Het is dus een Honda Civic Coupe LX (met automatische versnellingsbak). 1.7L, 115 HP, 4 cylinders. Alles er op en er aan, airco, electrische ramen, cd speler, airbags, cruise control... Geen idee trouwens of het zelfde model in NL verkrijgbaar is (zal wel denk ik).
De kleur is shoreline mist metallic.... soort beige zeg maar.... oh en hier zijn de pics..
Op de laatste foto zie je mijn oude auto/boot naast m'n nieuwe staan.....
Die auto staat ook op www.honda.nl, dus zal die hier ook wel te krijgen zijn.
quote:Ah wil je hem toevallig overkopen?
Op dinsdag 20 mei 2003 03:08 schreef hyperfuzz het volgende:
Doe dan die ouwe maar.
quote:Ik wil wel in zo'n slee rondrijden
Op dinsdag 20 mei 2003 03:14 schreef vicz het volgende:[..]
Ah wil je hem toevallig overkopen?
quote:Neem van mij aan.... dat wil je niet....!
Op dinsdag 20 mei 2003 05:18 schreef Vampier het volgende:[..]
Ik wil wel in zo'n slee rondrijden
Alhoewel.... iedereen is wel bang voor je op de weg
quote:Dweilen over de weg is OK
Op dinsdag 20 mei 2003 05:19 schreef vicz het volgende:[..]
Neem van mij aan.... dat wil je niet....!
quote:
Alhoewel.... iedereen is wel bang voor je op de weg
>metro vind de oude auto ook wel gaaf <
Veel plezier ermee!
Mag ik trouwens wel vragen waarom je een automaat genomen hebt, en geen handschakel?
quote:Waarschijnlijk omdat ze in Amerika zit of zo en niks anders kan krijgen
Op dinsdag 20 mei 2003 08:17 schreef Tjabbo het volgende:
Mag ik trouwens wel vragen waarom je een automaat genomen hebt, en geen handschakel?
quote:Vicz is een hij
Op dinsdag 20 mei 2003 08:22 schreef Lod het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat ze in Amerika zit of zo en niks anders kan krijgen
Je kunt hiet in Amerika wel iets anders krijgen.... ik persoonlijk zal niet meer terugwillen naar handschakkellen.... geef mij maar lekker een automaat dan gaat file rijden ook een stuk beter. (vooral hier in California is dat een must... je wilt niet de hele tijd 1->2->3-remmen-koppelling-1->2->3 etc etc. Je rijdt hier lekker volgens het princiepe... gas..... remmen.... gas ... remmen....
quote:Zeker nog nooit in de VS gereden / met een automaat gereden? Zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig. Ik dacht eerst ook dat ik zo nodig moest schakelen.. nou voor mij hoeft het niet meer hoor, mijn volgende auto is een automaat als 't effe kan. Schakelen sucks.. 5 keer aan zo'n pook rukken om van 't stoplicht op te trekken, hetzelfde weer als je moet aframmen, bij elke verkeersdrempel weer dat gezeik.. kortom: schakelen heeft niks met sportief rijden te maken maar is gewoon lastig. En dan heb ik het nog niet over file-rijden met een schakelbak gehad: dat is al helemaal pure ellende.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:17 schreef Tjabbo het volgende:
Het is heerlijk om bij een stoplicht de rem los te laten, al zachtjes voorruit te rollen, dan gas bij geven en rustig vooruit zoeven. Niet hoeven terugschakelen bij afremmen enzo.
Ik geef toe dat als je echt wilt raggen op een binnenweggetje, dan is schakelen misschien leuker.. maar die fase van m'n leven heb ik wel gehad eigenlijk.. ik wil gewoon zoeven.
quote:Dat bedoel ik dus
Op dinsdag 20 mei 2003 08:42 schreef stefimke het volgende:[..]
prima verhaaltje
Verder was ik gewoon schieuwnierig.
quote:Alhoewel je oude auto/boot zeker bepaalde charmes heeft en me erg leuk lijkt om op een zonnige zondag rond te cruisen is je nieuwe auto erg prettig!
Op dinsdag 20 mei 2003 02:59 schreef vicz het volgende:
Vorige week donderdag een splinternieuwe auto gekocht. Na flink onderhandelen met de autoverkoper (nou ja,.. dat liet ik doen want zelf ben ik daar niet zo goed in) uiteindelijk een hele mooie deal gekregen.Het is dus een Honda Civic Coupe LX (met automatische versnellingsbak). 1.7L, 115 HP, 4 cylinders. Alles er op en er aan, airco, electrische ramen, cd speler, airbags, cruise control... Geen idee trouwens of het zelfde model in NL verkrijgbaar is (zal wel denk ik).
De kleur is shoreline mist metallic.... soort beige zeg maar.... oh en hier zijn de pics..
Op de laatste foto zie je mijn oude auto/boot naast m'n nieuwe staan.....
(Ik denk weer even met een smile van oor tot oor terug aan m'n vakantie in de states afgelopen maart, en de fijne Oldsmobile Alero 3.4 V6 automaat die we gehuurd hadden.)
Wat ik me afvraag, voor amerikaanse begrippen is een 1.7ltr motor vrij klein en heeft waarschijnlijk het meeste koppel bij hoge toeren. Loopt dit wel prettig met een automaat? Schakelt de automaat niet "teveel" terug? Hoeveel traps automaat is het trouwens?
quote:Ah oke... sorry, je reply deed overkomen dat je bedoelde dat automaten zuigen. Dat is namelijk niet zo.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:46 schreef Tjabbo het volgende:
Stefimke ik heb zelf een automaat gereden. Ik weet hoe fijn dat is
Ik ben echter nog nooit in de usa geweest. Wat is het verschil dan met het rijden hier eigenlijk?Verder was ik gewoon schieuwnierig.
Nou het rijden daar is, de drukte in de steden daargelaten, super-relaxed. Een automaat beaccentueerd dat relaxte rijden alleen maar. Geen gebok in de auto met het koppelen, geen dikke poot met filerijden of het in de rij staan in de McDrive, geen gedoe met bergachtige weggetjes: rij maar eens van LA -> SF over Highway1 met een schakelbak.... dat gun je niemand.
Na m'n vakantie stond hier in Nederland weer even te stunten met m'n schakelbak. Ik was effe vergeten dat ik terug moest schakelen als ik afremde en daarna weer op wilde trekken. Zucht.
quote:Herkenbaar. Ik heb over dezelfde weg gereden met een 4.2 liter v8 automaat.
Op dinsdag 20 mei 2003 09:01 schreef stefimke het volgende:[..]
Ah oke... sorry, je reply deed overkomen dat je bedoelde dat automaten zuigen. Dat is namelijk niet zo.
Nou het rijden daar is, de drukte in de steden daargelaten, super-relaxed. Een automaat beaccentueerd dat relaxte rijden alleen maar. Geen gebok in de auto met het koppelen, geen dikke poot met filerijden of het in de rij staan in de McDrive, geen gedoe met bergachtige weggetjes: rij maar eens van LA -> SF over Highway1 met een schakelbak.... dat gun je niemand.
Na m'n vakantie stond hier in Nederland weer even te stunten met m'n schakelbak. Ik was effe vergeten dat ik terug moest schakelen als ik afremde en daarna weer op wilde trekken. Zucht.
quote:Succes met fileparkeren/boodschappen doen dan
Op dinsdag 20 mei 2003 09:21 schreef slashme het volgende:
Ik had toch liever die witte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |