Plaats je naam en de plaatsnaam erbij.
Dan kun je de verschillen zien van de
bekekking door het land heen.
Of heb je het gemist , en wil je toch nog iets ervan zien
quote:je kan em tussen nu en een dik half uur gaan bekijken als et goed is.
Op zaterdag 31 mei 2003 04:57 schreef sig000 het volgende:
Wil ik die foto's zien,staat er niks..
quote:Lukt dat ook als het dichtbewolkt is?
Op zaterdag 31 mei 2003 05:11 schreef Evil_Koekje het volgende:[..]
je kan em tussen nu en een dik half uur gaan bekijken als et goed is.
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 31-05-2003 06:53]
http://www.trzonne.nl/Zonsopgang-Rotterdam-013.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door trzonne op 31-05-2003 06:14]
Ik heb even snel een paar kiekjes gemaakt vanaf het balkon; ben er alsnog niet op uit getrokken vanochtend omdat het nachtwerk bij de dierenarts is geworden (kat dubbele bekkenbreuk na val).
Canon powershot A40; zonder speciale lenzen of wat
Ik hoorde mensen 'schreeuwen' van lenzen lenzen! Maar dit is een zonsopgang; betekent dus dat de zon minder sterk overkomt, ik heb namelijk wel meer foto's van een zonsopgang of zonsondergang.
quote:Mooie pics, maar de maan heeft toch veel verder ervoor gestaan, of was je toen nog met dat arme poesje bezig?
Op zaterdag 31 mei 2003 06:13 schreef Llewella het volgende:
Ben ik dan de eerste![]()
Ik heb even snel een paar kiekjes gemaakt vanaf het balkon; ben er alsnog niet op uit getrokken vanochtend omdat het nachtwerk bij de dierenarts is geworden (kat dubbele bekkenbreuk na val).
Canon powershot A40; zonder speciale lenzen of wat
Ik hoorde mensen 'schreeuwen' van lenzen lenzen! Maar dit is een zonsopgang; betekent dus dat de zon minder sterk overkomt, ik heb namelijk wel meer foto's van een zonsopgang of zonsondergang.
quote:Ik had meer zoiets van dat zie ik niet vanaf het balkon
Op zaterdag 31 mei 2003 06:21 schreef vosss het volgende:[..]
Mooie pics, maar de maan heeft toch veel verder ervoor gestaan, of was je toen nog met dat arme poesje bezig?
Na aanvankelijk tegen een kneiter van een inversie (dat was die bewolking) aan te hebben gekeken(waardoor het maximum van de verduistering aan het oog onttrokken bleek ) verscheen daar plotseling een fraaie rooie sikkel, waar ik met de 400mm een flinke serie plaatjes heb geschoten.
Jammer voor dit topic is dat het diafilm is, waardoor ik pas in de loop van de week iets van plaatjes kan posten.
De verduistering was mooier dan die van 1999 , vooral omdat ie laag aan de horizon plaatsvond waardoor een groot gedeelte zonder bescherming kon worden gezien en gefotografeerd.
Heel apart gezicht in Flevoland was dat overal op de buitenwegen mensen 'stellingen hadden ingenomen' om het verschijnsel te aanschouwen.
En nu nog even
quote:Maar een mooie corona was er nu (ook al heb ik niks gezien vanwege alle wolks) niet bij
Op zaterdag 31 mei 2003 06:33 schreef Ouwesok het volgende:
Mooi op tijd er op uit vertrokken in gezelschap van mijn zeun (Jongesok), en een tas vol camera's en lenzen. Het digitaaltje bleef thuis (wegens te kort zoombereik, een rooie speldeprik op een plaatje schiet niemand wat mee op
)
Na aanvankelijk tegen een kneiter van een inversie (dat was die bewolking) aan te hebben gekeken(waardoor het maximum van de verduistering aan het oog onttrokken bleek
) verscheen daar plotseling een fraaie rooie sikkel, waar ik met de 400mm een flinke serie plaatjes heb geschoten.
Jammer voor dit topic is dat het diafilm is, waardoor ik pas in de loop van de week iets van plaatjes kan posten.De verduistering was mooier dan die van 1999
, vooral omdat ie laag aan de horizon plaatsvond waardoor een groot gedeelte zonder bescherming kon worden gezien en gefotografeerd.
Heel apart gezicht in Flevoland was dat overal op de buitenwegen mensen 'stellingen hadden ingenomen' om het verschijnsel te aanschouwen.
En nu nog even
[Dit bericht is gewijzigd door Angst op 31-05-2003 06:38]
quote:No way! Die van 1999 was *veel* mooier, omdat dat een totale verduistering was en die was prachtig mooi te zien (in noord Frankrijk dan..). Dit was helaas een slap aftrekseltje van die van 1999, maar dat had ik al verwacht.
Op zaterdag 31 mei 2003 06:33 schreef Ouwesok het volgende:
De verduistering was mooier dan die van 1999
quote:tuurlijk, dat was bekend, 90% is iets heel anders dan 100% he
Op zaterdag 31 mei 2003 06:37 schreef JeansManner het volgende:[..]
No way! Die van 1999 was *veel* mooier, omdat dat een totale verduistering was en die was prachtig mooi te zien (in noord Frankrijk dan..). Dit was helaas een slap aftrekseltje van die van 1999, maar dat had ik al verwacht.
En frankrijk was the best ja
Door een lasglaasje, handig als je lasser bent
Zonnebril
Weer een lasglaasje alleen dan met andere sluitertijd.
meeste pics heb ik ook nog op 2***X15nogwat
Meel maar als je er 1tje wilt.(heb ze niet van allemaal en je mag ook niet klagen als ze niet scherp zijn
Gemaakt in Vriezenveen (OV) met een sony dsc-S70 door Gerbrand Minkjan < that's me
quote:Ja, noord Krankrijk, zo kan ik het ook...
Op zaterdag 31 mei 2003 06:37 schreef JeansManner het volgende:[..]
No way! Die van 1999 was *veel* mooier, omdat dat een totale verduistering was en die was prachtig mooi te zien (in noord Frankrijk dan..). Dit was helaas een slap aftrekseltje van die van 1999, maar dat had ik al verwacht.
* Het ook bijzonder jammer van die corona vindt, maar qua bewolking had het nog een stuk beroerder gekund
Even later gemaakt met een Canon A60 vanuit mijn huis (Dalfsen), bij de laatste foto een eclipsbrilletje gebruikt.
[Dit bericht is gewijzigd door vogelspin op 31-05-2003 06:58]
Door mij gemaakt by the way
quote:Die eerste is mooi... ookal is ie gedeeltelijk in de wolken
Op zaterdag 31 mei 2003 06:53 schreef vogelspin het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gemaakt met een Sony DCR-TRV30 tussen Dalfsen en Nieuwleusen[afbeelding]
Even later gemaakt met een Canon A60 vanuit mijn huis (Dalfsen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |