abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 mei 2003 @ 14:17:33 #1
50355 Toni_Soprano
Nah, I got stugots
pi_10607576
Beste mensen,

Zo te zien is er hier op het forum veel weerstand tegen de gedupeerden van winstverdriedubbelaar! Veel VVD-ers hier op het forum???
Mmmm.....Natuurlijk hebben jullie gelijk van eigen schuld dikke bult en dat niemand eigenlijk slapend rijk kan worden! Tsja, wat is nou heerlijker dan leedvermaak!

Ik ben namelijk ook erin gestonken in de winstverdriedubbelaar! Wel een beetje naif achteraf. Achteraf is altijd makkelijker praten. Maar ik was toendertijd behoorlijk financieel wanhopig als student en ben toen maar erin gestapt!

Maar het probleem is nu dat naast het feit dat mensen zich moeten laten leiden door hun eigen verstand, bij zulke producten ook enige bescherming moet zijn!
Ofwel Dexia heeft gewoon gefaald om de financiele situaties van haar klanten te onderzoeken voordat ze hun risicovolle producten aansmeren. Dit is wettelijk verplicht!!! Als ze dat ten eerste hadden gedaan dan was ik samen met vele DUIZENDEN niet eringestapt!
Al die duizenden gezinnen moeten nu hun forse schulden aan Dexia betalen. Dat is pas slecht voor de economie!!!

Mijn vraag is of er hier op het forum ook meerdere studenten zijn met dezelfde winstverdriedubbelaar problemen??? Over het algemeen wordt op het internet namelijk vooral de gevallen genoemd van werkende mensen en ouderen met een pensioen!

Groeten,

Toni

Sad is good, unconscious isn't!
pi_10607819
nope ik gelukkig niet ik ga binnekort belleggen maar dan wel met me eigen portefeulle

Het is inderdaad wel raar dat het niet eerst is nagekeken maar ja hun dachten zo natuurlijk snel binnen te lopen

  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2003 @ 14:30:59 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_10607860
Alleen de naam is al bijna lachwekkend... Wat voor iets is het precies?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_10607885
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:17 schreef Toni_Soprano het volgende:
Groeten,

Toni


Toni, groetjes terug..

Je zegt het zelf al; je had je verstand moeten gebruiken en het beter uit moeten zoeken.
Bijvoorbeeld advies inwinnen bij familie of een vriend.
Je kunt Dexia hier niet volledig voor verantwoordelijk houden.
Wat voor financiele geschiedenis had je destijds?
Ik denk nihil want student. Je stond waarschijnlijk nergens geregistreerd, Dexia weet dat
jij studeert en waarschijnlijk later een goede baan krijgt. Op basis daarvan kon jij die deal sluiten.
Allebei dus schuld. Probeer op ieder de helft te settlen.
Succes!

  donderdag 22 mei 2003 @ 14:45:28 #5
50355 Toni_Soprano
Nah, I got stugots
pi_10608186
Trouwens, hey hallo eightball! bedankt voor je steunbetuiging!

Mooiste is dat Dexia helemaal niets van mij wist! Niet dat ik een student met schuld ben of dat ik een rijkeluizoontje.
Dexia heeft gewoon bij iedereen (300.000 gedupeerden!!!!) die interesse hadden het product verkocht zonder goede voorlichting en financieel onderzoek!
Het zegt toch al genoeg dat zo veel mensen erin zijn gestonken!

Ik ben nu vooral geinteresseerd of hier ook studenten zijn met dezelfde problemen!

Sad is good, unconscious isn't!
pi_10608373
Mijn broer heeft hetzelfde, maar die werkt ook al. Ik heb het hem nog afgeraden trouwens.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10608420
Die gaat zijn pakket overigens met drie jaar verlengen, hopen dat de schuld in die tijd verminderd is.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10608456
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:45 schreef Toni_Soprano het volgende:
Dexia heeft gewoon bij iedereen (300.000 gedupeerden!!!!) die interesse hadden het product verkocht zonder goede voorlichting en financieel onderzoek!
Heb je je alleen laten voorlichten door die aardige meneer/mevrouw van Dexia, of
heb je de stukken "even mee naar achteren" genomen om nader te onderzoeken en
eventueel elders advies in te winnen, om te kijken of dit een goede deal is?

[offtopic]
Ik ken wel (meerdere) studenten die een appartementje van 2 ton in het centrum hebben gekocht op een beleggingshypotheek. Die zijn nu of straks pas echt goed de lul. Niet dat ik dat leuk voor ze vind, maar om dit soort grappen al op je twintigste uit te halen lijkt me een beetje toooo much... If you catch my drift...
[/offtopic]

  donderdag 22 mei 2003 @ 15:00:22 #9
50355 Toni_Soprano
Nah, I got stugots
pi_10608504
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:56 schreef Diverse_Reality het volgende:
Die gaat zijn pakket overigens met drie jaar verlengen, hopen dat de schuld in die tijd verminderd is.
Verlengen is ook niet echt slim!
Dit betekent verlengen in een hypocriet product! Het heeft alleen maar zin als de koersen weer super gaan stijgen! Hoop voor je broer dat het zin heeft!
Sad is good, unconscious isn't!
pi_10608514
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:58 schreef Eightball het volgende:
Heb je je alleen laten voorlichten door die aardige meneer/mevrouw van Dexia, of
heb je de stukken "even mee naar achteren" genomen om nader te onderzoeken en
eventueel elders advies in te winnen, om te kijken of dit een goede deal is?
voor een leek zag het er allemaal zeer positief uit, nu vermelden ze pas duidelijk dat het ook wel eens slecht kan uitpakken.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10608549
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:00 schreef Toni_Soprano het volgende:

[..]

Verlengen is ook niet echt slim!
Dit betekent verlengen in een hypocriet product! Het heeft alleen maar zin als de koersen weer super gaan stijgen! Hoop voor je broer dat het zin heeft!


Tja, dat is dus alweer het risico wat je moet nemen.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10608592
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:00 schreef Diverse_Reality het volgende:
voor een leek zag het er allemaal zeer positief uit, nu vermelden ze pas duidelijk dat het ook wel eens slecht kan uitpakken.
Waarom heb jij het je broer dan afgeraden?
Financieel expert ofzo?
  donderdag 22 mei 2003 @ 15:12:40 #13
50355 Toni_Soprano
Nah, I got stugots
pi_10608771
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:00 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

voor een leek zag het er allemaal zeer positief uit, nu vermelden ze pas duidelijk dat het ook wel eens slecht kan uitpakken.


Dat bedoel ik nou!
Bij het programma van Tros Radar van een tijdje gelden, lieten ze ook een folder aan een financieel expert zien. Hij gaf toe dat het zelfs voor hem onduidelijk was hoe het nou precies zat met die winstverdriedubbelaar!
Sad is good, unconscious isn't!
pi_10608806
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:04 schreef Eightball het volgende:

Waarom heb jij het je broer dan afgeraden?
Financieel expert ofzo?


Heh, nee. Het klonk me allemaal verdacht positief in de oren, en mijn broer hield er ook geen rekening mee dat het wel eens flink verkeerd zou kunnen gaan. Die Dexia ook zo goed als niet, trouwens.

We zitten nu iig echt in de Berenkuil, denk dat hij door 3 jaar door te gaan de schuld wellicht iets kan verminderen.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10608812
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:12 schreef Toni_Soprano het volgende:
financieel expert
Die had jij toch ook kunnen bezoeken of ben ik nou gek?
  donderdag 22 mei 2003 @ 15:16:05 #16
50355 Toni_Soprano
Nah, I got stugots
pi_10608843
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:14 schreef Eightball het volgende:

[..]

Die had jij toch ook kunnen bezoeken of ben ik nou gek?


Tsja, achteraf......
Sad is good, unconscious isn't!
pi_10608898
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:12 schreef Toni_Soprano het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou!
Bij het programma van Tros Radar van een tijdje gelden, lieten ze ook een folder aan een financieel expert zien. Hij gaf toe dat het zelfs voor hem onduidelijk was hoe het nou precies zat met die winstverdriedubbelaar!


Idd, er intern ook nogal wat commotie geweest rondom deze belegginsfondsen. Ze hebben zich mijns inziens zich schuldig gemaakt aan misleiding bij het verkopen van aandelenleaseproducten.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10608964
Ben zelf samen met mijn ouders in zo eenzelfde actie getrapt. Alleen dan van Aegon Spaarbeleg, hierbij kan je gelukking achteraf nooit een schuld overhouden, maar ik ben bijna zeker al mijn inleg kwijt. Zo een 4 duizend euro. Er is nergens uit de folders van toen te halen dat dit risico er was. We gingen er altijd vanuit dat we een minimum bedrag zouden krijgen en zo werd het ook gepresenteerd.
pi_10608989
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:14 schreef Diverse_Reality het volgende:
Het klonk me allemaal verdacht positief in de oren
Precies! Er bestaat niet zoiets als gratis geld. Niet bij Frisia, niet bij Postkrediet, niet bij Becam en ook niet bij Gelink. De klap komt meestal later.
quote:
We zitten nu iig echt in de Berenkuil, denk dat hij door 3 jaar door te gaan de schuld wellicht iets kan verminderen.
Da's mega vervelend en ik hoop voor je broer dat het snel beter gaat.
pi_10609000
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:22 schreef Ma3stro het volgende:
Ben zelf samen met mijn ouders in zo eenzelfde actie getrapt. Alleen dan van Aegon Spaarbeleg, hierbij kan je gelukking achteraf nooit een schuld overhouden, maar ik ben bijna zeker al mijn inleg kwijt. Zo een 4 duizend euro. Er is nergens uit de folders van toen te halen dat dit risico er was. We gingen er altijd vanuit dat we een minimum bedrag zouden krijgen en zo werd het ook gepresenteerd.
Idd, en dat is het hele punt. Beleggen, ja daar zit risico aan. Maar laat dat ook duidelijk blijken. We kennen niet allemaal de ins en outs van het wonder der flitskapitaal...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10609087
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:16 schreef Toni_Soprano het volgende:
Tsja, achteraf......
Tuurlijk, dat begrijp ik; je zit nu met de gebakken peren, lullig genoeg.
Maar met alle respect, het ging vast niet om een tientje..
pi_10609140
goddank is mijn pa financieel adviseus, ben een keer op zijn aanraden in een beleggingsfonds en een bedrijf gestapt met 1 jaar studiefinanciering. Het werd een fiasco maar kreeg alles van hem terug aangezien ik eigenlijk wilde gaan sparen. Eigenlijk vond ik het ook niet eens nodig, had ik maar slimmer moeten zijn!

Voor hen die erin zijn gestonken: tja toch ergens heerst bij mij het gevoel 'eigen schuld'! What comes up must come down! En toen waren er al mensen die waarschuwden dat de bomen niet tot in de hemel groeien! Begrijp dat je heel gemakkelijk valt voor zo'n verhaal maar toch... logisch gevoel leert toch dat je er ook het schip mee in kan gaan

Danmark... more usefull every day!
pi_10609313
Bij beleggen zijn er altijd risico's
Zij die denken dat de beurs alleen maar gaat stijgen zijn gek.

als die verdubbelaar geld had opgeleverd, had je niemand horen praten.

Jarod
pi_10609325
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:17 schreef Toni_Soprano het volgende:
Ofwel Dexia heeft gewoon gefaald om de financiele situaties van haar klanten te onderzoeken voordat ze hun risicovolle producten aansmeren. Dit is wettelijk verplicht!!! Als ze dat ten eerste hadden gedaan dan was ik samen met vele DUIZENDEN niet eringestapt!
Ik denk niet dat het zo simpel is als jij voorstelt, immers als het zo makkelijk zou zijn, dan had Stichting Leaseverlies en consorten niet zoveel tijd nodig om een zaak tegen Dexia voor te bereiden.

Maar goed, ik ben student maar heb geen aandelen geleast, ik heb ze gewoon zelf gekocht, en dat is bijna net zo erg. Een groot deel van mijn aandelenkapitaal(tje) is verdampt met de koersdaling van de afgelopen 2 jaar. Voordeel voor mij is echter wel dat ik hierdoor geen schuld heb opgebouwt.

pi_10609463
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:36 schreef jarod het volgende:
Bij beleggen zijn er altijd risico's
Zij die denken dat de beurs alleen maar gaat stijgen zijn gek.

als die verdubbelaar geld had opgeleverd, had je niemand horen praten.


Nee maar zo gaat het meestal, pas als iets mis gaat komt de kritiek. Trouwens de klanten van Dexia enzo zijn niet boos omdat de beurs is gedaald maar omdat Dexia hen verkeerd zou hebben voorgelicht over de risico's van het product en niet heeft gekeken (zoals dat bijvoorbeeld bij hypotheken wel gebeurd) of het wel verantwoord was voor de klant, en dat moet volgens de wet wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')