abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12777654
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 14:10 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Waarom wil je zo graag bewijzen hebben dat Hij niet bestaat?

Omdat we dan eindelijk eens een keer van dat geleuter van die goedgelovigen af zijn.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 11:16:38 #27
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12777992
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:00 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Omdat we dan eindelijk eens een keer van dat geleuter van die goedgelovigen af zijn.

Ik wou dat God het ons even kwam vertellen dat hij niet bestaat.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 11:18:40 #28
60090 Akkersloot
pi_12778032
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:59 schreef dazzle123 het volgende:
Er zijn zoveel mogelijkheden om het op te wekken. Neem bijvoorbeeld drug. Het is algemeen bekend dat het gebruik van Ketamine dezelfde effecten geeft als een bijna dood ervaring.
Maretak zou visioenen op kunnen wekken.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2003 @ 11:19:30 #29
47213 ArmaniMania
pi_12778059
It`s all in the mind !
pi_12778074
Ik vraag me eigenlijk af wat ze hiermee willen bereiken?
Bewijzen dat 'God' niet bestaat?

Oke: God bestaat niet, en dan?
Ben je dan verder gekomen?

Wat 'n kneusjes.

Niets.
  † In Memoriam † donderdag 28 augustus 2003 @ 11:22:14 #31
47213 ArmaniMania
pi_12778108
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:20 schreef Tha.Gnome het volgende:

Wat 'n kneusjes.

Het is een wedstrijdje in de wetenschap, wie ontdekt wat en hoe, en wie is eerder

[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 28-08-2003 11:22]

donderdag 28 augustus 2003 @ 11:25:16 #32
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_12778186
quote:

Wat 'n kneusjes.

Die opmerking snap ik niet zo. Ik bedoel mij kan het al lang geen ruk meer schelen of Hij nou wel of niet bestaat, maar ik kan mij heel erg voorstellen dat anderen daar wel mee bezig houden. Het is zeg maar een vraagstuk wat de Mensheid al zo'n 2000 jaar bezig houdt. En jij concludeert even dat men een kneusje is. Ik denk dat je inderdaad 'verder' bent gekomen als je bewijst dat God wel of niet bestaat.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 11:35:06 #33
60090 Akkersloot
pi_12778416
quote:

Wat 'n kneusjes.

O.K. Maar er zijn ook zoveel christenen en moslims die zo ellenlang willen ouwehoeren dat God wel zou bestaan. Een duidelijk voorbeeld daarvan is dat ze zo graag aan willen tonen dat de evolutie niet bestaat en dus dat de wereld geschapen is door God. Nou als de wereld dan geschapen is (door God natuurlijk) is dat nog helemaal nog geen bewijs dat die God het zelfde is van de bijbel en de koran. (volgens mij juist een bewijs dat de bijbel en de koran niet van de schepper/god afkomstig zijn. Het zou immers sterk zijn dat de schepper zelf niet zou weten dat de aarde rond is en de aarde om de zon draait. Maar ja probeer dat een christen of moslim maar uit te leggen. Ha ha.)
  donderdag 28 augustus 2003 @ 12:27:23 #34
60090 Akkersloot
pi_12779780
Ik denk dat de titel van de topic ook verkeerd is gekozen. Het gaat er niet om dat voor gewone gelovigen God tussen de slaapkwabben zit maar dat de visioenen (zgn "openbaringen") van de zogenaamde "profeten" niets meer of minder zijn dan geesteszieke ontladingen rond het slaapbeenkwab. Het probleem is namelijk alleen dat gewone gelovigen die ontladingen bij die zgn "profeten" als "openbaringen van god" aannemen.

Hadden Mohammed en Paulus tegenwoordig met medicijnen geholpen kunnen worden ?

donderdag 28 augustus 2003 @ 16:37:02 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_12786018
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:44 schreef roaldino het volgende:
Deze simulatie bewijst voor mij weer dat de hersenen een ingenieus stukje kwab zijn. En dat er niets anders opzit dan dat dit ontworpen is door een zeer bekwame persoon: GOD.

En nee toeval daar geloof ik niet in!

Waarom de hersenen? Tunnelvision genereer je door G-krachten die het bloed wegduwen uit je ogen. Hebben je hersenen niets mee te maken. Ook niet ingenieus aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_12786122
Zit niet ALLES tussen de slaapkwabben?
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:44:59 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_12786239
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:40 schreef thabit het volgende:
Zit niet ALLES tussen de slaapkwabben?
Da's een goede vraag en onbewijsbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_12796420
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's een goede vraag en onbewijsbaar.

David Hume heeft hier onderzoek naar gepleegd en heeft ons uit zijn tijd een interessant stuk literatuur achter gelaten, waaronder 'a treatise concerning human understanding'. Ben hem nog aan het leven, geloof komt pas achterin het boek. Deze man was overginds Atheist en een geweldig denker.

Ik zeg ook dat hij niets bewezen heeft

pi_12796542
quote:

Wat 'n kneusjes.

Ja dan ben je verder gekomen ja.
pi_12799811
Religie is cultuur historisch en -tegenwoordig in mindere mate- lokaal bepaald. Dat bepaalde ervaringen voortkomen uit een hersenregio vind ik interessant maar niet zo verwonderlijk eigenlijk.
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_12827481
zie signature (Freud)
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:52:27 #42
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_12827781
Er zijn altijd van die mensen, die op allerlei manieren proberen het fenomeen God te verklaren binnen de kaders van met menselijk brein. Ze hebben er over het algemeen ook vrij aannemelijke verklaringen voor. Maar goed, het goddelijk fenomeen is onverklaarbaar en dat zal het ook altijd blijven, dus ik zie dit als de zoveelste in de rij van pogingen om het geloof omver te werpen.
120 km/u
pi_12827881
Geloof tja,zal altijd wel blijven bestaan,totdat er wetenschappelijk onomstotelijk bewezen wordt dat God niet bestaat,wat onmogelijk is,omdat God geen vaste bepaling is,niet gedefinieerd is,en hoe kun je van iets bewijzen dat het niet bestaat,als je niet eens weet wat je juist moet bewijzen...

Daarom zal er altijd een tegenstelling:Gelovigen-wetenschappers blijven.Hoewel ik me schaar achter de wetenschapperskant(hou van objectiviteit)zie ik ook wel het nut in van het geloof

Groetjes,

Husserl

PS:Hier staan enorm veel topics over God heb ik gezien,aangezien god metafysisch is is het eigelijk nutteloos om hier over te praten

dinsdag 2 september 2003 @ 19:58:38 #44
60090 Akkersloot
pi_12900467
edit - off topic

[Dit bericht is gewijzigd door Schorpioen op 02-09-2003 21:23]

vrijdag 5 september 2003 @ 17:43:07 #45
60090 Akkersloot
pi_12965306
Graag wil ik aandacht op storingen in de geloofsfunktie van de hersenkwabben bij het slaapbeen (temporaal).

volgens mij:

1. sommige drugs.
2. vitaminenen gebrek.
- Zeelui die met alleen scheepsbeschuit maanden lang over de oceanen voeren kregen last van scheurbuik. Symptomen. Tand uitval en waanzinnigheid.
- Ook kijken mensen naar de toevalligheid dat veel maria verschijningen vooral in het voorjaar plaats vonden en dat sinds de komst van vitaminen rijker wintervoedsel (de aardappel) die verschijningen in aantal zijn afgenomen. Kan hierover onder google geen bevestiging vinden van wat ik gewoon geleerd heb bij biologie. En daarom is de topic Maria verschijningen verklaard door vitamine C geb gesloten. (Zie ook moderator topic C&H).
- zuurstof gebrek. Beklimmers van de echt hoge toppen zonder zuurstofmaskers krijgen ook allerlei "visioenen".
Probeer dat maar zo snel onder google te vinden
- Temporaal kwab epilepsie. (bij de kwabben rond het slaapbeen)
Hier zou de "profeet" Mohammed dus aan geleden hebben. De in de overleveringen over de "profeet" omschreven symptomen tijdens zijn "openbaringen" voldoen daar immers zeer sterk aan (spierkrampen en schuimbekken). Niet te verwarren met gewone epilepsie waarbij het slachtoffer na de aanval zich niets herinnerd.

Er wordt een moskee in de wijk gebouwd. Mening?

Op jacht onder google naar het verband tussen vitamine C gebrek en hallicunaties ben ik nog tegen gekomen

- hoge koorts.
- alcohol gebruik (dilerium). (speciale vermelding voor mensen die zeggen dat alcohol geen drug is).

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 05-09-2003 22:46]

vrijdag 5 september 2003 @ 18:26:54 #46
60090 Akkersloot
pi_12966088
Ik heb gisteren met twee belijdende moslims gesproken over die bewering van die canadese neuroloog over de vermeende temporaal kwab epilepsie bij de "profeet" Mohammed.

Heb ook duidelijk gezegd dat heel die "profeet" Mohammed quatsch is volgens mij.

Hen was ook verteld dat Mohammed die "openbaringen" kreeg als een soort epilepsie aanvallen. Maar dat van temporaal kwab epilepsie was natuurlijk nieuw.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 05-09-2003 19:46]

vrijdag 5 september 2003 @ 20:43:49 #47
60090 Akkersloot
pi_12969225
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:58 schreef Akkersloot het volgende:
edit - off topic
Ik hoop dat het dan wel heel erg off topic is. Ik heb namelijk weinig zin om al mijn posts eerst te copieeren. Zou het een post zijn geweest over het blocken van die topic waarin ik Mohammed een temporaal kwab epilepsie patient noemde ?
  zaterdag 13 september 2003 @ 18:43:39 #48
60090 Akkersloot
pi_13144471
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 13:47 schreef speknek het volgende:
Het is geen nieuwe ontdekking, Michael Persinger deed hem al vijf jaar geleden. Maar het artikel zegt het zelf al 'of we god bedenken of god ons hem laat bedenken, wordt hiermee niet beantwoord'. Het eerste is natuurlijk wel sowieso waar, het tweede een onlogische stap.
Een link naar een boek van Michael Persinger
http://primal-page.com/persing.htm

Met bijvoorbeeld als alinea :
Certain types, after having a mystical experience, become convinced that what they have experienced was real and true. They are certain that God, Christ, Mohammed, or whomever, personally appeared to them. No matter how much evidence is presented to them that the experience can be duplicated in a laboratory, they persist in their conviction that what they experienced was genuine. They don't seem to be bothered by the obvious contradiction that dogmas revealed by "God" to others are not in agreement with their revelations. It is of no concern to them that others, who were similarly touched by the Divine, came to entirely different theological truths and convictions. These mystics insist that their philosophical position is the correct one and that they really had a visitation from God or a spiritual entity.

pi_13155646
Je kan natuurlijk ook stellen dat waar wij de sensatie opwekken via "dit-of-dat"..."iets" anders hetzelfde kan doen via een andere methode.
Ik bedoel te zeggen dat voor alles wat we ervaren...kunnen ervaren door iets in het lichaam (hersenen, chemische reacties noem maar op).
Dus als iemand een religieuze ervaring heeft...betekent dat dan dat iemamd stroom op z'n kop heeft gezet? Doen de hersenen dat zelf? (wat met het onderzoek niet bewezen is enige wat ze bewijzen is een manier waarop het mogelijk is) Of is er iets anders dat het "kan" veroorzaken?
Begrijp me niet verkeerd ik ben niet bepaald een bijbel aanhanger...ik geloof niet in "die" of dat soort god...ik zou bijna zeggen dat het overduidelijk niets meer dan een alien was maar dat is meer geschikt voor TRU.
Hoe dan ook my 2cts.

Eru out.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')