abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2003 @ 14:20:08 #1
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_10666075
Uit vorige topics bleek al dat er hier meerdere mensen zijn die dagelijks hoofdpijn hebben.
Ik heb zelf ook elke dag hoofdpijn, om gek van te worden.
Nu moet ik dus stagelopen -zeg maar 8 uur per dag, pauzes doorwerken- maar dit hou ik echt niet vol vanwege de hoofdpijn.
De eerste dag was echt een ramp, ik moest me ontzettend concentreren om maar niet aan de pijn te denken. Ik heb na deze eerste dag ook meteen thuis moeten blijven, want er kwam ook nog griep bij kijken. Aangezien ik zo min mogelijk medicamenten wil slikken (vanwege andere klachten) is dit erg zwaar om vol te houden.

Ik vraag me af hoe anderen hier mee omgaan. Hoeveel uren kunnen jullie werken en hoe ga je met de hoofdpijn om ?

Graag jullie reacties...

Somewhere down the line, I'm sure we'll meet... again
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 mei 2003 @ 14:22:12 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10666117
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:20 schreef KwikFlup het volgende:
Uit vorige topics bleek al dat er hier meerdere mensen zijn die dagelijks hoofdpijn hebben.
Ik heb zelf ook elke dag hoofdpijn, om gek van te worden.
Nu moet ik dus stagelopen -zeg maar 8 uur per dag, pauzes doorwerken- maar dit hou ik echt niet vol vanwege de hoofdpijn.
De eerste dag was echt een ramp, ik moest me ontzettend concentreren om maar niet aan de pijn te denken. Ik heb na deze eerste dag ook meteen thuis moeten blijven, want er kwam ook nog griep bij kijken. Aangezien ik zo min mogelijk medicamenten wil slikken (vanwege andere klachten) is dit erg zwaar om vol te houden.

Ik vraag me af hoe anderen hier mee omgaan. Hoeveel uren kunnen jullie werken en hoe ga je met de hoofdpijn om ?

Graag jullie reacties...

Als ik elke keer dat ik hoofdpijn had niet kon werken, werkte ik zelden.

Gewoon aspirines nemen en werken.

zondag 25 mei 2003 @ 14:22:21 #3
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_10666125
ik kan wel gewone dagen werken.. had vroeger extreem vaak hoofdpijn.. maar dat is overgegaan dus
  zondag 25 mei 2003 @ 14:23:29 #4
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_10666141
http://www.hoofdpijntest.nl/

Misschien kun je er iets mee?

I believe in Heaven, I hope you understand...
  zondag 25 mei 2003 @ 14:25:01 #5
47450 MrEggIE
Echt een zootje bij mij op sch
pi_10666158
Ik had vroeger altijd wel koppijn na een lange dag school....maar muziek luisteren hielp wel. Met werk heb ik dit trouwens niet.
Wie niet waagt blijft altijd maagd
pi_10666176
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:20 schreef KwikFlup het volgende:

[...]

Aangezien ik zo min mogelijk medicamenten wil slikken (vanwege andere klachten) is dit erg zwaar om vol te houden.

[...]

Graag jullie reacties...

Er zijn vast wel andere manieren om die hoofdpijn in te dammen dan door medicijnen te slikken. Ontspanningsoefeningen, acupunctuur... niet dat ik er in geloof maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Ik heb nooit last van hoofdpijn - behalve na een avondje stappen - maar ik kan me voorstellen dat het echt een hel moet zijn.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 25 mei 2003 @ 14:48:33 #7
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_10666613
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Gewoon aspirines nemen en werken.

Dat is juist het probleem, ten eerste helpen ze niet om de hoofdpijn weg te nemen, en ten tweede lig ik dan ook de hele dag over te geven. Daar zit ik nou niet bepaald op te wachten en het stagebedrijf ook niet.
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:23 schreef LLCoolR het volgende:
http://www.hoofdpijntest.nl/

Misschien kun je er iets mee?

Thnx, zodra ik dit spotje hoorde op de radio ben ik er gaan kijken. De test klopt bij mij, want de dokters hadden me al verteld dat het spierspanningshoofdpijn is. Met de tip dat ik maar elke dag moest gaan zwemmen, fietsen en wandelen..... (helpt ook niet)
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:25 schreef teknomist het volgende:

[..]

Er zijn vast wel andere manieren om die hoofdpijn in te dammen dan door medicijnen te slikken. Ontspanningsoefeningen, acupunctuur... niet dat ik er in geloof maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Ik heb nooit last van hoofdpijn - behalve na een avondje stappen - maar ik kan me voorstellen dat het echt een hel moet zijn.

Ik geloof zelf ook niet in die alternatieve geneeswijzen. Als iemand hier wel positieve ervaringen mee heeft..laat maar horen...

Inderdaad, het is een hel ! Ik kan heus wel tegen een beetje pijn, maar elke dag hoofdpijn is niet vol te houden. Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed.

pi_10666630
Gewoon Advilletje en het is over.
  zondag 25 mei 2003 @ 17:24:12 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10669774
ik heb soms ook barstende koppijn. Maar ik werk gewoon door. Ik werk net zo lang dat dat ik letterlijk niet meer kan lopen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 mei 2003 @ 17:25:27 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10669802
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:48 schreef KwikFlup het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem, ten eerste helpen ze niet om de hoofdpijn weg te nemen, en ten tweede lig ik dan ook de hele dag over te geven. Daar zit ik nou niet bepaald op te wachten en het stagebedrijf ook niet.

Goh, dat zegt iedereen met hoofdpijn, totdat ze gewoon twee saridons tegelijk nemen.
Kan je daar niet tegen neem je ibuprofen.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 15:23:11 #11
51124 Amethist
See shadows gathering around
pi_10853036
Het is heel makkelijk om te zeggen neem een pijnstiller in, want uit ervaring weet ik dat tegen spierspanningshoofdpijn weinig helpt, zelf heb ik ook spierspanningshoofdpijn, maar ik zag al dat je in mijn topic had gelezen Elke dag hoofdpijn
Ik heb soms ook erg veel problemen met werken, ik werk nu nog 4 dagen in de week, was 5 dagen in de week maar dat hield ik gewoon niet vol. was ook erg moeilijk als je daarna nog een huishouden had te doen.
Ik heb vaak na mijn werk op bed gelegen, gewoon omdat ik kapot was, door het te accepteren is het bij mij beter gegaan.
Je moet accepteren dat je sommige dingen gewoon niet kan en daar naar gaan leven, ik weet het, het klinkt ontzettend moeilijk, maar gewoon vol houden.
Ik merk nu dat je ermee om leert gaan, zeg niet dat je er mee leert leven, want dat zal nooit gebeuren, maar je leert je hoofdpijn een beetje aanvoelen en je weet wat je op een gegeven moment wel en niet kan doen, het enige wat ik nu tegen je kan zeggen is sterkte en ik hoop dat je een andere oplossing vind.

[Dit bericht is gewijzigd door Amethist op 03-06-2003 15:28]

Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 15:44:00 #12
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_10853503
Ik heb ook (bijna) elke dag spanningshoofdpijn zowat heel mijn leven al (26) als ik maar een klein beetje stress heb krijg ik het al.Het ergste is dat ik echt niet kan werken/concenteren en heel sjagie ervan word en best een stress-vol-leven heb dus slik veel pijnstillers waardoor ik er niet zo veel last van heb.Ontspanningsoefeningen en Healing-Touch helpen bij mij ook wel.
I don't care.....
pi_10857247
Wat heb je toch een botte boeren zeg!
Als je alleen maar kan antwoorden dat hij/ zij moet doorwerken en aspirine slikken... Daar heeft hij/ zij toch niks aan?!
Hoofdpijn duidt erop dat er iets fout zit...

Ten eerste moet je je pauze gaan eisen. Heb je recht op dus het wordt niet eens een discussiepunt. Zit je achter de pc, dan moet je elk uur even wandelen. Heb je genoeg frisse lucht? Drink je genoeg?

pi_10861618
Mensen die roepen ik heb ook wel eens hoofdpijn en neem een aspirine moeten ze afschieten.
Het is jammer dat je dat soort mensen niet kunt laten ervaren wat echte hoofdpijn is......................................
  dinsdag 3 juni 2003 @ 21:53:27 #15
51124 Amethist
pi_10863982
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:23 schreef Oceanonix het volgende:
Mensen die roepen ik heb ook wel eens hoofdpijn en neem een aspirine moeten ze afschieten.
Het is jammer dat je dat soort mensen niet kunt laten ervaren wat echte hoofdpijn is......................................
helemaal mee eens
Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
pi_10868658
Tijgerbalsem om je slapen en voorhoofd smeren wil wel eens helpen, bij mij iig wel. Pijnstillers werken dan niet maar tijgerbalsem doet wonderen
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 4 juni 2003 @ 16:27:46 #17
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_10881999
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:23 schreef Oceanonix het volgende:
Meschien moet je niet zo 'hysterisch"op andere mensen reageren....heb je vast minder last van hoofdpijn!!!
I don't care.....
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:05:45 #18
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_10884771
Dank jullie wel voor je serieuze reacties.. men zegt het misschien vaker, maar het doet echt goed om reacties van mensen te horen die je begrijpen en weten wat het is om elke dag maar weer last te hebben..

Ik probeer zelf ook wel te accepteren dat de hoofdpijn zoveel aanwezig is, maar dat is nog niet zo makkelijk... het liefst zou ik dingen doen die andere 19 jarigen ook doen, ook qua werk, maarja dat zit er dus niet in.

Is het bij jullie vastgesteld door een bedrijfsarts of iets dergelijks dat je niet lang kan werken? Het CWI vindt namelijk dat ik jong genoeg ben om een 36-urige werkweek te draaien.. jong genoeg ok, maar dat trek ik echt niet; dan kunnen ze me na 2 dagen wel opstoppen.

Don't get me wrong, ik wil niet zielig overkomen (ook al denken sommigen dat gauw..) ik wil gewoon graag weten hoe jullie hier mee om gaan.

woensdag 4 juni 2003 @ 20:54:56 #19
51124 Amethist
pi_10889082
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:05 schreef KwikFlup het volgende:
Dank jullie wel voor je serieuze reacties.. men zegt het misschien vaker, maar het doet echt goed om reacties van mensen te horen die je begrijpen en weten wat het is om elke dag maar weer last te hebben..

Ik probeer zelf ook wel te accepteren dat de hoofdpijn zoveel aanwezig is, maar dat is nog niet zo makkelijk... het liefst zou ik dingen doen die andere 19 jarigen ook doen, ook qua werk, maarja dat zit er dus niet in.

Is het bij jullie vastgesteld door een bedrijfsarts of iets dergelijks dat je niet lang kan werken? Het CWI vindt namelijk dat ik jong genoeg ben om een 36-urige werkweek te draaien.. jong genoeg ok, maar dat trek ik echt niet; dan kunnen ze me na 2 dagen wel opstoppen.

Don't get me wrong, ik wil niet zielig overkomen (ook al denken sommigen dat gauw..) ik wil gewoon graag weten hoe jullie hier mee om gaan.

Tja, bij mij is alleen door de huisarts en neuroloog vastgesteld dat ik chronische spierspanningshoofdpijn heb, maar die hebben altijd gezegt dat ik er gewoon mee moet doen wat ik normaal ook doe, lekker makkelijk praten, denk je misschien nu, nou dat dacht ik ook en denk ik nog steeds, soms gaat het goed en soms niet, gelukkig werk heeft mijn baas er begrip voor en als ik me dus echt niet lekker voel dan zeg ik ook gerust dat ik naar bed ga, maar ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden. Het is inderdaad ook zo dat ik makkelijk te praten heb, met je leert ermee omgaan, zo is het in ieder geval bij mij gegaan, toen ik net hoofdpijn kreeg, was het ook voor mijn gevoel veel erger dan nu, dat is op zich niet zo, maar ik ga er nu anders mee om, heb het iets meer geaccepteerd, tenminste ik heb gewoon ondervonden dat ik bepaalde dingen niet kan doen en ik begrijp hoe je je voelt, ik ben ook pas 23 en ik kan de normale dingen niet doen die ik wil, bijvoorbeeld mijn huishouden, ieder normale meid van 23 kan gerust haar hele huis soppen enz, nou als ik de huiskamer een beetje hebt afgestoft ben ik kapot en dan baal je verschrikkelijk, want vroeger, voor mijn hoofdpijn kon ik dat wel, nou zo zijn er nog meer dingen, gezellig naar een pretpark een dagje, harstikke leuk, maar als ik thuiskom, moet ik plat.
Ik zou als ik jou ws een keertje met een bedrijfarts of een huisarts gaan praten, misschien dat hij je kan zeggen wat er kan gebeuren ivm je werk, want zo gaat het ook niet. Veel sterkte in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')