Zoals jullie misschien wel (of niet) weten, bestaat er sinds begin januari 2001 een chat-room voor Fok!eiland.
Waar ?
Je kunt deze chat bereiken door met een IRC programma in te loggen op: IRC.Fokzine.net
Je hebt hiervoor wel eerst een programmatje nodig om een verbinding met die server te maken.
Een goed programma hiervoor is mIRC.
Dit programma is te vinden op:
www.mirc.nl/download.html
Op die pagina kun je ook meteen lezen hoe je mIRC moet installeren, en ook nog een stukje over de geschiedenis van IRC (als dat je boeit )
En als dat allemaal gelukt is, dan....
Verbinding maken.
Dan kun je de verbinding met IRC.Fokeiland gaan maken.
Hiervoor zul je een paar dingetjes moeten instellen in je mIRC.
Hier zie je het schermpje wat je te zien krijgt nadat je mIRC gestart hebt.
Je voegt hier een server toe (FokZine IRC Server), en vult je eigen gegevens in.
Als je dit allemaal hebt ingevult met je eigen gegevens klik je op 'Add'.
Je ziet dan het volgende schermpje waar je de juiste Server gegevens invult.
Als je dit gedaan hebt klik je op 'OK' en vervolgens op 'Connect to IRC Server'.
Hierna verschijnt een pop-up window.
Je tikt hier: #fokeiland
en klikt dan op join
Ready to go! Je kunt nu chatten!
Eenmaal aangekomen gelden hier een aantal gedragsregels die in dit topic ter sprake zullen komen. De bedoeling is dat hieruit een zogenoemde policy ontstaat.
*In de trant van de policy's op FOK, hebben wij (de vaste gebruikers van #fokeiland) besloten een discussie te openen.
Hier is de vaste kern van #fokeiland al enkele dagen over aan het nadenken, en samen hopen we tot een goed beleid te komen
De discussie kan in dit topic gebeuren.
Alvast bedankt,
namens Beer, HighLander, LWaS
en hulp van enkele andere vaste bezoekers.
[Dit bericht is gewijzigd door B.e.e.r op 06-02-2001 01:01]
/join #fokeiland
als je in je perform (onder options) bovenstaande neerplant dan gaat ie automatisch naar #fokeiland zodra je mIRC opstart (wel connect on start-up aanzetten, en dat vind je weer onder options>options)
dus options>options: vink connect on stratup en reconnect on disconnect aan
en options>perform: vul in dat scherm in:
/join #fokeiland
Dat weten wij ook al, maar om iemand die net met IRC begint dat meteen te laten doen..
Dat soort fingen vertellen we wel als ze in #fokeiland zijn gekomen.
Tss Bemoeial.
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 06-02-2001 01:06]
-zo beter?
Helaas laat de server waar dat ding op staat (Zonnet) het de laatste tijd nogal afweten, dus het kan zijn dat je de client niet eens kunt openen.
* Breuls is al een andere locatie aan het bedenken...
quote:Ga naar www.wanadoo.nl en neem daar een free-internet-account
Op 06 februari 2001 09:52 schreef Breuls het volgende:
* Breuls is al een andere locatie aan het bedenken...
Mijn visie :
Ik denk aan iets wat eigenlijk in elk IRC kanaal gebeurd : Een beperkt aantal ops, en de rest users..
Met allemaal ops is het een tijd geprobeerd, maar gaat niet altijd even goed
iemand ??
Aanvu;llingen, ideen, argumenten.....
SPUI HET !!!
Op #fok is dit al langer duidelijk,
er zijn enkele mods (@) en de rest zijn users.
In het begin was het zo dat er op #fokeiland nog niet echt veel bezoekers waren en werd dus iedereen de status @ gegeven, maar nu dit kanaal langzamerhand ook beter gevuld raakt lijkt het velen toch beter om ook om te schakelen naar een systeem met een beperkt aantal moderators, en de rest users.
Dit ook omdat zich de laatste tijd wat incidentjes hebben voorgedaan met chatters die de boel flink in de 'war' schopten.
We hebben het al best wat keren over dit onderwerp op #fokeiland zelf gehad, maar de vaste chatters vinden het een goed idee om via dit topic iedereen aan het woord te laten.
*Is ook makkelijk om effe terug te lezen
* Ridder_FOK vreest alleen wel rellen als er bepaalde mensen tot user worden 'gedegradeerd' die van mening zijn dat zij eigenlijk Op zouden moeten zijn...
Maargoed zover is het nog niet...
Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt, ook al moet ik zeggen dat de sfeer om iedereen die binnen komt te oppen ook wat weggezakt is...
Dat er een policy moet komen vind ik ook.
In het begin was er de op-status voor de eilanders en andere bezoekers waren users. Als iemand bekend was van het eiland kreeg hij de @. De laatste tijd komen er meer chatters en vind ik dit geen goed beleid meer. Men houdt zich niet meer aan de nettiquete die overal geldt, niet alleen op #fokeiland. Mi. komt dat door die @.
Bovendien is het zo dat niemand na herhaald waarschuwen geband kan worden doordat iedereen een @ heeft. Dat was iets technisch, had met een protectlist te maken geloof ik. Maar al dat technische gepraat snap ik niet genoeg om hier uit te leggen.
Het voorstel van Beer spreekt mij dan ook erg aan. Gewoon genoeg ops, zodat er altijd wel één op aanwezig is en de rest van de chatters user.
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat iemand de boel kompleet loopt te verzieken....maar als iemand dat wel doet en daar na waarschuwingen nog niet mee op kan houden....bannen, geen slap gezemel, gewoon weg....
[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 06-02-2001 11:47]
[Dit bericht is gewijzigd door LWaS op 06-02-2001 11:59]
-Beperkte groep @tjes
Daarover kunnen we een stemming organiseren
-Wel topic veranderen zonder @tje
-Policy is wel nogig
-Verder weet ik het nog niet
Als dat gebeurt dan vind ik alle hierbovengenoemde maatregelen wel goed
quote:je bedoelt mensen zoals ik....
Op 06 februari 2001 11:57 schreef LWaS het volgende:
Superbam : het probleem is dat er mensen zijn zonder vaste ip's..
Die personen loggen constant in met een ander ip, bannen is hier door eigenlijk onmogelijk.
Vooral met al die fijne gratis inbel providers tegenwoordig
'T zat dus al in de planning
quote:Ik heb al wat: de hele boel gaat naar cyberplace.myweb.nl. Die ruimte komt daar namelijk bijna helemaal vrij
Op 06 februari 2001 10:16 schreef Broekie het volgende:
Ga naar www.wanadoo.nl en neem daar een free-internet-account
dan heppie meteen 20 mb webspees op een betrouwbare server
Zouden we met een moderated channel werken dan ben je meteen van dit probleem af.
Je kan het zo instellen dat standaard bij binnenkomst de users een + (voice) krijgen.
Kunnen ze zich niet gedragen, overmatig flooden enz, kan die voice worden ontnomen. Kunnen ze nog wel meekijken, maar hun mond verder niet meer open doen.
Ok, ik geef toe, zulke gevallen doen zich zelden voor. Maar dit is dan aan de @'s om in te stellen. Zolang er geen last is, kan het gewoon normaal blijven, komen er mensen die zich niet gedragen, kan altijd worden overgeschakeld naar moderated.
Wel ben ik er dus voor om dat aantal @'s op #fokeiland toe te wijzen aan mensen die er dan dus ook wel regelmatig zijn.
En niet alleen aan mensen die het kanaal verzonnen hebben en er vervolgens nooit zijn, of af en toe een paar zinnetjes typen maar niet weten wat er op het kanaal leeft.
Wat ik eigenlijk bedoel is dus,
wie gaat er zometeen beslissen wie dat worden? En wat is de maatstaf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |