Het is Slarioux en mij opgevallen dat de laatste tijd steeds vaker posts in DIG worden gedaan die kant noch wal raken. Iemand heeft bijvoorbeeld een probleem met het opstarten van een programma en meteen zie je daarna posts met commentaar als format c:.
Of iemand heeft een probleem met Windows en binnen 10 tellen staat er weer installeer Linux. Met als volgende reactie iemand die gelijk zegt Linux
Dit soort gedrag stoort ons mateloos. DIG is een helpdesk en informatie forum, waarbij mensen elkaar helpen en informeren. Off-topic gelul werkt alleen als stoorzender, het voegt niets toe aan de discussie. Sterker nog, het laat alleen je eigen onkunde zien op het gebied van computers. Geeft niet dat je ergens geen verstand van hebt, maar hou dan gewoon je mond. Hou de schijn op bij je vriendjes en familieleden dat je het allemaal snapt, maar laat DIG alsjeblieft verschoont van deze lompe reacties.
Dit mag misschien wat bot klinken, maar ondanks het feit dat we bewust niet zo hard-core willen zijn als GoT en ook de simpele vragen willen beantwoorden, is het noemen van domme antwoorden niet gewenst. Ik hoop dat je snapt wat wij bedoelen.
Slarioux & Lucille
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 11-06-2003 21:23]
quote:Hij is bewust niet sticky gemaakt om hier de discussie te laten plaatsvinden. Het gaat om bewustwording, dat mensen er over praten en dat dan bij sommigen het muntje zal vallen.
Op woensdag 11 juni 2003 19:21 schreef DJKoster het volgende:
Mee eens
iets zegt me dat dit topic sticky moet zijn?
quote:Mochten er opmerkingen of vragen zijn, ik ben er!
Op woensdag 11 juni 2003 19:25 schreef Lucille het volgende:
Ik krijg binnen 5 minuten visite dus mij zie je ff niet.
Maar praat hier maar vrolijk verder over dit onderwerp.
Tot vanavond / morgen Lucille
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 11-06-2003 19:27]
quote:Tenk joe.
Op woensdag 11 juni 2003 19:26 schreef Slarioux het volgende:[..]
Mochten er opmerkingen of vragen zijn, ik ben er!*D
Tot vanavond / morgen Lucille
quote:hoe kan dat nou??
Op woensdag 11 juni 2003 19:25 schreef Lucille het volgende:
Ik krijg binnen 5 minuten visite dus mij zie je ff niet.
Dit soort reacties lijk grappig en heeeel soms zijn ze het ook, maar DIG is erg informatief. OvjL is misschien meer geschikt
Een orgineel grapje op z'n tijd als antwoord moet kunnen vind ik, maar niet altijd dezelfde. Het moet wel grappig blijven.
quote:maak dan even een tweede topic aan, en maak die sticky.
Op woensdag 11 juni 2003 19:24 schreef Lucille het volgende:[..]
Hij is bewust niet sticky gemaakt om hier de discussie te laten plaatsvinden. Het gaat om bewustwording, dat mensen er over praten en dat dan bij sommigen het muntje zal vallen.
quote:Dat hangt nogal van het topic af. Soms is de topicstarter erbij gebaat, soms inderdaad niet. Maar als format C: nuttig is, ben je daar toch allang achter, en heeft een topic niet veel zin meer.
Op woensdag 11 juni 2003 19:38 schreef ArmaniMania het volgende:
Dan moeten ze ook geen reacties meer geven zoals google
quote:kom nou...
Op woensdag 11 juni 2003 19:38 schreef ArmaniMania het volgende:
Dan moeten ze ook geen reacties meer geven zoals google
Als iemand iets vraagt waar ik na 2 seconden google'en een tigtigtal sites over kan vinden, krijgt diegene mooi "google" te horen.
Ook als er in een topic een of ander programma wordt aangeraden (irfanview, bijvoorbeeld) en er is een kneus die in no-time om 'n directe link vraagt, krijgt 'ie ook te horen dat 'ie maar moet google'en. En volkomen terecht.
Minstens een kwart van de reacties in DIG zijn dat soort! Meestal geen goede oplossingen en totaal offtopic.
Conclusie: Gewoon die posts deleten
En over de Win vs Linux vs Apple en de MSN vs Trillian vs ICQ discussies: Iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeuren en zijn/haar eigen redenen om voor een bepaald programma/OS/computer te gaan, denk namelijk neit dat het bijvoorbeeld nuttig is als een gemiddelde PC gebruiker Linux gaat installeren...
En oh jah, mocht ik bijvoorbeeld zo'n nutteloze post plaatsen omda tik in een flauwe bui ben oid, delete em gerust
"Gebruik Notepad en leer HTML uit je hoofd." (met allerlei links naar HTML cursussen erbij)
Als iemand een vraag stelt over het gebruik van een WYSYWIG website programma zoals Frontpage of Dreamweaver.....
Als de TS had willen vragen hoe een bepaalde HTML tag in elkaar zit had ie DAT wel gevraagd.
doe eerst zelf een beetje moeite om je probleem op te lossen, voordat je hier komt vragen. gister (geloof ik) was er een topic over hoe je in html de background van een html pagina in moet stellen. lijkt me niet iets dat je zelf niet uit zou kunnen vinden..
verder vind ik het eigenlijk wel meevallen met het off-topic gebeuren en haal ik hier altijd wel goede info vandaan en probeer ook mijn steentje bij te dragen aan het geheel.
quote:die worden hier nauwelijks geplaatst dus stel je niet aan...
Op woensdag 11 juni 2003 20:47 schreef maartena het volgende:
Nog een typische Tweaker reactie waar ik me dood aan erger:"Gebruik Notepad en leer HTML uit je hoofd." (met allerlei links naar HTML cursussen erbij)
Als iemand een vraag stelt over het gebruik van een WYSYWIG website programma zoals Frontpage of Dreamweaver.....
Als de TS had willen vragen hoe een bepaalde HTML tag in elkaar zit had ie DAT wel gevraagd.
verder kan ik volledig inkomen met wat lucille zojuist gepost heeft
quote:Klopt, ze komen nog weleens voor maar wat Lucille noemt is toch de grootste ergernis, laten we op dat onderwerp blijven
Op woensdag 11 juni 2003 20:47 schreef maartena het volgende:
Nog een typische Tweaker reactie waar ik me dood aan erger:"Gebruik Notepad en leer HTML uit je hoofd." (met allerlei links naar HTML cursussen erbij)
Vergeet deze niet:
"Ik zoek skins voor winamp3"
Antwoord "Winamp3 is kut en vreet veel resources"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |