Had dit jaar ook zo'n manneke bij mij in de klas die dan met zijn irritante limburgse accent heel de tijd domme opmerkingen rond liep te roepen. Wat zou het een genot zijn dit irritante jong van 6 hoog het raam uit te donderen. Daarbij was hij ook nog es een jaar of 15 en zit hier ONGETWIJFELD mee te lezen.
Ook op wintersport komen we altijd dezelfde limburgers tegen, en die willen dan vervolgens met ons mee skieën, hoe irritant, zit ik heel de tijd in de skilift naar dat gezwam te luisteren, en ze kwijtraken lukt natuurlijk ook al niet want koppig zijn ze ook nog eens, en mijn subtiele hints om gewoon met hun eigen familie/vrienden mee te gaan snappen ze niet.
Conclusie, limburgers zijn best goeie mensen, zolang ze hun kop maar dichthouden
quote:laat me raden ... jij bent limburger
Op maandag 19 mei 2003 13:09 schreef Strolie75 het volgende:
hoi
quote:Nog meer hoi
Op maandag 19 mei 2003 13:09 schreef Strolie75 het volgende:
hoi
quote:Wordt hoog tijd dat je de reclame van de waterbeddenconcurent eens kijkt,..
Op maandag 19 mei 2003 13:09 schreef gebruikersnaam het volgende:
*mee eens is, maar vrouwen met een limburgs accent daarintegen
quote:idd, dan klinkt het niet stom maar geil ... heej tim ga je mee naar mijn karevan (in nederlands uitgesproken als kereven door hun zoals geschreven, en correcte spelling caravan
limburgse vrouwen krijgen vrijstelling
quote:Erg generaliserend. Noord-Limburgs is veel minder "zingerig" dan Zuid-Limburgs, wat ik zelf ook niet kan verstaan.
Op maandag 19 mei 2003 13:08 schreef GWD het volgende:
Er zijn weinig manieren waarop iemand praat waar ik me aan irriteer ... maar limburgs daar kan ik echt niet langer dan 5 minuten naar luisteren. Het heeft meer weg van belgisch, ze gebruiken woorden die nergens in de nederlandse taal worden gebruikt, ze praten als homo's en ik erger me er kapot aan.Had dit jaar ook zo'n manneke bij mij in de klas die dan met zijn irritante limburgse accent heel de tijd domme opmerkingen rond liep te roepen. Wat zou het een genot zijn dit irritante jong van 6 hoog het raam uit te donderen. Daarbij was hij ook nog es een jaar of 15 en zit hier ONGETWIJFELD mee te lezen.
Ook op wintersport komen we altijd dezelfde limburgers tegen, en die willen dan vervolgens met ons mee skieën, hoe irritant, zit ik heel de tijd in de skilift naar dat gezwam te luisteren, en ze kwijtraken lukt natuurlijk ook al niet want koppig zijn ze ook nog eens, en mijn subtiele hints om gewoon met hun eigen familie/vrienden mee te gaan snappen ze niet.
Conclusie, limburgers zijn best goeie mensen, zolang ze hun kop maar dichthouden
Waar ik me aan erger dat ik altijd, waar ik ook op vakantie ben.. altijd wel een keer hoor: "wat een mohooooi uitzigggggt, kaik hierrrrr".... nou dan ga ik dus spontaan over m'n nek. Randstadters.. yikes.. misschien best aardige mensen, maar ze zijn te aanwezig, te lomp in hun bek, vinden zichzelf ontzettend grappig, en ze denken dat ze ABN spreken.. nouja..
quote:Zooooooooooooooo mee eens
En ik woon nog wel in Limburg, constant dat gewauwel aan m'n kop
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:11 schreef Peewee het volgende:[..]
Wordt hoog tijd dat je de reclame van de waterbeddenconcurent eens kijkt,..
quote:Ik ben zelf brabander, maar ik vind plat amsterdams of haags ofzo vinnik best lache klinken
Op maandag 19 mei 2003 13:12 schreef stefimke het volgende:[..]
Erg generaliserend. Noord-Limburgs is veel minder "zingerig" dan Zuid-Limburgs, wat ik zelf ook niet kan verstaan.
Waar ik me aan erger dat ik altijd, waar ik ook op vakantie ben.. altijd wel een keer hoor: "wat een mohooooi uitzigggggt, kaik hierrrrr".... nou dan ga ik dus spontaan over m'n nek. Randstadters.. yikes.. misschien best aardige mensen, maar ze zijn te aanwezig, te lomp in hun bek, vinden zichzelf ontzettend grappig, en ze denken dat ze ABN spreken.. nouja..
(idd ik heb jaren in amsterdam gewoond )
quote:Joh, ga eens op de pot zitten. Dat helpt als je je niet lekker voelt!
Je wilt niet weten wat wij over die Hollanders zeggen!
Conclusie, Hollanders zijn best goeie mensen, zolang ze hun schreeuwende kop maar dichthouden
quote:Eens
Overigens, Limburg houdt op boven Roermond...
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:13 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
![]()
ja geil he die reclame
moet er niet aan denken dat ik er hele dagen naar moest luisteren naar die accenten...
maarja, dat zullen sommige mensen ook wel hebben met grunnegs
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:14 schreef Lucille het volgende:
Daas tog ook waat hey, aal daat lemburgs geblaat.
quote:ga dan naar belgië ... daar hoor je / voel je je toch beter thuis dan in dit klote land met al hun schreeuwende mensen
Op maandag 19 mei 2003 13:15 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Joh, ga eens op de pot zitten. Dat helpt als je je niet lekker voelt!
Je wilt niet weten wat wij over die
Hollanders zeggen!
Conclusie, Hollanders zijn best goeie mensen, zolang ze hun schreeuwende kop maar dichthouden
POL? Prikkeldraad om Limburg
dat accent nog daaraan toe. Gronings is ook heel vervelend, dat is heel zeurderig. En mijn accent (achterhoek) wordt je vast ook niet blij van. Maar het allerergste aan Limburgers: 2 limburgers! Heb je 2 limburgers bij elkaar, dan kunnen ze geen Nederlands meer! Al staan ze tussen 10 Hollands sprekenden, ze weigeren Hollands te lullen. Dan kunnen ze polts alleen maar limburgs. En weet je wat dan het leuke is? Ik versta wel limburgs, maar een limburger geen Achterhoeks!
Lang leve STichting POL!
PRIKKELDRAAD OM LIMBURG!!!!!
quote:Doe hast wer jants rèat, wah?
Op maandag 19 mei 2003 13:14 schreef Lucille het volgende:
Daas tog ook waat hey, aal daat limburgs geblaat.
quote:Ja? Nee? Weetniet?
Op maandag 19 mei 2003 13:16 schreef Icicle het volgende:
Denk je dat ze EXPRES zo praten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |