Goed, na het zien van Reloaded zijn er naar verwachting uiteraard veel vragen beantwoord maar daarbij zijn er ook weer een boel vragen bijgekomen,
Ik heb 2 theorien kunnen bedenken
Een paar observaties uit Reloaded:
1. Agent Smith kruipt in de virtuele huid van een rebel en komt in de echte wereld (dit is duidelijk getoond, mede door het stukje aan het eind)
... Wtf! kan software in een lichaam kruipen van vlees en bloed? kan volgens mij niet (in het echt niet, en ook niet in de film volgens mij)
2. Wanneer neo (ergens aan het einde) en de rest door de sewers lopen komen de sentinels, neo zegt: "something's wrong, I can sense them" daarna kijkt ie naar de aanvliegende sentinels en doet ie zo'n handgebaar alsof ie bullets probeert tegen te houden, op dat moment stoot ie opeens een soort puls/force/whatever uit en zijn de sentinels uitgeschakeld, neo valt na deze actie ook gelijk bewusteloos
Ik kan me door deze 2 gebeurtenissen de volgende dingen bedenk:
1. Neo is een erg geavanceerde machine met buitengewone A.I. , hierdoor is het ook verklaard waarom hij dus de sentinels "voelde"
en niet alleen neo maar ook (sommige?) andere rebellen zijn machines, dit kan ook weer verklaren waarom (ex)Agent Smith in de huid kon kruipen van die andere machine.
De op een mens lijkende machine bestaan trouwens in de Matrix universa, iedereen die de eerste episode van The Animatrix heeft gezien kan dit bevestigen.
Voorbeelden van andere 'rebellerende machines' zijn The Oracle en die andere gast die goed kon vechten.
2. "The real world" is niet de real world, maar eigenlijk gewoon een 2de laag binnenin de Matrix, iedereen word dus lekker gefooled door te denken dat ze bevrijd zijn terwijl dat niet zo is. best wel complex ja, maar niet geheel onwaarschijnlijk. het verklaart ook dit keer weer een hoop.
Agent smith kan gewoon naar de "2de laag" van de matrix reizen (hij is immers "bevrijd" door neo, en kan ook gewoon in de 2de laag een lichaam bezitten zoals alle agents dat doen.
Neo voelt de sentinels omdat ie gewoon zijn speciale krachten nog steeds heeft (hij zit immers gewoon nog in de matrix) hij realiseert zich dit alleen niet en daarom kan ie ze niet gebruiken, tot nu toe, iets (het gesprek met the core?) heeft hem een klein vermoeden gegeven.
The core had het over een vaag iets, Hoe ZION al een aantal keer was vernietigd ofzo.. hier zou je dus verder kijkend naar mijn theorie een hoogste vorm van controle van de Matrix (van de 1ste EN 2de laag) uit kunnen halen. Er was dus ook duidelijk uitgelegd dat de prophecy en "The one" een opgezette zaak was. Dit sluit dan ook weer lekker aan bij deze theorie.
Neo zal dus, in tegenstelling tot zijn 6! andere voorgangers dit allemaal wel gaan realiseren, Ik voorspel dat Neo uit de Causualiteit zal stappen en hierdoor op de 1 of andere manier de oorlog mee stopt.
pff, wat een tikwerk, nu jullie weer
quote:Volgens mij is Zion ook gewoon een extra wereld van de Matrix, maar volgens mij is Neo ook gewoon zo'n figuur die bij geboorte de matrix niet aangenomen heeft, zoals al die mensen in de matrix die wisten wat de matrix is (orakel, fransman enz.) hij is in mijn ogen dus ook een programmafout die eigenlijk ook gewist moest worden.
2. "The real world" is niet de real world, maar eigenlijk gewoon een 2de laag binnenin de Matrix, iedereen word dus lekker gefooled door te denken dat ze bevrijd zijn terwijl dat niet zo is. best wel complex ja, maar niet geheel onwaarschijnlijk. het verklaart ook dit keer weer een hoop.
Agent smith kan gewoon naar de "2de laag" van de matrix reizen (hij is immers "bevrijd" door neo, en kan ook gewoon in de 2de laag een lichaam bezitten zoals alle agents dat doen.- - - - -
The core had het over een vaag iets, Hoe ZION al een aantal keer was vernietigd ofzo.. hier zou je dus verder kijkend naar mijn theorie een hoogste vorm van controle van de Matrix (van de 1ste EN 2de laag) uit kunnen halen. Er was dus ook duidelijk uitgelegd dat de prophecy en "The one" een opgezette zaak was. Dit sluit dan ook weer lekker aan bij deze theorie.
Zion wordt elke keer weer vernietigd zei de bron, dus opzich zou je ook kunnen denken dat elke keer als zion vernietigd word er een nieuwe matrix komt die van voor af aan begint, daarom moest Neo ook die 27 lui kiezen die Zion gingen bouwen...
erg ingewikkeld
volgens het verhaal klopt het wel hoor, smith ging in die gast IN de matrix, en transporteerde terug naar "the real world" met die telefoon, dus op het moment dat hij in hem ging, was hij nog in de matrix.
ten 2e, hij zei dat zion al 5 of 6 keer was vernietigd, 33 (geloof ik) nieuwe mensen gekozen door The One en met hen een nieuw Zion gesticht...
Waar al die 5 mensen failde.... zal Neo slagen..
neo had een gevoel dat de andere niet hadden, liefde...
waar zijn voorgangers ze deur kozen naar de vernietiging en "wederopbouw" van zion, Koos Neo de deur terug in the matrix, om trinity te redden... hij als enige heeft deze keus dus anders gemaakt, zal wel ermee te maken hebben, m.i.
en over die sentinels, dat is idd vaag, hij hoort dat soort dingen alleen IN de matrix te kunnen, daarom wasm ijn eerste gedachte ook, er is nog een matrix...
mar toen dacht ik bij mezelf.. NEEE, das te voor de hand liggend.....
maarja genoeg dus weer om over na te denken....
volgens mij kunnen er 2 dingen gebeuren in revolutions...
1. er zijn "2" matrix-en (lekker woord ) en neo zal dus uit ALLEBIJ de matrixen gaan en het probleem op lossen.. (is volgens mij een mogelijkheid, maar te voor de hand liggend)
2. doordat neo, in tegenstelling tot zijn voorgangers, de andere deur heeft gekozen, heeft hij gekozen voor "de vernietiging van de mensheid", denkt ie.... maar of dat zo is.....
Neo kan dingen in "the real world" die normale mensen niet eens in the matrix kunnen, er is dus iets speciaals aan hem..... (DUH, dat wisten we allang man!) jah, dat weet ik, maar dit is iets nieuws...... anyway, neo's keuze was uniek, dus de uitkomst ook, op de 1 of andere manier zal hij de wereld redden..
mijn mening over de film zelf:
ik geloof die architect van the matrix niet, ik geloof nog steeds in The Oracle, al denk ik dat ze in revolutions dood gaat.....
besides, Seraph is cool
met andere woorden: ik kan haast niet wachten tot REVOLUTIONS...
CRoNiXX, altijd klaar voor een praatje over the matrix
En wie is trouwens, The Core; waar je het over hebt. Gezien je verhaal heb je het waarschijnlijk over The Architect, 'the father' van de Matrix. Deze 'man' zegt ook; Neo is nog steeds groot en deels mens, maar hij is gewijzigd; zijn 'code' is gedeeltelijk opnieuw geschreven. Hierdoor kan hij wat hij kan, hierdoor is hij The One. Hierdoor zal hij de taak moeten vervullen om zowel het begin als het einde van de hele Matrix te zijn. Hij zou verantwoordelijk moeten zijn voor de vernietiging van Zion en ook voor de wederop bouw, alweer. Maar deze keer -eindelijk- is The One zo ver geavanceerd dat hij het risico neemt om er ECHT een einde aan te gaan maken en niet weer opnieuw te beginnen.
Het feit dat Neo met z'n hand de Sentinels kon tegenhouden, tja; kan er inderdaad op duiden dat de Real World gewoon NOG een laag is in de Matrix, maar het kan zoveel betekeken. Na deel 2 gezien te hebben -als vervolg op deel 1- doe ik daar voorlopig nog geen uitspraak over; waarschijnlijk zijn de Wachowski Brothers wel weer origineel genoeg.
Vraag me trouwens af wat de functie van The Kid wordt/was verder, aangezien die in EN The Animatrix en in Reloaded aanwezig is. Daarnaast, die Seraph (da's die Frans die z'n kont met zijde afveegt toch ) die kan ook nog wel eens een hele grote rol gaan spelen. Maar uiteindelijk komt 't toch op Neo en Smith neer... 'Mr. Anderson!'
quote:Ik denk dat neo doordat agent smith hem geprobeerd heeft te veranderen in zichzelf automatisch bepaalde eigenschappen gekregen heeft van hem.. waardoor hij dus de machines aan kan voelen komen en misschien zelfs die electro puls kon schieten
Neo voelt de sentinels omdat ie gewoon zijn speciale krachten nog steeds heeft (hij zit immers gewoon nog in de matrix) hij realiseert zich dit alleen niet en daarom kan ie ze niet gebruiken, tot nu toe, iets (het gesprek met the core?) heeft hem een klein vermoeden gegeven.
ennem over Seraph, dat is NIET die franse joh!! Seraph = dat vrendje van the oracle... met wie neo gaat vechten (alleen door met iemand te vechten leer je iemand echt kennen... die)
Dit is vreemd want je zou toch verwachten dat "the ones" die voor NEO zion hebben gered en herbevolkt dit verhaal wel bekend zouden maken.
Ook moet er dan nog een vorige "the one" in Zion zijn. De Counseler met slaap problemen heeft, die een wel heel bijzonder gesprek heeft met NEO over wat nu controle is. Deze "oude" man zou best wel eens de vorige "the one" kunnen zijn. Ik heb er alleen niet opgelet op hij pluggen in zijn lichaam had.
Het blijft een fantastich verhaal.
quote:Good point, maar dan blijft het zo dat je zo'n stad niet in 35 jaar maakt.
Op vrijdag 16 mei 2003 10:06 schreef EvilBastard het volgende:
Nu hoor ik iedereen al denken van, de vorige "the one" is allang dood want hoe kunnen er anders zoveel mensen al in Zion zijn. Vergeet niet dat de meeste van deze mensen bevrijd zijn uit de Matrix en niet geboren in de real world. Je zag bijna alleen maar jonge mensen in Zion. De enige oudere waren de raadsleden, misschien zijn dit wel de mensen die "the one" heeft meegenomen om Zion te redden (de bekende 24).
quote:ah, ja; oops, me bad. 'tis nog vroeg he
Op vrijdag 16 mei 2003 09:55 schreef CRoNiXX het volgende:
hey das een goeie man, met dat hij nu eigenschappen heeft van smith, nog helemaal niet aan gedacht....ennem over Seraph, dat is NIET die franse joh!! Seraph = dat vrendje van the oracle... met wie neo gaat vechten (alleen door met iemand te vechten leer je iemand echt kennen... die)
[Dit bericht is gewijzigd door oCe op 16-05-2003 10:16]
quote:Ik betwijfel het, maar het is mogelijk. Alleen, als 't verhaal van The Architect klopt; dan is 't simpel te verklaren. Als The One niet Zion opnieuw opbouwt, dan vergaat de mensheid. Zou The One ervoor kiezen om de waarheid aan deze 24 mensen te vertellen, dan heb je een grote kans dat ze 't niet opnieuw op willen bouwen. Omdat er dan geen hoop is, dan is er al 'vastgelegt' dat er weer een The One komt; die de ondergang van Zion met zich meebrengt. Alsmede de opbouw van een nieuwe Zion. The One is onderdeel van de Matrix-cycle, totdat deze een andere kant op gaat dan dat'tie hoort te doen...
Nu hoor ik iedereen al denken van, de vorige "the one" is allang dood want hoe kunnen er anders zoveel mensen al in Zion zijn. Vergeet niet dat de meeste van deze mensen bevrijd zijn uit de Matrix en niet geboren in de real world. Je zag bijna alleen maar jonge mensen in Zion. De enige oudere waren de raadsleden, misschien zijn dit wel de mensen die "the one" heeft meegenomen om Zion te redden (de bekende 24).
En inderdaad, ik denk dat Mr. Smith en Neo gedeeltelijk elkaars krachten hebben overgenomen in deel 1. Daar duikt Neo het lichaam (ok, code) van Smith in. Hier wordt Smith vernietigd, maar het is niet geheel onwaarschijnlijk dat hierdoor ze een deel van elkaars code hebben overgenomen. Wat zou kunnen verklaren waarom Smith nu ineens bijna net zo sterk lijkt als Neo, wat'tie aan het einde van deel 1 niet was. En Smith is niet geupgrade, want hij is geen Agent meer... hmmm...
de oude man zei namelijk o.a. "ik weet niet hoe je sommige dingen doet die je doet"
ze zijn allebij the one, maar neo kan meer... dus..
quote:Maar er word ook gezegd dat ze de laaste zes maanden (??) net zo veel mensen hebben bijvrijd als in de zes hiervoor.
Ik denk dat het 2 servers en dus twee matrices zijn: Via de telefoon (=netwerkverbinding) kunnen ze van de ene matrix naar de andere. Zo ook Agent Smith. Het duurt alleen even voordat ze het doorhebben. De theorie is duidelijk nog lang niet compleet, want volgens mij gaat alles wel op z'n plaats vallen als deel 3 uitgekomen is.
en WTF is er met tank gebeurd?!
die leeft toch nog steeds....
quote:dat is The Kid, kijk The Animatrix maar eens; daar zie je het verhaal van The Kid. Kort samengevat; da's een jongen die in Neo geloofde terwijl 'tie in de Matrix zat. En denkt door Neo UIT de Matrix te zijn gehaald, terwijl The Kid eigenlijk de enigste is die zichzelf uit The Matrix heeft bevrijd, op wilskracht en geloof.
Op vrijdag 16 mei 2003 10:39 schreef CRoNiXX het volgende:
wie is trouwens die gast die komt schooien bij neo op het moment dathij land, die zegt dat neo hem gered heeft, en neo zegt je hebt jezelf gered...en WTF is er met tank gebeurd?!
die leeft toch nog steeds....
En Tank, weet niet of 'tie nog leeft; hij was zwaar gewond aan het einde van deel 1, dus who knows. Misschien zit 'tie wel in de ziektewet
p.s. tip voor jullie:
ga enter the matrix uitspelen heeft veel met het verhaal te maken
quote:The Animatrix is nog niet op DVD te krijgen. Geloof dattie pas 12 Juni uit komt. Tot die tijd zal je het ff met een DVDRip moeten doen
Op vrijdag 16 mei 2003 10:46 schreef MrWilliams het volgende:
2 vragen:is Animatrix al op DVD verkrijgbaar? waarom hebben ze in de bios "Last Flight of the Osiris" niet als voorfilmpje voor Reloaded geplakt?
Final Flight of the Osiris, werd alleen bij The Dreamcatcher voor gedraait. Opzich heeft het verhaal niet direct veel te maken met Reloaded maar het is wel leuke achtergrond informatie.
quote:Mee bezig, maar ik krijg die Agent niet de pijp uit
Op vrijdag 16 mei 2003 10:47 schreef CRoNiXX het volgende:
mja ik heb the animatrix DVDrip leggen hiero,maar nog nie gekeken, word dus toch tijd...p.s. tip voor jullie:
ga enter the matrix uitspelen heeft veel met het verhaal te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |