:Dus omdat iets logischer klinkt dan iets anders geloof je er maar in. Bij gebrek aan alternatief misschien?
Op donderdag 12 juni 2003 14:38 schreef Makster het volgende:[..]
Precies.....
Evolutie theorie klinkt een stuk logischer dan het heele GOD verhaal
&
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |