quote:is het niet aan de kroegbaas zelf om te beslissen wie hij in ZIJN zaak binnen laat!?¿
EINDHOVEN - Eindhoven is een onderzoek begonnen om na te gaan of de plaatselijke horecabedrijven discrimineren. Als dat het geval blijkt te zijn, maakt de politie proces-verbaal op.Met het Openbaar Ministerie is afgesproken dat dit onverbiddelijk leidt tot vervolging. De kroegbaas riskeert niet alleen een hoge boete, maar ook sluiting van zijn zaak.
Burgemeester Welschen heeft persoonlijk opdracht gegeven voor het onderzoek, aldus een woordvoerder. De komende tijd brengen kleine groepjes mensen onaangekondigd een bezoek aan de uitgaansgelegenheden in Eindhoven.
Die personen zijn vrijwel identiek wat haardracht, kleding, schoeisel en leeftijd betreft. Ze verschillen echter in ras, huidskleur, gezindte of geaardheid.
quote:Omdat een uitgaansgelegenheid niet hetzelfde is als een eigen huiskamer.
Op donderdag 22 mei 2003 10:50 schreef RipCurl het volgende:is het niet aan de kroegbaas zelf om te beslissen wie hij in ZIJN zaak binnen laat!?¿
je mag toch zelf beslissen wie je bij jou thuis wel of niet naar binnen laat, dus waarom niet wanneer je de eigenaar bent van een uitgaansgelegenheid!?
quote:Maar dat weten 'ze' al, omdat kroegbazen er van uit gaan, dat Arische jongens niets doen.
Op donderdag 22 mei 2003 10:54 schreef Strolie75 het volgende:
Is het weer zover? Dat ze liever eens onderzoeken WAAROM kroegbazen liever geen groepen allochtonen in hun zaak hebben!
Ga ik met een blanke vriend van me naar de Havana's in Den Haag kom ik er makkelijk in. De uitsmijter zegt: 'goeienavond heren..' en we mogen doorlopen.
Kom ik vervolgens die zelfde avond met een Hindoestaanse vriend van me bij de Havana's aan de deur zijn we geen 'vaste klanten' en hebben we geen pasje..... wel vreemd
Ben zelf ook blank overigens, maar dat ter info..
quote:Een typische opmerking van een VVD-er waar verdorie deze SP-er mee eens is. Laat maar eens een onderzoek komen waarom bepaalde groepen niet echt welkom zijn.
Is het weer zover? Dat ze liever eens onderzoeken WAAROM kroegbazen liever geen groepen allochtonen in hun zaak hebben!
Maar toch is het helaas wel duidelijk dat discriminatie wel voorkomt. Dat hebben vorige onderzoeken al duidelijk gemaakt...
quote:Dat is niet interessant voor ambtenaren en politici. Die krijgen hun geld toch iedere maand binnen en hoeven niet na te denken over marktwerking, reputatie en inkomensrisico's.
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 10:56 schreef tvlxd het volgende:[..]
Maar dat weten 'ze' al, omdat kroegbazen er van uit gaan, dat Arische jongens niets doen.
quote:En als je die problemen niet ontkent moet je je ogen niet sluiten voor de mogelijke oorzaken.
Op donderdag 22 mei 2003 11:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
Maar nu ontken je wel de problemen met moslims.
quote:En als ik in mn huis een tap neerzet, een stereo neerzet, een paar barkrukken neerzet , een groepje mensen uitnodig die me wat geld geeft voor het bier dan mag ik wel zelf bepalen wie ik binnenlaat?
Op donderdag 22 mei 2003 10:53 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat een uitgaansgelegenheid niet hetzelfde is als een eigen huiskamer.
quote:Dat valt volgens mij behoorlijk mee, een kroegbaas zal met tegenzin betalende klanten weigeren.
Op donderdag 22 mei 2003 10:57 schreef F-ron het volgende:
Maar toch is het helaas wel duidelijk dat discriminatie wel voorkomt. Dat hebben vorige onderzoeken al duidelijk gemaakt...
quote:Ja, en dan is het nog geen uitgaansgelegenheid, waar je een je allerlei diploma's en licenties voor nodig hebt.
Op donderdag 22 mei 2003 11:11 schreef Kaalhei het volgende:[..]
En als ik in mn huis een tap neerzet, een stereo neerzet, een paar barkrukken neerzet , een groepje mensen uitnodig die me wat geld geeft voor het bier dan mag ik wel zelf bepalen wie ik binnenlaat?
quote:Je moet ook een vergunning aanvragen.
En als ik in mn huis een tap neerzet, een stereo neerzet, een paar barkrukken neerzet , een groepje mensen uitnodig die me wat geld geeft voor het bier dan mag ik wel zelf bepalen wie ik binnenlaat?
quote:Tenzij er genoeg aanbod van betalende klanten is en je daarom klanten gaat selecteren op basis van bepaalde 'kenmerken'.
Op donderdag 22 mei 2003 11:12 schreef Strolie75 het volgende:
Dat valt volgens mij behoorlijk mee, een kroegbaas zal met tegenzin betalende klanten weigeren.
quote:Jij mag niet zonder vergunning een tap neer zetten om bier te schenken voor geld. Haal je die vergunning ben je automatisch een horeca gelegenheid en gelden de zelfde regels
En natuurlijk wordt er af en toe gediscrimineerd, maar ik kan dat goed begrijpen. Als je als portier een aantal keer problemen hebt gehad(vechten, beschoten..) met bepaalde jongeren dan wil je die liever buiten houden volgende keren.
quote:Ook op gezindte en geaardheid... zo zo.
Die personen zijn vrijwel identiek wat haardracht, kleding, schoeisel en leeftijd betreft. Ze verschillen echter in ras, huidskleur, gezindte of geaardheid.
En hoe kun je dat zien, als beide proefpersonen verder ongeveer hetzelfde 'uiterlijk' hebben, kleding en haardracht?
Het zal er wel op neer komen dat er alléén gekeken kan worden naar de huidskleur.
(Trouwens: het komt regelmatig voor dat hetero's en vrouwen geweigerd worden bij homo-tenten...)
quote:Dan doe je een risicoanalyse. Een autochtoon die voor herrie zorgt schop je er met gemak uit, een marokkaan die voor herrie zorgt krijg meteen bijstand van alle andere allochtonen in de tent.
Op donderdag 22 mei 2003 11:15 schreef nikk het volgende:
Tenzij er genoeg aanbod van betalende klanten is en je daarom klanten gaat selecteren op basis van bepaalde 'kenmerken'.
Keuze snel gemaakt lijkt me! Was laatst documentaire over de horeca in A'dam, zelfs clubs en kroegen met zwarte eigenaren/uitsmijters weren groepen buitenlanders aan de deur omdat deze voor teveel rotzooi zorgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 22-05-2003 11:28]
quote:Hoe kun je dan zien dat iemand hetero is?
Op donderdag 22 mei 2003 11:18 schreef DennisMoore het volgende:
(Trouwens: het komt regelmatig voor dat hetero's en vrouwen geweigerd worden bij homo-tenten...)
quote:Eh... bedoel je niet: een marokkaan die voor herrie zorgt krijg meteen bijstand van alle andere allochtonen in de tent. Of begrijp ik iets verkeerd?
Op donderdag 22 mei 2003 11:20 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dan doe je een risicoanalyse. Een autochtoon die voor herrie zorgt schop je er met gemak uit, een marokkaan die voor herrie zorgt krijg meteen bijstand van alle andere autochtonen in de tent.
Keuze snel gemaakt lijkt me!
quote:Eruit schoppen van tuig is niets mis mee, maar op voorhand groepen mensen uitsluiten omdat ze toevallig in hetzelfde land zijn geboren als criminelen is verkeerd.
Op donderdag 22 mei 2003 11:20 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dan doe je een risicoanalyse. Een autochtoon die voor herrie zorgt schop je er met gemak uit, een marokkaan die voor herrie zorgt krijg meteen bijstand van alle andere autochtonen in de tent.
Keuze snel gemaakt lijkt me! Was laatst documentaire over de horeca in A'dam, zelfs clubs en kroegen met zwarte eigenaren/uitsmijters weren groepen buitenlanders aan de deur omdat deze voor teveel rotzooi zorgen.
En jij bent zeker zo'n autochtoon die opkomt voor een criminele allochtoon? Jij bent ziek, dat je daar voorstander van bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |