abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:22:37 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_10470628
De laatste tijd begin ik weer de Suske en Wiskes te kopen en te lezen. Maar de laatste albums zijn zo slecht getekend, om over de waardeloze scenario's maar te zwijgen

Willy Vandersteen deed het perfect, Paul Geerts deed het buitengewoon goed, zowel de tekeningen als het verhaal. Maar de nieuwe tekenaar Marc Verhaegen maakt er gewoon een potje van.

Het is allemaal erg afgeraffeld, weinig details, slechte verhalen. Ik denk dat op deze manier Suske en Wiske snel afgelopen zal zijn...

De Kunstkraker bv. , redelijk verhaal, maar geen echte Suske en Wiske, en te afgeraffeld getekend...

Het laatste album is: De laatste vloek, en die tekeningen zijn ook waardeloos, weinig beleving, weinig echt avontuur, geen details, te afgeraffeld enz.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_10470784
je kan het natuurlijk ook "ontgroeien" he!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:48:45 #3
52295 JWire
www.jwee.nl
pi_10471195
sinds wanneer en waarom is paul geerts en mee gestopt.
en waarom weet ik daar niks van?
I'm a happy tree friend
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:50:38 #4
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_10471238
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:48 schreef JWire het volgende:
Ik weet niet precies wanneer, maar volgens mij was het zelfs op het landelijke nieuws. Voortaan maar naar het journaal kijken
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:50:39 #5
13462 BansheeBoy
pi_10471239
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:48 schreef JWire het volgende:
Al bijna 2 jaar volgens mij. Het eerste volledige album van Marc Verhaegen was de slimme slapjanus, ook een waardeloos album

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_10471395
Sorry hoor maar Geerts vond ik ook al tegenvallen.
Bij Willy waren de Suske en Wiske albums gewoon heel erg goed, maar toen Geerts het overnam werden de albums geschreven met veel teveel politieke achtergronden. Zo word gelijk een heel nadere doelgroep aangesproken terwijl dat met de oudere albums helemaal het geval niet was....
Toen dus al gestopt met kopen van nieuwe albums.
(Wist ook niet dat Geerts gestopt was trouwens )
Live life for the moment.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 13:11:22 #7
52295 JWire
www.jwee.nl
pi_10471636
ik spaarde de albums totdat ze in een keer veel te duur werden. ik was een jochie van 10 en om dan elke 3 weken 6 gulden toentertijd uit te moeten geven, vond ik teveel. de albums waren in de 'goede tijd' 4,50 gulden. dat was te doen..
I'm a happy tree friend
pi_10472346
ook jammer dat Jerom bijna elk verhaal slaappillen krijgt. Of iig iets dat ie niet mee kan doen.
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_10472414
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10472446
LOL!!!!
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  vrijdag 16 mei 2003 @ 13:47:08 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_10472470
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 13:44 schreef Lucille het volgende:
[afbeelding]
Hey kijk, dat is nog eens interessante informatie
Ik durf te wedden dat zelfs de meest verstokte S&W-fan dit nog niet wist
  vrijdag 16 mei 2003 @ 15:26:09 #12
13462 BansheeBoy
pi_10474695
Hier mijn visie :

vrijdag 16 mei 2003 @ 15:27:40 #13
13462 BansheeBoy
pi_10474732
Ik vind dat Suske en Wiske zelf in die nieuwe albums weinig betekenen, ze zijn wel aanwezig, maar spelen niet meer nadrukkelijk de hoofdrol...

pi_10474786
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:58 schreef Kegelaar het volgende:
Sorry hoor maar Geerts vond ik ook al tegenvallen.
Bij Willy waren de Suske en Wiske albums gewoon heel erg goed, maar toen Geerts het overnam werden de albums geschreven met veel teveel politieke achtergronden. Zo word gelijk een heel nadere doelgroep aangesproken terwijl dat met de oudere albums helemaal het geval niet was....
Toen dus al gestopt met kopen van nieuwe albums.
(Wist ook niet dat Geerts gestopt was trouwens )
Ja bij Geerts begon het al na te laten, ineens van standaard 58 pagina's naar veel minder !! Geen leuke taalgrapjes meer. Laatst las ik zelfs dat Prof. Barabas TRUT tegen Sidonia zei. En dat terwijl onder Willy de ergste vloek 'miljaar' was.
En de verhalen zijn echt ontzettend bagger. Ik heb bijna alle oude albums bij elkaar, moet nog bedenken of ik doorga met de nieuwe te sparen. De Koeiencommissie was verschrikkelijk.

En nee, ben het niet 'ontgroeid' (stomme opmerking).

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_10474857
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:29 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja bij Geerts begon het al na te laten, ineens van standaard 58 pagina's naar veel minder !! Geen leuke taalgrapjes meer. Laatst las ik zelfs dat Prof. Barabas TRUT tegen Sidonia zei. En dat terwijl onder Willy de ergste vloek 'miljaar' was.
En de verhalen zijn echt ontzettend bagger. Ik heb bijna alle oude albums bij elkaar, moet nog bedenken of ik doorga met de nieuwe te sparen. De Koeiencommissie was verschrikkelijk.

En nee, ben het niet 'ontgroeid' (stomme opmerking).

En waar ik me ook aan stoor: de zogenaamde moderne kleren die ze tekenen !! Wat was er mis met een jurk en een korte broek ???? Regel 1 is dat ze alleen andere kleren krijgen als het verhaal dat vereist (tijdreizen e.d.). DAMN YOU !
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 16 mei 2003 @ 15:41:23 #16
13462 BansheeBoy
pi_10475078
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:31 schreef Syrena het volgende:

[..]

En waar ik me ook aan stoor: de zogenaamde moderne kleren die ze tekenen !! Wat was er mis met een jurk en een korte broek ???? Regel 1 is dat ze alleen andere kleren krijgen als het verhaal dat vereist (tijdreizen e.d.). DAMN YOU !

Daar ben ik het helemaal mee eens. Die kleidng heeft het 50 jaar goed gedaan, en nu bij Marc "poedel" Verhaegen moet het ineens anders, erg gaar hoor...

vrijdag 16 mei 2003 @ 15:45:47 #17
13462 BansheeBoy
pi_10475184
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Die kleidng heeft het 50 jaar goed gedaan, en nu bij Marc "poedel" Verhaegen moet het ineens anders, erg gaar hoor...

En wat nog erger is: Marc Verhaegen gebruikt te veel zijn eigen stijl bij het tekenen van niet bekende of nieuwe figuren in Suske en Wiske. Suske en wiske, sidonia etc. zien er allemaal normaal uit, maar die onbekende figuren zijn dramatisch, alsof het uit een andere strip komt...

vrijdag 16 mei 2003 @ 16:34:03 #18
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_10476410
uuuhm voor zover ik weet kregen ze nu juist de oorspronkelijke kleren weer terug itt tot wat albums ervoor waar ze idd korte broeken en whatever, navelpiercings en zow hadden.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:36:31 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_10479073
En er zaten er ook een paar bij (De ongelooflijke Thomas, geloof ik) waarin Suske & Wiske wel gekrompen leken te zijn in de was, alsof het plotseling kleuters waren van 6 jaar oud. Nou is hun leeftijd toch altijd al een beetje dubieus geweest (ze zitten ook regelmatig achter het stuur van auto's e.d.), maar dat was wel heel erg extreem.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:37:47 #20
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10479093
bel-
abberd

?

zondag 18 mei 2003 @ 14:02:10 #21
13462 BansheeBoy
pi_10509755
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:37 schreef realist_ik het volgende:
bel-
abberd

?

Is het verkeerd gespeld ?

dinsdag 20 mei 2003 @ 16:34:32 #22
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10564890
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is het verkeerd gespeld ?

[hoezo]
j-
a
pi_10564979
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:31 schreef Syrena het volgende:
Wiske is al gesignaleerd in broek toen Vandersteen nog leefde (ik geloof voor het eerst in de Mooie(oid) Millirem).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Moderator woensdag 21 mei 2003 @ 11:43:31 #24
42184 crew  DaMart
pi_10581526
Ik ben ook verstokt S&W lezer, maar ben het er mee eens dat de verhalen minder worden. Vroeger zat er meer spanning / actie in, tegenwoordig is het af en toe net een soap. Ik vind eigenlijk ook dat S&W geen vervolgverhaal zou moeten zijn. In de tijd dat Willy ze zelf nog tekende, had je een dikker album, met meer aktie, en als het klaar was was het klaar. Een enkele keer greep een album wel eens terug op zijn voorganger (de geverniste zeerovers op het sprekende testament bijv.) maar het verhaal was af... de laatste tijd komen er vervolgverhalen, met een vrijwel open einde. Persoonlijk vind ik dat niet bij S&W passen... laat ze dan de albums gewoon wat dikker maken als ze het verhaal niet op de 48 pagina's (iemand opgevallen dat de paginanummering weer terug is ?) past...
  zondag 20 juli 2003 @ 20:53:14 #25
57719 Zapje
Who are you
pi_11897570
Ik heb de hele collectie Suske en Wiske albums, enja zoals Vandersteen ze maakt, worden ze helaas niet meer gemaakt, de Vandersteen albums hebben perfect getekende plaatjes waar de sfeer van af straalt, het leeft ( er is een goede regie toegepast ) en de verhalen zijn steengoed ( oke sommige wat minder ).
Toen Geerts zijn eerste album maakte ( de gekke gokker ) zie je gelijk dat het totaal anders is, vooral de tekeningen ( oke ze worden dan wel door een ander geinkt, maar ze volgen wel de potloodlijnen )
Eduard de Rop vind ik nog bv. een hele goed inkter, en Goosens ook.
Maar de verhalen worden wel slapper, tekeningen ook......jammer
Ik hoop dat Verheagen het een nog een beetje kan opkrikken allemaal...............
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')