abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2003 @ 08:49:49 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_10578449

Sta ik vanmorgen met kind op school, van te voren ging alles goed, wil ze niet meer Ik ging de discussie nog met haar aan, maar ze kreeg een pruillip. Ik ben van mening dat als ik er 1x aan toe geef, dat ik morgen en overmorgen weer zo sta. De juf er maar bij geroepen.... overlegt, die vond het maar beter dat ze mee naar huis ging, ondanks dat ik het idee had in de maling genomen te worden.

Daar zit je dan met een kind dat niet naar school wil, moeder wil dat wel, maar juf vind het niet nodig. Welke truc kan ik morgen het beste gebruiken om kind wél op school te laten?? Dit schiet natuurlijk niet op, zo went ze er nooit aan

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 21 mei 2003 @ 08:53:46 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10578491
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 08:49 schreef moussy het volgende:

Sta ik vanmorgen met kind op school, van te voren ging alles goed, wil ze niet meer Ik ging de discussie nog met haar aan, maar ze kreeg een pruillip. Ik ben van mening dat als ik er 1x aan toe geef, dat ik morgen en overmorgen weer zo sta. De juf er maar bij geroepen.... overlegt, die vond het maar beter dat ze mee naar huis ging, ondanks dat ik het idee had in de maling genomen te worden.

Daar zit je dan met een kind dat niet naar school wil, moeder wil dat wel, maar juf vind het niet nodig. Welke truc kan ik morgen het beste gebruiken om kind wél op school te laten?? Dit schiet natuurlijk niet op, zo went ze er nooit aan

Discussie aangaan

Met een kind

En dan toegeven omdat ze pruillip krijgt

Daar krijg je het later nog druk mee !! Waar is je gezag, je overwicht ??

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 21 mei 2003 @ 08:54:17 #3
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_10578501
Truc?

Geen eentje. Gewoon dat kind naar school brengen, in de klas op een stoel zetten, omdraaien, nog even zwaaien en weglopen.
Het kind begint ws te blèren maar dat gaat vanzelf over na een paar minuten.

En jij kan lekker gaan winkelen en de herhaling van The Bold gaan kijken.

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_10578507
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 08:49 schreef moussy het volgende:

Sja, dat vind ik dan ook een beetje raar van de juf.
Had je die juf daar dan niet op aan kunnen spreken?
Ik denk dat je haar iets in het vooruitzicht moet stellen als ze wel naar school gaat.
pi_10578509
Ik denk dat jou eerste reactie de juiste is. Als je eenmaal toegeeft wordt het steeds moeilijker om je kind naar school te krijgen. Hoe moeilijk het ook is laat je kind op school achter. Mijn ervaring is dat ze in het begin wel zullen huilen maar dat is na een half uurtje wel weer over en dan spelen ze weer met de anderen.
  woensdag 21 mei 2003 @ 08:55:16 #6
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_10578516
Als je de tijd hebt en de juffrouw gaat ermee accoord, ga mee!
Ga gewoon die klas mee in en aan een tafeltje zitten, doe een ochtendje mee daar en laat vooral aan Rene merken dat zoiets echt heel erg leuk is. Praat over je eigen schooltje destijds en laat haar merken dat je het heel erg mist dat jij daar eigenlijk niet meer naar toe kunt omdat jij al een 'ouwe' mama bent. Maar dat school zo leuk en speciaal is dat je eigenlijk een beetje jaloers bent. Dat ze een bofferd is dat ze er lekker naar toe mag elke dag, om veel met andere kindjes te spelen. Betrek ook veel andere kindjes erbij, stel Rene voor enzo. Laat andere kindjes dan vertellen wat er zo leuk is op school.

Meestal is een keer meegaan genoeg. Althans, hier werkte het wel
Succes Moussy! Ik hoop dat Rene een heel fijne tijd krijgt op school.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_10578517
D's lekker makkelijk... zo'n juf...
Ik had vroeger als kleuter zijnde weinig te willen hoor... werd gebracht en huilen hielp echt niet... Als je je kind nu al zo zijn/haar zin geeft dan kan je later nog lachen...

Suc6!

Oh en de juf? Jij betaalt toch om je kind op de kleuterschool te mogen hebben. De juf moet als de sodemieter d'r werk gaan doen! Hoppa!

[Dit bericht is gewijzigd door tom11101973 op 21-05-2003 08:57]

geniet van het leven, niets is zo tijdelijk als een permanentje!
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2003 @ 08:55:41 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_10578519
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 08:53 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Discussie aangaan

Met een kind

En dan toegeven omdat ze pruillip krijgt

Daar krijg je het later nog druk mee !! Waar is je gezag, je overwicht ??

le-zen

Ik wil wél dat ze naar school gaat, maar de juf wil er zo te zien geen energie in steken, ik moest dr weer meenemen.

Ik denk dat ik dr straks maar weer ga brengen

pi_10578526
Het is helemaal niet erg als ze een dagje thuis blijft.
Ik loop op dit moment stage in een kleutergroep en het is heel normaal dat jongste kleuters in het begin geregeld een middag of een dag thuis blijven. Het is een hele omschakeling voor ze. Eerst zijn ze altijd thuis, bij mama, en dan zijn ze ineens hele dagen op school met allemaal andere kinderen en moet ze doen wat de juf zegt. Af en toe hebben ze een dagje nodig om dat allemaal te verwerken. Dan is het juist goed om even thuis te blijven. Langzaamaan kunnen ze zo wennen aan het elke dag hele dagen naar school gaan.
Dus geniet lekker van je dagje met René!
  woensdag 21 mei 2003 @ 08:56:38 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_10578533
Hoi Moussy,

Wat een gedoe. En onbegrijpelijk dat die juf zo reageert. Was ze bang om een huilend kind te hebben ofzo? Het is toch heel nromaal dat kinderen soms moeite hebben met naar school gaan.

Maarja, ik zou het morgen gewoon nog een keer proberen, maar dan haar hoe dan ook achterlaten. Je zou eventueel nog even kunnen blijven, maar zodra ze ergens mee aan het spelen is, is ze jou vergeten.

Ik hoop dat het lukt!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 mei 2003 @ 08:56:51 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10578539
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 08:55 schreef moussy het volgende:

[..]

le-zen

Ik wil wél dat ze naar school gaat, maar de juf wil er zo te zien geen energie in steken, ik moest dr weer meenemen.

Ik denk dat ik dr straks maar weer ga brengen

Ik heb gelezen. Maar ik zou de discussie niet aangaan. Gewoon dat kind in die stoel zetten en klaar.
  woensdag 21 mei 2003 @ 08:58:22 #12
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10578556
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 08:56 schreef sombie het volgende:
Het is helemaal niet erg als ze een dagje thuis blijft.
Ik loop op dit moment stage in een kleutergroep en het is heel normaal dat jongste kleuters in het begin geregeld een middag of een dag thuis blijven. Het is een hele omschakeling voor ze. Eerst zijn ze altijd thuis, bij mama, en dan zijn ze ineens hele dagen op school met allemaal andere kinderen en moet ze doen wat de juf zegt. Af en toe hebben ze een dagje nodig om dat allemaal te verwerken. Dan is het juist goed om even thuis te blijven. Langzaamaan kunnen ze zo wennen aan het elke dag hele dagen naar school gaan.
Dus geniet lekker van je dagje met René!
Tsssk, veel te soft zeg.

Wij hadden dat vroeger niet. Ik moest gewoon 5 dagen in de week naar school en als ik een dagje geen zin had dan had ik gewoon pech.
Als dat kind nou later moet gaan werken en ze heeft geen zin dan kan ze toch ook niet even thuisblijven....

pi_10578557
Lekkere juf is dat. Ze hoort daar toch op in te springen door dat kind mee te nemen en haar aandacht af te leiden. Ieder kind vind het de eerste keer toch eng, of vergis ik me nu.
pi_10578563
Echt, zo'n juf zegt niet voor niets dat ze best een dagje naar huis kan. René heeft pas net een paar dagen school achter de rug. Ze moet het waarschijnlijk gewoon even verwerken. Wees niet bang dat ze nu nooit meer naar school zal willen. Ze heeft nu gewoon even rust nodig.
pi_10578581
Mijn zus heeft jaren gekrijst toen ze naar school moest. Geen idee waarom. Mijn moeder vond het ook verschrikkelijk, maar ja, ze moest toch naar school.

En als ik zeg krijsen, dan bedoel ik ook krijsen. Mijn zus en ik waren echt heel goed opgevoede nette kinderen, maar als mijn zus ging huilen, nou berg je dan maar. De pastoor die haar heeft gedoopt had het weken later nog over dat kind wat zo ontzettend hard kon huilen. Ze deed het vooral als ze ergens van schrok (bv. hard met een stoel schuiven o.i.d.) en later dus als ze iets niet wilde.

Het is vanzelf over gegaan (huilen bij naar school gaan) maar het huilen om de minste geringste scheet dat doet ze nu nog (twee weken geleden hing ze janken op m'n werk aan de foon omdat de professor de toestemming voor een mondeling tentamen had omgezet in een schriftelijk, kon ze niet op vakantie met haar vriendje.... ) Als ik haar dan ff toespreek zo van: Jah, luister es ff, raap je bij mekaar etc. dan is er wel mee te praten maar haar eerste reactie is altijd de kraan openzetten.

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_10578584
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 08:58 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Tsssk, veel te soft zeg.

Wij hadden dat vroeger niet. Ik moest gewoon 5 dagen in de week naar school en als ik een dagje geen zin had dan had ik gewoon pech.
Als dat kind nou later moet gaan werken en ze heeft geen zin dan kan ze toch ook niet even thuisblijven....

Jeetje, je hebt het hier over een kind van vier dat net een paar dagen naar school gaat! De leerplicht geldt nog niet eens voor haar. Naar mijn weten is het altijd al zo geweest dat jongste kleuters in de begintijd geregeld een dagje thuis blijven of alleen 's ochtends naar school gaan.
pi_10578588
Geen discussie, geen pruillip gewoon hoppa in die stoel zetten omdraaien en weggaan.Waarschijnlijk zal ze even huilen, maar dat gaat van zelf over als ze leuken dingen kan doen met haar klasgenootjes
Sucses!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2003 @ 09:03:18 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_10578615
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 08:58 schreef sombie het volgende:
Echt, zo'n juf zegt niet voor niets dat ze best een dagje naar huis kan. René heeft pas net een paar dagen school achter de rug. Ze moet het waarschijnlijk gewoon even verwerken. Wees niet bang dat ze nu nooit meer naar school zal willen. Ze heeft nu gewoon even rust nodig.
daar ben ik dus wel bang voor. ze is nu een volle week naar school geweest. Maandag gewoon naar school, gisterochtend heeft ze de hele ochtend liggen snurken, gistermiddag gewoon naar school en gister avond gewoon weer op tijd naar bed (voor 19 uur) en nu is ze volgens de juf erg moe? Ze geeft mij geen vermoeide indruk, ik ken haar toch het beste

Ik krijg écht de indruk dat ze me in de zeik neemt. Het is reuze interessant dat ons huis in de steigers staat, dat er mannen op en af vliegen om de dakgoot te vervangen... ze hangt dus vanaf het moment dat ze thuis is in de vensterbank naar buiten te kijken. Ik ga nu ook echt geen dingen doen die ze graag wil, zoals fietsen en de honden uit laten. Straks heeft ze er zo veel lol in om een snipperdag te nemen dat er écht geen eind meer aan komt

pi_10578699
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:03 schreef moussy het volgende:

[..]

daar ben ik dus wel bang voor. ze is nu een volle week naar school geweest. Maandag gewoon naar school, gisterochtend heeft ze de hele ochtend liggen snurken, gistermiddag gewoon naar school en gister avond gewoon weer op tijd naar bed (voor 19 uur) en nu is ze volgens de juf erg moe? Ze geeft mij geen vermoeide indruk, ik ken haar toch het beste

Ik krijg écht de indruk dat ze me in de zeik neemt. Het is reuze interessant dat ons huis in de steigers staat, dat er mannen op en af vliegen om de dakgoot te vervangen... ze hangt dus vanaf het moment dat ze thuis is in de vensterbank naar buiten te kijken. Ik ga nu ook echt geen dingen doen die ze graag wil, zoals fietsen en de honden uit laten. Straks heeft ze er zo veel lol in om een snipperdag te nemen dat er écht geen eind meer aan komt

Ook al is ze lichamelijk niet moe, emotioneel gezien heeft ze heel wat te verwerken. Het is zo'n andere wereld waar ze in terechtkomt op school. En waarschijnlijk speelt de spannende toestand thuis ook mee maar dat geeft toch niet? Dan blijft ze lekker even thuis om bij te komen en alles mee te maken en morgen weer met plezier naar school. Het is echt niet zo dat je haar nooit meer naar school krijgt door haar 1 ochtendje thuis te houden.

Kijk het anders gewoon even aan. Natuurlijk ken jij je eigen kind het best maar die juf heeft al heel veel jonge kleuters meegemaakt. Zij heeft op dat gebied aardig wat ervaring dus het komt vast goed.

[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 21-05-2003 09:10]

woensdag 21 mei 2003 @ 09:10:23 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_10578712
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:03 schreef moussy het volgende:

[..]

Erg jammer dat het dan woensdag is vandaag, want anders had je haar vanmiddag nog naar school kunnen brengen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 mei 2003 @ 09:13:53 #21
17698 nappel
raar menneke..
pi_10578759
Ik zou d'r gaan 'pesten' met het feit dat haar vriendjes nou allemaal leuke dingen aan het doen zijn, terwijl ze zich verveelt..
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  Voormalig Sport Koningin woensdag 21 mei 2003 @ 09:18:08 #22
35237 Nuongirl
pi_10578820
Ik ken het helaas
Dochterlief is ook nog niet zo lang 4 en wil ook vaak niet naar school.
Daarbij slaapt ze ook pas laat ( rond een uur of 10 ) terwijl ze om 7 uur in bed ligt.
Af en toe wordt ik er echt wanhopig van, denk bij mezelf dat ik geen goede moeder ben.
Heb nu met de juf afgesproken dat ze voorlopig alleen `s ochtends naar school gaat en dan kijken hoe dat gaat.
Ze zegt nog steeds dat ze niet naar school wil, maar als we eenmaal bij school zijn vindt ze het toc wel weer leuk.

topicstarter succes

Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Voormalig Sport Koningin woensdag 21 mei 2003 @ 09:20:10 #23
35237 Nuongirl
pi_10578853
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:09 schreef sombie het volgende:

[..]

Ook al is ze lichamelijk niet moe, emotioneel gezien heeft ze heel wat te verwerken. Het is zo'n andere wereld waar ze in terechtkomt op school.

Dat zei de juf ook tegen mij, en daar heeft ze wat mijn dochter betreft wel geljk in.
Het is natuurlijk alleemaal vreemd voor haar, allemaal nieuwe indrukken, nieuwe kinderen, juffen etc.
Voor een 4 jarige is dat soms erg moelijk te verwerken.
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  woensdag 21 mei 2003 @ 09:21:47 #24
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_10578887
Discussie met een 4 jarige?
Shocking is an art.
  woensdag 21 mei 2003 @ 09:22:22 #25
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_10578896
gewoon dumpen, geen gejank, nu heb je elke ochtend discussie, kinderen moeten hard worden in deze maatschappij van verdriet en verderf en zo help je d'er echt niet
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')