abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11024214
Ik ga dit jaar op vakantie naar turkije en neem mijn vrien dien en twee vrienden mee.
Nu hoor ik op de radio en tv dat het verstandig is om je te laten in-enten tegen Herpatiettus (hoe je het ook schrijft) enzo maar is dit nodig?
Ik ben als de doods voor die k*tnaalden en dat is ook de reden dat ik niet naar egypte ga (waar we eerst heen wilden).

Wie is er net terug uit turkije en kan me ff vertellen of diegene ook inge-ent was?

en kun je daar in turkije ook met euro's betalen (heb ik gehoord van een vriend (zijn vriend is net terug (niet inge-ent) en kon er achteraf met euro's betalen)) wat dus vet makkelijk is

Ik denk niet dat ik me in laat enten want het zijn nog meerdere spuiten ook maar iedereen raad het me wel aan kost ook nogges ca. 70 euro!!! (afzetters)

pi_11024321
Je betaald nog in turkse pond/lira kijk mar op teletekst 543

Een inenting.. ik denk als je een feester bent ja
maar als je als normale toerist gaat nee

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 11 juni 2003 @ 02:07:19 #3
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_11024338
Waar in Turkije ga je naartoe? Ga je naar een toeristische plaats dan is inenten niet nodig, ik ga dit jaar voor de elfde keer (jawel) naar Turkije op zomervakantie en heb er nog nooit iets aan overgehouden.

Ga je daarentegen het binnenland in, dan is inenten misschien wel verstandig. Dus, toeristische plaatsen kun je als veilig beschouwen, ga je erop uit, de wind volgend en meer van die romantische spreuken, dan is inenten het overwegen waard. Check dit even met je reisbureau en je huisarts.

Je kunt in Turkije inderdaad met euro's betalen, dat hebben ze zelfs veel en veel liever aangezien hun eigen munt (de Turkse lire) ieder jaar (een stuk!) minder waard wordt. Euro's bewaren ze zo lang mogelijk en krijgen dan dus meer lires voor hun euro. Betaal je met euro's, dan kun je vaak dus nog een extra korting regelen. (Eerst prijs in lire vragen, daarna vragen of je korting krijgt als je met euro's betaalt).

Let wel, je kunt niet overal betalen met euro's. In de meeste grote winkels wel, maar in kleine 'markets' vaak niet (en is het ook niet de moeite waard als je niet veel koopt).

Ik ga 13 juli naar Marmaris (voor mij blijft dat het leukste stukje Turkije), misschien tot dan?

quote:
Op woensdag 11 juni 2003 02:04 schreef -CRASH- het volgende:
Je betaald nog in turkse pond/lira kijk mar op teletekst 543

Een inenting.. ik denk als je een feester bent ja
maar als je als normale toerist gaat nee

De Turkse pond bestaat niet.

Wat versta jij onder feesten?! Ik ga als ik op vakantie ben iedere avond uit, nooit last van iets gehad, al elf jaar niet.

pi_11024372
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 02:07 schreef TripleM het volgende:
Waar in Turkije ga je naartoe? Ga je naar een toeristische plaats dan is inenten niet nodig, ik ga dit jaar voor de elfde keer (jawel) naar Turkije op zomervakantie en heb er nog nooit iets aan overgehouden.

Ga je daarentegen het binnenland in, dan is inenten misschien wel verstandig. Dus, toeristische plaatsen kun je als veilig beschouwen, ga je erop uit, de wind volgend en meer van die romantische spreuken, dan is inenten het overwegen waard. Check dit even met je reisbureau en je huisarts.

Je kunt in Turkije inderdaad met euro's betalen, dat hebben ze zelfs veel en veel liever aangezien hun eigen munt (de Turkse lire) ieder jaar (een stuk!) minder waard wordt. Euro's bewaren ze zo lang mogelijk en krijgen dan dus meer lires voor hun euro. Betaal je met euro's, dan kun je vaak dus nog een extra korting regelen. (Eerst prijs in lire vragen, daarna vragen of je korting krijgt als je met euro's betaalt).

Let wel, je kunt niet overal betalen met euro's. In de meeste grote winkels wel, maar in kleine 'markets' vaak niet (en is het ook niet de moeite waard als je niet veel koopt).

Ik ga 13 juli naar Marmaris (voor mij blijft dat het leukste stukje Turkije), misschien tot dan?
[..]

De Turkse pond bestaat niet.

Wat versta jij onder feesten?! Ik ga als ik op vakantie ben iedere avond uit, nooit last van iets gehad, al elf jaar niet.

hehe koel ik ga naar marmaris van 15 t/m 22 juli en zit dan in hotel Halici I misschien kom ik je wel tegen lol
ennu ik laat me dus nu helemaal niet meer enten en neem voldoende euro's mee
Ik ben wel een feestbeest (af en toe )
  woensdag 11 juni 2003 @ 02:14:41 #5
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_11024390
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 02:12 schreef tubster het volgende:
hehe koel ik ga naar marmaris van 15 t/m 22 juli en zit dan in hotel Halici I misschien kom ik je wel tegen lol
ennu ik laat me dus nu helemaal niet meer enten en neem voldoende euro's mee
Ik ben wel een feestbeest (af en toe )
Ik zat vorig jaar in Halici, maar niet in het hotelgedeelte (ik zat in het appartement). Je hebt twee Halici's, één wat meer van het centrum af (tegen een berg op) en één wat meer aan de centrumkant. Dit jaar zit ik in hotel Kalemci (voor het eerst in een hotel, als dat maar wat wordt ).

Contant geld meenemen is inderdaad aan te raden. Wel goed bewaken uiteraard, maar zeker als je sieraden of kleding wil kopen zijn euro's het beste betaalmiddel.

Staptips hebben? Ik hoor het wel. Eerst slapen.

woensdag 11 juni 2003 @ 02:21:02 #6
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11024431
Ik zat ook in Marmaris vorig jaar en heb geen prikkie gehaald. Vond het te duur, waren toch al te laat en het was een gewone touristische plaats. Heeft ons weer 2 keer de prijs van een prikkie gescheeld
pi_11024462
en wat zijn jullie per dag ongeveer kwijt daaro ik ga twee weken en heb alleen ontbijt erbij geboekt. (heb gehoord dat je er erg lekker en goedkoop kon eten) Dit was tenminste 6 jaar terug wel zo
  woensdag 11 juni 2003 @ 02:30:07 #8
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11024486
De prijzen in Marmaris zijn te vergelijken met hier. Een biertje of fris koste rond de 1.50 euro. Ook de supermarkt was qua prijs ongeveer gelijk. Wel konden we voor 4.50 euro een heel menu krijgen (overal) met een heerlijke biefstuk, groenten, glas thee en een soort pizzabodem met kruidenboter en ranzige friet.
Ook met excursies moet je weten waar je moet zijn, omdat er nogal veel verschil inzit. Via een reisbureau kost het veel meer, maar kom je op dezelfde boot terecht dan iemand die het in een kiosk boekt
pi_11024519
ik ken jou icoon van tweakers ken dat?
  woensdag 11 juni 2003 @ 02:48:54 #10
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11024598
nah
  woensdag 11 juni 2003 @ 07:35:37 #11
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11025019
[Vaccinaties.] Turkije.
Marmaris 2003
Deze topics hebben we al en die gaan over het zelfde onderwerp.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')