ik zou zegge als je twijfelt ga het snel doen :p
(niet te vergeten de mooie vrouwen die er ook fitnisse is ook wel een stimulans )
quote:Ik vind dat soms vies tegenvallen, die vrouwen.
Op dinsdag 13 mei 2003 23:39 schreef SwOoSh het volgende:
ik fitniss zon 4 keer in de week en dan per keer zon 2 uur en het werkt goed. Ik voel me lekkerder en er komt ook al snel resultaat.ik zou zegge als je twijfelt ga het snel doen :p
(niet te vergeten de mooie vrouwen die er ook fitnisse is ook wel een stimulans
)
Ik weet dat het eigenlijk te weinig is, maar blijf het een opgave vinden mijzelf naar die sportschool te slepen.
Als ik eenmaal bezig ben en daarna voel ik mijzelf altijd wel prima.
quote:Hahaha bij mij zitten er ook uitgelubberde vrouwen ja
Op dinsdag 13 mei 2003 23:42 schreef SnowBite het volgende:[..]
Ik vind dat soms vies tegenvallen, die vrouwen.
Er zitten 80% van die bejaarde uitgelubberde vrouwen die er toch nog proberen uit te zien als een 18 jarige bodybuildster op die fitness dinges bij mij
ik niet gelukkig maarja ik ben nog maar 20 hihi
quote:2x keer per is voldoende voor resultaat hoor je hoeft niet meer
Op dinsdag 13 mei 2003 23:46 schreef golfer het volgende:
Ik probeer het 2x per week gemiddeld 75 minuten vol te houden. Combinatie van cardio-fitness en krachttraining.Ik weet dat het eigenlijk te weinig is, maar blijf het een opgave vinden mijzelf naar die sportschool te slepen.
Als ik eenmaal bezig ben en daarna voel ik mijzelf altijd wel prima.
Ik ga zelfs de opleiding tot fitness instructeur doen dit jaar september ik wil zelf lessen gaan geven, ik fitness nu zelf al 3,5 jaar.
No pain no gain
Btw bij ons ook tal van uitgelubberde mensen, maar daar heb ik alleen maar respect voor. Waar ik minder respect voor heb zijn van die "dunne" ventjes die alleen maar komen om te ouwehoeren.
Edit --> overigens hebben we ook wel een "harde kern" van mensen die er gewoon altijd zijn, die veel inzet tonen en die het gewoon gezellig maken
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:48 schreef spookie het volgende:[..]
2x keer per is voldoende voor resultaat hoor je hoeft niet meer
Maar 't kan altijd beter met meedere keren...
quote:dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,
Op woensdag 14 mei 2003 07:31 schreef Mr.J het volgende:[..]
Maar 't kan altijd beter met meedere keren...
4x of 5x per week doe je meer om af te vallen en meer conditie te krijgen,
vraag maar aan je instructeur als je me niet gelooft
quote:1) Rust tussen je spiergroepen zelf heb je nodig, niet direct algehele rust.
Op woensdag 14 mei 2003 08:13 schreef spookie het volgende:[..]
dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,
4) Zoek een andere fitnessinstructeur.
quote:Omg, en jij wil fitnessinstructeur worden?? Vet zet je natuurlijk niet om in spieren!
Op woensdag 14 mei 2003 08:13 schreef spookie het volgende:[..]
dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,
" Vet omzetten in spieren "
deze 'stelling' hoor ik namelijk maar al te vaak ook bij mij op de sportschool en op dit forum lees ik vaak dat er dan weer niets van waar is. Ik dacht zelf altijd dat je vet verbrand, en dat er dan in de plaats van vet de spiermassa wordt vergroot, wat mooier zichtbaar is.
Ook hoor ik 'voornamelijk' van 'krachtfitnessers' dat je als je vooral massa wilt kweken en van jezelf al licht (lees: niet gezet) gebouwd bent niet aan cardiotraining moet doen omdat je daar je zichtbare spiergroei mee zou belemmeren, wat is hiervan waar en wat onwaar?
quote:Op punt 2,3 en 4 ben ik het volledig met je eens. Waarom denkt iedereen toch dat je vet in spieren omzet, ijdele hoop misschien?
Op woensdag 14 mei 2003 09:08 schreef Mr.J het volgende:[..]
1) Rust tussen je spiergroepen zelf heb je nodig, niet direct algehele rust.
2) Vet zet je niet om in spierweefsel.
3) Met 5x per week trainen kan je net zo goed spiermassa kweken als afvallen/conditie op te bouwen.4) Zoek een andere fitnessinstructeur.
quote:Ik ook.
Op woensdag 14 mei 2003 10:15 schreef krn176 het volgende:
ik vraag me af wat men hiermee bedoelt." Vet omzetten in spieren "
quote:Je moet het los van elkaar zien:
deze 'stelling' hoor ik namelijk maar al te vaak ook bij mij op de sportschool en op dit forum lees ik vaak dat er dan weer niets van waar is. Ik dacht zelf altijd dat je vet verbrand, en dat er dan in de plaats van vet de spiermassa wordt vergroot, wat mooier zichtbaar is.
quote:Waarom zou gaan cardioen als je een lichte bouw (dus laag bf%) hebt? Je hoeft niets meer te verbranden om lijn te krijgen, je moet massa aanzetten.
Ook hoor ik 'voornamelijk' van 'krachtfitnessers' dat je als je vooral massa wilt kweken en van jezelf al licht (lees: niet gezet) gebouwd bent niet aan cardiotraining moet doen omdat je daar je zichtbare spiergroei mee zou belemmeren, wat is hiervan waar en wat onwaar?
Cardio is dan alleen nog wenselijk als je echt iets aan je conditie wilt doen.
Maar goed, dat is dus puur uit bb oogpunt gezien dan.
quote:Wat is jou tegenargumentatie bij punt 1 dan?
Op woensdag 14 mei 2003 10:20 schreef aldostuta het volgende:[..]
Op punt 2,3 en 4 ben ik het volledig met je eens. Waarom denkt iedereen toch dat je vet in spieren omzet, ijdele hoop misschien?
quote:zoals jij het brengt, zou je bij een trainingsschema van 7 keer per week met voldoende rust tussen de spiergroepen goede vooruitgang kunnen boeken. Ik denk dat je voor goede vooruitgang echt een paar dagen helemaal geen krachttraining zou moeten doen.
[b]Op woensdag 14 mei 2003 10:22 schreef Mr.J het volgende
Wat is jou tegenargumentatie bij punt 1 dan?
Ik voel meestal wel aan hoeveel mijn spieren aankunnen. Soms ben ik na 3x per week helemaal kapot, soms is 6x niet genoeg.
Hangt er ook vanaf hoeveel rust je je lichaam gunt.
quote:In theorie zal het voor lichaam niet veel uitmaken, misschien geestelijk wel, maar als je jezelf elke dag weer goed kan motiveren kan dat helemaal geen kwaad.
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef aldostuta het volgende:[..]
zoals jij het brengt, zou je bij een trainingsschema van 7 keer per week met voldoende rust tussen de spiergroepen goede vooruitgang kunnen boeken. Ik denk dat je voor goede vooruitgang echt een paar dagen helemaal geen krachttraining zou moeten doen.
Als de spiergroepen maar 48 a 72 uur rust hebben voordat ze weer direct belast worden.
Vandaag: rustdag
quote:Hmmm ik weet het niet hoor, ik ga natuurlijk op mijn eigen situatie af. Als je je op studies baseert, zul je wel gelijk hebben
Op woensdag 14 mei 2003 10:37 schreef Mr.J het volgende:[..]
In theorie zal het voor lichaam niet veel uitmaken, misschien geestelijk wel, maar als je jezelf elke dag weer goed kan motiveren kan dat helemaal geen kwaad.
Als de spiergroepen maar 48 a 72 uur rust hebben voordat ze weer direct belast worden.
quote:Studies, artikelen van bb'ers, ervaringen van anderen en mezelf.
Op woensdag 14 mei 2003 15:33 schreef aldostuta het volgende:[..]
Hmmm ik weet het niet hoor, ik ga natuurlijk op mijn eigen situatie af. Als je je op studies baseert, zul je wel gelijk hebben
Het is bij mij trouwens ook het geval, dat ik toch echt minimaal een dag of 5 rust nodig heb voor ik een spiergroep weer train.
Maar goed, het ene lichaam is het andere niet he.
quote:Hmmm ja ik denk niet echt dat ik een goede instructrice heb maarja goed..
Op woensdag 14 mei 2003 09:08 schreef Mr.J het volgende:[..]
1) Rust tussen je spiergroepen zelf heb je nodig, niet direct algehele rust.
2) Vet zet je niet om in spierweefsel.
3) Met 5x per week trainen kan je net zo goed spiermassa kweken als afvallen/conditie op te bouwen.4) Zoek een andere fitnessinstructeur.
toen ik net kwam fitnessen 3 jaar geleden had ik een beetje vet op me buikje toen zei zij dat je bij buik oefeningen moest vast houden maar dan krijg je toch spieren hele dikke?? ik wilde een platte buik maar ik ging vast houden deed wat zij zei naja super fout nu heb ik dikke buikspieren nou moet ik alles weer plat zien te krijg
quote:Verkeerd gedacht vrees ik.
Op woensdag 14 mei 2003 18:07 schreef spookie het volgende:[..]
Hmmm ja ik denk niet echt dat ik een goede instructrice heb maarja goed..
quote:Tja, cardio is de enige manier om vet te verbranden. Dat hoort iedere fitnessinstructeur/instructrice te weten.
toen ik net kwam fitnessen 3 jaar geleden had ik een beetje vet op me buikje toen zei zij dat je bij buik oefeningen moest vast houden maar dan krijg je toch spieren hele dikke?? ik wilde een platte buik maar ik ging vast houden deed wat zij zei naja super fout nu heb ik dikke buikspieren nou moet ik alles weer plat zien te krijg
Ik zou dus maar snel een motie van wantrouwen indienen.
quote:Nou ik doe nu ook al een hele poos cardio en kracht training
Op woensdag 14 mei 2003 18:28 schreef Mr.J het volgende:[..]
Verkeerd gedacht vrees ik.
[..]Tja, cardio is de enige manier om vet te verbranden. Dat hoort iedere fitnessinstructeur/instructrice te weten.
Ik zou dus maar snel een motie van wantrouwen indienen.
quote:Grote meid.
Op woensdag 14 mei 2003 19:09 schreef spookie het volgende:[..]
Nou ik doe nu ook al een hele poos cardio en kracht training
ik luister allang niet meer naar haar en neem geen lessen meer van, ik ga september zelf een opleiding doen tot fitness instructeur
![]()
quote:bij ons zitten der bijna geen vrouwen
Op dinsdag 13 mei 2003 23:42 schreef SnowBite het volgende:[..]
Ik vind dat soms vies tegenvallen, die vrouwen.
Er zitten 80% van die bejaarde uitgelubberde vrouwen die er toch nog proberen uit te zien als een 18 jarige bodybuildster op die fitness dinges bij mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |