abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10939725
Beste muzikanten, ik speel al zo een tien jaar piano. ik vind gitaar echter ook wel een erg mooi instrument (heb nu een akoustische en een elektrische) en ik oefen heel erg veel ! (nou ik vind 1.5 uur per dag wel veel) lekker vingeroefeningen voor mezelf bedenken enzo en zoveel mogelijk proberen uit te vissen.
ik kan al een beetje dingen spelen enz

nu is mijn vraag
is gitaar uit een boekje te leren? of is een leraar echt een must? les is een beetje duur vind ik (ben een arme student). Zo ja welk boekje raden jullie aan?

groetjes thomas

vrijdag 6 juni 2003 @ 22:17:39 #2
46074 Nyk
Spaescaek
pi_10939995
Basketbal en piano spelen? Beetje rare combinatie
  vrijdag 6 juni 2003 @ 22:17:45 #3
38926 Napalmmm
Ondertitel:
pi_10939998
Dat zou ik nou ook wel eens willen weten...d'r wordt alleen niet echt gereageerd
quote:
Basketbal en piano spelen? Beetje rare combinatie
Wat lul jij nou weer?
Signature:
Max. 4 regels
pi_10940022
heeej ik heb precies hetzelfde...ook eerst piano gespeeld en nu akoustische en electrische gitaar. Heb beste is natuurlijk een leraar. Maar omdat je al een goede muziekale basis hebt (van het piano spelen ) kun je eigenlijk best ook zelf aan de slag. Het makkelijkste is om je een boekje te halen met alle akkoorden schema's erin. Daarna kun je verder met vingeroefeningen. Gewoon je lokale guitarshop binnenlopen en ff vragen. de basisboekjes zijn meestal hetzelfde, daarna kun je kijken wat voorn soort mouziek je wilt gaan spelen

vrijdag 6 juni 2003 @ 22:21:17 #5
46074 Nyk
Spaescaek
pi_10940045
quote:
Wat lul jij nou weer?
Misschien moet je even een bezoekje aan zijn profiel nemen.
pi_10940154
Ja wel eens een bal hard op me vingers gehad waardoor ik even niet goed piano kon spelen, maar nog bijna nooit gebeurd dus (basketbal al 6 jaar)

maar dat terzijde

Ik speel inderdaad al veel akkoordenschema's enzo en weet al een aantal vormpjes voor toonladders enzo (ja gitaarspelen bestaat in mijn visie uit vormpjes ) maar ik weet niet of je uit een boekje creatieve tips enzo kan halen... Het piano spelen helpt heel erg, ik kan kennis van piano naar gitaar transponeren zeg maar.

de tip van de muziekwinkel binnenlopen is idd een goeie, thanks robertjuuh.
Een leraar is natuurlijk het beste.. dat zal idd wel zo zijn

iemand anders nog tips?

vrijdag 6 juni 2003 @ 22:27:15 #7
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10940174
Gitaar leren zonder gitaarleraar

Geef deze maar een schop, staan al behoorlijk wat tips in.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')