abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13593322
Zijn er al mensen met ervaringen met de Canon 300D???

Het geld brandt me in de broekzak maar wil toch eerst wat meer ervaringen lezen

Smile and the world smiles with you. Fart and you stand alone.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 3 oktober 2003 @ 20:38:59 #152
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_13631897
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 11:13 schreef stefimke het volgende:
- enorme koppie-peest-actie (het linkje had ook volstaan...)
Buiten het zoombereik van de Panasonic vallen twee dingen op:
De herkomst van de lens: Een Vario Elmarit
De constante lichtsterkte van 2.8 over het hele zoombereik . Koop voor de grap voor je kleinbeeldcam maar eens een 2.8/400mm (ja, ze bestaan...)

Voor het overige ook een cammetje dat er zeer veelbelovend uitziet. Hij staat stijf van de features, maar ook aan de kwalité is gedacht. Ben benieuwd naar de eerste reviews en resultaten.

Nu we het trouwens toch over Panasonic en Leica hebben, kijk voor de grap eens wat voor juweel ik op www.digitalkamera.de vond:

Lig hier verdorie helemaal uit te drogen

[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 03-10-2003 20:54]

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_13633209
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:38 schreef Ouwesok het volgende:
Koop voor de grap voor je kleinbeeldcam maar eens een 2.8/400mm (ja, ze bestaan...)
.... maar je sjouwt je er wel een hernia aan. Let maar eens op bij F1 races of zo.

Specs: http://www.photo.net/ezshop/product?product_id=327
Weight: Weight: 11.7 lb. (ruim 5kg, en dat is zonder body )

quote:
Voor het overige ook een cammetje dat er zeer veelbelovend uitziet. Hij staat stijf van de features, maar ook aan de kwalité is gedacht. Ben benieuwd naar de eerste reviews en resultaten.
Optische beeldstabilisatie klinkt (beetje à la Canon Pro90, echt geweldig is dat). Net als Ouwesok ben ik ook benieuwd naar de reviews en testfoto's, want specs zijn leuk, het gaat natuurlijk om de foto's en de plus- en minpunten die de heren reviewers kunnen ontdekken. (Phil: move your ass! )

Een persoonlijke noot: Panasonic als camera-merk spreekt mij niet zo aan. Goed, ze hebben een goede firma in de arm genomen voor het objectief maar dat heeft Sony ook (CZ) en toch kunnen ook Sony-camera's mij niet bekoren. Noem het ouderwets, of 'onterecht merkgebonden' maar ik voel me toch meer op gemak als de camera in mijn handen het logo van bv. Canon of Nikon draagt (of Olympus, of FujiFilm, of [vul hier één van de andere 'echte' fotomerken in]).

Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 3 oktober 2003 @ 21:55:06 #154
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_13633904
Qua marketing is het natuurlijk jammer dat er niet Leica op staat. Het uiterlijk is er immers wel naar.
Komt nog bij dat de glasslijpers uit Wetzlar wel zo ongeveer het beruchtste merk uit de fotogeschiedenis vormen (op Eastman-Kodak na).

Dit is niet de eerste combinatie van een electronica-reus met een foto-begrip. Sony deed het al eerder met de edelglazeniers uit Oberkochen die ook van die fraaie voorruitjes voor Contax en Hasselblad slijpen. Misschien moeten we er maar aan wennen.....

Meer bijzonderheden over het Juweel. De camera zou in het voorjaar van 2004 in de handel moeten komen. De resolutie bedraagt 5 Mpixels.
Een verhaal apart is die wel errug mooie lens die er voorop staat, het is een Vario-Summicron 2.0/28-90. Nieuw is die benaming Vario-Summicron, tot nog toe zag je steeds Vario-Elmarit die een stuk eenvoudiger van opbouw is.

Kenmerkend aan de lens is dat ie een traditionele bediening heeft, dus met ringen voor scherpstellen en diafragma. Verder is bovenop de camera iets waarneembaar wat wel veel op een ouwerwetse sluitertijdenknop lijkt.

De vraag dringt zich nu op of dit simpelweg een retromodelletje wordt, of iets dat als een edel-digicam kan worden aangemerkt.

zaterdag 4 oktober 2003 @ 11:10:59 #155
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_13641377

goingprijs 199 euro!!!

Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_13688293
Wel geen nieuwe camera, maar toch ook ERG leuk:

http://www.dpreview.com/news/0310/03100602magicstor1inch4_8gb.asp

4.8GB CF2 kaartje, en 7 à 8 Gb wordt snel verwacht.

Als dit nu ook nog een beetje betaalbaar wordt dan hoeft mijn notebook niet meer mee op vakantie (hoewel ik nog steeds een beetje wantrouwig ben tegenover deze mini-HDDtjes, ik heb vele malen liever flash-geheugen)

maandag 6 oktober 2003 @ 15:01:26 #157
41509 Mes
Go Cat!
pi_13689441
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 12:02 schreef DeadLock het volgende:
Zijn er al mensen met ervaringen met de Canon 300D???

Het geld brandt me in de broekzak maar wil toch eerst wat meer ervaringen lezen

Bij mij brandt het geld nog in mijn baas zijn broekzak! De hufter.
Hoe dan ook, ben ook erg benieuwd.
pi_13689573
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:55 schreef Ouwesok het volgende:
De vraag dringt zich nu op of dit simpelweg een retromodelletje wordt, of iets dat als een edel-digicam kan worden aangemerkt.
Laten we op het laatste hopen. Ik pleit al tijden voor een digi-meetzoeker-achtig apparaat, dit komt aardig in de buurt... En daarbij, de (huidige) Leica Digilux is eigenlijk ook een Panasonic.

[Dit bericht is gewijzigd door boozeroony op 06-10-2003 16:10]

the world is ours
pi_13691567
Meer van de nieuwe Lumix op http://pcweb.mycom.co.jp/news/2003/10/02/13.html. Mèt handinstelling van de lens en sluitertijden (aparte knop tot 1/2000), ingebouwd vulflitsertje en hotshoe. Geen meetzoeker zo te zien, ik meen wel parallax-lijntjes te ontwaren...
the world is ours
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 oktober 2003 @ 16:54:42 #160
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_13692695
Hoogstwaarschijnlijk heeft die Lumix een zoekersysteem zoals de Contax G1/G2 , ook niet echt een meetzoeker, maar toch ook weer een beetje wel.
Misschien komt die echte meetzoeker binnen afzienbare tijd ook nog wel, heet ie dan Leica, is ie voorzien van een puike afstandsmeter, helemaal handinstelbaar en naar beste Leicatraditie niet te betalen

Om nog even terug te komen op foto-merk of niet.

Hoe zoiets af kan lopen heb je in de smalfilmwereld en videoland kunnen aanschouwen. Van de grote namen uit de smalfilmwereld is er eigenlijk geen een overgebleven in het rijk der videocamera's .

Sterker nog, wanneer er nu een DV-camera van Noris, Eumig of Bauer zou liggen zou geen mens zijn handen eraan willen branden (misschien een Beaulieu .....)

Zo rampzalig wordt het in digitaal fotoland waarschijnlijk niet, maar we zullen toch een paar nieuwe namen op het slagveld moeten dulden, en dan vind ik die combinaties van een gevestigde naam in electronica en een gevestigde naam in optiek nog helemaal zo beroerd niet .

En desondanks wordt het toch een G5

Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 10 oktober 2003 @ 22:06:49 #161
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_13799130
De Olympus E-1 is voor u gereviewed op Jeweetwel

Doet er uw voordeel mee en uw achterdeel met VIM

Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 oktober 2003 @ 12:52:29 #162
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14170115
Sigma meldt zich met een opvolger voor de SD9, de SD10.

Kijkt en huivert hier met mate.

Die vorige werd al geen doorslaand succes (hoewel ie helemaal niet verkeerd is) benieuwd hoe het met deze gaat aflopen.

Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 27 oktober 2003 @ 21:54:24 #163
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14183034
Meer Sigma SD10 op dpreview

De sampleplaatjes zien er veelbelovend uit. Het zal echter een probleem voor Sigma worden om echt mee te tellen in digiflexenland, en dat is even onterecht als begrijpelijk.
Probleem met Sigma is de eigen vatting die weinig historie kent zoals bijvoorbeeld CanonEOS of Nikon. Toch kun je bij Sigma terecht voor een setje smikkel-lenzen en eigen flitsers.

Sigma zou in principe Olympus het leven bijzonder zuur kunnen maken. De camera is presteert vergelijkbaar met de E1 en de hoeveelheden verkrijgbare lenzen en accessoires is al behoorlijk groot, zeker omdat er gewoon uit het Sigma AF aanbod kan worden geput. Helaas legt de Sigma het qua prijs in elk geval af tegen de EOS300D, en of ie dat verschil kan waarmaken staat nog te bezien.

pi_14188191
Het is inderdaad bar triest dat Sigma nu pas met zo'n camera komt. 5 mega Pixels foto is nog niet het ergste. Waar ik op trigger is een opmerking " verbeterde ruis onderdrukking" en dan kan die camera niet eens meer dan 15 seconde sluitertijd aan en dat alleen in bij 100/200 asa
Kennelijk hadden ze die ruis onderdrukken nog niet helemaal onder de knie. Met een Canon 10D of 300D kun je een uur lang de sluiter op zetten, zelfs op asa 3200 (ok dat is tegenstrijdig, maar Canon vertrouwt erop dat je als fotofanaat weet wat je doet)

Maar Sigma is niet de enige die achterop hobbelt. Pentax is ook een slome, hadden ze een prachtige camera ontwikkkelt de D * Ist, licht kompakt. Werd al in voorjaar aangekondigd Maar het eindprodukt liet zo lang op zich wachten dat Canon in die tussentijd met een lichte 300D op de proppen is gekomen die nog goedkoper is ook.

Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 oktober 2003 @ 10:39:19 #165
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14191571
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:27 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Het is inderdaad bar triest dat Sigma nu pas met zo'n camera komt. 5 mega Pixels foto is nog niet het ergste. Waar ik op trigger is een opmerking " verbeterde ruis onderdrukking" en dan kan die camera niet eens meer dan 15 seconde sluitertijd aan en dat alleen in bij 100/200 asa
Kennelijk hadden ze die ruis onderdrukken nog niet helemaal onder de knie. Met een Canon 10D of 300D kun je een uur lang de sluiter op zetten, zelfs op asa 3200 (ok dat is tegenstrijdig, maar Canon vertrouwt erop dat je als fotofanaat weet wat je doet)

Maar Sigma is niet de enige die achterop hobbelt. Pentax is ook een slome, hadden ze een prachtige camera ontwikkkelt de D * Ist, licht kompakt. Werd al in voorjaar aangekondigd Maar het eindprodukt liet zo lang op zich wachten dat Canon in die tussentijd met een lichte 300D op de proppen is gekomen die nog goedkoper is ook.

Komkom...zo beroerd als je het voorstelt is het nou ook weer niet.

Eén van de bijverschijnselen van het teveel reviews en testen lezen is dat je delen van het verhaal verschrikkelijk gaat uitvergroten. Op basis van ervaring durf ik te stellen dat je op termijn van die houding niet vrolijk wordt.

De Sigma is technisch een prima camera, alleen heeft Sigma marketingtechnisch wat moeilijkheden, door die eigengereide vatting. Daarbij lijkt het een probleem om een echte prijsdoorbraak te realiseren. Dat zal richting Canon een probleem blijven omdat:
-Canon niet afhankelijk is van de produktie van camera's (Minolta ook niet)
-Canon een veel grotere omvang heeft dan Sigma en dus richting toeleveranciers een hele andere positie heeft
-Canon's verkoop en distibutienetwerk iets strakker georganiseerd is dan dat van Sigma (waar er veel te veel schakels tussen producent en consument zitten)

Over de snelle introducties die Canon doet heb ik me ook wel eens laten vertellen dat ze spullen op de markt brengen die nog stijf staan van de kinderziektes (en dat geloof ik ook niet ).
Dat Pentax achterophobbelt met de D*Ist klopt ook niet echt, qua sensor is ie gelijk aan de D100 van Nikon . Dat de D*ist wat laat in de handel kwam......misschien hebben ze hem te vroeg aangekondigd(net niet marktrijp).

Een maximale sluitertijd van 15 seconden zou wel eens niets met kwaliteit van doen kunnen hebben maar veel meer met stroomverbruik en vooral de koeling van de ingewanden van de camera.
Bedenk dan ook eens hoe vaak het voorkomt dat je langer moet belichten dan pakweg een seconde of twee bij mij in elk geval zelden

pi_14192173
Nikon komt vandaag met de Coolpix 3700!
En met drie nieuwe scanners!
pi_14255204
Op www.dpreview.com staat de review online van de Pentax *ist (typische naam...).

http://www.dpreview.com/reviews/pentaxistd/

Hij is er behoorlijk positief over.

Voor prijsinformatie is er natuurlijk zoals altijde de pricewatch.

zaterdag 1 november 2003 @ 09:56:38 #168
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14293717
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 11 november 2003 @ 22:17:50 #169
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14566030
Voor de liefhebber staat op Jeweetwel.com een review van de Minolta Dimage A1.

Daarnaast het bericht dat Nikon driftig op zoek is naar externe produktiecapaciteit voor de low-end camera's.

pi_14578103
Iemand al wat info over de nieuwe Ricoh G4Wide? Schijnt een topcamera te zijn, nog beter als de Canon A70.....(aldus een verkoper in een winkel).

Er staat nog niets op de bekende review-sites

ExTaxi

ExTaxi --- http://www.autopics.nl ---
  woensdag 12 november 2003 @ 15:08:46 #171
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_14579870
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:14 schreef ExTaxi het volgende:
Iemand al wat info over de nieuwe Ricoh G4Wide? Schijnt een topcamera te zijn, nog beter als de Canon A70.....(aldus een verkoper in een winkel).

Er staat nog niets op de bekende review-sites

ExTaxi

http://www.dpreview.com/news/0308/03081904ricohg4wide.asp

En

http://www.ricoh.co.jp/r_dc/dc/products/g4wide/index.html

[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 12-11-2003 15:14]

pi_14589181
Ja ok........dank je, maar ik bedoelde een review.......mijn ouders willen een nieuwe camera kopen en dit is een kanshebber.
ExTaxi --- http://www.autopics.nl ---
  woensdag 12 november 2003 @ 23:32:49 #173
34663 SpeedyGJ
pi_14593759
quote:
Op woensdag 12 november 2003 21:02 schreef ExTaxi het volgende:
Ja ok........dank je, maar ik bedoelde een review.......mijn ouders willen een nieuwe camera kopen en dit is een kanshebber.
sorry niet goed gelezen
ik zal eens rond kijken
  zondag 16 november 2003 @ 13:14:21 #174
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_14674080
Weet iemand of de Canon Powershot A60 nog in prijs gaat dalen, onder de ¤200,- ofzo? Met de feestdagen in zicht en de A80 die uit is, zou het volgens mij goed kunnen dat deze goedkoper gaat worden. Op internet heb ik hem al gespot voor ¤209,- .

Weet iemand dat toevallig? Bvd .

Post ik dit in de verkeerde topic, moest in de 'Ik zoek een digitale camera' topic komen .

Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 17 november 2003 @ 01:06:10 #175
34663 SpeedyGJ
pi_14689992
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:51 schreef Chez-Nous het volgende:
Staat deze er al tussen? (Sony DSC-F828)

Ja knip knap
wordt verwacht...

Uitgebreide verhaal hierover!
En wel allemaal moeten typen!

Precisie met een druk op de knop.

Geniet van de bedieningsgemag als nooit tevoren met de nieuwe DSC-F828!
Deze zwarte professionele camera in traditionele stijl heeft een nieuw ergonomisch ontwerp en is uitgerust met een veelzijdige roterende lens en sneltoetsen voor een ongeëvenaarde funcitonaliteit.

Het meest onderscheidende oog

Leg uw afbeelding van met ongeëvenaarde precisie met de nieuwe Carl Zeiss Vario-Sonnar T*-lens op uw DSC-F828. Deze heldere F2.0 - 2.8 lens bied U meer contrast en kleur, plus een T*-lens met niet reflecterende coating waardoor schimmen en lichtvlekken vrijwel tot het verleden behoren. Een diafragma van 7-iris biedt een ongeëvenaarde beheersing van het diepte-effect, terwijl een 7X optische zoom een flexibiliteit biedt wat betreft tele - en groothoeksfoto's van 28-200 mm. Deze indrukwekkende lens wordt geleverd met een voorledige instelbare dubbele ring en bied U voorledige handmatige bediening van zoalwel focus als zoom niveaus.

8.0 Mega pixels! 4 Color Super HAD CCD!
De nieuwe standaard op het gebied van beeldkwaliteit.

De nieuwe DSC-F828 bepaalt de nieuwe standaard op het gebied van beeldkwaliteit. Deze buitengewone camera bied U een fantastische beeldkwaliteit van 8 effectieve megapixels en een innovatieve nieuwe 4-kleuren Super HAD CCD die fouten in de kleurenweergave met 50% vermindert. Het 4-kleurenfilter is het eerste in een soort dat beschikbaar is voor de consument en voegt een Emerald-filter toe aan het rood, groen, en blauw-systeem (RGB) dat in conventionele camera's voorkomt. Zo wordt uiteindelijk een kleur getoond die meer in overeenstemming is met wat uw ogen werkelijk zien. U kunt nu dus genieten van natuurlijker kleuren in uw foto's in ieder lichtsituatie en kleurendetails die nauwgezet worden behouden in foto's met huidtinten, bladstructuren en lucht.

Uw rechtstreekse printaansluiting.

Voer al uw printwerk sneller uit en meer flexibiliteit. De DSC-828 is voorledig compatible met de nieuwe industriestandaard, PictBridge* technologie geheten. U kunt rechtstreeks verbinding maken met uw printer via een snelle USB 2.0 aansluiting, zonder dat U een computer nodig heeft. Bovendien kunt U kiezen uit een uitgebreide reeks printopties op het LCD-scherm van de camera zelf. Deze mogelijkheden omvatten onder andere enkele of meerdere afdrukken én zelf de mogelijkheid een gedeelte van uw foto's af te drukken.

Bliksemsnelle verwerking

De real imaging processor die het hart vormt van de DSC-F828 verwerkt fot's gelijkmatiger en nauwkeuriger en zorgt daardoor voor een betere beeldkwaliteit. Snellere verwerking betekent ook dat deze camera sneller reageert op uw opdrachten en minder tijd nodig heeft voor het verwerken van foto's, zelfs als U er enkele snel achter elkaar maakt. Het toestel converteert en toont uw afbeelding en legt ook uw MPEG-films vast met een enorme snelheid. De efficiënte verwerking reduceert ook het energiegebruik met 30%, zodat U zelfs nog langer foto's kunt maken!

Specs

Effectieve pixels: 8.0 MP
Optische zoom 7X | Digitale zoom 14X | Smart zoom 35X (VGA)
Carl Zeiss Vario-Sonnar-Lens: T*
Diafragma (35 mm conversie): F 2,0-2,8 (28-200 mm)
Opslagmedia: Memory Stick, Memory Stick PRO, Compact Flash.
Opslagformaat: JPEG/GIF/TIFF/RAW/MPEG.
STAMINA (bij benadering) / Aantal opnamen: 3 uur 45 / 450 (NP-FM50)
Sluitertijd: 1/3200
Marco: 2cm
ISO: auto, 100, 200, 400, 800

Extra Specs

- Beeldpunten 8.0 Megapixels
- Sony Super HAD CCD
- 7 x Optische zoom automatisch, handm.
- 14 x Digitale zoom
- Lens 28 - 200 mm
- Carl Zeis Vario Sonnar lens
- Nightframing, Nightshot
- Volledig handmatig instelbaar
- Spiegelreflex
- Scherpstelling automatisch, handm.
- 1.8 inch LCD-scherm
- Geluidsopname
- MPEG Movie VX (standard/fine)
- Double Ring
- Hi-speed USB
- Geheugenopslag voor Memory Stick (dual-slot), Compact Flash type I/II
- Incl. accu NP-FM50, schouderband, AV kabel, USB kabel + software
- Interface USB, video-out
- Afm. HxBxD cm
- Kleur zwart

Optioneel leverbaar:
- Extra accu NP-FM50
- Acculaders AC-SQ950D, AC-VQ50, BC-VM50
- Cameratas LCH-FHB, LCJ-FHB
- Memorystick MSA-16, MSA-32, MSA-64, MSA-128A, MSA-128S2, MSG-32, MSG-64, MSG-128A, MSX-256, MSX-512, MSX-1G
- Lampen HVL-F1000, HVL-F32X
- Statieven, VCT-D480RM, VCT-D580RM, VCT-D680RM, VCT-MP1K, VCT-TK1, VCT-R640
- Memorystick adapters MSAC-FD2MA, MSAC-PC3, MSAC-US2, MSAC-US7

Hoop zo voldoende info!

maandag 17 november 2003 @ 09:39:30 #176
35485 rique
with Canon, I can
pi_14692281
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:14 schreef TC03 het volgende:
Weet iemand of de Canon Powershot A60 nog in prijs gaat dalen, onder de ¤200,- ofzo? Met de feestdagen in zicht en de A80 die uit is, zou het volgens mij goed kunnen dat deze goedkoper gaat worden. Op internet heb ik hem al gespot voor ¤209,- .

Weet iemand dat toevallig? Bvd .

Post ik dit in de verkeerde topic, moest in de 'Ik zoek een digitale camera' topic komen .

Ik ben natuurlijk geen waarzegger maar ik voorspel dat de A60 inmiddels wel aan zijn minimumprijs zit, onder de 200 euro zie ik hem niet zo snel gaan. De A70 daarentegen is op het moment wél bezig met dalen als gevolg van de introductie van de A80. De A60 heeft die val al gemaakt en ik denk niet dat er nog heel veel vanaf gaat. Tenzij natuurlijk een groothandel een leuke stunt gaat doen. Bij de Makro zag ik hem liggen voor 219 (incl) dus als die de A60 een keer in de aanbieding doen met een leuke actie valtie wel onder de 200 euro. Verder kan je natuurlijk met wat onderhandelen wat extra's erbij regelen zodat de camera "virtueel" onder de 200 komt te liggen.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  maandag 17 november 2003 @ 14:11:25 #177
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_14698966
quote:
Op maandag 17 november 2003 09:39 schreef rique het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk geen waarzegger maar ik voorspel dat de A60 inmiddels wel aan zijn minimumprijs zit, onder de 200 euro zie ik hem niet zo snel gaan. De A70 daarentegen is op het moment wél bezig met dalen als gevolg van de introductie van de A80. De A60 heeft die val al gemaakt en ik denk niet dat er nog heel veel vanaf gaat. Tenzij natuurlijk een groothandel een leuke stunt gaat doen. Bij de Makro zag ik hem liggen voor 219 (incl) dus als die de A60 een keer in de aanbieding doen met een leuke actie valtie wel onder de 200 euro. Verder kan je natuurlijk met wat onderhandelen wat extra's erbij regelen zodat de camera "virtueel" onder de 200 komt te liggen.

Okay, thanks .
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 17 november 2003 @ 23:51:03 #178
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_14718316
quote:
Op maandag 17 november 2003 01:06 schreef SpeedyGJ het volgende:

Hoop zo voldoende info!

prijs?

of stond die eerder al genoemd, heb eigenlijk alleen deze pagina gelezen

daaaaaaaaaaaaaaag
pi_14847428
quote:
Op maandag 17 november 2003 01:06 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Uitgebreide verhaal hierover!
En wel allemaal moeten typen!

Precisie met een druk op de knop.

Geniet van de bedieningsgemag als nooit tevoren met de nieuwe DSC-F828!
<knip>

Hoop zo voldoende info!

Ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar deze camera! Heb eindelijk genoeg gespaard voor een upgrade. Mijn oog viel op de Canon 300D, totdat ik hoorde dat Sony met deze kwam. Heb nog geen sample foto's oid gezien, maar als deze goed zijn ga ik waarschijnlijk voor de Sony. Kan ik ook al mijn memorysticks fijn blijven gebruiken.
Ik wacht dus nog even rustig af. Hoewel...niet echt rustig...IK WIL NU EEN NIEUWE CAMERA!!! Ahum...

groet,
Frida

zaterdag 22 november 2003 @ 20:16:25 #180
34663 SpeedyGJ
pi_14847924
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:51 schreef miereneuker het volgende:

[..]

prijs?

of stond die eerder al genoemd, heb eigenlijk alleen deze pagina gelezen

http://www.tweakers.net/pricewatch/64739
  zaterdag 22 november 2003 @ 20:16:51 #181
34663 SpeedyGJ
pi_14847931
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 19:55 schreef Frida het volgende:

[..]

Ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar deze camera! Heb eindelijk genoeg gespaard voor een upgrade. Mijn oog viel op de Canon 300D, totdat ik hoorde dat Sony met deze kwam. Heb nog geen sample foto's oid gezien, maar als deze goed zijn ga ik waarschijnlijk voor de Sony. Kan ik ook al mijn memorysticks fijn blijven gebruiken.
Ik wacht dus nog even rustig af. Hoewel...niet echt rustig...IK WIL NU EEN NIEUWE CAMERA!!! Ahum...

groet,
Frida

Je moet niet vergeten dat hier geen aparte lensen op kunnen!
pi_14848051
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 20:16 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat hier geen aparte lensen op kunnen!

Klopt....neem ik absoluut mee in mijn afweging. Maar ik denk dat dit een lens is waar ik voorlopig wel mee uit de voeten kan. Ben slechts een beginnend hobbyist

groet,
Frida

zaterdag 22 november 2003 @ 22:14:22 #183
34663 SpeedyGJ
pi_14850648
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 20:22 schreef Frida het volgende:

[..]

Klopt....neem ik absoluut mee in mijn afweging. Maar ik denk dat dit een lens is waar ik voorlopig wel mee uit de voeten kan. Ben slechts een beginnend hobbyist

groet,
Frida

Aha oke dan is het goed, je moet wel weten dat het een hoop geld is, dus krijg er geen spijt van. Hij komt begin volgend jaar uit
pi_14850755
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Aha oke dan is het goed, je moet wel weten dat het een hoop geld is, dus krijg er geen spijt van. Hij komt begin volgend jaar uit

Denk niet dat ik er spijt van krijg.... Fotografeer de laatste jaren steeds meer en meer, dus het wordt nu wel eens tijd voor een "serieuzere" camera Ben er overigens nog niet helemaal uit of het de Sony wordt...heb nog geen voorbeelden van foto's gezien en heb de camera natuurlijk ook nog niet in de hand gehad. Geduld is een schone zaak zegt men

groet,
Frida

zaterdag 22 november 2003 @ 22:48:09 #185
34663 SpeedyGJ
pi_14851103
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 22:21 schreef Frida het volgende:

[..]

Denk niet dat ik er spijt van krijg.... Fotografeer de laatste jaren steeds meer en meer, dus het wordt nu wel eens tijd voor een "serieuzere" camera Ben er overigens nog niet helemaal uit of het de Sony wordt...heb nog geen voorbeelden van foto's gezien en heb de camera natuurlijk ook nog niet in de hand gehad. Geduld is een schone zaak zegt men

groet,
Frida

Jup dat is waar.
Ik zou eerst ook sony doen maar toen ik wist dat je er geen lensen bij kon krijgen ben ik voor iets anders gegaan, Fujifilm vandaag gehaald, voeldoet me goed later nog wat lensen bij kopen
pi_14852991
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 22:48 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Jup dat is waar.
Ik zou eerst ook sony doen maar toen ik wist dat je er geen lensen bij kon krijgen ben ik voor iets anders gegaan, Fujifilm vandaag gehaald, voeldoet me goed later nog wat lensen bij kopen

Veel plezier met je nieuwe cam! Lekker veel foto's maken...heerlijk dat pielen met nieuw materiaal
M'n huidige camera is ook een Sony....vandaar dat ik hoop dat deze erg goed wordt....kan ik al m'n memorysticks tenminste hergebruiken

groet,
Frida

zondag 23 november 2003 @ 00:15:05 #187
34663 SpeedyGJ
pi_14853061
quote:
Op zondag 23 november 2003 00:12 schreef Frida het volgende:

[..]

Veel plezier met je nieuwe cam! Lekker veel foto's maken...heerlijk dat pielen met nieuw materiaal
M'n huidige camera is ook een Sony....vandaar dat ik hoop dat deze erg goed wordt....kan ik al m'n memorysticks tenminste hergebruiken

groet,
Frida

Ik had zelf ook een sony DCS P71
Nu ik deze camera heb moet ik zeggen dat het voor mij nog wel best moeilijk is om alles mooi scherp te krijgen, ik doe het stap voor stap.

Dit is de laaste post, anders wordt het nogal slowchat. Gr

pi_14875029
quote:
Op zondag 23 november 2003 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Dit is de laaste post, anders wordt het nogal slowchat. Gr

Oops....is waar
Zodra er meer bekend is van de nieuwe Sony ben ik hier weer terug Veel plezier met je nieuwe cam!

gr
Frida

pi_15046768
De review van de Olympus E-1 staat op dpreview.com:

http://www.dpreview.com/reviews/olympuse1/

Ik het het nog maar vluchtig gelezen, maar het lijkt er op dat het inmiddels klassieke ruisprobleem van Olympus ook hier aanwezig is.

Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 30 november 2003 @ 22:10:40 #190
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15047091
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:00 schreef JeroenH het volgende:
De review van de Olympus E-1 staat op dpreview.com:

http://www.dpreview.com/reviews/olympuse1/

Ik het het nog maar vluchtig gelezen, maar het lijkt er op dat het inmiddels klassieke ruisprobleem van Olympus ook hier aanwezig is.

Ik heb 'm ook gelezen en ik sla het ruisverhaal even over en duik gelijk in de conclusie.

Daar wordt de Olympus wel gekenschetst als een camera waar heel erg veel in zit. Alleen komt het er op de een of andere manier niet uit.

Afgegaan op de prijs tegen de prestaties verwacht ik dat Olympus op dit moment weinig in te brengen heeft tegen Canon en Nikon.
Het zou me echter ook niet verbazen wanneer Olympus op termijn nog een verrassing uit de hoge hoed laat springen. Ze weten bij Olympus immers wel degelijk hoe je een goeie camera in elkaar zet .

pi_15054202
Ik had gisteravond misschien niet nog ff gauw wat willen posten

Ik heb de hele review nu goed gelezen, en het ruisverhaal valt best mee. T/m 800ISO is het ruisniveau vergelijkbaar met de concurrerende DSLRs, daarboven gaat het echter rap achteruit met de Olympus. Maar je moet je natuurlijk afvragen hoe vaak je dat gebruikt.

Voor wat betreft de overige aspecten van de camera schaar ik mij achter Ouwesok. De camera heeft een aantal zeer interessante functies, maar er zijn toch een aantal 'zeur-puntjes' die eigenlijk niet zouden moeten voorkomen op een camera die Olympus toch bedoeld heeft voor professioneel gebruik, o.a.:

* geen mechanische gekoppelde focus-ring
* moiré
* geen histogram/overbelichtingsindicatie
* toch ook het hogere ruis-niveau bij hoge ISO-waarden

Maar dit is uiteraard slechts de eerste camera met de eerste serie objectieven in de 4/3 lijn. Wie weet komt Kodak ook wel met een body, en ook FujiFilm kijkt met een schuin oog naar de 4/3-standaard, misschien zien we vanuit die hoek ook nog wel wat verschijnen. Hoe meer er voor die standaard wordt ontwikkeld, hoe sterker hij wordt.

Ik heb trouwens nog nergens kunnen ontdekken wat een E-1 zou meten gaan kosten. Iemand enig idee?

Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 december 2003 @ 23:44:58 #192
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15104549
JA, KWIJLEN ALLEMAAL!!!! Zo dus:

Hij was al even te zien bij Panasonic, het juweel met het prachtige Leitz-glas er voorop.

Volgens dpreview komt ie in februari in de winkel maar dan onder de naam Leica, zoals het hoort. De Digilux2
Niet schrikbarend qua megapixels of qua zoombereik, maar wat een lenzzzzz

Het ontwerp is bijzonder traditioneel te noemen, bijna passend in de reeks van M-Leica's. Nog vertrouwder is de bediening van de Digilux2, gewoon een sluitertijdenring en vertrouwde ringen voor zoom, scherpstelling en diafragma op de lens. Net als vroegâh dus, maar dan digitaal .

Ik vind 'm ontzettend mooi Nou ontzettend....Ja, ontzettend

FOK!fotograaf woensdag 3 december 2003 @ 07:34:49 #193
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_15107753
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:44 schreef Ouwesok het volgende:
JA, KWIJLEN ALLEMAAL!!!! Zo dus:

Hij was al even te zien bij Panasonic, het juweel met het prachtige Leitz-glas er voorop.

Volgens dpreview komt ie in februari in de winkel maar dan onder de naam Leica, zoals het hoort. De Digilux2
Niet schrikbarend qua megapixels of qua zoombereik, maar wat een lenzzzzz

Het ontwerp is bijzonder traditioneel te noemen, bijna passend in de reeks van M-Leica's. Nog vertrouwder is de bediening van de Digilux2, gewoon een sluitertijdenring en vertrouwde ringen voor zoom, scherpstelling en diafragma op de lens. Net als vroegâh dus, maar dan digitaal .

Ik vind 'm ontzettend mooi Nou ontzettend....Ja, ontzettend

dat ontwerp
erg geinig... denk dat niet iedereen doorzal hebben dat je met een digicam staat te knippen als je daar mee rond loopt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_15107796
Nikon D70.....nu toch definitief announced...

Een DSLR als tegenhanger van de Canon 300D

http://www.dpreview.com/news/0312/03120301nikond70.asp

[url=http://www.digitallyactive.com]::: www.digitallyactive.com :::[/url]
  FOK!fotograaf woensdag 3 december 2003 @ 11:31:51 #195
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_15111784
quote:
Op woensdag 3 december 2003 07:44 schreef bakman_73 het volgende:
Nikon D70.....nu toch definitief announced...

Een DSLR als tegenhanger van de Canon 300D

http://www.dpreview.com/news/0312/03120301nikond70.asp

lol je was me voor
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_15298869
Weet iemand wanneer de Panasonic dmc-fz10 in Nederland verkrijgbaar zal zijn??
pi_15308277
enige waar ik hem heb zien staan is op www.progress.nl
daar staat echter al een maand lang onder: indicatie levertijd 2 weken

Heb ze +/- 3 weken geleden mailtje gestuurd, en kreeg als antwoord dat ie waarschijnlijk vanaf 2e week van december geleverd kan worden, maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk.

Officieel staat ie geloof ik voor maart gepland

pi_15339318
Sinds een aantal weken is de Kodak cx 6200 easy share uit.. Kon er in de search niets over vinden dus hij was nog niet genoemd. Toen ik hem gisteren zag liggen bij de kruidvat voor 95 euro (!!!!) heb ik hem maar meteen gekocht, want voor het geld hoef je het niet te laten. Maar ik ben echt ontzettend verbaast over de kwaliteit fotos. Het mag dan wel een 2.0MP zijn, de kleuren zijn erg mooi en de fotos scherp. een stuk beter dan die goedkope Trust die ik ooit heb uitgeprobeerd.

Kodak cx 6200

Resolutie max. 1704 x 1257
Beeldpunten 2,1 megapixel
Lens 37 mm
Optische zoom 0 x
Digitale zoom 3 x
Gevoeligheid 100, 200
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,6 inch
Geheugen (standaard) 8 MB
Opslagmedium Intern geheugen, MultiMediaCard, SD Memory Card
Interface USB
Gewicht 142 gram
Afmetingen (H x B x D) 65 x 104 x 42 mm

Hij is lekker klein, weegt niet veel. Voor de mensen die gewoon af en toe lekker fotootjes willen maken (van het stappen/ feesten / weekjes weg) is dit een ideaal apparaat. jammergenoeg geen optische zoom en geen langere sluitingstijd mogelijk, maarje kan ook niet alles hebben. Kruidvat geeft er trouwens ook een sd kaartje van 128 mb bij voor 52 euro. (wel goed naar vragen, want ik vroeg nog, is de camera compatible met alle kaarten die jullie hebben (ze hadden er 3 in de aanbieding) zeiden ze volmondig ja, maar de smart media en de compact flash passen er niet op (waardoor ik weer helemaal die 5 minuten moest terugfietsen).

Zijn er meer mensen die ervaring met deze camera hebben

pi_15341896
quote:
Op woensdag 10 december 2003 12:20 schreef jaws72 het volgende:
Weet iemand wanneer de Panasonic dmc-fz10 in Nederland verkrijgbaar zal zijn??
Officiele introductie in Europa is tijdens de Cebit... (mei 2004) Misschien dat ie hier en daar wel eerder ligt, maar dan is dat grijze import. Let op met garantie dan.
pi_15360393
Woei...eindelijk een Minolta dslr (bijna zeker althans) en meer interessant nieuws.

http://www.popphoto.com/article.asp?section_id=5&article_id=766&page_number=1&preview=

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')