abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10949972
Mijn vriend heeft een detacheringscontract en ik studeer en krijg studiefinanciering. Is het mogelijk hiermee een hypotheek ergens los te peuteren?
pi_10950158
Voor zover ik weet niet...
Helaas, anders had ik nu inmiddels ook in een koophuisje gezeten...
sub/
  zaterdag 7 juni 2003 @ 16:45:57 #3
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_10950453
Als je van je werkgever een intentieverklaring kunt krijgen dat hij jouw ook na het aflopen van het tijdelijke contract in dienst wil houden, dan kun je gewoon hypotheek krijgen.
  zaterdag 7 juni 2003 @ 16:49:12 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_10950512
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 16:45 schreef Keijs het volgende:
Als je van je werkgever een intentieverklaring kunt krijgen dat hij jouw ook na het aflopen van het tijdelijke contract in dienst wil houden, dan kun je gewoon hypotheek krijgen.
met intentieverklaring zou het moeten lukken
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_10950671
en is de hypotheek afhankelijk van het aantal contracturen? Hij werkt namelijk 28 u/w bij de bank.
pi_10950711
Idd afhankelijk van het garantieloon. Dus als hij 40 u/wk werkt, maar een contract heeft van 28 u/wk gaan ze volgens mij uit van het loon bij 28 uren.
*houdt van Nexhil*
pi_10950745
Nee, je hypotheek is afhankelijk van het jaarinkomen. En daarbij tellen ze vaak ook jouw stufie. Sommige banken tellen het inkomen van de vrouw, onder de 35, maar voor de helft mee.
Je kunt op veel sites (bv rabobank) je hypotheek die je kunt krijgen berekenen. Maar bij ons kwam die wel laag uit. Terwijl we bij een andere hypotheekverstrekker veel meer konden lenen.
pi_10950842
dus Studiefinanciering (uitwonend + lening) wordt NIET meegerekend als inkomen? En mijn bijbaantje van 20 uur p/w, via uitzendbureau?
pi_10951160
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 17:13 schreef Tracey het volgende:
dus Studiefinanciering (uitwonend + lening) wordt NIET meegerekend als inkomen? En mijn bijbaantje van 20 uur p/w, via uitzendbureau?
Jawel, stufie wordt wél meegerekend, zoals ik zei. Lening weet ik niet. En het bijbaantje wordt alleen meegerekend als je via het uitzendbureau een detacheringscontract hebt.
pi_10952795
iemand hier ervaring mee dan? Zo ja, bij welke hypotheekadviseur heb je toen een lening kunnen regelen met bovenstaande constructie? En wat zijn de addertjes onder het gras?
  zaterdag 7 juni 2003 @ 22:45:58 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10955692
wij hebben laatst een huis gekocht. Mijn vriend werkt wel fulltime (vast contract enzo), maar ik werk via het uitzendbureau. Mijn inkomen werd wel meegenomen, maar dan het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar.
Ik heb hier een kopietje liggen uit iets met betrekking tot de Nationale hypotheek garantie:
quote:
11.2 Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd

Het inkomen uit een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan voor de gehele looptijd van de lening in de toetsing worden betrokken, indien een verklaring van de werkgever wordt overlegd van de volgende strekking:
"Bij gelijkblijvend functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden wordt de arbeidsoverenkomst voor bepaalde tijd bij beëndiging daarvan opgevolgd door een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd".

In de overige gevallen (behoudens norm 11.3) kan het inkomen uit en arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd uitsluitend worden meegenomen voor de duur van de resterende looptijd van de desbetreffende arbeidovereenkomst, gerekend vanaf het moment van offreren van de lening. Voor de resterende looptijd van de lening wordt uitgegaan van het sociaal minimum (=huidige bijstandsuitkering) waarop recht bestaat voor het desbetreffende huishouden.

11.3 Flexibele arbeidsrelaties

Indien inkomen wordt genoten uit een flexibele arbeidsrelatie, zoals seizoenswerk, uitzendwerk, werk als oproep- of invalkracht of werk op basis van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd waarbij geen verklaring overeenkomstig norm 11.2 wordt afgegeven, wordt het toetsinkomen vastgesteld op basis van de afgelopen 3 kalenderjaren. Voorts dient een werkgeversverklaring te worden overlegd waaruit blijkt dat inkomen wordt genoten uit een (flexibele) arbeidsrelatie. Als toetsinkomen wordt dan gehanteerd het gemiddelde jaarinkomen van de afgelopen 3 kalenderjaren, op basis van de jaaropgaven van het loon voor de loonbelasting en de jaaropgaven van loonvervangende uitkeringen, tot maximaal het jaarinkomenvan het laatste kalenderjaar. Het aldus berekende inkomen kan voor de gehele looptijd van de lening van de toetsing worden betrokken.

Er staat dus niks over stufi, maar ik heb dan ook maar 1 blz. van dat boek. Wellicht dat het op de volgende blz staat.
Ik zou gewoon een afspraak maken met bijvoorbeeld De Hypotheker. Daar heb ik hele goede ervaringen mee

Veel succes!

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 8 juni 2003 @ 00:12:47 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_10956986
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 19:27 schreef Tracey het volgende:
En wat zijn de addertjes onder het gras?
Ga je naar een beetje een bank (Rabo, Ing, Postbank oid) en je krijgt géén hypo, dan weet je ongeveer hoe je ervoor staat (je inkomen is te laag, het risico te groot en daarom wil de bank het niet met je aan). Ga je naar zogenoemde 'onafhankelijke' hypo-mensen, dan is er best een kans dat je tóch een hypo losgepeuterd krijgt.

De adder onder het gras: het risico is (te) groot. Nog een addertje: de lage rentes (lager dan bijvoorbeeld Rabo, Ing en Postbank) waarmee wordt geadverteerd zijn veelal variabel en gelden alleen voor het eerste jaar. Nog een addertje: de maandlasten zijn wellicht lager, maar de vraag is hoe dat komt. Een 'onafhankelijke' heeft een vriend van mij (getrouwd, 2 jonge kinderen) een hypo aangeboden zonder ook maar een enkele vorm van verzekering (oftewel: als hij komt te overlijden, staan vrouw en kinders binnen een maand op straat). Allemaal dingen waar je naar moet kijken...

Succes

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 8 juni 2003 @ 00:42:18 #13
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_10957405
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 17:13 schreef Tracey het volgende:
Met een lening en studiebeurs daar kan je geen huis van kopen en btw een hypo krijg je niet ,bij een normale bank ,als je geen contract hebt (en die verklaring is toch een bewijs dat je een vaste baan krijgt?)

Je kan wel geld aan als je vriend genoeg verdient gaan ze uit van alleen zijn salaris er zijn instanties die tot 9 keer je bruto jaarinkomen aan hypo geven,maar dan heb je geen zekerheid mocht hij te komen overlijden dan hebben zijn ouders recht op het huis enzo....

Ik zou ook ff naar de hypotheker(of een andere onafhankelijke hypotheekverstrekker) gaan en informatie gaan halen ...want pas op ze naaien je zo een oor aan met die mooie praatjes...

EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
pi_10957484
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 22:45 schreef LadyS het volgende:
ik werk via het uitzendbureau. Mijn inkomen werd wel meegenomen, maar dan het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar.
Dat is de gangbare praktijk. De ene bank is daar wat makkelijker in dan de andere. De mijne (Rabo) staat bekend om z'n 'vriendelijkheid' tav mensen met tijdelijke contracten.
pi_10957600
Los van de vraag of het kan zou ik mezelf eens achter de oren krabben of je dit ook wel echt wilt. Wat zijn de gevolgen als je vriend zijn baan kwijt raakt, jij na je studie moeilijk aan het werk kunt komen, de huizenprijzen gekelderd zijn en je zit met een maximale hypotheek? Een zwart scenario, maar in deze tijden niet meer zo heel onwaarschijnlijk.
pi_11008330
quote:
Op zondag 8 juni 2003 00:56 schreef k_man het volgende:
Los van de vraag of het kan zou ik mezelf eens achter de oren krabben of je dit ook wel echt wilt. Wat zijn de gevolgen als je vriend zijn baan kwijt raakt, jij na je studie moeilijk aan het werk kunt komen, de huizenprijzen gekelderd zijn en je zit met een maximale hypotheek? Een zwart scenario, maar in deze tijden niet meer zo heel onwaarschijnlijk.
hier ben ik het mee eens.
Je diep in de schulden steken lijkt me niet echt een verstandig plan.
Dan maar geen koophuis!
pi_11070056
mijn vriend heeft een detacheringscontract bij een (bekend) uitzendbureau en zij konden een intentieverklaring afgeven als het nodig is een hypotheek aan te vragen. Dit doen ze omdat hij reeds afgestudeerd is aan de HBO.

Wat mijn situatie betreft, ik wil een deel van mijn stufi afdragen aan de huur (wat ik zowieso toch al moet doen als ik op kamers zou gaan...) dus dit betekent extra zekerheid. Daarnaast heb ik nog een bijbaantje van 16u per week.

Om antwoord te geven op de opmerking: 'dan maar geen koophuis' kan ik het volgende zeggen:
In de randstad valt het niet echt mee om een appartement van circa 500 euro te vinden, dus wat blijft er over?

donderdag 12 juni 2003 @ 23:18:44 #18
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_11073478
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 21:16 schreef Tracey het volgende:
In de randstad valt het niet echt mee om een appartement van circa 500 euro te vinden, dus wat blijft er over?
Nou, huurwoningen zat hoor, en al vanaf 250 euro. Dat dat waarschijnlijk niet de huurwoning is waar jij in wilt wonen is wat anders, maar ik zie huurhuizen zat leegstaan in de Randstad.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 10:19:51 #19
13851 overhyped
Stop the hype
pi_11079522
Rdev, maar dan moet je alsnog 20000 jaar inschrijvduur hebben... Of in het getto wonen.
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  vrijdag 13 juni 2003 @ 14:32:51 #20
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_11086347
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 10:19 schreef overhyped het volgende:
Rdev, maar dan moet je alsnog 20000 jaar inschrijvduur hebben... Of in het getto wonen.
Nee hoor, hier regio Rotterdam geen probleem. Begin op http://www.wonen.rotterdam.nl/huren/ en kijk direct in het aanbod http://www.woonnet-rijnmond.nl/ en je ziet met bovengrens 250 euro zo 2 appartementjes en 1 eengezinswoning. Zo te betrekken.

[edit]
Tja, het zijn niet de woningen waar je in wilt wonen, maar dat is prioriteiten stellen he? Of wel een woning in een mindere buurt, of geen of een dure woning. Ik bedoelde maar, als je iets wilt is er wel degelijk iets te vinden.
[/edit]

There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_11093009
Bedankt voor de info, maar ik sta al geruime tijd ingeschreven bij woonnet-rijnmond. Ik bel ze regelmatig en reageer ook via internet. Je komt alleen nooit hoger dan positie 200.
Ik weet niet hoe lang je ingeschreven staat, maar voor iemand die <3jr ingeschreven staat, is het vechten voor een woning in Rotterdam, ongeacht of het in Spangen is of niet.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 21:44:49 #22
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_11096013
Duurt het in de randstadt echt zo lang voor je daadwerkelijk voor een huurwoning in aanmerking komt

Mijn broer staat nog geen halfjaar ingeschreven en kreeg vorige week zijn eerste aanbieding al van WBG (Woningvereniging Born Grevenbicht). FYI, WBG ligt in de voormalige gemeente Born, nu onderdeel van Sittard-Geleen

Ik daarintegen moet met mijn 1,3 jaar inschrijving mijn eerste aanbieding nog krijgen

ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_11096041
www.dehypotheker.nl

Hier vind je info erover.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_11096161
zelfs met 2 full-time salarissen is het lastig om een huis te kopen.

Succes.

pi_11096209
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 21:44 schreef JaJoah het volgende:
Duurt het in de randstadt echt zo lang voor je daadwerkelijk voor een huurwoning in aanmerking komt
Yep. Voor steden als Amsterdam en Utrecht is een wachttijd van 8-12 jaar gemiddeld heel normaal, of je zou tot één van de groepen moeten behoren die voorrang krijgen zoals 65+ers en mensen met een medische indicatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')