abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2003 @ 07:27:25 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10415690
quote:
Rechter staat demonstratie NVU toe

APELDOORN (ANP) - De extreemrechtse Nederlandse Volks-Unie (NVU) mag zaterdag demonstreren in Apeldoorn. Dat heeft de rechter in Zutphen dinsdag bepaald. De gemeente Apeldoorn wilde de demonstratie op voorhand verbieden uit vrees voor ongeregeldheden.

Burgemeester G. de Graaf van Apeldoorn noemt de uitspraak van de rechter teleurstellend. Over de plaats, het tijdstip en het aantal demonstranten kan hij nog geen duidelijkheid geven. De NVU had een aanvraag ingediend voor een demonstratie met vijfhonderd mensen van 9.00 tot 17.00 uur, aldus voorman C. Kusters.

De tegendemonstratie die de anti-fascistische AFA wilde organiseren is door de gemeente verboden. ,,De AFA spande in tegenstelling tot de NVU geen kort geding aan, dus dat verbod blijft staan'', aldus De Graaf.

,,De AFA wil geen massale betoging houden uit angst voor arrestaties'', zegt een woordvoerder. Wel roept de AFA mensen op in kleine groepen naar de NVU-betoging te gaan en hun ongenoegen te uiten.

Op 8 maart werd een demonstratie van de NVU in Apeldoorn op het laatste moment verboden. Voor het station, waar de demonstratie zou plaatsvinden, had zich een grote groep demonstranten van de Antifascistische Aktie (AFA) verzameld.

De totale politie-inzet kostte toen volgens De Graaf zo'n 200.000 tot 250.000 euro. Hij verwacht dat de kosten voor zaterdag veel hoger zullen worden

Een half miljoen gulden omdat die kneuzenkermis graag over straat wil lopen? Allemachtig. Profiteurs

Dat is ongeveer 20.000 euro per leus. Alleen daarom al zou het verboden moeten worden.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10415703
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 07:27 schreef robh het volgende:

[..]

Een half miljoen gulden omdat die kneuzenkermis graag over straat wil lopen? Allemachtig. Profiteurs

Dat is ongeveer 20.000 euro per leus. Alleen daarom al zou het verboden moeten worden.

Das weer jammer idd.....

Hoewel vrijheid van meningsuiting voor mij hoog in het vaandel staat, weet ik nog niet of het bij zulke gevallen nog de moeite waard is....

woensdag 14 mei 2003 @ 08:06:12 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_10415829
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 07:31 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Das weer jammer idd.....

Hoewel vrijheid van meningsuiting voor mij hoog in het vaandel staat, weet ik nog niet of het bij zulke gevallen nog de moeite waard is....

Het is en blijft een mening, hoe verwerpelijk ook en die mogen ze uitdragen in een democratie.
En op zich hoeven er geen ongeregelheden op te treden. Die komen pas als extreem-links ook nog langs komt. Vind het trouwens altijd wel grappig dat extreem links qua opvattingen en tolerantie geen haar verschillen met extreem rechts. Ook zij roepen op tot haat en agressie tegen andersdenkenden
GNU Terry Pratchett
pi_10415840
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:06 schreef Lod het volgende:
Ook zij roepen op tot haat en agressie tegen andersdenkenden
Waar baseer je dat op?

Waar willen ze eigenlijk voor of tegen demonstreren?

woensdag 14 mei 2003 @ 08:09:56 #5
16625 robh
pi_10415846
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:07 schreef SCH het volgende:

Het thema van 17 mei: "Geen geld voor links geweld en Antifa verbieden".

, ,

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:11:32 #6
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_10415852
quote:

[..]

Als die AFA en Kafka e.d. die gewoon niet mogen demonstreren nou ook gewoon thuis blijven is er maar 1 wijkagent nodig. Ik keur de NVU af, maar ik keur het nog meer af dat er organisaties zijn die probeert de NVU's mening tegen te houden, ook al is die misschien fout.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:11:44 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_10415854
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?

Uit nieuws en media. Anti-globalisten (misschien kortzichtig maar in mijn ogen toch best links) die aan het rellen zijn.
Ooit een keer hier in Utrecht toen een wat rechtsere partij in de gemeenteraad zou worden beëdigd en de linkse tak behoorlijk aan het rellen en behoorlijke foute leuzen aan het roepen waren.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:15:16 #8
16625 robh
pi_10415877
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:11 schreef Dagootje het volgende:

Als die AFA en Kafka e.d. die gewoon niet mogen demonstreren nou ook gewoon thuis blijven is er maar 1 wijkagent nodig. Ik keur de NVU af, maar ik keur het nog meer af dat er organisaties zijn die probeert de NVU's mening tegen te houden, ook al is die misschien fout.

Met die kneuzenkermis bedoel ik beide groepen. Welke groep provoceert en welke groep reageert maakt mij niet zoveel uit eigenlijk.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10415946
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:11 schreef Lod het volgende:

[..]

Uit nieuws en media. Anti-globalisten (misschien kortzichtig maar in mijn ogen toch best links) die aan het rellen zijn.
Ooit een keer hier in Utrecht toen een wat rechtsere partij in de gemeenteraad zou worden beëdigd en de linkse tak behoorlijk aan het rellen en behoorlijke foute leuzen aan het roepen waren.

"Ooit een keer in Utrecht" vind ik niet zo'n sterk bewijs voor je stelling. Ik vind het sowieso nogal ver gaan om linkse groeperingen en anti-globalisten te vergelijken met extreem-rechts. Veel rellen, bijvoorbeeld in Genua, zijn uitgelokt door de politie zelf.

Maar wat een raar thema voor zo'n demonstratie? Wat is dat linkse geweld waar geen geld naar toe mag?

woensdag 14 mei 2003 @ 08:26:43 #10
16625 robh
pi_10415968
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:23 schreef SCH het volgende:

Maar wat een raar thema voor zo'n demonstratie? Wat is dat linkse geweld waar geen geld naar toe mag?

Partijpropaganda:
quote:
De lieden van Groen Links (Dwars) en AFA kunnen vanaf nu rekenen op verhoogde aandacht van ons. Op legale en vreedzame wijze gaan wij met hun politiek afrekenen. Eerst moeten deze beroeps nietsnutten beginnen om in hun eigen gelederen de rijen te sluiten. Want er heerst grote onvrede en ruzies tussen rivaliserende verschillende AFA regios. De stammenstrijd tussen Amsterdam en Rotterdam, tussen Utrecht en Nijmegen. Gaat over de aanpak van rechts en over een hoop privé zaken. Ook over AFA megaklungel Utrechtenaar Jeroen Maarten Hanenbergh is een hoop onenigheid. Verschillende sukkels van de AFA vinden hem veel te gematigd en anderen weer te radicaal. Wij wijken niet voor jullie! Pim Fortuyn hebben jullie geestelijk vermoord, maar wij zijn van een iets ander slag en soort. Intern is Groen Links eveneens een zooitje na het vertrek van Paultje en de komst van Femke. Maar daarover later meer. We gaan uitgebreid over jullie soort berichten, jullie uit de anonimiteit halen. Kleine Volkertjes zijn jullie allemaal! Zogenaamd vreedzaam en vredelievend, maar ondertussen het wapen van geweld hanteren om jullie politiek gelijk te willen halen. Onschuldige demonstranten en passanten in elkaar slaan. Zoals Ghandi het Britse wereld imperium heeft laten versmelten zo gaan wij de strijd aan met AFA en DWARS. De mars door de instituten is begonnen!
Gelul in de marge dus.

Maar SCH, je gaat toch niet ontkennen dat er bij elke demonstratie van dit tuig rellen zijn, mede georganiseerd door extreem-links tuig

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10416032
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:26 schreef robh het volgende:
Maar SCH, je gaat toch niet ontkennen dat er bij elke demonstratie van dit tuig rellen zijn, mede georganiseerd door extreem-links tuig
Het is goed dat er tegendemonstraties zijn bij dit soort acties. Natuurlijk lopen er bij links ook mensen rond die het graag uit de hand laten lopen. Maar het gaat om de inhoud. Dat wordt nogal eens uit het oog verloren omdat het vaak wel handig is dat het escaleert, dat leidt lekker af.
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:36:09 #12
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10416048
quote:

Kun je nagaan wat al die linkse demonstraties de samenleving kosten. En er staat nergens dat vrijheid van meningsuiting goedkoop is en niet geld voor dom volk.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 14-05-2003 08:38]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:37:09 #13
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_10416060
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is goed dat er tegendemonstraties zijn bij dit soort acties. Natuurlijk lopen er bij links ook mensen rond die het graag uit de hand laten lopen. Maar het gaat om de inhoud. Dat wordt nogal eens uit het oog verloren omdat het vaak wel handig is dat het escaleert, dat leidt lekker af.

Vergeet de extra aandacht niet die het opleverd
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_10416070
quote:
Zoals Ghandi het Britse wereld imperium heeft laten versmelten zo gaan wij de strijd aan met AFA en DWARS. De mars door de instituten is begonnen!
Leuk die vergelijking met Ghandi, word ik blij van op de vroege morgen. Serieus.
pi_10416096
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Kun je nagaan wat al die linkse demonstraties de samenleving kosten. En er staat nergens dat vrijheid van meningsuiting goedkoop is en niet geld voor dom volk.

Andere demonstraties kosten veel minder geld omdat er niet zoveel politie nodig is.
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:41:59 #16
13250 Lod
Sapere aude!
pi_10416104
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:23 schreef SCH het volgende:

[..]

"Ooit een keer in Utrecht" vind ik niet zo'n sterk bewijs voor je stelling. Ik vind het sowieso nogal ver gaan om linkse groeperingen en anti-globalisten te vergelijken met extreem-rechts. Veel rellen, bijvoorbeeld in Genua, zijn uitgelokt door de politie zelf.

Misschien vind jij het geen sterk bewijs, voor mij was die ervaring waar ik zelf per ongeluk in terecht kwam voldoende om een afkeer te hebben voor alles wat extreem is. Je kunt misschien niet eens zijn met een mening van een ander maar dat is geen reden om geweld te gaan gebruiken.
Ik vind het zelf helemaal niet te ver gaan om extreem links te vergelijken met extreem rechts. Blijkbaar zie jij dat niet in.
GNU Terry Pratchett
pi_10416118
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:37 schreef nossio het volgende:

[..]

Vergeet de extra aandacht niet die het opleverd

Extra aandacht voor wie bedoel je? De meeste demonstranten hebben liever aandacht voor de inhoudelijke punten, neem dat van mij aan. Het is een kleine groep radicalinski's of het is de politie, die rellen uitlokt.
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:44:18 #18
16625 robh
pi_10416119
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:34 schreef SCH het volgende:

Welke inhoud?

Dit soort protesten zijn helemaal niet interessant voor de media. Op die paar gekken en die enkele verdwaalde Duitser na valt er bar weinig te zien. Totdat er wat idioten onder hun steen vandaan komen en een tegen-demonstratie gaan houden.

Dat dit soort tegendemonstraties graag gezien zijn door Custers & co hoef ik je vast niet te vertellen. Gratis reclame voor de "vredelievende, übermenschelijke boodschap" die deze kaalkopjes uitdragen.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:46:53 #19
16625 robh
pi_10416143
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:36 schreef Strolie75 het volgende:

Lees eens voordat je reageert Ik heb het over de kneuzenkermis, oftewel beide partijen. Zie een paar reacties hierboven.

-edit- tiepo

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 14-05-2003 08:58]

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:48:44 #20
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_10416160
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Extra aandacht voor wie bedoel je? De meeste demonstranten hebben liever aandacht voor de inhoudelijke punten, neem dat van mij aan. Het is een kleine groep radicalinski's of het is de politie, die rellen uitlokt.

Wat sommige groeperingen goed uitkomt,halen ze het journaal mee.
En dat is toch extraa publiciteit.
[<knip Censuur op Fok!>]
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:50:10 #21
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10416176
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Andere demonstraties kosten veel minder geld omdat er niet zoveel politie nodig is.

owja, .... AEL
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:51:02 #22
16625 robh
pi_10416180
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:50 schreef realist_ik het volgende:

owja, .... AEL

Belgen zijn allesbehalve interessant.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10416183
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:50 schreef realist_ik het volgende:

[..]

owja, .... AEL

De user had het over linkse demonstraties.

Bij de AEL valt het toch ook wel mee. In Belgie wordt nu serieus onderzocht in hoeverre de politie zelf op rellen heeft aangestuurd.

pi_10416188
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:09 schreef robh het volgende:

Het thema van 17 mei: "Geen geld voor links geweld en Antifa verbieden".

, ,

Hm, tegenleus "Geen geld voor extreem-rechtse stupiditeit"

Trouwens, da's een mooie voor een spandoek, rob, 'Kneuzen Kermis Go Home!'

woensdag 14 mei 2003 @ 08:59:36 #25
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10416288
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:51 schreef SCH het volgende:

[..]
Bij de AEL valt het toch ook wel mee. In Belgie wordt nu serieus onderzocht in hoeverre de politie zelf op rellen heeft aangestuurd.

ja, het is de schuld van de politie ... natuurlijk ...

[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 14-05-2003 09:00]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')