abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2003 @ 18:34:20 #1
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10516020
05/09/2003 - 06/09/2003
Varsselder, Nederland

Veertiende Huntenpop Festival te Varsselder (bij Doetinchem) 4 overdekte podia met ± 32 regio-natio- en internationale bands. muziekstijlen variëren van blues, rock, folk, pop tot dance.

Op 5 September zal een Huntenpop Try-Out met de Optimaal FM Blues & Rock Night plaatsvinden en op 6 september vindt het eigenlijke festival plaats.

Prijs per persoon: EUR 22,50. Tijdens het festival kun je gebruik maken van onze festivalcamping. Reservering uitsluitend via de website prijs is ¤ 7,50. U kunt tevens een ontbijt reserveren voor zaterdag- en/of zondagochtend. De kosten hiervan bedragen EUR 7,50 per persoon.

Bevestigde artiesten tot nu toe:
Apers, The
Autumn
Busted
Green Lizard
Keith Caputo
Luie Hond
Mindstab
Rowwen Heze
Silkstone
Soundsurfer
Within Temptation

Hoe kom je er?
Per auto:

Utrecht/Arnhem, A12 richting Oberhausen, afslag Doetinchem (A18), afslag Terborg, bij stoplicht rechts richting Terborg, bij 3e stoplicht rechts, bij rotonde rechts, volg de borden.

Openbaar vervoer:

Vanaf het NS Station Doetinchem gebruik maken van de TREINTAXI of een gewone taxi tegen speciaal Huntenpoptarief.

Link(s):
www.Huntenpop.nl
http://Huntenpop.pagina.nl
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Is iemand hier wel eens geweest? Volgens mij wel een goede prijs/kwaliteitverhouding

[Dit bericht is gewijzigd door Da hopman op 18-05-2003 20:39]

De mensen zijn gek geworden
  zondag 18 mei 2003 @ 18:48:51 #2
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10516377
Nooit geweest, maar ik vind de line-up zeker de moeite waard met Autumn, Rowen Heze en Keith Caputo!! En niet duur...
  zondag 18 mei 2003 @ 19:28:39 #3
29429 Dissection
King of all kings
pi_10517475
Geen Hatred, I won't be there
pi_10525208
Je vergeet wat: Ysis!

winnaar stagemasters 2003

vrijdag 23 mei 2003 @ 11:57:37 #5
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10625910
Even een stukje historie opgedoken.

Geschiedenis Huntenpop Festival

Van popconcert tot Internationaal Popfestival

In 1989 werd er in Café de Zon in Varsselder Veldhunten het idee geboren dat er eens iets bijzonders moest gebeuren op gebied van entertainment.Wat er 11 jaar geleden begon met een klein groepje mensen is nu een fantastisch evenement. De eerste editie werd een evenement met Normaal, Herman Brood en het U.M.K. met Monte Video. Het 2de jaar was een jaar met een soort gelijk programma met als uitschieter Fisher Z. Organisatorisch had men het goed op de rit, maar er kwam ook een financieel plaatje om de hoek welke zich in het 3de jaar kenbaar maakte. Met namen als Rowwen Heze, Hallo Venray, Steve Harley & Cokney Rebel, Sniff & the Tears, Jack of Hearts, An Emotional Fish e.v.a. en als presentator Jan Douwe Kroeske werd de eerste stap gezet naar een heus festival. Door gesprekken met de mensen van het eerste uur en door de kik werd er in augustus van dat jaar een idee geschapen om een stichting op te zetten om zo de risico te spreiden. Er werden een aantal mensen gevraagd om zitting te nemen in het bestuur. In september van dat jaar was de Stichting Huntenpop Belangen een feit. De naam werd veranderd in het HUNTENPOP FESTIVAL. Varsselder is een plaats in regio van DOETINCHEM-ARNHEM-ENSCHEDE.
Na overleg met gemeente en provincie werd er een overeenstemming bereikt en konden wij verder met ons irreële idee. Ook was dat het jaar waar de HUNTENKUNST zijn wortels kreeg. In dat jaar was het de stichting gelukt om de band Walter Trout uit USA te halen. Ook de Brandos en Omar & the Howlers, Ce Page en Herman Brood waren toen van de partij. Het was ook het jaar dat we voor zekerheid kozen en dus alles hadden verhuurd dus ook de catering. Achteraf hadden we dat niet moeten doen maar het was zo. Landelijk werden we af en toe al genoemd en zo kwam het dat we vanaf dat moment ieder jaar werden benaderd door Frist Spits wie ons een warm hart toe draagd. In het daarop volgende jaar werd ook het begin gemaakt met, aan, de nu zgn. Huntenkring Business Club. Door de heren Ingo Meuleman (Imetaal Industriebouw) en Jacob Schreuder (chef redacteur de Gelderlander) werd de aanzet gegeven en kregen we het een en ander aan gegevens toe geschoven en gefluisterd. Door de goede instructies en de langzame opbouw hiervan kunnen we nu zeker stellen dat de HUNTENKRING Business Club van toen er nu voorzorgt dat we in de Achterhoek dit professionele festival kunnen houden.. Ook was dat het jaar van de Jeff Haely en vele andere. Uit eindelijk was een slecht jaar een moesten we de hulp inroepen van onze goed geefse sponsoren om het te kort te dekken. Na het jaar van Jeff Healy brak er een mindere tijd aan. Het probleem was de lage opkomst van publiek vooral uit onze eigen regio, en de vraag rees hoe krijgen we meer publiek en hoe krijgen we de kosten gedekt. De opzet was om een landelijk festival te organiseren met aansprekende namen. We zeiden wel eens we moeten worden het PINKPOP VAN HET OOSTEN en daar hebben we alles voor in huis. Na Jeff Healy zijn we terug gegaan naar een wat ouder programma met namen als Fisher Z Rory Block, Brendan Crocker, Michel Katon etc.

De jaren daarna hebben we acts gehad als Dog Eat Dog, Jan James, the Walkabouts, Fish, Skik, Waltari, en kwamen er wat meer regionale bands in zicht. Het 9de jaar was voor ons als stichting de klapper v.w.b. de artiest. We boekten de SIMPLE MINDS wie kent ze niet. Een band die ons als organisatie vele slapeloze nachten bezorgde. Natuurlijk niet de band zelf maar de kapsones er om heen. Het respect wat een band eigenlijk verdient wordt kapot gemaakt door de mensen erom heen. De opzet was en is uiteindelijk om landelijk naamsbekendheid te krijgen en om meer publiek te trekken naar ons evenement.

Beide ideeën zijn gelukt, zowel uit den lande als uit de regio kregen we meer publiek en hadden we een spot op Radio 3. Daar wij een stichting zijn die uiteindelijk het liefst veel mensen een evenement aanwillen bieden voor een betaalbare prijs en zelf een kick krijgt als dat dan ook lukt.
Overigens was het voor ons een geweldig concert en een bekroning op de eerste 9 jaar. Vandaar dat we het 10de jaar in de breedte hebben geprogrammeerd met daarbij leuke namen als Anouk, the Scène , the Walkabouts, Walter Trout, Gluecifer, Herman Brood, Anathema etc. Het lukte ons om meer dan 5000 bezoekers te trekken met deze programmering. Dat gaf ons dan ook de bevestiging om met dit concept verder te gaan. In het 11e jaar (2000) was de tilburgse band Krezip de grootste publiekstrekker van Huntenpop, naast namen als Herman Brood, Dilana Smith, Band Zonder Banaan, Walter Trout, Arid, The Scene, Trockener Kecks, Rich Wyman en vele anderen. Ook in 2001 hadden we een zeer brede programmering met o.a. Kane, Das Pop, Green Lizard, Ilse De Lange, Twarres, Beef en Kosheen. Langzaam steeg het bezoekersaantal naar de 6000 toe.

Vorig jaar werd, met een in vele ogen mindere programmering, toch een stijging in het bezoekersaantal geconstateerd. Met bands als Arid, Daryll-Ann, Dreadlock Pussy, Anathema, Ozark Henry, Jaya the Cat, Di-rect, Luie Hond, Peter Pan Speedrock en Soulvation werd Huntenpop 2002 een geweldige happening.

Wat belangrijk is dat er sfeer en gezelligheid heerst.. Ook het feit dat we 30 a 35 bands boeken en dat we van 13.00 uur tot 01.00 uur kunnen programmeren, is een plus. Door dit programma onderscheiden we ons van de andere festivals. Het geheel speelt zich af op 4 podia in 4 verschillende tenten, dus alles is overdekt. Dankzij de inzet van vele vrijwilligers, buurt bewoners, SPONSOREN, bestuur en mensen die dit evenement een warm hart toedragen lukt het ons ieder jaar weer om dit HUNTENPOP FESTIVAL te organiseren.

vrijdag 23 mei 2003 @ 14:31:24 #6
29429 Dissection
King of all kings
pi_10629350
Zoals ik al zei, BOEIEN want geen HATRED
Volgend jaar misschien, en dan is het pas echt een cool fest!
  vrijdag 23 mei 2003 @ 18:54:16 #7
38812 ProPHeT0
Jiu-Jitsuka
pi_10634988
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 14:31 schreef Dissection het volgende:
Zoals ik al zei, BOEIEN want geen HATRED
Volgend jaar misschien, en dan is het pas echt een cool fest!
Wat zit je te zeuren over Hatred? Niet iedereen skipt een festival als Hatred niet komt.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:36:45 #8
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10649261
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 18:54 schreef ProPHeT0 het volgende:

[..]

Wat zit je te zeuren over Hatred? Niet iedereen skipt een festival als Hatred niet komt.

Onwetend als ik ben, wat is Hatred. Mis ik hier (n)iets?
  zaterdag 24 mei 2003 @ 19:52:32 #9
29429 Dissection
King of all kings
  zondag 25 mei 2003 @ 20:39:28 #10
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10673223
Ik heb even op de site gekeken maar neeuhh dat is voor mij geen reden om wel of niet te gaan. In iedergeval niet mijn kopje thee (zouden de Engelsen zeggen).

Maar ga je nu bij ieder festival topic zeggen dat je niet gaat omdat Hatred niet komt of dat mensen ipv naar Pinkpop beter naar Staddijk kunnen gaan omdat ze daar tegelijkertijd optreden.

OK in het Fields of Rock topic was dat wel enigszins op zijn plek geweest, maar daar zag ik die naam tot op heden niet voorbij komen.

woensdag 4 juni 2003 @ 14:35:34 #11
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10878548
update
<><><><><><><><><><><><><><><><><>
Er zijn weer drie nieuwe namen van bands bekend gemaakt die op 6 september in Varsselder (bij Doetinchem) zullen gaan optreden.

Als afsluiter in de tribute-tent is de Engelse band L.A. Doors gecontracteerd. L.A. Doors evenaart als beste de muziek en het gevoel van de invloedrijke band van Jim Morisson. Zelfs wat aankleding en belichting betreft zijn zij nauwelijks van de originele band te onderscheiden. L.A. Doors zal tijdens Huntenpop 2003 de beroemde Doors doen herleven.

Ook de Duitse band Subway to Sally zal op 6 september optreden in één van de 5 festivaltenten van Huntenpop. Onze oosterburen krijgen maar geen genoeg van dit zevental want alle zalen waar de band verschijnt, zijn dan ook steevast uitverkocht. De band maakt stevige metal, voorzien van een folkopbouw. Op de cd weet men een goede sfeer neer te zetten, met acoustisch gitaar, doedelzak, viool en fluiten. Op het podium lijkt de band te veranderen in een waar Germaans metalbeest. En ook al staat Rammstein aan kop in de Duitse metalscene, Subway to Sally wordt soms al voorzichtig de opvolger genoemd.

Met trots bevestigt de Stichting Huntenpop Belangen de komst van pinkpopganger Flogging Molly naar Varsselder. Deze uit Los Angeles afkomstige folkpunkers verrasten vriend en vijand als openingsact van Lowlands 2002. Beïnvloed door Ierse en Keltische folk brengt deze zevenkoppige feestmachine een muzikale mix die zowel bruisend en opzwepend als ontroerend is. Ze zijn net even feller dan Shane Mc Gowan en consorten en net even ingetogener dan de Dropkick Murphys. Een ideale kruising dus !!!

Oh ja Henk Westbroek (3FM) en Fer Abrahams nemen de presentatie voor hun rekening.
<><><><><><><><><><><><>
Klinkt steeds beter, alleen jammer dat Henk Westbroek moet komen.

vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:57:09 #12
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_12161142
Vrijdag = warmspeeldag

Zaterdag
--------------------------------------------------------------------------------
Veldhunten Tent
-------------------------------------------------------------------------------
Ana Popovic Band
Keith Caputo & Band
Rowwen Heze
Within Temptation
Green Lizard

IJsselhunten Tent
--------------------------------------------------------------------------------
Bettie Serveert
Shane MacGowan & The Popes (ipv Flogging Molly)
Seedling
Kaizers Orchestra
Luie Hond
Subway to Sally

Vianen Tent
Ysis
DJ Reiner
Eleven
Swirl
Dialogue
Arjan de Groot
John Coffey
Jaymz
Non Divine
Nirika
Blend

Hester Tent
Silkstone
Soundsurfer
The Apers
Autumn
Mindstab

Heineken Cafe
L.A. Doors
Purple Rainbow (deep purple)
Flip the Switch (rolling stones)
Synchronicity (the police)
Red Hot Chilli Rippers (RHCP)
Hot Leggs (tina turner)

zondag 7 september 2003 @ 00:07:46 #13
47722 _Pipo_
de Kloon van Mama Loe
pi_12992171
Ik hoor nu live Within Temptation door mijn slaapkamerraam, maar wat zingt die Sharon slecht zeg

piiieeep piiiieeep PIIIIIIIIIEEEEEPPPP

(en ze haalt die uithalen dus effe fijn niet )

reizen recht door zon en regen, langs de weide wereld wegen
pi_12994308
hmmmmmm

áls ze vandaag wat minder was, dan maar goed dat ik d'r voor heb gekozen niet naar Huntenpop te gaan

Seriously!?
  zondag 7 september 2003 @ 14:47:36 #15
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_13000576
Ik had Green Lizard en Luie Hond wel willen zien, maarja, mogelijkheden genoeg, en ik had zin om thuus te blijven dit weekend
pi_13001475
ik ben toevallig wel naar huntenpop gegaan en ik het was echt top..

sfeer was leuk en de bands ook dus ja.. ik heb me flink vermaakt.

Burn.. Burn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')