quote:Helaas wel
Op dinsdag 27 mei 2003 16:29 schreef WiZaRds het volgende:
Echt gaaf dit... Helaas zitten we nu met Schümacher opgescheept...
trouwens er staan nog meer filmpjes van senna
http://bagpuss.swan.ac.uk/dunk300zx/F1_&_Indy/
Wat een geluid trouwens met terugschakelen
quote:Een heel goed idee, maar het zou niet veilig zijn en een deel van de helden zou er niet mee kunnen omgaan.
Op dinsdag 27 mei 2003 16:55 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil meer!Wat een beheersing zeg.. De regels zouden terug naar die tijd moeten om het weer een echte sport te maken
Vergeet niet dat F1 toen wel meer vakmanschap was, maar zeker niet spannender. McLaren won 1 jaar 15 van de 16 GP's in Ferrari-stijl. Het grote verschil was dat Prost en Senna wel met elkaar konden en mochten vechten, iets wat bij Ferrari door de onkunde van Rubens en de teamorders niet mogelijk is.
F1 in de jaren 80 bestaat nog en het heet CART / IRL
quote:Als poster
Op dinsdag 27 mei 2003 23:12 schreef qwerty_x het volgende:
Senna, tot voor een jaar m`n buurman !
quote:nee, had de eer naast het kerkhof te wonen.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:15 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Als poster
Het is zeker mooi om naar te kijken. Maar de reden waarom het zo spectaculair eruit ziet is omdat de wagen in kwalificatie trim staat en daardoor enorm trilt. Wat er niet mankeert aan de wagen is de hoeveelheid grip en downforce de wagen heeft. Als je een huidige F1 wagen zo de bochten invliegt dan is het heel erg knap als ie zonder extra te corrigeren zijn lijn kan houden.
Kijk nog eens naar het filmpje en kijk eens hoe vaak ie moet corrigeren. Heel weinig. Hij sjeest zelfs een chicane met net ff het tweede handje aan het stuur. Hoeft Jos Verstappen niet te proberen in zijn Minardi.
Niks ten nadele van Senna maar het ziet er gewoon heel spectaculair uit.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:15 schreef qwerty_x het volgende:nee, had de eer naast het kerkhof te wonen.
Maar niet al te veel romantiseren: in die tijd en ook daarvoor was de kick van het naar F1 kijken wie er zich nu weer te pletter zou rijden en dankzij de huidige regels komt dat gelukkig tegenwoordig zelden meer voor.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:50 schreef Z.v.C het volgende:
Nu ik er nog eens over nadenk is het verschil van 10 seconden volgens mij voornamelijk te danken aan de grip die de formule 1 wagens tegenwoordig hebben. Ze kunnen tegenwoordig veel harder door de bochten dan vroeger.
http://www.farzadsf1gallery.com/f1_movies/2001/msqml.wmv
Vergeleken met het filmpje van Senna is dit glibberen.
quote:En glibberen kost dus tijd, en hij houdt zijn handen continu op het stuur !
Op woensdag 28 mei 2003 02:10 schreef Skull het volgende:[..]
Kijk eens naar dit filmpje en zeg me welke auto de meeste grip heeft.http://www.farzadsf1gallery.com/f1_movies/2001/msqml.wmv
Vergeleken met het filmpje van Senna is dit glibberen.
quote:Je zal mij niet horen zeggen dat Schumacher een watje is vergeleken met Senna, maar ik raak toch meer onder de indruk van het filmpje van Senna dan dat van Schumacher. En hoe verklaar je dan het verschil van 10 seconden? Kwa motorvermogen zal het volgens mij niet veel uitmaken. Ze reden dacht ik in 1988 zelfs nog met turbo's.
Op woensdag 28 mei 2003 02:10 schreef Skull het volgende:[..]
Kijk eens naar dit filmpje en zeg me welke auto de meeste grip heeft.http://www.farzadsf1gallery.com/f1_movies/2001/msqml.wmv
Vergeleken met het filmpje van Senna is dit glibberen.
quote:eehm, het grootste verschil is denk ik de aerodynamica, ze hebben veel meer neerwaartse druk en dat zie je flink terug in de ronde tijden. aan de hulpmiddelen kan het niet liggen want ieder jaar worden de ronde tijden (nu er inmiddels al een paar jaar hulpmiddelen legaal zijn) toch zeker wel een halve seconde sneller, dat is gewoon motorkracht + aerodynamica.
Op woensdag 28 mei 2003 13:40 schreef Z.v.C het volgende:[..]
Je zal mij niet horen zeggen dat Schumacher een watje is vergeleken met Senna, maar ik raak toch meer onder de indruk van het filmpje van Senna dan dat van Schumacher. En hoe verklaar je dan het verschil van 10 seconden? Kwa motorvermogen zal het volgens mij niet veel uitmaken. Ze reden dacht ik in 1988 zelfs nog met turbo's.
maar hoe kom je aan die ronde tijd toen van 1:41? het filmpje duurt wel 1:41 maar je ziet niet precies een rondje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |