quote:Op zaterdag 31 mei 2003 02:06 schreef Suncross het volgende:
Op stalinistische wijze is mijn post verwijderd, en is is het topic waarin ik mijn verontwaarding uitte ook gesloten. DIt onderwerp ligt dus nogal gevoelig.
Ontopic dan maar:
Ik geloof niet in jullie god.
En ik heb vele vooroordelen ten opzichte van personen die daar wel i geloven.
Is erg offtopic. Maar goed, waarom heb je vooroordelen over een persoon? Paradoxale feit is nl. dat iedereen uniek is.
Maar om terug te komen. Ik ben bereid om me te verantwoorden. Wat heb je tegen mij aan te brengen?
quote:er zijn talloos veel paradoxale feiten. Je mening komt in het gedrang. Gelukkig kan je je verantwoorden.
Op zaterdag 31 mei 2003 02:09 schreef Mariel het volgende:
Om het geheel on-topic te houden, bij deze een reply van mij:quote:Op zaterdag 31 mei 2003 02:06 schreef Suncross het volgende:
Op stalinistische wijze is mijn post verwijderd, en is is het topic waarin ik mijn verontwaarding uitte ook gesloten. DIt onderwerp ligt dus nogal gevoelig.Ontopic dan maar:
Ik geloof niet in jullie god.
En ik heb vele vooroordelen ten opzichte van personen die daar wel i geloven.
Is erg offtopic. Maar goed, waarom heb je vooroordelen over een persoon? Paradoxale feit is nl. dat iedereen uniek is.Maar om terug te komen. Ik ben bereid om me te verantwoorden. Wat heb je tegen mij aan te brengen?
quote:Goed bezig
Spui hier je wazige gedachten
quote:Ongetwijfeld. Maar dat was hier niet de essentie.
Op zaterdag 31 mei 2003 02:12 schreef wingerd het volgende:[..]
er zijn talloos veel paradoxale feiten.
quote:Geloof is meer dan een mening. Maar gezien de orignele topicstarter het nadrukkelijk had over vooroordelen vond ik het interessant genoeg om op in te gaan. Ik ben dan ook benieuwd of topicstarter mij beoordeelt, of voornamelijk gebruik gaat maken van vooroordelen.
Je mening komt in het gedrang. Gelukkig kan je je verantwoorden.
Ik kan me verantwoorden voor mijn daden. Hetgeen wederom paradoxaal is, daar ik me voor niemand hoef te verantwoorden dan voor God.
Ik zal mijn argumenten goed moeten kiezen, voordat deze post weer weggehaald wordt, ik heb helaas geen tieten om te fotograferen teneinde hier een foto ervan te plaatsen. Maargoed.
Ben jij zo'n gristen die De Boek omarmt en dan ook alles beargumenteerd door het plaatsen van bijbelquotes?
Of ben jij er zo een die het allemaal wel best vindt met het hele traditionele christendom, en het geloof persoonlijk benaderd?
quote:Ligt niet aan je argumenten hoor. De post was gewoon off-topic, en daarom werd die verwijderd. In dit topic is het on-topic, dus hoef je daar niet bang voor te zijn.
Op zaterdag 31 mei 2003 02:17 schreef Suncross het volgende:
mijn reply uit het vorige topic:Ik zal mijn argumenten goed moeten kiezen, voordat deze post weer weggehaald wordt,
quote:Je gaat nu in hokjes plaatsen. Je pakt nu 2 hokjes, terwijl hokjs feitelijk niet
ik heb helaas geen tieten om te fotograferen teneinde hier een foto ervan te plaatsen. Maargoed.
[quote]Ik zie ook eerlijk gezegd niet in wat voor bijdrage dat zou leveren
[quote]
Ben jij zo'n gristen die De Boek omarmt en dan ook alles beargumenteerd door het plaatsen van bijbelquotes?
Of ben jij er zo een die het allemaal wel best vindt met het hele traditionele christendom, en het geloof persoonlijk benaderd?
Geloof is iets persoonlijks, en zo geloof ik in God, en heb ik een visie van wat God vertelt. Deze visie is vast anders van wat anderen vertellen. Uiteindelijk heeft iedereen een eigen visie. Ik probeer zoveel mogelijk vast te houden aan het fundament van het christendom, en probeer in dat licht de bijbel te plaatsen.
Ik denk dat je vooroordelen onterecht zijn (Zoals vooroordelen meestal zijn. Maar ik nodig je graag uit om hier dieper op in te gaan, en te posten wat je dwarsligt m.b.t. geloof, en misschien ook waardoor dat is gekomen.
Zal ik even uiteen zetten.
Achterhaalde ideeen die zijn geschapen door middeleeuwse scholars, teneinde het volk in de hand te houden, om het enigzins samen te vatten.
Ik zie het christendom nu (alle extremiteiten daargelaten, zoals, misschien slecht voorbeeld, Koresh) als een club mensen met een goeie set normen en waarden. Helemaal niets mis mee! Als dit hele land zo was hadden we ook geen conducteurs nodig op lijn 7 naar Spangen. Iedereen moet netjes en met respect kunnen functioneren in de maatschappij.
Maar helaas; teneinde dit te bereiken gebruikt men nog steeds De Boek. Vol met passages die men wel op 10 manieren kan benaderen.
Geen sex voor het huwelijk bijvoorbeeld. Wat zou het???
Komt men dan niet in de hemel, maar in het door het traditionele christendom geschapen hellevuur?
Over het algemeen zijn vooral de jongere Gristenen zo geindoctrineerd dat ze haast gehandicapt zijn om het echte leven te ontdekken. Opgelege wetten waardoor, al men er vanaf wijkt, geen goed plekje krijgt in het hiernamaals.
Ik vind, als je een hoger wezen in je leven nodig hebt om je zeker te voelen en om weet ik veel wat voor redenen, en deze God noemt, dat je dat vooral zelf moet weten. Wie ben ik om te zeggen waar je in moet geloven?
Maar kom dan niet aanzetten met van die anti-evolutie verhalen, of verhalen over het al dan niet bestaan van God.
Voor mij, it's all a lie.
quote:Voorbeeld?
Op zaterdag 31 mei 2003 02:38 schreef Suncross het volgende:
En OF mijn post ontopic was. It's a LIE!Zal ik even uiteen zetten.
Achterhaalde ideeen die zijn geschapen door middeleeuwse scholars, teneinde het volk in de hand te houden, om het enigzins samen te vatten.
quote:Agree.
Ik zie het christendom nu (alle extremiteiten daargelaten, zoals, misschien slecht voorbeeld, Koresh) als een club mensen met een goeie set normen en waarden. Helemaal niets mis mee! Als dit hele land zo was hadden we ook geen conducteurs nodig op lijn 7 naar Spangen. Iedereen moet netjes en met respect kunnen functioneren in de maatschappij.
Lijn 7 is overigens best erg (Als die uberhaupt al rijdt, ook regelmatig meegemaakt dat die lijn helemaal niet reed ivm schietpartijen) - Ja, ik kom uit de buurt
quote:Er zijn veel lagen. En de diepere betekenis kun je geleidelijk aan leren kennen. Het is overigens wel die boek waarin het christendom is beschreven! Ik wil daarom ook puur de claim leggen dat degenen die uit naam van christendom moorden per definitie geen christenen zijn.
Maar helaas; teneinde dit te bereiken gebruikt men nog steeds De Boek. Vol met passages die men wel op 10 manieren kan benaderen.
quote:Dit staat overigens ook niet in de bijbel beschreven. Wel wordt sex buiten het huwelijk veroordeeld (overspel). Persoonlijk zie ik dat wel als erg zwaar, tenzij beide partners daar overeenstemming over hadden.
quote:Hel, en zo je wilt vagevuur, zijn beiden niet volgens het cliche-beeld beschreven in de bijbel.
Komt men dan niet in de hemel, maar in het door het traditionele christendom geschapen hellevuur?
quote:Even voor mijn beeld; wat noem je jong? Ik zie er slechts weinig voorbeelden van. En waarom zou iemand per se het "echte" leven ontdekken (Echt tussen aanhaaltekens omdat je bij alles de vraag kan stellen of het echt is).
Over het algemeen zijn vooral de jongere Gristenen zo geindoctrineerd dat ze haast gehandicapt zijn om het echte leven te ontdekken.
quote:En ook dat staat niet in de bijbel. Wie gelooft wordt behouden. Wel staat er idd dat wie "slecht" leeft behouden zal zijn, maar als door vuur. Persoonlijk denk ik ook dat "het oordeel" meer door de mens zelf komt. De mens oordeelt zichzelf, en dient het gevolg van zijn/haar acties te accepteren.
Opgelege wetten waardoor, al men er vanaf wijkt, geen goed plekje krijgt in het hiernamaals.
quote:Je doet nu alsof God verzonnen wordt. Ik heb zelf God ervaren, en weet dat God er is. Iedereen heeft God nodig, en God is er voor iedereen.
Ik vind, als je een hoger wezen in je leven nodig hebt om je zeker te voelen en om weet ik veel wat voor redenen, en deze God noemt, dat je dat vooral zelf moet weten.
Ik ben zelf zeker niet zwak op psychisch gebied. Ik heb genoeg kracht en doorzettingsvermogen om bergen te verplaatsen. Ik weet echter ook dat als er een grote berg is die ik niet kan verplaatsen, dat God die zal verplaatsen.
quote:Mee eens. Evolutie en geloof in God sluiten elkaar niet uit. Dat God bestaat is niet te bewijzen, en net zo min is te bewijzen dat God niet bestaat.
Wie ben ik om te zeggen waar je in moet geloven?
Maar kom dan niet aanzetten met van die anti-evolutie verhalen, of verhalen over het al dan niet bestaan van God.
quote:WAT is een leugen, en WAAROM?
quote:Laat die droom varen...
Je doet nu alsof God verzonnen wordt. Ik heb zelf God ervaren, en weet dat God er is. Iedereen heeft God nodig, en God is er voor iedereen.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 02:55 schreef Mariel het volgende:
Je doet nu alsof God verzonnen wordt. Ik heb zelf God ervaren, en weet dat God er is. Iedereen heeft God nodig, en God is er voor iedereen.
En zou iemand mij ff vertellen waar het nou om draait?
Een privetopic van Mariel en nog iets, of mag ik ook wat toevoegen?
Kan iemand mij trouwens ook ff uitleggen waarom er vaak gristen geschreven wordt? Is dat fonetisch, of is het op een andere manier bedoeld?
quote:Dan heb je het specifiek over...?
Op zaterdag 31 mei 2003 02:38 schreef Suncross het volgende:
En OF mijn post ontopic was. It's a LIE!Zal ik even uiteen zetten.
quote:
quote:Is het niet Het Boek?
quote:Nee idd... Je hebt helemaal gelijk. Ik weet nx van het echte leven. Ik zit 6 keer per week in de kerk, ga 3 keer naar catechese, bidt 5 keer per dag in de richting van Jeruzalem en mijn vrije tijd breng ik door op Fok! waar ik omga met verderfelijke atheisten
Over het algemeen zijn vooral de jongere Gristenen zo geindoctrineerd dat ze haast gehandicapt zijn om het echte leven te ontdekken. Opgelege wetten waardoor, al men er vanaf wijkt, geen goed plekje krijgt in het hiernamaals.
quote:Het is niet zo dat Christenen een hoger wezen nodig hebben als in 'fuck, wat moet ik anders? Ik snap er niks van. Oh floep, ik bedenk een hoger wezen'. God bestaat, God heeft de mens geschapen en daarom hebben wij Hem nodig. Niet omdat 'we' ons onzeker voelen ofzo.
Ik vind, als je een hoger wezen in je leven nodig hebt om je zeker te voelen en om weet ik veel wat voor redenen, en deze God noemt, dat je dat vooral zelf moet weten. Wie ben ik om te zeggen waar je in moet geloven?
quote:Het werkt wel vooroordeelbevestigend.
Op zaterdag 31 mei 2003 13:39 schreef matthijn99 het volgende:.
quote:Dat bewijst weer eens het gemiddelde niveau van de gelovige...
Kan iemand mij trouwens ook ff uitleggen waarom er vaak gristen geschreven wordt?
quote:Eerder de respect die er niet is bij diegene die het uitspreekt.
Op zaterdag 31 mei 2003 14:30 schreef ganzegal het volgende:[..]
Dat bewijst weer eens het gemiddelde niveau van de gelovige...
quote:Ik voel me zeer vereerd dat jij mij als het gemiddelde van de gelovigen bestempelt
Op zaterdag 31 mei 2003 14:30 schreef ganzegal het volgende:Dat bewijst weer eens het gemiddelde niveau van de gelovige...
Heb je ook nog wat zinnigs toe te voegen, of kun je alleen maar flamen, zonder onderbouwing?
quote:Mensen die je zo vooroordelen doen dat omdat ze niet beter weten, dom zijn dus. Of omdat ze niet zonder dat beeld kunnen, want dat beeld past bij hun in het straatje. Ze verzetten zich hevig tegen die beeldvorming omdat ze bang zijn van hun voet te worden gestoten. Tja en dan stort hun wereld in.
Op zaterdag 31 mei 2003 14:33 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik voel me zeer vereerd dat jij mij als het gemiddelde van de gelovigen bestempelt
Heb je ook nog wat zinnigs toe te voegen, of kun je alleen maar flamen, zonder onderbouwing?
Overigens vind ik de eerste (onwetendheid) minder erg dan de tweede. Daar kan je namelijk niets aan doen.
quote:Aai totaallie akrie
Op zaterdag 31 mei 2003 14:37 schreef k3vil het volgende:
Mensen die je zo vooroordelen doen dat omdat ze niet beter weten, dom zijn dus. Of omdat ze niet zonder dat beeld kunnen, want dat beeld past bij hun in het straatje. Ze verzetten zich hevig tegen die beeldvorming omdat ze bang zijn van hun voet te worden gestoten. Tja en dan stort hun wereld in.Overigens vind ik de eerste (onwetendheid) minder erg dan de tweede. Daar kan je namelijk niets aan doen.
Maar kun jij me dan ff uitleggen waar gristenen op slaat?
quote:Dit heb ik wel vaker gehoord, dat de mens door 'God' geschapen is. Mag ik even helemaal vooroordeel-vrij vragen wat God niét geschapen heeft. Bijvoorbeeld, de ratelslang, heeft-Ie die ook geschapen? En het sars-virus, die ook? (en zo niet Wie heeft die dan geschapen?).
. God bestaat, God heeft de mens geschapen en daarom hebben wij Hem nodig. Niet omdat 'we' ons onzeker voelen ofzo.
Inspiratieloos
quote:Christenen, maar dan met een respectloze lading.
Op zaterdag 31 mei 2003 14:39 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Aai totaallie akrie
![]()
Maar kun jij me dan ff uitleggen waar gristenen op slaat?
quote:Hoe de verhoudingen in elkaar zitten weet niemand. Als mens is dat namelijk niet te bevatten. Klinkt inderdaad erg vaag, maar als je bedenkt dat God oneindig is (ook moeilijk vatbaar) en de mens daarentegen niets is (qua tijd) dan kom je al iets verder.
Op zaterdag 31 mei 2003 14:40 schreef bommel het volgende:[..]
Dit heb ik wel vaker gehoord, dat de mens door 'God' geschapen is. Mag ik even helemaal vooroordeel-vrij vragen wat God niét geschapen heeft. Bijvoorbeeld, de ratelslang, heeft-Ie die ook geschapen? En het sars-virus, die ook? (en zo niet Wie heeft die dan geschapen?).
Hoe ligt het verder precies met het verband tussen: God heeft X geschapen en daarom heeft X God nodig? En wat is dat voor een afhankelijkheidrelatie? Hoe zit die in mekaar?
Def
[Dit bericht is gewijzigd door IndoGuyver op 31-05-2003 14:51]
quote:Je kunt dat als 2 dingen zien.
Op zaterdag 31 mei 2003 14:40 schreef bommel het volgende:[..]
Dit heb ik wel vaker gehoord, dat de mens door 'God' geschapen is. Mag ik even helemaal vooroordeel-vrij vragen wat God niét geschapen heeft. Bijvoorbeeld, de ratelslang, heeft-Ie die ook geschapen? En het sars-virus, die ook? (en zo niet Wie heeft die dan geschapen?).
Hoe ligt het verder precies met het verband tussen: God heeft X geschapen en daarom heeft X God nodig? En wat is dat voor een afhankelijkheidrelatie? Hoe zit die in mekaar?
2) Wij hebben God nodig omdat een mens altijd hongert naar een spiritueel iets. We zijn allemaal filosofen. Wij als mensheid hebben altijd een geloof nodig. We moeten ergens van overtuigd zijn. De een heeft de wetenschap, de ander heeft God. In de bijbel gaan we natuurlijk uit van God.
quote:Wat heeft je dan overtuigd van het feit dat er een God bestaat, als ik mag vragen?
2) Wij hebben God nodig omdat een mens altijd hongert naar een spiritueel iets. We zijn allemaal filosofen. Wij als mensheid hebben altijd een geloof nodig. We moeten ergens van overtuigd zijn. De een heeft de wetenschap, de ander heeft God. In de bijbel gaan we natuurlijk uit van God.
quote:Wat punt 1 betreft, hoe zit dat met een omgeving waar helemaal niet 'menselijks' te vinden is, zeg Mars. Is dat ook een continuïteit die afhankelijk is van de Heere? Of zeg een paar sterrenstelsels verder, waar het menselijk oog nooit heeft gereikt?
Op zaterdag 31 mei 2003 14:51 schreef k3vil het volgende:[..]
Je kunt dat als 2 dingen zien.
1) Wij hebben God nodig omdat alles wat bestaat een constante is (anders was je toetsenbord het volgende moment weg). Dus ben je continue afhankelijk van God.2) Wij hebben God nodig omdat een mens altijd hongert naar een spiritueel iets. We zijn allemaal filosofen. Wij als mensheid hebben altijd een geloof nodig. We moeten ergens van overtuigd zijn. De een heeft de wetenschap, de ander heeft God. In de bijbel gaan we natuurlijk uit van God.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |