Ik zou zeggen: Let's Party !!!
Dan ga ik met die gelovigen in discussie en dan vraag ik, Hoe weet je nou zo zeker dat god bestaat? "Dat staat geschreven" zeggen ze dan.
En dan zeg ik: "Oh nou da's ook toevallig, want ik heb hier een boekje, en daarin staat geschreven dat het niet zo is."
Hopelijk is het nu wat duidelijker.
quote:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat je die tekst niet zelf verzonnen hebt....
Op dinsdag 3 juni 2003 21:31 schreef Das het volgende:
En daarom heb ik altijd zo'n klein boekje bij me met, God bestaat niet.Dan ga ik met die gelovigen in discussie en dan vraag ik, Hoe weet je nou zo zeker dat god bestaat? "Dat staat geschreven" zeggen ze dan.
En dan zeg ik: "Oh nou da's ook toevallig, want ik heb hier een boekje, en daarin staat geschreven dat het niet zo is."
Hans?
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 21:36 schreef MOOI het volgende:[..]
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat je die tekst niet zelf verzonnen hebt....
Hans?
quote:deze 2 hebben niets met elkaar te maken . . .
Ik had me eens bedacht dat als god zou bestaan ( en hij de aarde (en alle diertjes en plantjes)en de rest van de sterren gemaakt zou hebben) waarom we in z'n wereld leven die vooral op prestatie gericht is.
quote:hmm volgens mij hebben god en je lot ook niet zoveel met elkaar te maken . .. ook in de bijbel komen volgens mij "weinig/geen" dingen voor, waar het "lot" onomstotelijk vast staat.
Ik zie de voorstelling van god meer als dat wat er ook gebeurt je lot is
quote:het is je "lot" om te doen wat je niet wilt
Waarom zou je dan nog wat doen wat je eigenlijk niet wilt.
Dus als bijvoorbeeld de ene persoon de andere persoon vermoord dat het dan de wil van God zou zijn.
Volgens die redenatie maakt het geen hol uit wat je doet, immers alles hoort bij het plan God en in die zin is geen enkel mens verantwoordelijk voor zijn 'eigen' daden.
Dus als ik morgen bijvoorbeeld een willekeurig iemand half dood sla moet je niet mij de schuld de schuld geven maar God. Ik zal dan ook gewoon in de hemel komen.
quote:Blijkbaar "staat" er in jouw lot dat je veel gaat partyen in de toekomst..
Op dinsdag 3 juni 2003 21:29 schreef MoloCh het volgende:
Ik had me eens bedacht dat als god zou bestaan ( en hij de aarde (en alle diertjes en plantjes)en de rest van de sterren gemaakt zou hebben) waarom we in z'n wereld leven die vooral op prestatie gericht is.
Ik zie de voorstelling van god meer als dat wat er ook gebeurt je lot is, dus je wordt van boven bestuurd dus alles staat toch al vast. Waarom zou je dan nog wat doen wat je eigenlijk niet wilt.Ik zou zeggen: Let's Party !!!
quote:Je lot...ik weet niet precies wat erover in de bijbel staat, maar wat jij hier zegt is zeker niet waar.
Op dinsdag 3 juni 2003 21:53 schreef Dlocks het volgende:
Wat gelovigen nogal eens zeggen is dat iets erg de wil van God is (en zijn wegen ondoorgrondelijk zijn).Dus als bijvoorbeeld de ene persoon de andere persoon vermoord dat het dan de wil van God zou zijn.
Volgens die redenatie maakt het geen hol uit wat je doet, immers alles hoort bij het plan God en in die zin is geen enkel mens verantwoordelijk voor zijn 'eigen' daden.
Dus als ik morgen bijvoorbeeld een willekeurig iemand half dood sla moet je niet mij de schuld de schuld geven maar God. Ik zal dan ook gewoon in de hemel komen.
God heeft de mensen een eigen wil gegeven, dat betekent echter niet dat alles wat jij doet goed is, daarom zijn er ook regels opgesteld in de vorm van de 10 geboden.
Verder, de wil van God, het is onmogelijk om zoiets uit te leggen want niemand weet wat de wil van God is. Zijn wil is namelijk tijdloos en dat is voor de mens onbegrijpelijk. Als jij iemand doodslaat, dan verdoem je jezelf, maar je red er misschien anderen mee (die inzien dat moord verkeerd is enz). Dat betekent niet dat jij het goed hebt gedaan, want je hebt wel iemand vermoord. Jij bent dan zeg maar een "voorbeeld" van hoe het niet moet. Dat betekent niet dat God een hekel aan jou heeft, want jij hebt er immers voor gekozen om iemand te killen.
Def
quote:Wat is dit nou weer voor belachelijke generalisatie van een groep mensen met bepaalde denkbeelden? Je kunt net zo goed zeggen dat alle zwarten stelen, en alle Joden afgemaakt zijn in de tweede wereldoorlog... Jij gaat met die gelovigen in discussie, je vraagt hoe ze zo zeker weten dat God bestaat. Heb jij je wel eens serieus afgevraagd waarom God niet bestaat? Kom nou niet met alle cliche antwoorden die ik al tienduizend keer heb gehoord..
Op dinsdag 3 juni 2003 21:31 schreef Das het volgende:
En daarom heb ik altijd zo'n klein boekje bij me met, God bestaat niet.Dan ga ik met die gelovigen in discussie en dan vraag ik, Hoe weet je nou zo zeker dat god bestaat? "Dat staat geschreven" zeggen ze dan.
quote:Ben het over het algemeen wel eens met jou stelling..
Op woensdag 4 juni 2003 18:43 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
Je lot...ik weet niet precies wat erover in de bijbel staat, maar wat jij hier zegt is zeker niet waar.
God heeft de mensen een eigen wil gegeven, dat betekent echter niet dat alles wat jij doet goed is, daarom zijn er ook regels opgesteld in de vorm van de 10 geboden.
Verder, de wil van God, het is onmogelijk om zoiets uit te leggen want niemand weet wat de wil van God is. Zijn wil is namelijk tijdloos en dat is voor de mens onbegrijpelijk. Als jij iemand doodslaat, dan verdoem je jezelf, maar je red er misschien anderen mee (die inzien dat moord verkeerd is enz). Dat betekent niet dat jij het goed hebt gedaan, want je hebt wel iemand vermoord. Jij bent dan zeg maar een "voorbeeld" van hoe het niet moet. Dat betekent niet dat God een hekel aan jou heeft, want jij hebt er immers voor gekozen om iemand te killen.
Def
quote:Ja, fijn laten we die discussie nog eens overdoen.
Op woensdag 4 juni 2003 20:11 schreef Pete het volgende:Heb jij je wel eens serieus afgevraagd waarom God niet bestaat? Kom nou niet met alle cliche antwoorden die ik al tienduizend keer heb gehoord..
quote:Beste Moloch en deelnemers met kleine boekjes op zak,
Ik zie de voorstelling van god meer als dat wat er ook gebeurt je lot is, dus je wordt van boven bestuurd dus alles staat toch al vast. Waarom zou je dan nog wat doen wat je eigenlijk niet wilt.Ik zou zeggen: Let's Party !!!
Ik stel je voor het volgende in overweging te nemen:
Ik had me eens bedacht dat als god niet zou bestaan ( en hij de aarde (en alle diertjes en plantjes)en de rest van de sterren niet gemaakt zou hebben) waarom we in zo'n wereld leven die vooral op prestatie gericht is.
Ik zie de voorstelling van de afwezigheid van god meer als dat alles wat er ook gebeurt toeval is, dus het hele universum wordt totaal niet bestuurd dus alles is zinloos, ook die Party van jou. Het begon met een onverklaarbare Big Bang en het heelal dijt eeuwig uit of klapt op een gegeven manier weer ineen en dan beginnen we van voren af aan. En wat jij hier op aarde doet is van minder belang als het rondcirkelen van een electron in een atoom op de ster Aldabaran (die electron gaat veel langer mee).
PS Waar heb je het idee vandaan gehaald dat in God geloven betekent "doen wat je eigenlijk niet wilt"? Je hebt waarschijnlijk alleen Donald Duck gelezen in je leven, en staat in het leven als Goofy. Niet erg hoor, Goofy is best aardig, vooral wanneer hij aan Wetenschap, Filosofie en Theologie doet.
in dat paradijs was het idd 1 grote party.. maar ja.. toen werden er verboden middelen gebruikt en was de party over
quote:Volgens de bijbel is het de fout van de mens zelf, wanneer de eerste zonde niet begaan zou zijn, zouden wij nu nog in het paradijs leven. De "rechtvaardigheid" van dit verhaal is echter sterk te betwijfelen.
Voor de duidelijkheid, ik geloof wel in God, en wil graag als een Christen leven, als een goed mens. Ik vind alleen dat het wel heel makkelijk is om zelf nergens initiatief in te nemen onder het mom dat God wel bepaald wat er met je gebeurd....
das trouwes dezelfde school die ervoor gezorgd heeft dat ik niet geloof in het besproken onderwerp
niet dat ik dit topic op slot wil, integendeel.
quote:dan weet ik wel wat je te wachten staat DE HEL
quote:Maar Jezus is toch al voor al onze zonden gestorven? Laat dat niet voor niets zijn als je begrijpt wat ik bedoel...
Op donderdag 5 juni 2003 23:41 schreef PEACEKEEPER het volgende:[..]
dan weet ik wel wat je te wachten staat DE HEL
, dit leven is een beproeving, Hij test ons uit, de HEL word opgewarmd voor de zondaren
, dus ik zou maar op je tellen passen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |