quote:6 december weer
Op maandag 18 augustus 2003 18:35 schreef Demol het volgende:
Ben totaal idols-moe.
REL ROND DURE IDOL
door ERIK MORSINK
THOLEN, dinsdag
Je kunt geen televisie aanzetten of de ene na de andere successtory rondom de Idols-finalisten rolt over je beeldbuis heen. Maar in Zeeland kent men inmiddels de keerzijde van de medaille. Het optreden van winnaar Jamai heeft de Stichting Thoolse Evenementen en Promotie (STEP) in zwaar financieel noodweer gebracht. We zijn vrijwel failliet. Als we dit hadden geweten, hadden we Jamai nooit geboekt, vertelt penningmeester Rinus Gunst verbitterd. Want Jamai´s boekingskantoor speelt een vuil spelletje.
STEP werd acht jaar geleden opgericht door de vrienden Charel Wolvekamp (secretaris), Jan van ´t Hof (voorzitter), medewerker Jaco van Zetten en penningmeester Rinus Gunst. De bevolking gaf al langer aan dat er nooit iets te doen was in Tholen. Vandaar dat wij deze stichting met eigen middelen in het leven hebben geroepen. We organiseren zo´n vijf à zes evenementen per jaar, vertelt Gunst. En het leek ons nu leuk voor de jeugd om Jamai naar Tholen te halen.
Bij het Rosmalense artiestenboekingskantoor Jan Vis Agency werd Jamai ´besteld´. Dat kostte ons zo´n 9000 euro voor twintig minuten. Een fors bedrag, maar toegegeven, Jamai zong een paar minuten langer door en zette ook nog wat handtekeningen. Maar zijn management hield de klok wel erg scherp in de gaten hoor. Die jongen stond nog rustig krabbels uit te delen toen z´n baas erbij kwam staan. Die begon heel bot af te tellen: ´5, 4, 3, 2, 1, 0, wegwezen! Jamai moest meteen stoppen.
Het optreden van de jonge superster liep voor STEP echter uit op een fiasco. We hadden gerekend op 800 man, maar er zijn niet meer dan 300 jongelui op afgekomen. Een kaartje kostte maar 16,50 euro, vertelt Gunst bedroefd. We komen nu zo´n duizend of zes tekort die we uit eigen zak moeten betalen. Maar ja, dat kunnen we niemand verwijten, dat is ons eigen risico.
Maar Gunst is wel woedend nu een bekende hem vertelde dat artiestenbureau Jan Vis Agency de gage voor Jamai met 30% naar beneden heeft geschroefd. In alle stilte! En men wil ons nu de volle mep laten betalen.
Het liegt er inderdaad niet om. Kostte een klein halfuurtje Jamai volgens de officiële opgave tot voor kort zo´n 9000 euro, nu zou dat 5975 euro zijn.
Kennelijk is z´n populariteit fors gedaald, denkt Gunst. En die van de andere idolen vast ook. Een tijdje terug trad Hind op in Dinteloord. Dat is óók op een financieel drama uitgelopen.
Jan Dirk Vis van Jan Vis Agency wijst de kritiek echter volledig van de hand: De prijsverlaging geldt alleen voor kleine clubs, besloten feestjes en discotheken en niet voor sporthallen en festivals. Bovendien hebben we STEP geadviseerd om de prijs tussen de zeven en tien euro te houden, omdat het publiek zou bestaan uit kinderen onder de vijftien jaar. Ze hebben die raad in de wind geslagen en daarom is het misgegaan.
Gunst reageert fel: De prijs voor Jamai is wel degelijk met 30% naar beneden gegaan. Ik heb het hier zwart op wit op papier. De penningmeester wil het er met de andere stichtingsleden nog eens uitgebreid over hebben, maar wat hem betreft komt er een rechtszaak. Als ze ons de nieuwe prijs in rekening brengen, scheelt ons dat zeker zo´n drieduizend euro. Alle kleine beetjes helpen... Maar deze gang van zaken vind ik onverteerbaar. Ik wou dat we Jamai nooit naar Tholen hadden gehaald.
Bron: Telegraaf
MET Z´N ALLEN DE LUCHT IN...
doorMARJOLEIN VAN DER GAAG
PALMA, donderdag
Is Jamai er echt? De verrassing was gisteren groot in het vliegtuig van Martinair, dat met zo´n vijftig gehandicapten en een grote groep vrijwilligers van het Rode Kruis op weg was naar Mallorca. Jamai had de microfoon gepakt en sprak de mindervaliden enthousiast toe. Ik dacht eerst dat ze een cassettebandje afdraaiden, lacht de 20-jarige Erik van der Eyk uit Beneden-Leeuwen, die samen met zijn broer Rob (16) was uitgenodigd voor het jaarlijkse uitstapje van het Rode Kruis. Maar dat Jamai er is, is echt te gek. Wij zijn grote fans.
Het enthousiasme onder de groep gehandicapten was gisteren sowieso groot. Velen van hen beleefden de dag van hun leven op het Spaanse eiland. Het feit dat ´s morgens de regen met bakken uit de hemel kwam en verschillende wegen op het eiland in modderbanen veranderde, kon de pret niet drukken. Voor de meeste genodigden was alleen de vlucht al een geweldige belevenis en bovendien begon ´s middags het Spaanse zonnetje zowaar een beetje te schijnen.
Ik ben 85, vertelt Bep Somford uit het dorpje Herveld in de Betuwe. Wie had ooit gedacht dat ik nog eens in een vliegtuig zou stappen.
Bep komt uit een echte Rode-Kruisfamilie. Mijn man was huisarts. Hij is dertig jaar lang altijd met de Henri Dunant meegegaan als arts en nu is ook mijn dochter vrijwilligster.
Bijzonder
Ook voor de 34-jarige John Hofland uit De Lier was het de eerste keer dat hij vloog. Meestal ga ik ergens in Nederland op vakantie, vertelt de Westlander, die aan een spierziekte lijdt. Dit is dan wel erg bijzonder.
´Wie had ooit gedacht dat ik nog eens in een vliegtuig zou stappen´
Het hoogtepunt op Mallorca was uiteraard het optreden van Jamai tijdens de lunch in een hotel. De 17-jarige Schoonhovenaar zei meteen ´ja´ toen het Rode Kruis hem vroeg de gehandicapten een fantastische dag te bezorgen. Zodra het om mensen met een handicap gaat, sta ik klaar, liet Jamai weten. Ik kan zelf alles doen wat ik wil. Ik kan gaan skiën of voetballen. Met mij gaat het zo goed. Deze mensen een leuke dag bezorgen, is het minste wat ik kan doen. Bovendien waarderen zij het ook echt en dat geeft ook mij dan weer een goed gevoel.
Volgende kolom
Vriendinnen Wendy Molenaar en Saskia Mulder (r.) met hun idool Jamai op Mallorca. Hij is het echt!"
FOTO: CAPITAL PHOTOS
Het dak van de eetzaal ging er helemaal af toen de Idolswinnaar zijn hit ´Step right up´ ten gehore bracht. Terwijl de gehandicapten in hun rolstoelen meeswingden, dansten de stewardessen en piloten van Martinair enthousiast in het rond. Ook Jamai´s tweede single ´Walk in the Room´, die hij samen met collega-Idolsster Dewi uitbracht, en het nummer ´Let´s get loud´ van Jennifer Lopez vielen goed bij het publiek.
De vriendinnen Wendy Molenaar uit Assendelft en Saskia de Mulder uit Duiven, beiden 24, stonden gisteren in ieder geval helemaal in vuur en vlam voor Jamai. Zij leerden elkaar vier jaar geleden kennen op het schip ´Henri Dunant´. Toen was Saskia nog de begeleidster van Wendy, die spastisch is. Inmiddels zit Saskia echter ook in een rolstoel, nadat zij twee jaar geleden gewond raakte aan haar linkerbeen. Maar we hebben samen de grootste lol hoor, lacht Wendy. Onze handicaps maken ons niet ongelukkig.
Bron: De Telegraaf
16 oktober 2003
Opticienketen Specsavers, de sponsor van Idols-winnaar Jamai, heeft donderdag in de dagbladen rectificaties geplaatst wegens misleidende reclame.
De Britse opticienketen Specsavers was begin oktober door de Amsterdamse rechtbank in het ongelijk gesteld in een proces dat concurrent Pearle had aangespannen. Specsavers had in een vergelijkende reclame gesteld dat mensen bij Pearle 445 euro moesten betalen voor varifocale glazen, terwijl zij bij Specsavers veel goedkoper uit zouden zijn. Bij Pearle waren echter ook goedkopere varifocale glazen te koop.
Specsavers haalde dit jaar Idols-winnaar Jamai binnen, naar verluidt voor een bedrag van 100.000 euro, om meer naamsbekendheid te krijgen. In Groot-Brittannië heeft Specsavers vijfhonderd winkels, maar in Nederland ligt het bedrijf met vijftig winkels nog ver achterop bij zijn twee grote concurrenten Pearle en Hans Anders. Onderdeel van het sponsorcontract met Jamai, die twee dozijn Specsavers-brillen bezit, is dat de jonge zanger maandelijks meet-and-greet-sessies afwerkt met de winnaars van een Specsavers-prijsvraag.
quote:Oma's en huismoeders.
Op donderdag 16 oktober 2003 23:36 schreef kriele het volgende:
Heeft ie ook fans die ouder dan 12 jaar zijn??
quote:bron
In Opdracht van het SBS-programma Sterrenbeurs heeft een enquête van Maurice de Hond plaatsgevonden en daaruit blijkt dat Idols winnaar Jamai steeds minder populair is bij het publiek. Het is zelfs zo dat de verwachting is dat Jamai binnen de korste keren veel minder in de belangstelling zal staan en na een tijdje zelfs vergeten word. Een korte maar hevige bekendheid dus waar Jamai uiteraard zoveel mogelijk opdrachten binnenhaalt voordat het te laat is. Zijn 'collega' Dewi doet het veel beter. Zij kwam met haar nieuwe album 'Know Me' deze week nieuw binnen op de 29e plaats in de Album Top 100.
Jamai heeft het gewoon niet, nooit gehad ook.Hoe zitten het eigenlijk met het aantal bezoekers op z'n site??
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 22-10-2003 11:51]
"Wango Tango, taste the mango"
quote:Het is trouwens een nummer van Bastiaan Ragas. Staat op diens eerste solo-cd.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:49 schreef CJ het volgende:
Jippie. De nieuwe single van Jamai wordt dus Wango Tango.Dat was nou net het nummer dat ik het meest irritant vond.
quote:Dat stemgeschraap van hem kan ik echt niet meer aanhoren
Op zaterdag 1 november 2003 18:12 schreef marky het volgende:
We kunnen het hem straks live zien peformen op de pepsi chatliver registratie.
Tijdens idols klonk hij af en toe nog best goed.. maar nu
Door Ben van der Aarssen
Donderdag 6 november 2003 - THOLEN Ze zijn van de schrik bekomen, de laatste centen zijn geteld en ze kijken weer naar de toekomst. Na het debacle met Jamai in september leek de Stichting Thoolse Evenementen- en Promoties (STEP) een stille dood te sterven. De kas was leeg, de teleurstelling groot.
Op zaterdag 13 december pakt de organisatie de draad weer op met een wintermarkt in het centrum van Tholen. Volgens secretaris Charel Wolvekamp heeft STEP een belangrijke functie. ,,Iedereen heeft de mond vol over de leefbaarheid van het platteland. Wij doen er iets aan. Bijna tien jaar geleden begonnen Charel en Sandra Wolvekamp, Rien Gunst en Jan van t Hof met het organiseren van evenementen in de kern Tholen. Van meet af aan werd gemikt op activiteiten met een regionale uitstraling. Er werd gestart met een flippobeurs, een toenmalige rage. Snuffelmarkten en kindervoorstellingen volgden. De jaarlijkse kerstmarkt in Meulvliet sloeg aan en ook voor een optreden van De Dijk draaide de organisatie de hand niet om. Vorig jaar werd begonnen met een wintermarkt in het centrum van Tholen. Het werd meteen een succes en uiteraard moest er een tweede editie komen. Alles leek geregeld, totdat Idols-winnaar Jamai werd gecontracteerd.
Populariteit
Wolvekamp: ,,We hebben ons verkeken op de populariteit van de artiest. In de hoogtijdagen van Idols werd het contract met Jamai getekend voor 8500 euro. Pas later kwam de organisatie erachter dat het management van de bebrilde artiest de prijs had verlaagd tot 5900 euro. STEP werd echter aan de originele prijs gehouden, door brandweervoorschriften mochten er slechts 800 mensen in zaal Meulvliet en moest de toegang voor de show vastgesteld worden op een pittige 15 euro. Met een volle zaal zou STEP uit de kosten komen. Ondanks een grootscheepse promotiecampagne, waarbij zelfs een geluidswagen in de regio werd ingezet, kwamen er ternauwernood driehonderd bezoekers.
Alleen door drieduizend euro uit eigen zak bij te passen lukte het de inmiddels met Jaco van Zetten aangevulde organisatie om een faillissement te voorkomen. STEP moest hoe dan ook blijven bestaan, vond Wolvekamp. ,,Bijna tien jaar organiseren laat je niet graag vallen.
Geplande activiteiten als een snuffelmarkt en een show van tv-persoonlijkheid Jochem van Gelder werden noodgedwongen afgeblazen. Ondertussen werden contacten gelegd met de gemeente voor financiële ondersteuning. Omdat STEP, naast culturele activiteiten ook semi-commerciële evenementen organiseert, lijkt een subsidieaanvraag weinig kans te maken.
Sponsorplan
Achter de schermen wordt gewerkt aan een sponsorplan. Met de ondernemers in de gemeente zijn inmiddels goede afspraken gemaakt, waardoor in ieder geval de wintermarkt doorgang kan vinden. Van 13.00 tot 22.00 uur wordt het oude stadscentrum omgetoverd in een winters plaatje met sfeervolle aankleding en verlichting. Behalve optredens en kramen met (lokale) ondernemers is er in de Gasthuiskapel een kersthobbybeurs. Op de Markt komt een draaimolen en een levende kerststal. Kandidaten voor een kraam of een plekje op de hobbybeurs zijn nog altijd welkom.
Ook STEP zelf betrekt een kraam en hoopt met allerlei activiteiten weer de kas te vullen. Op termijn wordt door Wolvekamp en zijn mede-bestuursleden alweer gedacht aan andere evenementen. De reacties vanuit de bevolking waren hartverwarmend. ,,Dat is het positieve van het debacle met Jamai. We weten nu dat ons werk door velen wordt gewaardeerd. We zijn bezig om uit de prut te komen.
Bron: BN de Stem
Nou probleem daar ook weer opgelost en nu moeten ze niet meer blijven zeuren hoor.
quote:Februari staat nu in de planning maar het is al twee keer verschoven.
Op donderdag 27 november 2003 09:47 schreef RaymanNL het volgende:
wanneer krijgt hij eigenlij kweer een nieuwe single?het schiet echt niet op.Maar ik denk ook dat jamai beter een show kan doen net zo iets als carlo boszhard,hij is meer een entertainer,Jim is meer een Idol.
quote:Een maand later nog steeds niks dus. Maar die titel is wel ontzettend heel erg fout.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:49 schreef CJ het volgende:
Jippie. De nieuwe single van Jamai wordt dus Wango Tango.Dat was nou net het nummer dat ik het meest irritant vond.
quote:Het is een cover ooit eerder op de plaat gezet door Bastiaan Ragas.
Op donderdag 27 november 2003 11:29 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Een maand later nog steeds niks dus. Maar die titel is wel ontzettend heel erg fout.
Het is al een tijdje stil rond Jamai en nu blijkt waarom. De Idols winnaar is bezig zijn carriére een geheel andere wending te geven. Jamai wil in een musical spelen.
Geheim
Zijn Idols-collega's bestormen achter elkaar de hitlijsten, met meer of minder succes, maar rond Idols-winnaar Jamai is het al een tijdje stil. Jamai zit echter niet stil, want hij is zich aan het oriënteren op een musicalcarrière. Zijn management (AT Produkties het bedrijf van Idols jurylid Edwin Jansen) bevestigt dat men "bezig is", maar aangezien er nog geen krabbel gezet is, willen zij verder geen uitspraken doen. Om welke produktie het gaat, houdt men dan ook geheim.
Afspraken
Jamai heeft al tijdens Idols aangegeven dat een rol in een musical zijn grote droom is, en deze gaat dus mogelijk aankomend voorjaar uitkomen. Eind volgende week gaat Jamai een kijkje nemen bij de betreffende produktie worden er eventueel verdere afspraken gemaakt met de producent.
Bron: RTL Boulevard
Ik denk toch dat dat te maken heeft met dat hij te jong is. Ik vind het sowieso knap van Jim dat hij gewoon blijft staan onder alle druk.
quote:Helemaal niet
Op woensdag 3 december 2003 15:26 schreef Tom_Tom- het volgende:
Arme Jamai.
Hij moet zich gewoon niet aanstellen .
quote:
Er werd al een tijd over gespeculeerd. Is Idol Jamaï nou kaasvlinder of niet? Nee, dacht iedereen na geruchten over een relatie met Dewi in alle bladen. 'Ja', zei Jamaï zelf live in het awardwinning programma ruuddewild.nl.
Tijdens een exclusief interview met ruuddewild.nl vanuit een kerstig New York vertelde Jamaï dat hij 'geen zin meer om er omheen te draaien.' Jammer voor de meisjes. Maar leuk voor de jongens. Ruuddewild.nl feliciteerde Jamaï dus ook van harte met zijn coming out!
quote:Tja echt verassend is het niet.
Op dinsdag 23 december 2003 17:46 schreef schatje het volgende:
Uit ander topic:
[..]
Wat de reden kan zijn van deze plotselinge coming out is de vraag. Misschien om zijn singel verkoop in januari als zijn nieuwe single uitkomt een boost te geven. Of misschien heeft hij een vriendje gevonden of misschien de relatie die Jim op dit moment heeft en de ogen toch weer wat meer gericht waren op Jamai omdat hij nog steeds geen vriendinnetje had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |