abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10409257
Praat hier verder over het veelzijdigste en mooiste instrument ter wereld.

Drum meningen / ideeën topic

pi_10410299
quote:
Op maandag 12 mei 2003 17:24 schreef TimoBasso het volgende:
Hebben jullie ook allemaal last van blaren op je rechter hand ?

nou ik wel

nee, eigenlijk nooit, misschien komt het doordat je veel zweet. Probeer dan tussen het oefenen door af en toe je stokken en handen met een handdoek af te drogen. Of speel met handschoenen, maar met handschoenen wordt de feeling wel minder.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 22:50:19 #3
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10411950
Ej En weer gezellig verder.
quote:
Wow toch nog best ontzettend leerzaam voor de beginnende dubbele bass drummer, zoals ondergetekende, die Kettner instructie filmpjes! Bedankt voor de tip zit al heftig te oefenen op de bassdrum met oefenvel onder m'n bureau!
Tof Ik had eergister ff geoefend, maar ik krijg er echt nog niet snelheid/stabiel volume uit. Binnenkort maar eens gewoon paar keer een half uur lang bass oefeningen doen.

Blaren. Vroeger kreeg ik wel veel eelt op mijn handen, soms ook es een blaar. Sinds ik een goede slagtechniek heb geleerd, en dus andere stokgrip gebruik (duits en frans, mijn linker hand kan er nog niet veel van trouwens, ook druk mee bezig) krijg ik wat minder eelt op mijn handen en eigenlijk geen blaren meer gehad. Ik heb altijd eelt op mijn wijsvingers trouwens, heeft iedereen dat hier?

Volgens mij geldt dit: Blaar -> te veel wrijving. Betere stokgrip -> minder wrijving -> lagere kans op blaren.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2003 23:09]

dinsdag 13 mei 2003 @ 22:50:39 #4
3869 David
Drum the drums
pi_10411958
quote:
Hebben jullie ook allemaal last van blaren op je rechter hand ?

nou ik wel

Speel je al lang? Want toen ik begon (een jaar geleden) had ik er veel last van, maar nu heb ik zoveel eelt dat ik geen blaren meer kan krijgen.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 22:51:53 #5
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10412000
quote:
Probeer dan tussen het oefenen door af en toe je stokken en handen met een handdoek af te drogen.
Of zoals veel metaldrummers, gewoon stoer polsbandjes! En zo'n zweetband voor je hoofd die ze vooral bij tennis vaak gebruiken, kan ook handig zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2003 23:07]

pi_10415644
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:50 schreef Yokozuna het volgende:
Ej En weer gezellig verder.
[..]
Blaren. Vroeger kreeg ik wel veel eelt op mijn handen, soms ook es een blaar. Sinds ik een goede slagtechniek heb geleerd, en dus andere stokgrip gebruik (duits en frans, mijn linker hand kan er nog niet veel van trouwens, ook druk mee bezig) krijg ik wat minder eelt op mijn handen en eigenlijk geen blaren meer gehad. Ik heb altijd eelt op mijn wijsvingers trouwens, heeft iedereen dat hier?

Volgens mij geldt dit: Blaar -> te veel wrijving. Betere stokgrip -> minder wrijving -> lagere kans op blaren.

Ik heb wel veel eelt op m`n handen ja. Maareeh, vraag eens aan je leraar of het aan je slagtechniek ligt, want die kunnen we vanaf hier niet beoordelen.

Of koop handschoentjes, de feeling is dan wel wat minder maar ze helpen. Zidljian heeft hele goede.

woensdag 14 mei 2003 @ 11:52:47 #7
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10419744
Nemephis frag1.mp3 van jullie site roelt! Vette grove!

Dat wil ik weleens met goed geluid horen. Ik vind veel ghost notes in combinatie met aparte hihat patroontjes echt gaaf! Die hoor je ook vaak bij het begin van verschillende tv programma's, bijv. bij het Lagerhuis. Die begingrove, en dan hihat aanslagen net na of voor de tel, echt gaaf.

Wanneer komt je maat langs met zijn opname apparatuur Ohja nog iets over de opname, zo te horen is het een mono opname. Je slaat de mp3 echter op als stereo, dan dan heb je dus per kanaal maar de halve bandbreedte. Als je gewoon als 96kbit mono mp3 opslaat met goeie encoder ben je verzekerd van optimale kwaliteit en is je mp3 nog kleiner ook. Opname met 1 mic het beste gewoon als 80/96kbit mono mp3 opslaan.

Wat gebruikte je trouwens voor de opnamen? Als je een prog wilt met enorm veel opties (direct mp3's opslaan en editten, reverb, echo, EQ, sweep phaser, flanger, amplify, compressor etc.) in een programma wat je Zo onder de knie hebt, kan ik zeker Cooledit 2000 of Cooledit Pro2.0 aanraden. (kun je ook als mono mp3 opslaan )

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2003 12:07]

pi_10420081
Ik krijg meestal blaren als ik een tijdje niet gedrumd heb. Maar deze worden na een tijdje toch eelt bij mij dus dat is dan niet zo'n probleem

En of het met je techtniek te maken heeft, weet ik eigenlijk niet. Ik heb (volgens mij dan) een behoorlijk waardeloze techniek, maar ik heb eigenlijk nooit blaren...

woensdag 14 mei 2003 @ 12:09:25 #9
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10420129
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:06 schreef BigBear het volgende:
Ik krijg meestal blaren als ik een tijdje niet gedrumd heb. Maar deze worden na een tijdje toch eelt bij mij dus dat is dan niet zo'n probleem

En of het met je techtniek te maken heeft, weet ik eigenlijk niet. Ik heb (volgens mij dan) een behoorlijk waardeloze techniek, maar ik heb eigenlijk nooit blaren...

Misschien drum je ook niet zo lang per dag op hoge snelheid, dat scheelt ook een hoop.

Bij mij is er trouwens wel eens eelt op een blaar gegroeid, echt vaag, de blaar ging toen vanzelf weg

woensdag 14 mei 2003 @ 12:10:29 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10420155
quote:
Ik krijg meestal blaren als ik een tijdje niet gedrumd heb.

Waterpolo je veel per week? Volgens mij krijg je daar wel een dunnere opperrrrhuid van. Trouwens, waterpolo is best zwaar he? Zul je wel spieren van krijgen of nie

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-05-2003 12:13]

pi_10420214
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:09 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Misschien drum je ook niet zo lang per dag op hoge snelheid, dat scheelt ook een hoop.

Bij mij is er trouwens wel eens eelt op een blaar gegroeid, echt vaag, de blaar ging toen vanzelf weg

Nee daar heb je gelijk in. Ik oefen zowieso veel te weinig. Ik zit eigenlijk alleen op vrijdag nog maar 3 uur in de oefenruimte met de band. Ik heb mezelf voorgenomen om volgend jaar weer drumles te nemen om mijn techniek eens behoorlijk bij te schaven (vooral roffelen wil me echt niet lukken)
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:10 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Waterpolo je veel per week? Volgens mij krijg je daar wel een dunnere opperrrrhuid van (en zeker ook wel schonere )

dat valt wel mee. Meestal 1 of 2 keer in de week een uurtje

[Dit bericht is gewijzigd door BigBear op 14-05-2003 12:15]

woensdag 14 mei 2003 @ 12:15:11 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10420270
Tja, fatsoenlijk roffelen leert volgens mij niemand zomaar in enkele maanden. Vooral je linkerhand heeft echt gewoon wat langer nodig om de juiste bewegingen te maken. Ook voor singlestrokerolls.

Heb je trouwens thuis geen drumstel? Je moet toch tussen de repetities door ook de nummers oefenen? (structuur enzo)

(ej, jij bent ook bijna zo'n grote grap als ik, 1 april )

pi_10420360
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:15 schreef Yokozuna het volgende:
Tja, fatsoenlijk roffelen leert volgens mij niemand zomaar in enkele maanden.

Heb je thuis geen drumstel, je moet toch tussen de repetities door ook de nummers oefenen? (structuur enzo)

uhm... ik drum al een jaartje of 4 Ik heb thuis wel een drumstel staan maar ik kan me er nooit toe zetten om me eens op roffelen te concentreren. Ik zet veel liever een leuk cdtje op om een beetje mee te rammen. En met de band: Wij spelen onze nummers redelijk vaak, dus de meesten zitten er bij mij zo in.

Eigenlijk ben ik helemaal verkeerd bezig. Oefen veel te weinig en als ik oefen, oefen ik de verkeerde dingen. Maar volgens jaar gaat daar helemaal verandering in komen (als het goed is)

woensdag 14 mei 2003 @ 12:28:09 #14
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_10420501
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:50 schreef David het volgende:

[..]

Speel je al lang? Want toen ik begon (een jaar geleden) had ik er veel last van, maar nu heb ik zoveel eelt dat ik geen blaren meer kan krijgen.

Neuh ik ben nog echt een Rookie, maandje of 3
Ik ben nou bezig met breaks,maar daar krijg ik echt blaren van
Maarja who cares ze klinken zo lekker
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:36:23 #15
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10420679
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:28 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Neuh ik ben nog echt een Rookie, maandje of 3
Ik ben nou bezig met breaks,maar daar krijg ik echt blaren van
Maarja who cares ze klinken zo lekker

Wat speel je dan, deathmetal breaks? Ik kreeg alleen blaren als ik veel snelle shit speelde.

(heb trouwens een nieuw icon, voor de mensen met een grafisch geheugen )

woensdag 14 mei 2003 @ 12:40:33 #16
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_10420766
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:36 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Wat speel je dan, deathmetal breaks? Ik kreeg alleen blaren als ik veel snelle shit speelde.

Van alles en nog wat Van megadeth tot nada surf
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:48:08 #17
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10420941
Hm toch vreemd dan, misschien heb je snel zweterige handen?
pi_10428564
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:36 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

ik zie het, eerst had je zo`n pasfotootje ofzo
  woensdag 14 mei 2003 @ 21:38:34 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10435040
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:52 schreef daanharmsen het volgende:
ik zie het, eerst had je zo`n pasfotootje ofzo
Over foto's gesproken, binnenkort maar eens wat foto's nemen van kit. Hopelijk volgen meer mensen
  woensdag 14 mei 2003 @ 21:42:06 #20
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10435172
Oh, bij die heel-toe techniek trouwens. Ben nu bezig een fatsoenlijk volume te krijgen uit een hiel-hit Als ik die oefen komen mijn tenen tegen de onderkant van de klopperhouders van mijn pedaal. Irritant! Dat had ik niet verwacht van een Iron Cobra.
pi_10442426
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:38 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Over foto's gesproken, binnenkort maar eens wat foto's nemen van kit. Hopelijk volgen meer mensen

Hier is er eentje van mij: 't is geen superfoto, maar dit is de beste die ik had :

't is trouwens een (ouwe) Tama met een houten Adams snaredrum

pi_10449136
Een nieuw (okee, vervolg op) drummersforumding online en dat zie ik nu pas...

Ik heb alleen last van blaren als ik een hele poos niet gespeeld heb (lees; wanneer het oude eelt weer is verdwenen). Maar dan gewoon doorgaan, zodra er weer wat eelt is, ook geen blaren meer

Thnxs 4 the compliments Yokzuna, over twee weken opnames, volledig digitaal, joepie! Nu alleen nog fatsoenlijk leren dubbele bass drummen, zoiets als jij eruit ramt lijkt me heel fijn om te kunnen spelen!

Gebruikt iemand die Kettner techniek of heeft die jongen dat allemaal zelf bedacht? Is leuke theorie, maar praktsich wil het nog niet helemaal...

vrijdag 16 mei 2003 @ 16:18:15 #23
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_10476010
Hehe, deel 2, mooi

Heb net weer m'n geleende mic. terug moeten brengen, helaas!!! Ik kreeg gisteravond ook nog te horen dat ik en een vriend van mij, waarschijnlijk naar een nieuwe drumleraar opzoek moeten. De muziekschool hier in de buurt stop met lesgeven aan volwassenen vanwege te weinig financiering van de gemeente! Misschien gaat m'n drumleraar zelf nog privéles geven, maar dat weet ie nog niet zo zeker.

Het intro van Limp bizkit - My generation lukt nu al best aardig op langzaam tempo. Ook het intro van Linkin park - Papercut zit er aan te komen

Als iemand nog vette ingespeelde stukken heeft, posten he?

Relevant?
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:08:43 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10478511
quote:
Gebruikt iemand die Kettner techniek of heeft die jongen dat allemaal zelf bedacht? Is leuke theorie, maar praktsich wil het nog niet helemaal...
Hij heeft het niet verzonnen. Het is gewoon de "heel-toe technique". Praktisch wil het niet meteen, hij zei ook "it wont come overnight, you need about 3-4 weeks to play doubles with ease" ofzo Bij mij lukt het ook nog niet echt, maar mijn tenen komen ook telkens tegen de onderkant van de klopperhouders van m'n Tama IronCobra aan, dat schiet toch niet op man! Ik was erg tevreden over de Iron Cobra, tot ik de hiel-teen techniek ging proberen. Met die techniek kun je dus ook dubbelbassrolls spelen (Zelfde princiepe als roffelen) maar ik vond het ook bij meneer Kettner niet zo lekker strak klinken. Volgens mij doe je daar nog het langst over. Maargoed, eerst maar EEN heel-toe hit fatsoenlijk leren spelen
quote:
De muziekschool hier in de buurt stop met lesgeven aan volwassenen vanwege te weinig financiering van de gemeente!
Hehe, ja onze muziekschool is ook deels gefinancierd door gemeente. Maar het is al best duur, als je 18+ bent en je doet B diploma (1x 30mins per week) betaal je geloof ik al snel 350 euro per jaar. Zalt nog weles opzoeken in het foldertje.

Priveles is dus volgens mij nogal prijzig. Maargoed, als er niets anders is heb je weinig keus

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-05-2003 18:14]

vrijdag 16 mei 2003 @ 18:17:01 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10478693
quote:
Limp bizkit - My generation
Kickass drumgeluid vooral.

Limp Bizkit heeft nu zo'n nieuw nummer uit (weet niet hoe het heet), wat een bagger. Ook is het drumgeluid compleet anders, electronischer en vooral veel minder stoer

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')