quote:Ja het was wel zo dat ze dicht bij de kust wilden blijven zover ik weet. En dan maar even van de kust afvaren is wel gevaarlijk...en de andere kant op via de kust was een beetje koud.
Op vrijdag 16 mei 2003 15:58 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Omdat de techniek dat niet toeliet. Het is ook weer niet zo eenvoudig om even de oceaan over te varen.
quote:ooh ja! "ze waren bang voor lekke schepen, scheurbuik, erbarmelijke omstandigheden, NOEM het maar op ect,.. DUS wat de Bijbel zegt over het al of niet plat of rond zijn van de aarde klopt niet, DUS we kunnen zeggen dat het allemaal onzin is wat er in de Bijbel staat"
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 16 mei 2003 14:48 schreef speknek het volgende:
[..]Maar waarom durfde dan niemand de andere kant op te varen?
quote:ja,.
Op dinsdag 13 mei 2003 19:19 schreef speknek het volgende:[..]
Dus je moet eerst geloven voordat je het voelt? QED.
quote:Er zijn ook mensen die liever geen onderdeel worden van een sekte.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:08 schreef new_moon het volgende:[..]
ja,.
als jij oprecht interesse zou tonen voor God en Zijn woord, gewoon omdat je oprecht nieuwsgierig bent, naar wat er nou eigenlijk in staat, en je zou je er in gaan verdiepen, dan zal het gaan leven voor jou. dan zou God zien dat jij Hem wilt naderen, en dan zal Hij ook tot jou naderen. God heeft de mensen een VRIJE WIL gegeven, weetje nog? en daarom moet een mens uit vrije wil zich tot God wenden, vandaar.
quote:Ze heeft het niet over religies maar over toenaderen tot God. Daar hoeft geen religie (of sekte zoals jij het graag wilt noemen) aan pas te komen.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:34 schreef dazzle123 het volgende:
Er zijn ook mensen die liever geen onderdeel worden van een sekte.
quote:Nee die god openbaart zich spontaan zeker. Zullen we het er op houden dat daar de meningen nog over verdeeld zijn?
Op vrijdag 16 mei 2003 16:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Ze heeft het niet over religies maar over toenaderen tot God. Daar hoeft geen religie (of sekte zoals jij het graag wilt noemen) aan pas te komen.
quote:Zoals jij zegt "dan zal het gaan leven voor je"... dat komt op mij een beetje over van "dan gaat het z'n eigen leventje leiden in je kop".
Op vrijdag 16 mei 2003 16:08 schreef new_moon het volgende:
[..]
ja,.
als jij oprecht interesse zou tonen voor God en Zijn woord, gewoon omdat je oprecht nieuwsgierig bent, naar wat er nou eigenlijk in staat, en je zou je er in gaan verdiepen, dan zal het gaan leven voor jou. dan zou God zien dat jij Hem wilt naderen, en dan zal Hij ook tot jou naderen. God heeft de mensen een VRIJE WIL gegeven, weetje nog? en daarom moet een mens uit vrije wil zich tot God wenden, vandaar.
In het kort: als je ergens veel mee bezig bent, denk je al snel 'verder' ... net als mensen die zich gaan interesseren in UFO's. Ze lezen een heleboel, hopen stiekem dat er toch iets is, en voor je het weet ... geloven ze in UFO's...
quote:Oprecht geinteresseerd zijn is iets heel anders dan erin geloven. Als je erin gelooft waarna je het voelt is een cirkelredenering.
ja,.
quote:Dat bedoelde ik dus ook een beetje ... hoe kan je 'objectief' iets voelen?
Op vrijdag 16 mei 2003 16:50 schreef speknek het volgende:[..]
Oprecht geinteresseerd zijn is iets heel anders dan erin geloven. Als je erin gelooft waarna je het voelt is een cirkelredenering.
quote:Maar dit is allemaal geredeneerd vanuit de aanname dat God bestaat, maar ik geloof vooralsnog niet in God. Daar zou ik eventueel zou godsbeleving voor nodig hebben.
als jij oprecht interesse zou tonen voor God en Zijn woord, gewoon omdat je oprecht nieuwsgierig bent, naar wat er nou eigenlijk in staat, en je zou je er in gaan verdiepen, dan zal het gaan leven voor jou. dan zou God zien dat jij Hem wilt naderen, en dan zal Hij ook tot jou naderen.
quote:Nee, dat weet ik helemaal niet, want ik geloof vooralsnog niet in God
God heeft de mensen een VRIJE WIL gegeven, weetje nog?
quote:Als die God bestaat, dan wil ik dat graag weten, maar het blijkt op geen enkele wijze.
en daarom moet een mens uit vrije wil zich tot God wenden, vandaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |