quote:Soms wel soms niet. Dat is juist zo spannend aan het geheel
Op donderdag 19 juni 2003 21:08 schreef Funnie het volgende:[..]
en een maffe Tsjech ook niet !
quote:ligt eraan hoeveel wodka er achter zen kiezen zit en welke kant ie op kijkt
Op donderdag 19 juni 2003 21:08 schreef Funnie het volgende:[..]
en een maffe Tsjech ook niet !
Het duurt 2 jaar voor je na het behalen van je rijbewijs echt het inzicht in het verkeer hebt ontwikkeld.
Het rijden is niet moeilijk, wel het inzicht.
Als hij het toch doet.. neem dan 1 a 2 dagen een hotel onderweg.
Zodat hij niet zulke lange stukken hoeft te rijden.
Je bent het niet gewend, zo kort na je examen.
De eerste keer naar Groningen en terug in 1 dag vond ik al behoorlijk. ( 2 en half uur rijden)
quote:Het is geen vrouw hoor
Op donderdag 19 juni 2003 21:13 schreef Brennie het volgende:
Ik zou het niet doen als ik hem was.Het duurt 2 jaar voor je na het behalen van je rijbewijs echt het inzicht in het verkeer hebt ontwikkeld.
quote:Doe even normaal zeg.
Op donderdag 19 juni 2003 21:43 schreef ook_gek het volgende:[..]
Het is geen vrouw hoor
Onzin is een straat verderop.
quote:Sorry. Even een serieuse reactie om het goed te maken dan
Op donderdag 19 juni 2003 21:48 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Doe even normaal zeg.
Onzin is een straat verderop.
Ik denk niet dat het slim is om alleen zo groot stuk te gaan rijden vlak na het behalen van een rijbewijs. Je kan elkaar niet afwisselen tijdens het rijden. Je rijd erg intensief want je moet je goed concentreren op het geen wat er gebeurd. Je kan denken dat je goed rijd. Tot dat het erg druk word op een vreemde weg. Dan word het een ander verhaal. Ze zeggen niets voor niets dat je pas leerd rijden na dat je je rijbewijs gehaalt hebt.
Mijn advies. Niet dien dus. Of neem iemand mee die wel ervaring heeft.
Ik heb nu zelf 3 maanden mijn rijbewijs, heb de eerste 10000km er inmiddels wel opzitten, maar ik zorg dat als ik afstanden van meer dan pakweg een uur moet rijden er iemand bij zit die het over kan nemen.
Ik heb de met 3 weken rijbewijs ook vanuit zuid-frankrijk naar huis gereden, maar wel in stukken van 2 uur, met minstens een kwartier pauze daartussen, en ik wisselde om de 4 uur af met mijn ouders.
Heb hem toen wel dwars door de binnenstad van parijs heen gereden, en geloof me, er is niets mooiers dan over de champs elysee rijden als het donker is
quote:Als hij redelijk wat aanleg heeft voor autorijden (dus als hij zeg maar <15 lessen heeft gehad en dan al slaagt) en hij oefent in die 3 weken veel, moet het makkelijk kunnen.
Op zaterdag 24 mei 2003 16:04 schreef vreemd_meisje het volgende:
Is dit wel zo verstandig om te doen als hij dan nog maar net zijn rijbewijs 3 weken heeft?
Als hij wat minder getalenteerd is in autorijden is zo'n lange reis misschien niet zo verstandig... Maar veel rusten onderweg doet wonderen.
Toen m'n zus net geslaagd was (3 jaar terug) en zij voor het eerst een stukje ging rijden (met mij als passagier)
Ik dacht echt: ze heeft zeker d'r rijbewijs gekregen omdat ze aan de versnellingspook van de examinator had gezeten Gelukkig kan ik het nog navertellen
Rijexamen is 15-Juli en dan heb ik nog dik een maand om te gaan rijden en ik rijd met mijn vader een heel stuk door nederland in die tijd....
En de reis zal ook totaal rustig gaan omdat ik achter 2 autos met caravan rijd en we een aantal overnachtigne maken.
Ook zijn er in de 2 autos andere 2 kleine kinders aanwezig (1,5 en 0,5 jaar) en daar blijf ik dus bij rijden bij die auto's!!!
quote:als je maar genoeg afstand houdt
Op zondag 22 juni 2003 02:09 schreef Gertsan het volgende:Wat een stieren schijt!
Rijexamen is 15-Juli en dan heb ik nog dik een maand om te gaan rijden en ik rijd met mijn vader een heel stuk door nederland in die tijd....
En de reis zal ook totaal rustig gaan omdat ik achter 2 autos met caravan rijd en we een aantal overnachtigne maken.Ook zijn er in de 2 autos andere 2 kleine kinders aanwezig (1,5 en 0,5 jaar) en daar blijf ik dus bij rijden bij die auto's!!!
En dan nog achter elkaar aan rijden, er is niets zo vermoeiend dan steeds iemand te volgen.
Ik zou eerst gewoon eens rustig gaan wennen....
Tis echt heel anders zonder instructeur ernaast
-edit- vraag eens advies aan zijn rijinstructeur! Die kent zijn rijstijl!
[Dit bericht is gewijzigd door IJzercookie op 22-06-2003 11:44]
quote:Idd. Als wij alleen naar Tsjechie gaan rijdt dat relaxter, dan wanneer je met meerdere auto's gaat. Je moet nu dan niet alleen aandacht bij de weg houden maar ook nog eens de mensen voor/achter je. Is nog vermoeiender! En ach het maakt toch niet uit wat je tegen hem zegt.. Hij gaat een paar keer door NL heen rijden straks.. Doet ie alle rij ervaring mee op .. Perfect
Op zondag 22 juni 2003 11:23 schreef jozef444 het volgende:[..]
als je maar genoeg afstand houdt
(oja eerlijk gezegd konvooi rijden is ook een vak apart, je moet iig in je achterhoofd houden dat als anderen in gaan halen je niet blind ook gaat inhalen of ander soort acties, t slimste is om een plek af te spreken waar iedereen op elkaar wacht om weer samen te komen. Dat is imo veiliger als konvooi rijden maar das mijn mening (ik zeg dit omdat we je toch niet duidelijk kunnen maken dat we t geen al te slimme actie vinden als je dat doet)
quote:ik ben ten 1e bekend of ie t examen haalt
Op zondag 22 juni 2003 11:33 schreef GizartFRL het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de verhalen zijn na de vakantie.
Zit zelf ook te twijfelen om in de vakantie een lange rit te gaan maken. Heb nu iets langer als een maand mn rijbewijs en ongeveer 5500 km zelfstandig gereden.
Ben het nu toch redelijk gewend om lang achter elkaar te rijden. Had ook 4 uur achter elkaar rijles met alleen 10 minuten koffiedrinkpauze tussendoor. Dat was veel in Nijmegen, dus veel meer kans op fouten. Toen ook geen moeite mee.
Maar nou vraag ik me nog af:
Is het eigenlijk slecht voor een auto om lang achterelkaar hard te rijden. dus zeg maar 2 uur aan 1 stuk 140 km/h. (top ligt om en nabij de 170km/h)???
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 17:13 schreef SvenThaMan het volgende:Is het eigenlijk slecht voor een auto om lang achterelkaar hard te rijden. dus zeg maar 2 uur aan 1 stuk 140 km/h. (top ligt om en nabij de 170km/h)???
Nee, natuurlijk niet.
Al zijn er uitzonderingen.
Het is niet zo slim om met een Fiat Panda uit '87 2 uur lang 140 te rijden, meer omdat de auto dan uit elkaar flikkert van ellende.
Als je een beetje normale auto hebt is het geen enkel probleem. Check voor de zekerheid van tevoren even je koelvloeistof, bandenspanning en oliepeil.
Voor mensen die het iets kan intereseren:
De rit ging goed. Zat op de heenweg wel op de verkeerde weg (reed stukje praag in) maar heb toch goed de weg kunnen vinden. Het achter een caraavn aanrijden was nog het lastigste imo... Je focused dus steeds op het zelfde... De tsjechen reden wel als gekken, maar als je netjes afstand bewaard tot je mede weggebruikers en niet gaat lopen crossen gaat het goed.... De wegen daar zijn kut, maar dat went ook zo...
De terugreis ging beter....heb vanaf duitsland het hele stuk alleen gereden met 2 mede passagiers en de 2 andere auto's achter me gelaten (vonden ze goed). Dit reed VEEEEL minder vermoeiend, omdat je dan eindelijk harder dan 80 kan en je beter moet opletten en dus niet zo vermoeid wordt van het saaie gedeelte...
Ik vind wel dat ik meeer rijervaring heb opgedaan in deze vakantie en dat ik ondanks dat sommige mij een close encounter met een boom wenste toch een goede en veilige reis heb gehad....
MAar je moet het wel aaleeen doen als je zelf vertrouwen in je rijstijl hebt, en dat had ik.... Als je twijfeld zou ik het niet doen.. Maar ga niet alleen rijden, vraag een andere auto + extra bestuurder mee. Als het dan niet gaat kan die bestuurder je afwisselen en de andere auto kan je leiden (dus geen weg kwijtraken)... en tips geven over hoe je rijd (die ziet dat nl iets beter!)
quote:Nice
Op maandag 15 december 2003 00:53 schreef Gertsan het volgende:
LOLIk zal maar ff melden dat ik nog steeds leef...
Voor mensen die het iets kan intereseren:De rit ging goed. Zat op de heenweg wel op de verkeerde weg (reed stukje praag in) maar heb toch goed de weg kunnen vinden. Het achter een caraavn aanrijden was nog het lastigste imo... Je focused dus steeds op het zelfde... De tsjechen reden wel als gekken, maar als je netjes afstand bewaard tot je mede weggebruikers en niet gaat lopen crossen gaat het goed.... De wegen daar zijn kut, maar dat went ook zo...
De terugreis ging beter....heb vanaf duitsland het hele stuk alleen gereden met 2 mede passagiers en de 2 andere auto's achter me gelaten (vonden ze goed). Dit reed VEEEEL minder vermoeiend, omdat je dan eindelijk harder dan 80 kan en je beter moet opletten en dus niet zo vermoeid wordt van het saaie gedeelte...
Ik vind wel dat ik meeer rijervaring heb opgedaan in deze vakantie en dat ik ondanks dat sommige mij een close encounter met een boom wenste toch een goede en veilige reis heb gehad....
MAar je moet het wel aaleeen doen als je zelf vertrouwen in je rijstijl hebt, en dat had ik.... Als je twijfeld zou ik het niet doen.. Maar ga niet alleen rijden, vraag een andere auto + extra bestuurder mee. Als het dan niet gaat kan die bestuurder je afwisselen en de andere auto kan je leiden (dus geen weg kwijtraken)... en tips geven over hoe je rijd (die ziet dat nl iets beter!)
toen ik mijn rijbewijs haalde een date met 'n meid in Soest. Maar ik moest zelf vanuit Nijmegen vertrekken. Heb er 2.5 uur over gedaan en 't zweet stond in me naad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |