Zijn er dingen waar ik in het bijzonder op moet letten? Bv bepaalde types die bijzonder hoog aangeschreven staan? En adressen waar ik terecht kan, of is via internet kopen ook een goede optie?
quote:ieder geval een degelijk model die batterij onafhankelijk is, aanrader :
Op zondag 18 mei 2003 20:02 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik wil binnenkort een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen (of eigenlijk; voor mijn verjaardag vragen)
Na wat zoeken merk ik dat er een heel gevarieerd aanbod is, en er veel verschillende merken te koop zijn.
Ik hoef niet gelijk de complete uitbreidingsset aan lenzen en filters erbij; eerst kijken hoe het allemaal werkt en wat ik ermee kan. Een soort van basis dus. Ik ben op zoek naar een tweedehands.Zijn er dingen waar ik in het bijzonder op moet letten? Bv bepaalde types die bijzonder hoog aangeschreven staan? En adressen waar ik terecht kan, of is via internet kopen ook een goede optie?
succes
Wat eigenlijk het belangrijkste is is dat de camera jouw prettig in de hand ligt en dat je hem gemakkelijk kunt bedienen. Kijk ook of je de zoeker prettig vindt. Het is een ramp om foto's te maken met een camera die niet bij je past, dan gaat de lol er snel vanaf.
Succes.
quote:Hmm, die ligge hier nog wel een paar, ik zal vanavond eens aan mn pa vrage of ie die verkoopt, aangezien hij pas een digitale spiegelreflex heeft gekocht.
Op zondag 18 mei 2003 20:19 schreef Yvonnetje het volgende:
Eentje met gewoon een fotorolletjeEn een wat oudere minder dure
quote:Minolta fan:
Op zondag 18 mei 2003 20:19 schreef Yvonnetje het volgende:
Eentje met gewoon een fotorolletjeEn een wat oudere minder dure
Als je qua prestige gaat kijken dan geld de volgende volgorde (dit is echter meer op professioneel vlak): Nikon, Canon, Minolta.....
Als je er eens over wilt praten kan je me best een keer een belletje geven.... mail dan even je telefoonnummer.....
Let er op: iedereen heeft een ander soort favoriet, alleen jij kan bepalen of een camera lekker in de hand licht, makkelijk te gebruiken is etc.
Greetz
Fish_
quote:Off topic: nope, ben ziek geweest..... ik zal je vanavond mailen oke?
Op maandag 19 mei 2003 13:45 schreef horney_dorney het volgende:
hey Fish_ , ff off topic maareuh, had je die lichtmeter al getest?
Greetz
Fish_
En Koston, camera te koop of niet?
quote:Ik ben zelf ook behoorlijk bevooroordeeld asl het om Minolta gaat.
Op maandag 19 mei 2003 12:29 schreef Fish_ het volgende:[..]
Minolta fan:
je kan op websites zoals http://www.marktplaats.nl best goede camera's vinden. Neem alleen wel iemand mee die de camera kan beoordelen en inspecteren.
Persoonlijk vindt ik Minolta erg goede camera's. Dit is natuurlijk een persoonlijk keuze. Het voordeel van Minolta is dat je veel techniniek voor weinig geld heb. Ze zijn erg licht. Robust.Als je qua prestige gaat kijken dan geld de volgende volgorde (dit is echter meer op professioneel vlak): Nikon, Canon, Minolta.....
Als je er eens over wilt praten kan je me best een keer een belletje geven.... mail dan even je telefoonnummer.....
Let er op: iedereen heeft een ander soort favoriet, alleen jij kan bepalen of een camera lekker in de hand licht, makkelijk te gebruiken is etc.
Greetz
Fish_
Kijk eens naar een Nieuwe Dynax 4 of 5 deze zijn in verhouding niet duur, en qua prestaties errug goed...
Zelf in bezit van een X700 en een dynax 4 en zeer tevreden over beide
quote:Kut, was t vergete
Op maandag 19 mei 2003 16:43 schreef Yvonnetje het volgende:
Bedankt voor alle tips alzovast! Ben me aan 't inlezenEn Koston, camera te koop of niet?
quote:Hmm, da's inderdaad beetje boven het budget. Zoek zoiets rond de 200 euro...
Op maandag 19 mei 2003 18:04 schreef koston het volgende:[..]
Kut, was t vergete
Maar ik vrees dat die camera's toch een beetje boven je budget liggen. Mn pa heeft een minolta die die alleen met de lens die er op zit en met flitser wil verkopen. Hij zei een richtprijs van rond de 450 euro, dus. Laat t maar wete
Er is in ieder geval geen beste merk maar wel een merk dat bij je past!
(en bij mij is dat canon (canon is de beste nananananuh))
quote:Ik dacht dat Minolta de beste was hoor
Op maandag 19 mei 2003 20:13 schreef JoeDank het volgende:
Hoewel alle fabrikanten goede spiegelreflexen maken zou ik in jouw geval kiezen voor Nikon of Canon. Pak welk model dan ook bij de kladden en zie of de knopjes (layout) voor jou werken en de extra opties bij verschillende modellen iets toevoegen (als je maar zelf diafragma en sluitertijd kan instellen).
Minolta en pentax geven qua kwaliteit foto wat je eruit krijgt hetzelfde maar je kan bij Nikon en Canon later gewoon beter doorgroeien of tweedehands meer krijgen / krijgen voor je oude spullen. Je kiest niet even voor een camera maar voor een systeem.Er is in ieder geval geen beste merk maar wel een merk dat bij je past!
(en bij mij is dat canon (canon is de beste nananananuh))
Ben het trouwens het helemaal met je eens dat je meteen voor een system kiest. Echter vindt ik Minolta wel degelijk in het rijdje thuis passen. En zeker aantrekkelijk omdat Minolta relatief een stuk goedkoper is.........
Maar het blijft natuurlijk persoonlijk....
Greetz
Fish_
ikzelf heb een olympus 0m1 super ding!!!
Eigenlijk zijn deze merken zo goed, dat je rustig je persoonlijke voorkeur voor een camera de doorslag kunt laten geven.
quote:Ik zou persoonlijk toch sneller gaan voor een Canon. Op het gebied van D-SLR heeft Canon toch een voorsprong op de andere merken naar mijn idee. Dus als je er nog eens voor kiest om van SLR over te stappen op D-SLR heb je de lenzen die je nu zou kopen niet voor niet aangeschaft. Dit is toch iets om met het oog op de toekomst rekening mee te houden als je hier nog eens voor mocht kiezen.
Op dinsdag 20 mei 2003 10:44 schreef Halinalle het volgende:
De één zegt Canon, de ander Nikon, en weer een ander Minolta...Eigenlijk zijn deze merken zo goed, dat je rustig je persoonlijke voorkeur voor een camera de doorslag kunt laten geven.
Als je niet heel veel geld te besteden hebt, zou ik als beginner trouwens sowieso eerder bezuinigen op de camera zelf dan op een goede lens. Als beginner loop je namelijk nog niet zo snel tegen de beperkingen van de camera aan en heb je toch plezier van een goede lens.
Ga van het weekend bij een fotozaak langs, kan ik na al dat 'plaatjes-kijken-en-info-lezen' op internet ook eens voelen
quote:Een wijs maar zelden opgevolgd advies. Koop idd de lens die je eigenlijk wil hebben en gebruik het "wisselgeld" om de camera van te kopen.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:05 schreef Dave_Mustaine het volgende:[..]
Als je niet heel veel geld te besteden hebt, zou ik als beginner trouwens sowieso eerder bezuinigen op de camera zelf dan op een goede lens. Als beginner loop je namelijk nog niet zo snel tegen de beperkingen van de camera aan en heb je toch plezier van een goede lens.
waarvoor staat dat "AF"?
dat zou ik graag willen weten
alvast bedankt!
wees gegroet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |