quote:misschien helpt een screenshot?
Op maandag 21 juli 2003 20:27 schreef Fathom het volgende:
Hoi,Ik heb een heel maf probleem. Ik gebruik voor websites vaak font 04b_3b op grote 8. Sinds vandaag ziet dat er ineens maf uit in PS. Kan het zijn dat ik per ongeluk een instelling heb gewijzigd?
quote:Dat kan ook, maar ik hield rekening mee dat hij een beginner is.... anders vraagt ie zich weer af wat een canvas is
Op zondag 20 juli 2003 14:38 schreef Weakling het volgende:[..]
Wat doe je moeilijk! Je kan ook gewoon de canvasgrootte (dus niet de imagegrootte) van het plaatje aanpassen ...
quote:Na je selectie klik je op de rechter-muisknop en dan selecteer je in het menuutje stroke, en dan effe de kleur kiezen en de dikte van je lijn
Op maandag 21 juli 2003 16:31 schreef Mes het volgende:
Ik gebruik Photoshop 5.0.
Als ik met lasso iets selecteer en op een andere foto plak wil ik de buitenlijn van het geselecteerde een kleur geven.
Wie weet hoe dat moet?
En wil dit stap voor stap uitleggen?
quote:Nee, dat is een instelling in de font van windows. Even opnieuw je font installeren.
Op maandag 21 juli 2003 20:27 schreef Fathom het volgende:
Hoi,Ik heb een heel maf probleem. Ik gebruik voor websites vaak font 04b_3b op grote 8. Sinds vandaag ziet dat er ineens maf uit in PS. Kan het zijn dat ik per ongeluk een instelling heb gewijzigd?
quote:Dank U, dank U!!!
Op woensdag 23 juli 2003 20:12 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Na je selectie klik je op de rechter-muisknop en dan selecteer je in het menuutje stroke, en dan effe de kleur kiezen en de dikte van je lijn
Deze foto:T3
gaan we over laten lopen in deze foto: forest
RESULTAAT:
Stap 1. Kopieer een foto in het oriigineel, je hebt nu het origineel en een layer, selecteer de layer.
Stap 2. Maak een layer mask, klik op de icoon layermask zoals boven aangegeven
Stap 3. Selecteer de grandient fill
Stap4. Maak nu een gradatie van zwart naar wit
Stap5. Klik nu de layer mask aan zodat deze is geselecteerd en gebruik nu je gradient tool, houd de SHIFT in voor een recht lijn
Dat ziet er nu dus zo uit....
Flatten image en klaar is kees !
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 26-07-2003 17:00]
quote:wat valt daar over te leren dan? Dat zijn gewoon bepaalde functies die iets doen, niet waar je truukjes mee kan uithalen of zo
Op zaterdag 26 juli 2003 20:17 schreef NiteSpeed het volgende:
Het zou leuk zijn als je een korte tutor over blending modes en level adjustments doet. Zelf ken ik het wel, maar het zijn vrij belangrijke dingen die voor een noepje erg leuk kunnen zijn
quote:Foto's mooier maken. Ik weet niet wat jij vind, maar ik vind vooral de levels mode een vrij interessant en handig tooltje.
Op dinsdag 29 juli 2003 17:00 schreef Flaman het volgende:[..]
wat valt daar over te leren dan? Dat zijn gewoon bepaalde functies die iets doen, niet waar je truukjes mee kan uithalen of zo
quote:Hmmm dan zal ik toch maar eens tutorial er over maken, wat voor coole dingen je daar mee kunt doen...
Op dinsdag 29 juli 2003 17:00 schreef Flaman het volgende:[..]
wat valt daar over te leren dan? Dat zijn gewoon bepaalde functies die iets doen, niet waar je truukjes mee kan uithalen of zo
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 17:16 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Hmmm dan zal ik toch maar eens tutorial er over maken, wat voor coole dingen je daar mee kunt doen...
quote:GDV!!!
Op zaterdag 26 juli 2003 16:46 schreef ArmaniMania het volgende:
TUTORIAL:Deze foto:T3
gaan we over laten lopen in deze foto: forest
RESULTAAT:
Stap 1. Kopieer een foto in het oriigineel, je hebt nu het origineel en een layer, selecteer de layer.
[afbeelding]
Stap 2. Maak een layer mask, klik op de icoon layermask zoals boven aangegevenStap 3. Selecteer de grandient fill
Stap4. Maak nu een gradatie van zwart naar wit
Stap5. Klik nu de layer mask aan zodat deze is geselecteerd en gebruik nu je gradient tool, houd de SHIFT in voor een recht lijn
Dat ziet er nu dus zo uit....
Flatten image en klaar is kees !
aangezien je wat je er ook mee doet, elke keer iets anders zult krijgen. Elke foto is anders. Kwestie van uitproberen, niks tutorials./
quote:Tutorial Introductie.. Klinkt dat beter?
Op dinsdag 29 juli 2003 17:31 schreef Flaman het volgende:
Nou ben benieuwd wat voor tutorial dat wordaangezien je wat je er ook mee doet, elke keer iets anders zult krijgen. Elke foto is anders. Kwestie van uitproberen, niks tutorials./
[Dit bericht is gewijzigd door NiteSpeed op 29-07-2003 17:35]
quote:Ik weet niet wat je precies wilt, maar ik ga het hier even proberen.
Op dinsdag 29 juli 2003 17:00 schreef Cypher- een vreemd verhaal:
...
-edit-
Je wilt gewoon je plaatje in grijstinten.
Open je plaatje en ram meteen CTRL-U in.
[Dit bericht is gewijzigd door NiteSpeed op 29-07-2003 17:38]
en anders http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=blending+modes+photoshop&lr=
quote:Ja inderdaad in grijstinten..
Op dinsdag 29 juli 2003 17:34 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Ik weet niet wat je precies wilt, maar ik ga het hier even proberen.
-edit-
Je wilt gewoon je plaatje in grijstinten.
Open je plaatje en ram meteen CTRL-U in.
Dus druk eerst op CTRL-U en ga dan met de levels spelen.
Image - adjustments - levels.
1. Kun je van een selectie (gemaakt in snelmasker) een uitknippad maken
(om naar QuarkXPress te exporteren) of kan dit alleen maar als je met de pen een pad maakt?
2. Hoe komt het dat ingescande foto's (op 300dpi), bewerkt en opgeslagen als EPS
en ook weer naar Quark document, er op mijn printje uitzien als een waterverfschilderij (pixelbrij)
Ligt dit aan mijn printer? En is het zo dat als ik het op cdzet en professioneel laat printen
het wel helder en scherp is??
3. Is het slim om bijna een gehele advertentie in Photoshop te maken in 1 document
en in zijn geheel naar Quark te exporteren of is het beter elke onderdeel dat ik maak in
Photoshop of Illustrator als EPSje op te slaan?
Of maakt dit niet uit en ben ik nu te moeilijk aan het denken?
quote:1. Je kunt je selectie omzetten naar pad. Als je een pc hebt, rechtermuisknop 'maak pad'.
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:30 schreef Faat het volgende:
Hoi Photoshop wonders van Fok, ik heb een paar vraagjes1. Kun je van een selectie (gemaakt in snelmasker) een uitknippad maken
(om naar QuarkXPress te exporteren) of kan dit alleen maar als je met de pen een pad maakt?2. Hoe komt het dat ingescande foto's (op 300dpi), bewerkt en opgeslagen als EPS
en ook weer naar Quark document, er op mijn printje uitzien als een waterverfschilderij (pixelbrij)Ligt dit aan mijn printer? En is het zo dat als ik het op cdzet en professioneel laat printen
het wel helder en scherp is??3. Is het slim om bijna een gehele advertentie in Photoshop te maken in 1 document
en in zijn geheel naar Quark te exporteren of is het beter elke onderdeel dat ik maak in
Photoshop of Illustrator als EPSje op te slaan?Of maakt dit niet uit en ben ik nu te moeilijk aan het denken?
2. Het is al een tijd geleden dat ik met quark heb gewerkt, maar volgens mij vind quark epsjes niet zo fijn. Volgens mij werkt een tif wel goed.
3. Ik maakte advertenties altijd in beide. De afbeeldingen komen uit photoshop. Alle teksten en 'kleurvlakken' deed ik meestal in quark. (als je met mac werkt gaat dat prima bij de drukker. Wanneer je het als een pc doc aanlevert, incl fonts, kunnen sommige drukkers wel een moeilijk gaan doen.)
quote:Nee, ik werk met Mac, maar maakt niet uit, ik bedoel dus niet een gewoon pad,
Op dinsdag 5 augustus 2003 13:49 schreef H3NK het volgende:
1. Je kunt je selectie omzetten naar pad. Als je een pc hebt, rechtermuisknop 'maak pad'.
quote:Dat had ik in eerste instantie geprobeerd, maar zelfde verhaal op print
2. Het is al een tijd geleden dat ik met quark heb gewerkt, maar volgens mij vind quark epsjes niet zo fijn. Volgens mij werkt een tif wel goed.
quote:Euhm, tja, misschien heb ik mijn vraag toch niet duidelijk genoeg omschreven
3. Ik maakte advertenties altijd in beide. De afbeeldingen komen uit photoshop. Alle teksten en 'kleurvlakken' deed ik meestal in quark. (als je met mac werkt gaat dat prima bij de drukker. Wanneer je het als een pc doc aanlevert, incl fonts, kunnen sommige drukkers wel een moeilijk gaan doen.)
Uiteraard maak ik dus ook in beiden, maar wat ik bedoel is alle losse onderdelen
(exclusief de platte tekst die ik wel in Quark maak) als 1 document in PS maken en in zijn
geheel exporteren óf alle losse onderdelen apart opslaan en exporteren naar Quark.
Evengoed bedankt voor het meedenken, maaruh, echt verder ben ik nu dus niet
Bedoel je dat je in je psd bestand alles in 1 zet? Dus bv 10 foto's opmaken in 1 bestand en in quark op de goede positie zetten, of begrijp ik het verkeerd?
edit:
Volgens mij begrijp ik em. Ik maakte echt alles los van elkaar. Maarja volgens mij kan het ook op jouw manier. Wel makkelijker met het aantal bestanden (bij een brochure ofzo ) Maargoed we hadden daar flightcheck voor, die regelde alles netjes.
Wat het quark verhaal betreft kan ik je denk ik niet verder helpen. Heb het hier wel ff getest met een tif en een eps. Die eps kreeg de toffe zwartwit preview en de tif ging goed. Ook bij printen..
[Dit bericht is gewijzigd door H3NK op 05-08-2003 14:25]
quote:Bij mij blijft uitknippad lichtgrijs en is niet te selecteren
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:18 schreef H3NK het volgende:
hmm, je kun vanaf een selectie (masker) een werkpad maken. Deze zet je om naar een normaal pad. () Vervolgens kan ik deze, in m'n path window, gewoon omzetten naar een clippingpath.
quote:Ja, je hebt em
Bedoel je dat je in je psd bestand alles in 1 zet? Dus bv 10 foto's opmaken in 1 bestand en in quark op de goede positie zetten, of begrijp ik het verkeerd?edit:
Volgens mij begrijp ik em. Ik maakte echt alles los van elkaar. Maarja volgens mij kan het ook op jouw manier. Wel makkelijker met het aantal bestanden (bij een brochure ofzo) Maargoed we hadden daar flightcheck voor, die regelde alles netjes.
Maar ik had al het idee dat dat dus niet zoveel uitmaakte, dus probleem 3 is opgelost
quote:Kan ik hieruit opmaken dat het dan inderdaad aan mijn printer ligt en ik me daar
Wat het quark verhaal betreft kan ik je denk ik niet verder helpen. Heb het hier wel ff getest met een tif en een eps. Die eps kreeg de toffe zwartwit preview en de tif ging goed. Ook bij printen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |