Bij de nieuwe FM-indeling, waar inmiddels niemand meer wat van begrijpt, verloor het station zn frequentie aan de Gouwe Ouwe Zender.
De deejays en medewerkers van Radio 10 FM dreigen hierdoor vanaf volgende week op straat te staan!!
Radio 10 FM is het oudste commerciële station van Nederland, dat een pioniersrol in de doorbraak van de vrije Nederlandse radio vervulde. Dat ze 15 jaar lang miljoenen luisteraars hebben vermaakt, telt blijkbaar niet mee...
Ondertussen stromen steunbetuigingen uit het hele land binnen in protestboek op www.radio10.fm. Helaas is de website regelmatig overbelast. Je kan ook mailen naar studio@radio10.fm en faxen (020 420 10 10).
Luisteraars van Radio 10 FM zetten spontaan acties op om hun favoriete station in de lucht te houden. Een groep vrachtwagenchauffeurs besloot woensdag om 1 minuut voor 12 een minuut lang onophoudelijk te toeteren. Op dit symbolische tijdstip maakten zij door hun claxon in te drukken hun afkeer kenbaar tegen de besluitvorming van Den Haag.
Luisteraars sturen e-mails naar al hun collegas, vrienden en bekenden om Radio 10 in de lucht te houden. Een politie-agent uit Rotterdam stuurde een protestmail naar 4000 collega's!
Intussen strijdt Radio 10 FM zelf ook verder om de werkgelegenheid van haar 35 werknemers te garanderen. Vooral de beslissing dat een papieren station de frequentie van het 15 jaar oude Radio 10 FM mag innemen, leidt tot grote verbazing. De ervaring, de naam en de 2 miljoen wekelijkse luisteraars zijn blijkbaar volslagen onbelangrijk gebleken. Mede hierom voelt Radio 10 FM zich enorm gesteund door haar luisteraars.
Dinsdag stuurde de zender 30 protestmails, op dat moment één op de 1000, naar politiek Den Haag met als belangrijkste vraag: kunnen jullie dit besluit, om een gezond station de nek om te draaien, uitleggen aan de 2 miljoen luisteraars en de medewerkers van 10 FM??
Intussen blijven de steunbetuigingen binnenstromen bij Radio 10 FM. Na drie dagen staat de teller op 50.000 geschokte en teleurgestelde faxen en e-mails en telefoontjes. De website http://www.radio10.fm ligt regelmatig plat. Luisteraars zijn diep verontwaardigd en reageren vol onbegrip dat hun station, Radio 10 FM, vanaf zondag van de 103 FM verdwijnt.
_______
Ik bedoel: misschien is het jouw favoriete station niet, maar ze zijn toch wel populair blijkbaar! Ik vind het belachelijk dat zoiets kan iig.
[Dit bericht is gewijzigd door Spider-Man op 29-05-2003 13:20]
pauperzender.
quote:Speedcore, stoere gast: je weet d'r echt niks van.
Op donderdag 29 mei 2003 02:13 schreef speedcore het volgende:
fuck it, dan hadden dat stelletje cheapos maar hoger in moeten zetten.pauperzender.
De FM-verdeling was de laatste daad van het demissionaire kabinet Balkenende I. Alleen daarom al is het besluit zeer omstreden: demissionaire kabinetten mogen helemaal niet zulke ingrijpende beslissingen nemen!
En het is toch wel een beetje tragisch dat een station dat al 15 jaar lekker draait (letterlijk en figuurlijk) nu uit de lucht wordt gehaald.
[Dit bericht is gewijzigd door Spider-Man op 29-05-2003 13:22]
Maar het leeft wel!!
Toch ben ik gewend geraakt aan Radio10 FM..dus mag het van mij wel blijven.
Eén grote corrupte bende!
Ik bedoel, het is toch bespottelijk dat een zender die nog NOOIT uitgezonden heeft voorrang krijgt op een zender met 15 jaar ervaring. Ik vind het zo krom.
quote:Om het nog duidelijker te maken... ik las net dat Sky met Radio10 aan het onderhandelen is over een overname. Die frequentie wegkapen blijkt eigenlijk niet meer dan een pressiemiddel.
Op donderdag 29 mei 2003 08:16 schreef postinggirl het volgende:
Ik bedoel, het is toch bespottelijk dat een zender die nog NOOIT uitgezonden heeft voorrang krijgt op een zender met 15 jaar ervaring. Ik vind het zo krom.
Slotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |