Sta ik vanmorgen met kind op school, van te voren ging alles goed, wil ze niet meer Ik ging de discussie nog met haar aan, maar ze kreeg een pruillip. Ik ben van mening dat als ik er 1x aan toe geef, dat ik morgen en overmorgen weer zo sta. De juf er maar bij geroepen.... overlegt, die vond het maar beter dat ze mee naar huis ging, ondanks dat ik het idee had in de maling genomen te worden.
Daar zit je dan met een kind dat niet naar school wil, moeder wil dat wel, maar juf vind het niet nodig. Welke truc kan ik morgen het beste gebruiken om kind wél op school te laten?? Dit schiet natuurlijk niet op, zo went ze er nooit aan
quote:Discussie aangaan
Op woensdag 21 mei 2003 08:49 schreef moussy het volgende:Sta ik vanmorgen met kind op school, van te voren ging alles goed, wil ze niet meer
Ik ging de discussie nog met haar aan, maar ze kreeg een pruillip. Ik ben van mening dat als ik er 1x aan toe geef, dat ik morgen en overmorgen weer zo sta. De juf er maar bij geroepen.... overlegt, die vond het maar beter dat ze mee naar huis ging, ondanks dat ik het idee had in de maling genomen te worden.
Daar zit je dan met een kind dat niet naar school wil, moeder wil dat wel, maar juf vind het niet nodig. Welke truc kan ik morgen het beste gebruiken om kind wél op school te laten?? Dit schiet natuurlijk niet op, zo went ze er nooit aan
Met een kind
En dan toegeven omdat ze pruillip krijgt
Daar krijg je het later nog druk mee !! Waar is je gezag, je overwicht ??
Geen eentje. Gewoon dat kind naar school brengen, in de klas op een stoel zetten, omdraaien, nog even zwaaien en weglopen.
Het kind begint ws te blèren maar dat gaat vanzelf over na een paar minuten.
En jij kan lekker gaan winkelen en de herhaling van The Bold gaan kijken.
quote:Sja, dat vind ik dan ook een beetje raar van de juf.
Op woensdag 21 mei 2003 08:49 schreef moussy het volgende:Sta ik vanmorgen met kind op school, van te voren ging alles goed, wil ze niet meer
Ik ging de discussie nog met haar aan, maar ze kreeg een pruillip. Ik ben van mening dat als ik er 1x aan toe geef, dat ik morgen en overmorgen weer zo sta. De juf er maar bij geroepen.... overlegt, die vond het maar beter dat ze mee naar huis ging, ondanks dat ik het idee had in de maling genomen te worden.
Meestal is een keer meegaan genoeg. Althans, hier werkte het wel
Succes Moussy! Ik hoop dat Rene een heel fijne tijd krijgt op school.
Suc6!
Oh en de juf? Jij betaalt toch om je kind op de kleuterschool te mogen hebben. De juf moet als de sodemieter d'r werk gaan doen! Hoppa!
[Dit bericht is gewijzigd door tom11101973 op 21-05-2003 08:57]
quote:le-zen
Op woensdag 21 mei 2003 08:53 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Discussie aangaan
Met een kind
En dan toegeven omdat ze pruillip krijgt
Daar krijg je het later nog druk mee !! Waar is je gezag, je overwicht ??
Ik wil wél dat ze naar school gaat, maar de juf wil er zo te zien geen energie in steken, ik moest dr weer meenemen.
Ik denk dat ik dr straks maar weer ga brengen
Wat een gedoe. En onbegrijpelijk dat die juf zo reageert. Was ze bang om een huilend kind te hebben ofzo? Het is toch heel nromaal dat kinderen soms moeite hebben met naar school gaan.
Maarja, ik zou het morgen gewoon nog een keer proberen, maar dan haar hoe dan ook achterlaten. Je zou eventueel nog even kunnen blijven, maar zodra ze ergens mee aan het spelen is, is ze jou vergeten.
Ik hoop dat het lukt!
quote:Ik heb gelezen. Maar ik zou de discussie niet aangaan. Gewoon dat kind in die stoel zetten en klaar.
Op woensdag 21 mei 2003 08:55 schreef moussy het volgende:[..]
le-zen
Ik wil wél dat ze naar school gaat, maar de juf wil er zo te zien geen energie in steken, ik moest dr weer meenemen.
Ik denk dat ik dr straks maar weer ga brengen
quote:Tsssk, veel te soft zeg.
Op woensdag 21 mei 2003 08:56 schreef sombie het volgende:
Het is helemaal niet erg als ze een dagje thuis blijft.
Ik loop op dit moment stage in een kleutergroep en het is heel normaal dat jongste kleuters in het begin geregeld een middag of een dag thuis blijven. Het is een hele omschakeling voor ze. Eerst zijn ze altijd thuis, bij mama, en dan zijn ze ineens hele dagen op school met allemaal andere kinderen en moet ze doen wat de juf zegt. Af en toe hebben ze een dagje nodig om dat allemaal te verwerken. Dan is het juist goed om even thuis te blijven. Langzaamaan kunnen ze zo wennen aan het elke dag hele dagen naar school gaan.
Dus geniet lekker van je dagje met René!
Wij hadden dat vroeger niet. Ik moest gewoon 5 dagen in de week naar school en als ik een dagje geen zin had dan had ik gewoon pech.
Als dat kind nou later moet gaan werken en ze heeft geen zin dan kan ze toch ook niet even thuisblijven....
En als ik zeg krijsen, dan bedoel ik ook krijsen. Mijn zus en ik waren echt heel goed opgevoede nette kinderen, maar als mijn zus ging huilen, nou berg je dan maar. De pastoor die haar heeft gedoopt had het weken later nog over dat kind wat zo ontzettend hard kon huilen. Ze deed het vooral als ze ergens van schrok (bv. hard met een stoel schuiven o.i.d.) en later dus als ze iets niet wilde.
Het is vanzelf over gegaan (huilen bij naar school gaan) maar het huilen om de minste geringste scheet dat doet ze nu nog (twee weken geleden hing ze janken op m'n werk aan de foon omdat de professor de toestemming voor een mondeling tentamen had omgezet in een schriftelijk, kon ze niet op vakantie met haar vriendje.... ) Als ik haar dan ff toespreek zo van: Jah, luister es ff, raap je bij mekaar etc. dan is er wel mee te praten
maar haar eerste reactie is altijd de kraan openzetten.
quote:Jeetje, je hebt het hier over een kind van vier dat net een paar dagen naar school gaat! De leerplicht geldt nog niet eens voor haar. Naar mijn weten is het altijd al zo geweest dat jongste kleuters in de begintijd geregeld een dagje thuis blijven of alleen 's ochtends naar school gaan.
Op woensdag 21 mei 2003 08:58 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Tsssk, veel te soft zeg.
Wij hadden dat vroeger niet. Ik moest gewoon 5 dagen in de week naar school en als ik een dagje geen zin had dan had ik gewoon pech.
Als dat kind nou later moet gaan werken en ze heeft geen zin dan kan ze toch ook niet even thuisblijven....
quote:daar ben ik dus wel bang voor. ze is nu een volle week naar school geweest. Maandag gewoon naar school, gisterochtend heeft ze de hele ochtend liggen snurken, gistermiddag gewoon naar school en gister avond gewoon weer op tijd naar bed (voor 19 uur) en nu is ze volgens de juf erg moe? Ze geeft mij geen vermoeide indruk, ik ken haar toch het beste
Op woensdag 21 mei 2003 08:58 schreef sombie het volgende:
Echt, zo'n juf zegt niet voor niets dat ze best een dagje naar huis kan. René heeft pas net een paar dagen school achter de rug. Ze moet het waarschijnlijk gewoon even verwerken. Wees niet bang dat ze nu nooit meer naar school zal willen. Ze heeft nu gewoon even rust nodig.
Ik krijg écht de indruk dat ze me in de zeik neemt. Het is reuze interessant dat ons huis in de steigers staat, dat er mannen op en af vliegen om de dakgoot te vervangen... ze hangt dus vanaf het moment dat ze thuis is in de vensterbank naar buiten te kijken. Ik ga nu ook echt geen dingen doen die ze graag wil, zoals fietsen en de honden uit laten. Straks heeft ze er zo veel lol in om een snipperdag te nemen dat er écht geen eind meer aan komt
quote:Ook al is ze lichamelijk niet moe, emotioneel gezien heeft ze heel wat te verwerken. Het is zo'n andere wereld waar ze in terechtkomt op school. En waarschijnlijk speelt de spannende toestand thuis ook mee maar dat geeft toch niet? Dan blijft ze lekker even thuis om bij te komen en alles mee te maken en morgen weer met plezier naar school. Het is echt niet zo dat je haar nooit meer naar school krijgt door haar 1 ochtendje thuis te houden.
Op woensdag 21 mei 2003 09:03 schreef moussy het volgende:[..]
daar ben ik dus wel bang voor. ze is nu een volle week naar school geweest. Maandag gewoon naar school, gisterochtend heeft ze de hele ochtend liggen snurken, gistermiddag gewoon naar school en gister avond gewoon weer op tijd naar bed (voor 19 uur) en nu is ze volgens de juf erg moe? Ze geeft mij geen vermoeide indruk, ik ken haar toch het beste
![]()
Ik krijg écht de indruk dat ze me in de zeik neemt. Het is reuze interessant dat ons huis in de steigers staat, dat er mannen op en af vliegen om de dakgoot te vervangen... ze hangt dus vanaf het moment dat ze thuis is in de vensterbank naar buiten te kijken. Ik ga nu ook echt geen dingen doen die ze graag wil, zoals fietsen en de honden uit laten. Straks heeft ze er zo veel lol in om een snipperdag te nemen dat er écht geen eind meer aan komt
Kijk het anders gewoon even aan. Natuurlijk ken jij je eigen kind het best maar die juf heeft al heel veel jonge kleuters meegemaakt. Zij heeft op dat gebied aardig wat ervaring dus het komt vast goed.
[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 21-05-2003 09:10]
quote:Erg jammer dat het dan woensdag is vandaag, want anders had je haar vanmiddag nog naar school kunnen brengen.
Op woensdag 21 mei 2003 09:03 schreef moussy het volgende:[..]
daar ben ik dus wel bang voor. ze is nu een volle week naar school geweest. Maandag gewoon naar school, gisterochtend heeft ze de hele ochtend liggen snurken, gistermiddag gewoon naar school en gister avond gewoon weer op tijd naar bed (voor 19 uur) en nu is ze volgens de juf erg moe? Ze geeft mij geen vermoeide indruk, ik ken haar toch het beste
![]()
topicstarter succes
quote:Dat zei de juf ook tegen mij, en daar heeft ze wat mijn dochter betreft wel geljk in.
Op woensdag 21 mei 2003 09:09 schreef sombie het volgende:[..]
Ook al is ze lichamelijk niet moe, emotioneel gezien heeft ze heel wat te verwerken. Het is zo'n andere wereld waar ze in terechtkomt op school.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |