Ik ga morgen voor een krappe 2 weken naar een plaats in de buurt van Chicago ivm met mijn stage. Er zijn natuurlijk wel enkele dagen/dagdelen waarop wat anders gedaan kan worden. Ik ben er van de zomer ook al geweest, maar aangezien het toen mooi weer was heb ik veel na werk rond het zwembad gehangen, iets wat nu niet zal gaan omdat de temperatuur er ongeveer rond het vriespunt is.
Ik heb toen wel een dagje Chicago gedaan (sears tower/navy pier dat soort dingen), dus ik ben meer benieuwd naar specifieke attracties of plaatsen in de buurt waar je naartoe kunt (in één dag heen en weer, dus niet bv de Niagara Falls).
Heeft iemand een leuke tip???
Chicago ben ik zelf te kort geweest om er veel van te zien, maar durf te wedden dat daar ook nog genoeg te beleven valt... afrader schijnt trouwens de house of blouse te zijn Ben d'r zelf echter niet in geweest, dus kan niet uit eigen ervaring spreken.
Misschien kan je via hier wat info opdoen? Link van City of Chicago.. kijk es bij exploring chicago of festivals of zo.
[edit]link toegevoegd[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door HellSpawn op 12-02-2001 15:38]
http://www.bluechicago.com voor adressen.
Bijna elke avond live muziek, erg leuk.
Verder de standaard dingen: Shedd Aquarium (leuk niet spectaculair), Field Museum (leuke dino's), Sears Tower.
Indianapolis - racetrack waar de Indy500 altijd gereden wordt. Klein museum bij met een hele zooi raceauto's (ook van Luyendijk en Villeneuve).
Maar ik bedoelde meer bezienswaardigheden of tripjes dan echt uitgaansgelegenheden. Ik zit namelijk nog zo'n half uur rijden van Chicago en daarnaast moet er ook nog gewerkt worden hier!!!
We gaan van het weekend in ieder geval naar het noorden richting Milwaukee.
Kwa afstand is het wellicht mogelijk naar Indianapolis te gaan, de speedway te bekijken, dat is ook indrukwekkend. Wel ff je neus inhouden als je dan langs 'Gary' rijdt, dat schijnt de meest smerige plaats in de VS te zijn, 1 en al zware chemische industrie en shit.
quote:Soldier Field Heet dat stadion.
Op 15 februari 2001 09:40 schreef Doc het volgende:
Chicago Bears Stadium
been there, seen it, en wel op 1 van de mooiste gelegenheden die je je maar voor kunt stellen: Bij 1 van de allerlaatste Grateful Dead concerten ooit, in een uitverkocht stadion daar. Was werkelijk fenomenaal.
Maar ook zonder dat er een evenement is in het stadion is het een pracht stadion om te zien.
quote:Evenement was WK voetbal: wedstrijd Spanje - Bulgarije (als ik het me goed herinner)
Op 15 februari 2001 14:56 schreef DIGGER het volgende:
Soldier Field Heet dat stadion.Maar ook zonder dat er een evenement is in het stadion is het een pracht stadion om te zien.
Waarschijnlijk wordt het wel iets binnen, echt warm is het er vandaag niet...
Ik ga van a.s. vrijdag 5 maart - zaterdag 13 maart 2004 naar Chicago toe, om een meisje te ontmoeten die ik in April 2003 in Nederland ontmoet heb tijdens een internationaal studentencongres. We hebben sindsdien onafgebroken met elkaar gemailed, gechat, gepraat etc. en nu wordt het tijd om te kijken of het echt wat 'is' tussen ons: een jaar lang van elkaar verwijderd zijn en toch dagelijks contact is toch wel zwaar, maar wel mooi. Ze komt er oorspronkelijk niet vandaan (studiebeurs gewonnen) en zóveel heeft ze nog niet gezien van de stad, dus dat kan nog mooi worden.
In het topic " weekendje Chicago " zag ik al een goeie staan:
quote:Wie is bekend in Chicago heeft nog meer goeie tips die je met mij wil delen? Goedkope maar goede romantische restaurants
Als je het op tijd regelt kan je in het publiek zitten van Jerry Springer, of de Oprah Winfrey Show.
Een wedstrijd van de Chicago Bulls.
The Loop, downtown Chicago, met als toppers de Sears Towers en de John Hancock Centre.
IIT Campus, met gebouwen van Mies van der Rohe en een nieuw gebouw van Rem Koolhaas. Vlak naast de campus ligt
Wrigley Field, het stadion van de White Soxs, ook wel cool. Maar het is wel een kutbuurt, dus kijk uit welke steegjes je inloopt zeg maar.
Oak Park, de wijk waar Hemingway geboren is, en verschillende gebouwen van Frank Lloyd Wright staan.
Zo'n Bluesclub is ook wel cool om mee te maken, spreek in de metro een willekeurige inboorling aan voor de goede adressen.
En tenslotte wat ook erg cool is, is een gospelkerkdienst mee te maken, met het enthousiaste zingen en zo.
Op zich is er wel wat te doen ja.
Fantastische stad, maar ik zou er meer tijd voor uit trekken dan een weekendje.
En elke hostel raden jullie aan? Hostelling International Chicago is het best in het centrum maar wel duur (33 USD). International Hostel Chicago is goedkoper (20 USD) maar wel 25 minuten met de metro, die wel zelfs 's nachts 4x per uur gaat.
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat restaurant Ed DeBrevics erg gaaf zou zijn, waar het personeel tegen je schreeuwt en op de tafel danst.
Alle input welkom!!
Leuke tip/grap, though...
Zo'n auto huren is redelijk lastig denk ik, omdat autoverhuurbedrijven als Hertz etc alleen nieuwe auto's verhuren. Het huren van een auto kan je net zo goed ter plekke regelen.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:28 schreef DaeQ het volgende:
Weet iemand die in chicago is geweest, of er ergens een autoverhuur bedrijf is die van die ouwe amerikaanse bakken verhuurd? Zo eentje met een driezitsbank voorin hehe
Is het trouwens handing om hier al auto te huren of ter plekke?
Je moet iig 21 zijn om een auto te kunnen huren, daarnaast betaal je als je in de groep 21- 25 zit iig meer dan anders. hoeveel weet ik zo niet.quote:Op zondag 30 januari 2005 14:08 schreef DaeQ het volgende:
alrite thx
Hoe zit het met verhuurders onder de 25? scheelt dat enorm kwa kosten?
Als ik jou was zal ik naar HI Chicago gaan. Zit net buiten de Loop, alles ziet er erg netjes uit en vriendelijke mensen!quote:Op maandag 19 januari 2004 01:40 schreef Stereotomy het volgende:
En elke hostel raden jullie aan? Hostelling International Chicago is het best in het centrum maar wel duur (33 USD). International Hostel Chicago is goedkoper (20 USD) maar wel 25 minuten met de metro, die wel zelfs 's nachts 4x per uur gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |