Nu vraag ik me af of dit "vervuld zijn" naast het geloof ook een vereiste is voor toegang tot de hemel. Uit andere topics leer ik dat het niet om je daden op aarde gaat, maar om je geloof in God/Jezus/de heilige geest.
Ik vraag dit omdat ik het er eens met mijn gelovige ouders over gehad heb en zij hebben niet het idee dat zij vervuld zijn van de heilige geest.
Moet ik ze nu waarschuwen dat ze daar dan snel aan moeten gaan werken ? En zo ja, hoe ?
Note: Ik zelf geloof niet dus ben geheel afhankelijk van de barmhartigheid van God.
[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 21-05-2003 22:10]
Ik denk dat God kijkt naar je wat je gedaan hebt met je leven en of je christen bent, maar niet als je nog nooit van hem gehoord natuurlijk
quote:Ze lezen de bijbel al dagelijks. En ze gaan wekelijks naar de kerk en bidden en danken bij de maaltijden enzo en zelfs voor het slapen gaan schijnen ze er ook mee bezig te zijn, maar die heilige geest laat zich niet zien/voelen.
Op woensdag 21 mei 2003 17:22 schreef Debs het volgende:
Lees de bijbel, daar staat het allemaal in als het goed is![]()
quote:Dus de heilige geest is geen vereiste volgens jou ?
Ik denk dat God kijkt naar je wat je gedaan hebt met je leven en of je christen bent, maar niet als je nog nooit van hem gehoord natuurlijk
Zie het gevoel van vervuld zijn van de heilige geest als met het max. aantal toeren je Chi of je Kia of hoe je dat noemen wilt door je fysieke lichaam te laten gieren.
Aangezien ik niet concreet in een hemel geloof kan ik je niet vertellen in hoeverre dit een vereiste is om daar binnen te komen, helaas.
quote:Je zou haast gaan denken dat de heilige geest niet bestaat.....
Ze lezen de bijbel al dagelijks. En ze gaan wekelijks naar de kerk en bidden en danken bij de maaltijden enzo en zelfs voor het slapen gaan schijnen ze er ook mee bezig te zijn, maar die heilige geest laat zich niet zien/voelen.
quote:Hebben ze hem dan nog niet uit?
Op woensdag 21 mei 2003 17:26 schreef Viola_Holt het volgende:
Ze lezen de bijbel al dagelijks
quote:jawel, maar het is een cyclisch proces...als hij uit is beginnen ze weer voorin of pakken een andere vertaling.
Op woensdag 21 mei 2003 17:35 schreef IAK_SAKKAK het volgende:[..]
Hebben ze hem dan nog niet uit?
quote:Vervuld worden met de heilige geest dat is niet iets waar je voor kiest,
Op woensdag 21 mei 2003 17:26 schreef Viola_Holt het volgende:
Dus de heilige geest is geen vereiste volgens jou ?
quote:Ja, maar zij zijn inmiddels boven de 50 jaar en zijn al gelovig sinds dat ze kinderen waren. Het wordt wel eens tijd lijkt me...tijd gaat dringen
Op woensdag 21 mei 2003 17:37 schreef Debs het volgende:[..]
Vervuld worden met de heilige geest dat is niet iets waar je voor kiest,
dat moet je gewoon voelen.
quote:Hebben jullie geen andere boeken thuis...?
Op woensdag 21 mei 2003 17:36 schreef Viola_Holt het volgende:
jawel, maar het is een cyclisch proces...als hij uit is beginnen ze weer voorin of pakken een andere vertaling.
quote:jawel, boekenkast vol met allerlei boeken....maar ook kinderbijbel, groot nieuws, statenvertaling en nog wel wat anderen.
Op woensdag 21 mei 2003 17:41 schreef IAK_SAKKAK het volgende:[..]
Hebben jullie geen andere boeken thuis...?
ik woon al een paar jaar in eigen huis, dus misschien dat er inmiddels meer bij zijn gekomen en de kinderbijbel wordt al een tijd niet meer gebruikt !
[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 21-05-2003 17:45]
quote:zou eerder zeggen dat de heilige geest zoiets is als "the force".
Op woensdag 21 mei 2003 17:44 schreef _GdR_ het volgende:
de bijbel is toch netzoiets als 'the force' uit starwars?
quote:Dan kunnen de mensen hun problemen makkelijker accepteren. Net als de boeren in de middeleeuwen. Die hadden het slecht, werden onderdrukt, maar dachten dat het 'later' beter werd wanneer ze in de hemel kwamen...
Op woensdag 21 mei 2003 17:46 schreef Viola_Holt het volgende:
maar wat is het voordeel als je er van vervuld bent ?
quote:ja
Op woensdag 21 mei 2003 17:50 schreef _GdR_ het volgende:[..]
wat het voordeel is?
anders kan je geen lightsaber hanteren.komop dat weet je toch?>
quote:ja maar de bijbel is toch oorspronkelijk van star wars
Op woensdag 21 mei 2003 17:53 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
ja
ik weet wat "the force" doet ja. maar daar gaat het in dit topic niet over.
quote:welnee, dan moet je allerlei dingen gaan verbieden en dat willen we ook weer niet
Op woensdag 21 mei 2003 17:48 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:
De Bijbel is een pussyalbum oh sorry poezie album.... Het is een achterlijk boek dat verboden zou moeten worden, net als autodrop.
quote:die gebruiken het geloof als excuus. hoewel er in de bijbel natuurlijk ook behoorlijk wat wordt afgeslacht.
Alle achterlijke oorlogen zijn verbonden met dit achterlijke geloof net als al dat archterlijke grut, dat dier achterlijke kut aanslagen beramen.
alleen schijnt het de bedoeling te zijn dat je het recht niet in eigen hand neemt, maar dit aan God overlaat.
Maar we gaan nu alweer redelijk off-topic.
Hoe krijgt een reeds voor jaren gelovige alsnog toegang tot de heilige geest en wat zijn hier de voordelen van ?
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 17:56 schreef Viola_Holt het volgende:
en wat zijn hier de voordelen van?
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 17:48 schreef IAK_SAKKAK het volgende:
Dan kunnen de mensen hun problemen makkelijker accepteren. Net als de boeren in de middeleeuwen. Die hadden het slecht, werden onderdrukt, maar dachten dat het 'later' beter werd wanneer ze in de hemel kwamen...
quote:Whehehe das pas sick
Op woensdag 21 mei 2003 17:36 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
jawel, maar het is een cyclisch proces...als hij uit is beginnen ze weer voorin of pakken een andere vertaling.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 18:00 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Whehehe das pas sick
Zou me kapot vervelen!
quote:Voor mij niet, want ik geloof niet.
Op woensdag 21 mei 2003 18:02 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:God is een dictator voor jullie, jullie houden jezelf voor de gek!
Overigens geldt jouw definitie niet voor alle christelijken. Mogelijk voor OT aanhangers. Als ik de NT aanhangers zo hoor op dit forum valt het allemaal best mee.
Ik hoorde laatst ook iets wat ik wel interessant vond. Veel gelovigen vormen hun geloof naar eigen normen en waarden en leggen dus eigenlijk hun God hun wil op. Maar ook da's weer offtopic.
quote:alleen op tweakers zijn aanhangers van windows NT
Op woensdag 21 mei 2003 18:04 schreef Viola_Holt het volgende:
Als ik de NT aanhangers zo hoor op dit forum valt het allemaal best mee.
ff ontopic aub
On-topic: Ook binnen de diverse christelijke stromingen wordt er op verschillende manieren gedacht over de (rol van de) Heilige Geest.
Sommigen geloven dat je die automatisch 'in je hartje' krijgt zodra je je bekeert. Volgens anderen is er echt een aparte 'doop in de Heilige Geest' nodig, als een soort extra, en is het kunnen 'spreken in tongen' een bewijs dat deze operatie geslaagd is. Kun je 't niet, dan doe je iets niet goed. Klinkt trouwens erg vaag, dat spreken in tongen.
'k Geloof niet dat er christenen zijn die het 'voelen van de Heilige Geest' als een vereiste zien om naar de hemel te mogen. Wat dat betreft hoeven je ouders zich vast geen zorgen te maken .
[Dit bericht is gewijzigd door Schorpioen op 22-05-2003 23:07]
quote:Die dubbele jij was een anglicisme, in tegenstelling tot het leentjebuur bij het swahili wat jij doet.
Op woensdag 21 mei 2003 18:06 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:
Jij hebt zeker de bijbel geschreven.... er klopt geen hol van je grammatica!!!
Vindt je het gek dat er misverstanden onstaan door dat boek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |