http://www.dpreview.com/articles/olympuse1/default.asp
Het lijkt er op dat dit een heel mooie camera is (kijk maar eens naar de voorbeeldfoto's). Echter, op een (voor mij persoonlijk) belangrijk gebied schiet deze camera toch echt te kort: het ruisniveau bij hogere ISO-waarden is te hoog. Ik hoop voor Olympus mar dat dat aan deze specifieke camera ligt en dat productiemodellen stukken beter presteren.
Verder erg interessant om te lezen.
De specs klinken veelbelovend allemaal, ik hoop wel dat HP de fotokwaliteit beter onder de knie begint te krijgen, van wat ik tot nu toe van Hp gezien heb kan zich nog niet echt meten met de grote jongens als Nikon en Canon.
quote:ik had het ok al gelezen ja. en inderdaad. WEER die ruis he. Het lijkt wel of ze bij Olympus denken dat het niet uitmaakt ofzo... ruis bij de E10, de E20 en nu de E1.
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:48 schreef JeroenH het volgende:
Digicam overlord Phil Askey![]()
heeft ene gedeeltelijke review online van de Olympus E-1:
http://www.dpreview.com/articles/olympuse1/default.asp
Het lijkt er op dat dit een heel mooie camera is (kijk maar eens naar de voorbeeldfoto's). Echter, op een (voor mij persoonlijk) belangrijk gebied schiet deze camera toch echt te kort: het ruisniveau bij hogere ISO-waarden is te hoog. Ik hoop voor Olympus mar dat dat aan deze specifieke camera ligt en dat productiemodellen stukken beter presteren.
Verder erg interessant om te lezen.
Maar over die ruis: aan de andere kant hoor je TheMarco (die een C-5050 heeft) er niet of nauwelijks over, en in zijn foto's valt het ook niet op. Maar die zijn misschien allemaal genomen met een lage ISO-waarde.
Ik heb met diverse DSLRs gewerkt, en één van de grote voordelen vind ik toch echt de mogelijkheid om probleemloos (lees: zonder ruis) te kunnen werken bij hoge ISO-waarden. Als de productie E-1's ook dit ruisniveau vertonen, streep ik 'm weg.
http://www.dpreview.com/news/0308/03081502sonydscf828.asp
http://www.letsgodigital.nl/webpages/firstlook/sony/CyberShot-828/index_0NL.html
Belangrijkste specificaties:
* 7x optische zoomobjectief f2.0-2.8 (mechanisch gekoppelde zoomring!!)
* 28mm groothoek (!) - 200mm tele
* CompactFlash slot (ik viel steil achterover) en nog type II ook, dus ook de MicroDrive
* 8 megapixel-CCD met 4-kleuren filter
Als Sony hun kleurverzadiging een beetje weet te temmen (mijn grootste bezwaar tegen Sony camera's) kunnen ze met deze camera volgens mij een grote klapper maken in het semi-professionele segment.
Eén probleem zou het ruisniveau kunnen zijn: de pixels van de CCD zijn maar 2.7um groot, dit is erg klein en het is de vraag hoe het ruisniveau, zeker bij hogere ISO-waarden zal zijn. Voorlopig nog geen voorbeeldfoto's omdat alle review-websites alleen nog maar een pre-productie camera hebben.
En ik vraag me af wat je in geesoesnaam met 8MP-foto's moet, tenzij je je foto's op bushokjespostersformaat afdrukt.....
8MP-foto's:
TIFF: 24MB
RAW: ± 6MB (afhankelijk van camera en foto-inhoud)
jpg: ± 1 - 5MB (afhankelijk van compressie)
Kom je aan met je 128MB kaartje.....
quote:hmmm lekker ding man
Op woensdag 23 juli 2003 09:30 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
maar heb pas sinds een paar maanden mijn coolpix 2500
oefenmodelletje in de uitverkoop, nog even sparen dan voor zo'n luxe ding
De nieuwe canon DSLR : EOS 300d
Holy shit wat een ding (als het waar is, dpreview.com heeft er niets over)!!!! Een body voor ¤ 1099!!!
quote:niet veel bijzonders hoor, een 10D lite
Op woensdag 20 augustus 2003 10:14 schreef JeroenH het volgende:
De Canon EOS-300d is uit, Bogusje was me voor en noemde hier al de links:De nieuwe canon DSLR : EOS 300d
Holy shit wat een ding (als het waar is, dpreview.com heeft er niets over)!!!! Een body voor ¤ 1099!!!
quote:Niet veel bijzonders????
Op woensdag 20 augustus 2003 10:16 schreef KidPaddle het volgende:[..]
niet veel bijzonders hoor, een 10D lite
Als Nikon nu niet snel met een antwoord komt kunnen ze echt wel inpakken!
De features die ie wat minder heeft t.o.v. de 10D heb ik zelf niet echt nodig (4frames burst ipv 9 en geen ISO 3200) en ik vind een zwarte behuizing iets mooie maar man... 1090 euro!!!! En voor 1190 krijg je er zelfs een 18-55mm EF lens bij!
En dat noem jij niet veel bijzonders? Ik noem het een earth-shattering prijsdoorbraak op het gebied van DSLR's. Ik weet ook wel wat ik ga kopen als dit ding in de winkels ligt!
quote:* Grote CCD/CMOS --> groot dynamisch bereik/lage ruis
Op woensdag 20 augustus 2003 10:16 schreef KidPaddle het volgende:
niet veel bijzonders hoor, een 10D lite
*JeroenH bekijkt wanhopig zijn spaargeld
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 20-08-2003 10:37]
quote:dit is natuurlijk onzin he. Nikon-Canon bestaan al jaren naast elkaar, en dan was nikon eerst, dan weer canon.
Op woensdag 20 augustus 2003 10:25 schreef TheMarco het volgende:[..]
Als Nikon nu niet snel met een antwoord komt kunnen ze echt wel inpakken!
Qua prijs revolutionair, ik ben benieuwd of canon weer een beta product op de markt heeft gebracht, om maar de 1e te zijn, zoals ze met de D60 (en ook de 10D een beetje) gedaan hebben.
Wat wel waar is, is dat film zo'n beetje in de achtergrond gedrukt gaat worden, nu nog meer, amateurs zullen nu nog sneller een DSLR kopen. (35mm) Film, wordt, net als zwartwit toen kleuren film uitkwam, voor de puristen (en mensen met een hele dikke balk voor de kop die beweren dat film beter is)
zoals ik al zei, nikon zal wel ergens rond de jaarwisseling met iets dergelijks op de proppen komen.
quote:Canon heeft dit in het geheim ontwikkeld, er waren geen geruchten, je hebt dus inderdaad best kans dat Nikon heel binnenkort iets dergelijks presenteerd (een F-65D o.i.d.)
Op woensdag 20 augustus 2003 10:57 schreef KidPaddle het volgende:
dit is natuurlijk onzin he. Nikon-Canon bestaan al jaren naast elkaar, en dan was nikon eerst, dan weer canon.
quote:Een beta-product?!? Hallooohooo! Het EOS-300-concept is goed uitontwikkeld, en ook met DSLRs heeft Canon de nodige ervaring. Uiteraard zal de 300d op een aantal gebieden minder 'goed' zijn dan bv. de 10D, maar wat wil je voor de helft van de prijs!
Qua prijs revolutionair, ik ben benieuwd of canon weer een beta product op de markt heeft gebracht, om maar de 1e te zijn, zoals ze met de D60 (en ook de 10D een beetje) gedaan hebben.
En het is natuurlijk een mooi 'spaarpotje'. Je koopt nu deze body, gaat dan een paar goede objectieven en accessoires 'sparen', en koopt er dan later een dure body bij.
quote:Helemaal waar.
Wat wel waar is, is dat film zo'n beetje in de achtergrond gedrukt gaat worden, nu nog meer, amateurs zullen nu nog sneller een DSLR kopen. (35mm) Film, wordt, net als zwartwit toen kleuren film uitkwam, voor de puristen (en mensen met een hele dikke balk voor de kop die beweren dat film beter is)
quote:Ze zullen wel moeten, en ook Olympus zal met de prijs van hun 4/3-systeem flink omlaag moeten om hiermee te conurreren.
zoals ik al zei, nikon zal wel ergens rond de jaarwisseling met iets dergelijks op de proppen komen.
En ik ben benieuwd wat het prosumer-segment gaat doen. Waarom genoegen nemen met een prosumercamera terwijl je voor iets meer geld met het echte spul aan de gang kan?
quote:De D60 had zoveel fouten dat je dat best als een beta kan zien. Waarom dacht je dat de 10d zo snel uitgebracht werd ipv de D60..
Op woensdag 20 augustus 2003 11:05 schreef JeroenH het volgende:Een beta-product?!? Hallooohooo! Het EOS-300-concept is goed uitontwikkeld, en ook met DSLRs heeft Canon de nodige ervaring. Uiteraard zal de 300d op een aantal gebieden minder 'goed' zijn dan bv. de 10D, maar wat wil je voor de helft van de prijs!
Maar de EOS-300(v) is al een heel goede camera, ik ben er van overtuigd dat de 300d een goed product zal zijn.
quote:Dat zal zeker gebeuren, maar ik vraag me af hoe erg het wordt. De komst van de D60 en de 10D hebben de prijs van een gebruikte D30 niet noemenswaardig doen zakken. De tijd zal het leren.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:11 schreef weerdo het volgende:
Die 300D zal in ieder geval een slachting onder D30 bezitters die hun camera willen inruilen aanrichten. Als je nog een leuk prijsje voor die camera wilt hebben: NU verkopen!
quote:Dit zal voor een heleboel gebruikers gelden, maar niet voor iedereen. ¤ 1100 is nog steeds meer dan de ¤ 750 - 800 die een G5 moet opbrngen, plus dat je ook nog een objectief moet kopen. Verder is de camera groter en zwaarder. Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan een camera.
En ik ben benieuwd wat het prosumer-segment gaat doen. Waarom genoegen nemen met een prosumercamera terwijl je voor iets meer geld met het echte spul aan de gang kan?
quote:1100 is adviesprijs, uiteindelijk wordt hij nog goedkoper verwacht ik.
Op woensdag 20 augustus 2003 11:24 schreef JeroenH het volgende:[..]
Dat zal zeker gebeuren, maar ik vraag me af hoe erg het wordt. De komst van de D60 en de 10D hebben de prijs van een gebruikte D30 niet noemenswaardig doen zakken. De tijd zal het leren.
[..]Dit zal voor een heleboel gebruikers gelden, maar niet voor iedereen. ¤ 1100 is nog steeds meer dan de ¤ 750 - 800 die een G5 moet opbrngen, plus dat je ook nog een objectief moet kopen. Verder is de camera groter en zwaarder. Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan een camera.
En met 1100 duikt hij al onder/naast modellen als een nikon 5700/ minolta 7.
ok, dan moet je nog lenzen hebben, maar voor 100 euro die basislens erbij is een goede stap. kan je later altijd nog een betere / andere erbij kopen.
http://www.dpreview.com/news/0308/03082005canoneos300d.asp
en twee nieuwe objectieven voor deze camera:
http://www.dpreview.com/news/0308/03082004canonlenses.asp
En, misschien wel net zo verrassemd als de 300D, de PowerShot A80!!!:
http://www.dpreview.com/news/0308/03082003canona80.asp
Go Canon!!
http://www.canon.co.jp/Imaging/psa80/psa80_1000-e.html
-edit Ow hij staat hierboven ook al
[Dit bericht is gewijzigd door Tburg op 20-08-2003 21:34]
quote:komt van canon zelf.. meestal gaat het zo: japan-europa-US .. tijdzones he
Op woensdag 20 augustus 2003 17:08 schreef JeroenH het volgende:
Ik vraag me af waarom de grote reviewsites er nog niets over hebben. Het is nu al een paar uur sinds de genoemde sites met het nieuws kwamen. Het zou toch wel waar zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |