abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2003 @ 20:02:21 #1
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_10518319
Ik wil binnenkort een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen (of eigenlijk; voor mijn verjaardag vragen )
Na wat zoeken merk ik dat er een heel gevarieerd aanbod is, en er veel verschillende merken te koop zijn.
Ik hoef niet gelijk de complete uitbreidingsset aan lenzen en filters erbij; eerst kijken hoe het allemaal werkt en wat ik ermee kan. Een soort van basis dus. Ik ben op zoek naar een tweedehands.

Zijn er dingen waar ik in het bijzonder op moet letten? Bv bepaalde types die bijzonder hoog aangeschreven staan? En adressen waar ik terecht kan, of is via internet kopen ook een goede optie?

Geluk is een richting, geen punt
pi_10518497
Wil je een digitale spiegelreflex of eentje die nog gewoon met een fotorolletje werkt?
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_10518629
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:02 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik wil binnenkort een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen (of eigenlijk; voor mijn verjaardag vragen )
Na wat zoeken merk ik dat er een heel gevarieerd aanbod is, en er veel verschillende merken te koop zijn.
Ik hoef niet gelijk de complete uitbreidingsset aan lenzen en filters erbij; eerst kijken hoe het allemaal werkt en wat ik ermee kan. Een soort van basis dus. Ik ben op zoek naar een tweedehands.

Zijn er dingen waar ik in het bijzonder op moet letten? Bv bepaalde types die bijzonder hoog aangeschreven staan? En adressen waar ik terecht kan, of is via internet kopen ook een goede optie?

ieder geval een degelijk model die batterij onafhankelijk is, aanrader :
Pentax LX
zie Ebay

succes

pi_10518700
Ga naar een fotozaak en laat je adviseren. Zij verkopen ook vaak 2e hands spullen en geven daar soms garantie op.

Wat eigenlijk het belangrijkste is is dat de camera jouw prettig in de hand ligt en dat je hem gemakkelijk kunt bedienen. Kijk ook of je de zoeker prettig vindt. Het is een ramp om foto's te maken met een camera die niet bij je past, dan gaat de lol er snel vanaf.

Succes.

zondag 18 mei 2003 @ 20:16:28 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10518711
En wil je liever een nieuwe die wat duurder is of een tweedehandsje die minder duur is, minder nieuwerwetse snufjes heeft maar ms ook heel goed kan zijn?
Dat is zo ongeveer het verschil tussen snuffelen in de winkel en snuffelen op sites als marktplaats.nl en viavia.nl enzo
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 18 mei 2003 @ 20:19:44 #6
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_10518776
Eentje met gewoon een fotorolletje

En een wat oudere minder dure

pi_10518876
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:19 schreef Yvonnetje het volgende:

Hmm, die ligge hier nog wel een paar, ik zal vanavond eens aan mn pa vrage of ie die verkoopt, aangezien hij pas een digitale spiegelreflex heeft gekocht.
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  maandag 19 mei 2003 @ 12:29:51 #8
53305 Fish_
Gek op lomo's
pi_10530204
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:19 schreef Yvonnetje het volgende:

Minolta fan:
je kan op websites zoals http://www.marktplaats.nl best goede camera's vinden. Neem alleen wel iemand mee die de camera kan beoordelen en inspecteren.
Persoonlijk vindt ik Minolta erg goede camera's. Dit is natuurlijk een persoonlijk keuze. Het voordeel van Minolta is dat je veel techniniek voor weinig geld heb. Ze zijn erg licht. Robust.

Als je qua prestige gaat kijken dan geld de volgende volgorde (dit is echter meer op professioneel vlak): Nikon, Canon, Minolta.....

Als je er eens over wilt praten kan je me best een keer een belletje geven.... mail dan even je telefoonnummer.....

Let er op: iedereen heeft een ander soort favoriet, alleen jij kan bepalen of een camera lekker in de hand licht, makkelijk te gebruiken is etc.

Greetz
Fish_

Lomo camera scoren? Bij www.fotowereld.com/ natuurlijk!
  maandag 19 mei 2003 @ 13:45:30 #9
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_10531974
hey Fish_ , ff off topic maareuh, had je die lichtmeter al getest?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  maandag 19 mei 2003 @ 14:01:38 #10
53305 Fish_
Gek op lomo's
pi_10532420
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:45 schreef horney_dorney het volgende:
hey Fish_ , ff off topic maareuh, had je die lichtmeter al getest?
Off topic: nope, ben ziek geweest..... ik zal je vanavond mailen oke?

Greetz
Fish_

maandag 19 mei 2003 @ 16:43:31 #11
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_10537559
Bedankt voor alle tips alzovast! Ben me aan 't inlezen

En Koston, camera te koop of niet?

pi_10537775
Kijk eens op www.photo.net om te orienteren. Heel goedkoop zijn bijvoorbeeld Canon FD camera's/lenzen. Vooral de lenzen met vast brandpunt zijn erg goed. Nadeel, als de camera stuk gaat kan het lastig zijn om het te laten repareren. Voordeel, lage prijzen Als je wilt leren fotograferen zijn dit goede camera's om te beginnen. Succes!
pi_10538834
quote:
Op maandag 19 mei 2003 12:29 schreef Fish_ het volgende:

[..]

Minolta fan:
je kan op websites zoals http://www.marktplaats.nl best goede camera's vinden. Neem alleen wel iemand mee die de camera kan beoordelen en inspecteren.
Persoonlijk vindt ik Minolta erg goede camera's. Dit is natuurlijk een persoonlijk keuze. Het voordeel van Minolta is dat je veel techniniek voor weinig geld heb. Ze zijn erg licht. Robust.

Als je qua prestige gaat kijken dan geld de volgende volgorde (dit is echter meer op professioneel vlak): Nikon, Canon, Minolta.....

Als je er eens over wilt praten kan je me best een keer een belletje geven.... mail dan even je telefoonnummer.....

Let er op: iedereen heeft een ander soort favoriet, alleen jij kan bepalen of een camera lekker in de hand licht, makkelijk te gebruiken is etc.

Greetz
Fish_

Ik ben zelf ook behoorlijk bevooroordeeld asl het om Minolta gaat.
Tipje:

Kijk eens naar een Nieuwe Dynax 4 of 5 deze zijn in verhouding niet duur, en qua prestaties errug goed...

Zelf in bezit van een X700 en een dynax 4 en zeer tevreden over beide

Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
  maandag 19 mei 2003 @ 18:04:53 #14
45089 koston
CTRL + W
pi_10540024
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:43 schreef Yvonnetje het volgende:
Bedankt voor alle tips alzovast! Ben me aan 't inlezen

En Koston, camera te koop of niet?

Kut, was t vergete Maar ik vrees dat die camera's toch een beetje boven je budget liggen. Mn pa heeft een minolta die die alleen met de lens die er op zit en met flitser wil verkopen. Hij zei een richtprijs van rond de 450 euro, dus. Laat t maar wete
Hunter S. Thompson
  maandag 19 mei 2003 @ 18:31:34 #15
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_10540672
quote:
Op maandag 19 mei 2003 18:04 schreef koston het volgende:

[..]

Kut, was t vergete Maar ik vrees dat die camera's toch een beetje boven je budget liggen. Mn pa heeft een minolta die die alleen met de lens die er op zit en met flitser wil verkopen. Hij zei een richtprijs van rond de 450 euro, dus. Laat t maar wete

Hmm, da's inderdaad beetje boven het budget. Zoek zoiets rond de 200 euro...
pi_10540859
www.photozone.de is een heel handige site om camera's met elkaar te vergelijken op allerlei opties.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_10543911
Hoewel alle fabrikanten goede spiegelreflexen maken zou ik in jouw geval kiezen voor Nikon of Canon. Pak welk model dan ook bij de kladden en zie of de knopjes (layout) voor jou werken en de extra opties bij verschillende modellen iets toevoegen (als je maar zelf diafragma en sluitertijd kan instellen).
Minolta en pentax geven qua kwaliteit foto wat je eruit krijgt hetzelfde maar je kan bij Nikon en Canon later gewoon beter doorgroeien of tweedehands meer krijgen / krijgen voor je oude spullen. Je kiest niet even voor een camera maar voor een systeem.

Er is in ieder geval geen beste merk maar wel een merk dat bij je past!
(en bij mij is dat canon (canon is de beste nananananuh))

dinsdag 20 mei 2003 @ 09:01:16 #18
53305 Fish_
Gek op lomo's
pi_10553113
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:13 schreef JoeDank het volgende:
Hoewel alle fabrikanten goede spiegelreflexen maken zou ik in jouw geval kiezen voor Nikon of Canon. Pak welk model dan ook bij de kladden en zie of de knopjes (layout) voor jou werken en de extra opties bij verschillende modellen iets toevoegen (als je maar zelf diafragma en sluitertijd kan instellen).
Minolta en pentax geven qua kwaliteit foto wat je eruit krijgt hetzelfde maar je kan bij Nikon en Canon later gewoon beter doorgroeien of tweedehands meer krijgen / krijgen voor je oude spullen. Je kiest niet even voor een camera maar voor een systeem.

Er is in ieder geval geen beste merk maar wel een merk dat bij je past!
(en bij mij is dat canon (canon is de beste nananananuh))

Ik dacht dat Minolta de beste was hoor

Ben het trouwens het helemaal met je eens dat je meteen voor een system kiest. Echter vindt ik Minolta wel degelijk in het rijdje thuis passen. En zeker aantrekkelijk omdat Minolta relatief een stuk goedkoper is.........

Maar het blijft natuurlijk persoonlijk....

Greetz
Fish_

pi_10554902
ga gewoon naar een fotozaak waar ze een uitgebreide 2ehands afdeling hebben. zoek daar een leuke 2ehands reflex cam... vraag er dan nadrukkelijk bij dat je een batterijonafhanklijke wilt aangezien je ernog weing van af weet. in de meeste moet wel eenklein batterijtje, maar dit is meestal voor de ingebouwde lichtmeter. maar dat vreet absoluut GEEN energie dusdont worry.

ikzelf heb een olympus 0m1 super ding!!!

pi_10554970
De één zegt Canon, de ander Nikon, en weer een ander Minolta...

Eigenlijk zijn deze merken zo goed, dat je rustig je persoonlijke voorkeur voor een camera de doorslag kunt laten geven.

pi_10555128
hej en ik zei olympus.. al deze merken zijn kwalitatief gezien gewoon erg goed.. je moet zelf maar uitzoeken welke je het best bij je vind passen. ik zou er wel 1 nemen waar je vrji veel mee kan.. want je zult na een half jaartje toch echt steeds meer gaan experimenteren..
pi_10560494
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 10:44 schreef Halinalle het volgende:
De één zegt Canon, de ander Nikon, en weer een ander Minolta...

Eigenlijk zijn deze merken zo goed, dat je rustig je persoonlijke voorkeur voor een camera de doorslag kunt laten geven.

Ik zou persoonlijk toch sneller gaan voor een Canon. Op het gebied van D-SLR heeft Canon toch een voorsprong op de andere merken naar mijn idee. Dus als je er nog eens voor kiest om van SLR over te stappen op D-SLR heb je de lenzen die je nu zou kopen niet voor niet aangeschaft. Dit is toch iets om met het oog op de toekomst rekening mee te houden als je hier nog eens voor mocht kiezen.

Als je niet heel veel geld te besteden hebt, zou ik als beginner trouwens sowieso eerder bezuinigen op de camera zelf dan op een goede lens. Als beginner loop je namelijk nog niet zo snel tegen de beperkingen van de camera aan en heb je toch plezier van een goede lens.

Take no prisoners... take no shit!
  dinsdag 20 mei 2003 @ 19:08:10 #23
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_10568436
Hmm, ik vind de Minolta Dynax 4 wel erg mooi maarja da's natuurlijk niet de belangrijkste reden bij aanschaf van een camera...

Ga van het weekend bij een fotozaak langs, kan ik na al dat 'plaatjes-kijken-en-info-lezen' op internet ook eens voelen

woensdag 21 mei 2003 @ 09:31:19 #24
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_10579051
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:05 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Als je niet heel veel geld te besteden hebt, zou ik als beginner trouwens sowieso eerder bezuinigen op de camera zelf dan op een goede lens. Als beginner loop je namelijk nog niet zo snel tegen de beperkingen van de camera aan en heb je toch plezier van een goede lens.

Een wijs maar zelden opgevolgd advies. Koop idd de lens die je eigenlijk wil hebben en gebruik het "wisselgeld" om de camera van te kopen.
Komt bij dat de 2e hands waarde van de wat mindere lenzen bedroevend is, terwijl een eenvoudige camera nog altijd handig is als 2e body voor bijvoorbeeld dia- of zwart-wit film.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  FOK!fotograaf donderdag 22 mei 2003 @ 18:33:42 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_10613405
heb eigenlijk ook een vraagje over spiegelreflexcamera's...
je ziet vaak op sites staan:
AF Working Range
en
AF-assist Beam

waarvoor staat dat "AF"?

dat zou ik graag willen weten

alvast bedankt!

wees gegroet

Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties