abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2001 @ 23:01:49 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_734276
Laten we hier lekker verder speculeren. Is het Nico, Doortje, Yvonne of Sigrid?

Deel 1 staat hier:

www.fokforum.nl/showtopic/28090/

En dit is de officiele website:

www.wieisdemol.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-02-2001 23:04]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_734335
daf-diesel schreef: En om nog maar op de foto terug te komen, ik denk dat Nico volgende week weggaat.Staan de drie dames bij elkaar....
Dat is wat ik al vanaf de 1e aflevering zeg
Sigfrid voor op ze is de mol, daarna Doortje de winnaar en Yvonne als goede 2e
Ik hoop dat ik ongelijk heb want ik gun het Doortje voor geen meter.
Try anything once, twice to be sure
pi_734348
Of er sprake is van gunnen weet ik niet Moesta, maar ik denk wel dat jij gelijk hebt, er zit iets in die foto.
Nu steekt Yvonne boven Doortje uit maar Doortje staat frontaal in beeld. Nogmaals ik denk dat Doortje de Mol is maar Dan stemde op haar. Ik denk trouwens steeds meer dat Yvonne de Mol is maar ik wil dit niet geloven. Hugo was ook al militair.
Tsja?
pi_734371
Ik ga nog steeds voor Sigrid.

In die cel was ze zo ongelooflijk traag! Constant zeuren over dat fietsen, dat het allemaal zo vermoeiend was
Bovendien had ze die code op die voetbal toch wel iets eerder kunnen ontdekken!

zaterdag 10 februari 2001 @ 00:47:08 #5
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_734529
Twee vragen:
1. wie was er in staat om de touwladder te laten zakken, oftewel, wie is alleen boven geweest
2. dat bijzondere schild dat ze uit die kist haalden, hebben ze daar niets mee gedaan?

Na vanavond moeten het bijna wel Sigrid of Yvonne zijn. Yvonne met haar morse verhaal, Sigrid met de trage bal, etc.
Nico te weinig gezien, maar hoe werd hij neergeschoten.
Doortje leek me haar uiterste best te doen bij het lasergamespel.

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_734542
1. Wie is alleen boven geweest? Volgens mij was op dat moment alleen Sigrid boven, ze wilde zelfs heel graag in het torentje zei ze nog bij het verdelen van de rollen.

2. Ja, dat vraag ik me ook af. Yvonne, Dan en Nico was alle drie heel snel en bijna gelijktijdig uitgeschakeld. Wie heeft dat extra schild met ongelimiteerde munitie daarna gebruikt?

zaterdag 10 februari 2001 @ 01:07:05 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_734597
Hee daar ben ik weer...
Dan eruit??? Hij was mijn Mol. Daar ga ik dus met mijn theorien.
Mmm, jullie vonden Nico niet verdacht? Ik vond het wel erg vreemd hoe hij in dat hok zat. Waarom keek hij niet eerder door het sleutelgat? Hoe kwam hij nou bij de 8?

En dan Sigrid, wat loopt die te zeuren zeg. Maar stiekem houdt ze het wel tot een van de laatste vol en moet bijna huilen als zij ook neer is geschoten.

Waar ik al bang voor was gebeurt ook nog, Yvonne blijft tot de laatste aflevering.

En Doortje wordt wat mij betreft steeds verdachter. En dat is niet door iets wat ze doet maar juist door alle dingen die je haar niet ziet doen. Ze wordt door de productie zo op de achtergrond gehouden.

HELP! Ik weet het niet meer...
Nog twee afleveringen

Lekker douchen!
  zaterdag 10 februari 2001 @ 10:16:05 #8
1986 Jane
pi_734980
quote:
Op 10 februari 2001 00:47 schreef evert het volgende:
2. dat bijzondere schild dat ze uit die kist haalden, hebben ze daar niets mee gedaan?
Oef, dat was ik gisteravond helemaal vergeten, ja! Toen Yvonne werd geraakt dacht ik nog: 'Nou ja, maakt niet uit, want ze hebben nog een pak', maar vervolgens trok niemand het aan. Tenminste niet dat ik gezien heb. Of mochten ze het soms alleen gebruiken als ze geen munitie meer hadden, maar níet geraakt waren. Was me niet helemaal duidelijk...
pi_734993
quote:
Op 10 februari 2001 00:51 schreef Kari het volgende:

Ja, dat vraag ik me ook af. Yvonne, Dan en Nico was alle drie heel snel en bijna gelijktijdig uitgeschakeld. Wie heeft dat extra schild met ongelimiteerde munitie daarna gebruikt?

Ik heb gisteren aan de chat met Dan meegedaan... volgens hem is dat extra schild niet gebruikt omdat ze eerst de munitie die ze al hadden op moesten gebruiken. En als je eenmaal "dood" was moest je het kasteel uit en mocht je niet dat extra vest pakken. Dan, Yvonne en Nico waren al dood voordat hun munitie op was.

......Overigens wordt je niets wijzer van die chat...de gerichte vragen worden niet beantwoord

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 10 februari 2001 @ 12:22:48 #10
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_735115
zo, ben een poosje non-actief geweest hier.
Ik heb m'n mening over Sigrid bijgesteld: volgens mij is ze gewoon zo onhandig van zichzelf, niet gespeeld.
Alhoewel ze vorige week in het gesprek met haar broer soort schrok toen hij zei "als Sigrid de Mol is, had ze me dat verteld"
Maar goed.
wie is de Mol? ik ga voor Nico, omdat ik denk dat hij die touwladder heeft neergelaten.

iemand een hapje haggis? .. !

pi_735236
quote:
Op 10 februari 2001 12:22 schreef EyE het volgende:
Alhoewel ze vorige week in het gesprek met haar broer soort schrok toen hij zei "als Sigrid de Mol is, had ze me dat verteld"
Het was toch haar vriend?

Anyway, na deze aflevering blijken onze conclusies t.a.v. de groepsfoto niet meer op te gaan. Het zou ook zo kunnen zijn: De Mol vooraan (Sigrid), winnaar en verliezer rechts en links van haar. Rechts staat nu alleen nog Nico, links staan Yvonne en Doortje. Ik verwacht dat Doortje volgende keer afvalt (zij stemde op Nico, toch?) Yvonne en Nico blijven dan over (stemden alle twee op Sigrid.

Ik hou 't dus bij Sigrid. Trouwens, volgens mij stond zij op die toren en heeft zij dus het touwladder uitgerold. Nico was beneden bij een van de ingangen.

pi_735243
Oja, nog vergeten:
quote:
Op 10 februari 2001 12:22 schreef EyE het volgende:
iemand een hapje haggis? .. !
NO THANKS !!!
  zaterdag 10 februari 2001 @ 13:39:15 #13
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_735244
Ik blijf erbij dat Yvonne De Mol is.

Het omgedraaide morsecode blaadje geeft voor mij de doorslag. Een zandhaas MOET in staat zijn om morse te lezen! Zeker als je kapitein bent!

Bij de lasergame had ZIJ de leiding en ging op een wel zeer lullige manier 'dood'! Zij heeft de touwladder ook laten zakken, alleen door het top-productie team achter Wie is.. krijgen wij daar natuurlijk geen aanwijzingen voor.

Weet iemand trouwens nog wat de exacte zin was van dat morsebericht?

Trouwens jammer dat Dan eruit... hij was mijn favo! (F*ck the Muppets! -> blijft een classic :-))

---------------------------------------------
Volgens mij is Linda de Mol....

8)

Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  zaterdag 10 februari 2001 @ 20:12:47 #14
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_735710
W.A.U.W. dit was echt de vetste aflevering tot nu toe!!! Ik weet nu echt niet meer wie de Mol is. Ik vond het wel goed van Yvonne dat ze dat sleuteltje zo in Sigrid's kamer gooide maar wat nam ze een groot risico. Verder denk ik dat de analyse van de foto dit jaar niet op zal gaan omdat de foto is genomen terwijl ALLE kandidaten er nog opstaan en de fotograaf weet van tevoren natuurlijk nog niet wie er gaat winnen of verliezen dus kan hij geen rangschikking maken. Ik vind de Mol echt een geweldig programma. Wel heel jammer dat ik de Belgische series heb gemist maar er komt waarschijnlijk wel weer een nieuwe. Hoe zit dat eigenlijk in Belgie? Is het nog geen tijd voor een nieuwe serie? Ik bedoel, het ziet er naar uit dat er in Nederland elk jaar een nieuwe serie zal starten in Januari, net zoals Expeditie Robinson 2 in het najaar zal beginnen. Ik hoop dat hullie begrijpen wat ik bedoel. Hadden jullie het trouwens gehoord van de aanmeldingen voor ER 2? 20.000 Nederlanders en 10.000 Vlamingen maar liefst! Dat is echt veel vergeleken met andere programma's. En nog ff een vraagje voor Barb, ons aller medeforumlid: Ben jij Garp van het ER forum? Zo ja, je analyses waren echt geweldig en ik had gehoopt dat je ze hier ook wil doen. Ik heb er al een paar gezien en het was weer erg leuk. Nou, tot zover mijn eerste post op het Mol topic (ik lees al veel langer mee maar met een freemail adres kom je niet op FOK dus moest ik er eerst een ander mailadres verwerven) en er zullen nog vele volgen hoop ik! jes van Marble!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 11 februari 2001 @ 02:49:38 #15
1986 Jane
pi_736469
Heeee, welkom Marble!
  zondag 11 februari 2001 @ 03:13:55 #16
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_736482
quote:
Op 10 februari 2001 00:51 schreef Kari het volgende:
1. Wie is alleen boven geweest? Volgens mij was op dat moment alleen Sigrid boven, ze wilde zelfs heel graag in het torentje zei ze nog bij het verdelen van de rollen.
Kari, het gekke vond ik wel dat Sigrid ineens riep dat de ladder uithing. Zou ze dat gedaan hebben om de verdenking van zich af te wenden?
Maar Yvonne is toch ook boven geweest toen Dan, Nico en Doortje om het kasteel heen gingen.
Toch misschien Yvonne?
  zondag 11 februari 2001 @ 11:34:32 #17
3498 Barb
Graduated Fool
pi_736687
Hoi Marble, nee, ik ben niet Garp van het ER forum, Barb is gewoon Barb.

Tsja, dat touwladder. Even voordat die naar beneden bleek te hangen, gaf iemand (Dan?) de opdracht om naar boven te gaan. Doortje, Sigrid(?) en Nico gingen in ieder geval en Doortje werd het langst in beeld gebracht. Daardoor dacht ik dat zij het touwladder naar beneden heeft gegooid. Wat zou impliceren dat zij de Mol is.

Yvonne is steeds verdachter ja. Eerst die morse (en dan zeggen dat ze best wel een e, een a, en nog wat letters herkend, bullshit), geen mening over de Haggis en er als eerste uit. En niet alleen als eerste af, maar ook krijsen naar Dan dat hij haar daar over moet nemen, terwijl ze nog steeds onder vuur ligt en dus kan weten dat Dan wordt geraakt als hij aan komt rennen. En ja hoor, dat gebeurde dus ook. Arme Dan, hij vertrouwde gewoon blind op haar tactische kennis. En toen was ie af, terwijl ie het volgens mij enorm naar zijn zin had. Gaaf spel was dat, ik heb wel eens gepaintballed, en de adrenaline gierde door mijn lijf, supergaaf!!

Sigrid is, zoals ik al eerder schreef, gewoon een chronisch chaggerijnig persoon, die graag klaagt en moppert. Dat fietsen zal zeker wel zwaar zijn geweest, maar van de andere kant, was zij wel degene die al snel doorhad dat er iets bij Nico of Yvonne moest gebeuren als zij aan het fietsen of steppen was. Slim!

Nico was erg op de achtergrond. Als ie al de Mol is, dan heeft hij deze aflevering een adv-dag gehad. Ik verdenkt hem in ieder geval niet.

Doortje: ja Doortje. Wat kan ik daar nou over zeggen? Ik vind haar niet echt een 'protoype Mol', maar toch is ze verdacht. Dat touwladder bijvoorbeeld. Maar in de eerste tig afleveringen, was ze amper betrokken bij mislukte opdrachten, terwijl Yvonne dat steeds wel was.

Ik gok op Yvonne. Nico gaat volgende week naar huis, Doortje en Sigrid vechten voor het geld. Die foto zegt mij niks. Ik vraag me af of de Mol betaald krijgt eigenlijk?

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 11 februari 2001 @ 15:55:22 #18
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_737194
quote:
Op 11 februari 2001 11:34 schreef Barb het volgende:
Ik vraag me af of de Mol betaald krijgt eigenlijk?
wees eerlijk, ik zou het best voor niets willen doen. lijkt me geweldig!!
  zondag 11 februari 2001 @ 15:58:00 #19
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_737198
quote:
Op 10 februari 2001 10:28 schreef easy-going het volgende:
Ik heb gisteren aan de chat met Dan meegedaan... volgens hem is dat extra schild niet gebruikt omdat ze eerst de munitie die ze al hadden op moesten gebruiken. En als je eenmaal "dood" was moest je het kasteel uit en mocht je niet dat extra vest pakken. Dan, Yvonne en Nico waren al dood voordat hun munitie op was.

......Overigens wordt je niets wijzer van die chat...de gerichte vragen worden niet beantwoord

Maar als je slim was, schoot je toch gewoon al je munitie op (richt maar op een vogel desnoods) om van dit vest te profiteren? Neem een strategische positie in waar je zelf niet of nauwelijks geraakt kan worden en blijf schieten richting de geldkist.

En dan krijgen wij de vraag: was er niemand zo slim om hier aan te denken?

zondag 11 februari 2001 @ 16:00:52 #20
3498 Barb
Graduated Fool
pi_737203
quote:
Op 11 februari 2001 15:55 schreef evert het volgende:
wees eerlijk, ik zou het best voor niets willen doen. lijkt me geweldig!!
Van de ene kant wel, maar aan de andere kant: de Mol is gewoon een kandidaat en moet dezelfde dingen doen als de rest, terwijl hij/zij nooit meedingt naar de prijs. Mij lijkt het logischer als die dan verdeeld wordt tussen de Mol en de winnaar. Maar ja, dan zou de Mol misschien niet zoveel moeite doen om opdrachten te laten mislukken.
When I rush it hits me
  zondag 11 februari 2001 @ 16:02:10 #21
3498 Barb
Graduated Fool
pi_737208
quote:
Op 11 februari 2001 15:58 schreef evert het volgende:
Maar als je slim was, schoot je toch gewoon al je munitie op (richt maar op een vogel desnoods) om van dit vest te profiteren? Neem een strategische positie in waar je zelf niet of nauwelijks geraakt kan worden en blijf schieten richting de geldkist.

En dan krijgen wij de vraag: was er niemand zo slim om hier aan te denken?

Ze wisten niet dat er extra vesten in de kist zaten, maar zagen dat pas toen de commando's er eentje uithaalden? Of misschien wisten ze niet dat de extra vesten onbeperkte minutie hadden?
When I rush it hits me
  zondag 11 februari 2001 @ 16:05:15 #22
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_737216
quote:
Op 11 februari 2001 16:00 schreef Barb het volgende:
Van de ene kant wel, maar aan de andere kant: de Mol is gewoon een kandidaat en moet dezelfde dingen doen als de rest, terwijl hij/zij nooit meedingt naar de prijs. Mij lijkt het logischer als die dan verdeeld wordt tussen de Mol en de winnaar. Maar ja, dan zou de Mol misschien niet zoveel moeite doen om opdrachten te laten mislukken.
Dan zou het leuker zijn dat je als Mol al het geld kreeg dat verloren is gegaan door niet gerealiseerde opdrachten. wordt de motivatie nog groter.
pi_737368
quote:
Op 10 februari 2001 13:39 schreef para909 het volgende:
Weet iemand trouwens nog wat de exacte zin was van dat morsebericht?
Volgens mij stond er "Kijk naar de grond" en was het een aanwijzing voor Nico want er stonden twee grote cijfers op de grond van zijn cel die samen met het nummer van zijn cel de cijfercombi voor Sigrid's slot vormden.

Over dat extra schild: ze wisten idd niet dat het onbeperkte munitie had, wisten überhaupt niet dat er extra schilden in die kist lagen totdat ze een van de aanvallers daar een schild uit zagen halen.

En tja, Yvonne de Mol? Eigenlijk zou ik niet raar kijken als dat inderdaad zo is maar voorlopig vind ik haar toch nog iets té fanatiek, ze is betrokken bij veel mislukte opdrachten maar zorgt er ook wel weer voor dat opdrachten wél goed gaan (hoe moet je een vlot bouwen, stoppen met het beantwoorden van de vragen in de tuin). Wet iemand welke deelnemers er tot nu toe op Yvonne hebben gestemd (ga volgende keer toch maar de afleveringen opnemen denk ik)?

Het zou idd leuk zijn als de Mol het geld kreeg wat de groep door zijn/haar toedoen misloopt, dan ben je volgens mij wel extra fanatiek ja. Maarja, ook een beetje sneu als de winnaar met maar een heel klein bedragje naar huis gaat. Ze hebben sowieso veel minder geld als vorig jaar, volgens mij had de winnaar toen iets van 80.000 piek (wat je je allemaal niet kan herinneren )dat zit er deze keer niet meer in vrees ik.

pi_737411
De mol krijgt een vast bedrag ik dacht ongeveer 5.000-10.000 gulden. Dit is natuurlijk ook logisch want als het programma jou tijdens de screening uitkiest om de Mol te spelen. Betekent dit meteen dat jij geen kans meer maakt op de pot.
Maar mensen vorig jaar was het ook een vrouw, zal het dan nu ook weer een vrouw zijn???
Karlijn
pi_737442
quote:
Op 11 februari 2001 17:35 schreef Karlijn het volgende:
Maar mensen vorig jaar was het ook een vrouw, zal het dan nu ook weer een vrouw zijn???
Ik weet de oplossing, ik weet de oplossing !!!

- Geen vrouw, want dat zou teveel op vorig jaar lijken...
- Geen man, dat zou teveel op Hugo, de laatste Belgische mol lijken ...

kortom: Yvonne is onze Mol (thanks Karlijn, inkoppertje!)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')